Úterý 22. září 2020, svátek má Darina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 22. září 2020 Darina

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i47ř74í 26S79c21h47m27i45d84t 5215383910131

Pěkné řeči, dokonce relevantní fakta, bohužel ovšem z EP, EK i Bruselu obecně vycházejí úplně jiné výstupy a vy tam sedíte, to tam jste jediný inteligentní, který si umí dohledat fakta a správně je interpretovat? doufám, že ne, tak proč se nic smysluplného na evropské úrovni nedaří?, když kouknu na tu tabulku, tak rozhodně největším přínosem by bylo zlikvidovat elektrárny na fosilní paliva a z EU vyleze takový blud, že jadernou energetiku ne, tak to mi tedy hlava nebere, ta by přece evidentně pomohla v této fázi úplně nejvíce.

+2/0
25.1.2020 20:54

K61a83r73e57l 36S49t15r89ž46a53n50o52v97s81k84ý 1718505365

Auta vadí především tím, že víří prach. A to i ta elektrická. Mě osobně vadí především tím, že dělají hluk. Město pak hučí i v noci.

0/−1
25.1.2020 20:37
Foto

M63a87r24i80e 87J72a86n58d30o45v94á 8841923605226

Zklamal jste mě, že jste odstoupil. Bureš KDU-ČSL zlikviduje.

0/−2
25.1.2020 14:04

J16i73ř60í 19S32c77h74m21i25d56t 5380713384685

Kdepak Bureš, tu zlikviduje Jurečka.

0/0
26.1.2020 12:59
Foto

L48e44o59n23t70ý12n38a 24C46h13v85á83t49a89l84o54v50á 1673575916

Začněme místo strašení prosazovat skutečně funkční řešení - kdo má začít? Jste v EP, Evropa má IPCC, pracovní skupiny, máme tedy začít bojovat proti IPCC a jeho pracovním skupinám nebo proti EP nebo obecně proti Bruselu? Nebo co tím vlastně chcete říct?

+3/0
25.1.2020 0:54

Z84d74e20n20ě40k 14B84e22r13á64n41e44k 2248305616952

Pěkný článek, ano k planetě bychom se měli chovat s úctou a ne ji jen drancovat. Je pravda, že činnost člověka planetu ovlivňuje, bohužel v mnohém negativně. Měli bychom se postavit problému čelem a vybrat skutečně ta nejlepší řešení, aby se nám na Zemi žilo stále dobře a hlavně aby generace po nás zdědili planetu stále krásnou a žádoucí. Bohužel Evropská unie volí ne zrovna ta nejlepší řešení a spíše situaci ještě zhoršuje. Vyrojilo se mnoho ekologických mesiášů, kteří straší stále něčím, podobně jako náboženští kazatelé strašili v minulosti lidi Bohem. My si ale musíme zachovat především zdravý rozum a nenechat naše životy ovlivňovat křiklouny a hysteriky. Jedině správná řešení zachovají nám všem naši krásnou planetu obyvatelnou a zdravou.

+1/−1
24.1.2020 22:23

J59a34n 79R88á20ž 1779583234160

V hodnocení vlivu člověka na zhoršování klimatu v poměru s tím, jak nám "zhoršuje" životní prostředí sama příroda, mi pořád chybí racionální srovnání. To " nám zhoršuje" dávám do uvozovek záměrně, protože příroda kašle na to jaké má člověk životní prostředí a udělá si co chce. Například jsem nikde nečetl objektivní propočty kolik pro lidské životní prostředí nebezpečných látek do ovzduší vypustí v krátký čas jedna větší erupce sopky v poměru s tím, kolik nebezpečných látek vypustí do ovzduší všechny moderní automobily za rok.

Všudepřítomnost plastů je daleko větší průšvih pro životní prostředí, než CO2 vypouštěné všemi auty světa, i když podle jedné zprávy (nevím jestli to není zase Fake News), se v mořích se vygenerovala nějaká bakterie, která ve velkém plasty likviduje.

PS. Podle italských vulkanologů sledujících aktivity Vesuvu, se tento dostává do fáze zvýšené aktivity. Jestli ten bouchne, tak budou plány tandemu Merkel-Macron o uhlíkové neutralitě Evropy jen sci fi.

+5/0
24.1.2020 16:47

S45t92a35n30i40s11l86a13v 79J75e62l69e49n 8122405966

Odhad je, že největší exploze sopek odpovídají produkcí CO2 zhruba dvoudenní produkci celého současného lidstva. Všechny "dýmající" sopky (včetně podmořských) pak asi týdnu.

(zdroj: www.forbes.com/sites/startswithabang/2017/06/06/how-much-co2-does-a-single-volcano-emit/#5e423e4e5cbf)

Další látky by asi byly na další hledání.

0/0
24.1.2020 18:30
Foto

P53a12v43e48l 54D49v35o69ř32á57k 5899425774120

A co znamená zvýšená sopečná aktivita? Že to oteplování jde z nitra země.

+2/−2
24.1.2020 19:43

J73i96ř60í 96S34c67h90m86i81d33t 5395563200491

spíše to, že sopečná činnost chrlí do ovzduší spousty škodlivin, které pak mají za následek oteplování a pokud je automobilová doprava vůči tomu jen na zlomku, tak ani její úplná likvidace nebude v tomto případě nic platná;-)

0/0
25.1.2020 21:02

S84t42a89n84i76s58l23a33v 56J78e66l90e53n 8982595186

Výbuch sopky může přinést spíš ochlazení.

Vizme https://www.idnes.cz/technet/veda/islandska-sopka-laki-klima-sopky.A190524_171935_veda_mla

+1/0
25.1.2020 21:35

J53i95ř69í 12S73c88h71m88i15d15t 5380613244615

Ochlazení by způsobily i výbuchy atomovek, takže řešení na boj s oteplováním máme;-).

0/0
26.1.2020 13:04

D25o25r91a 24V30e47s25e98l57á 2100523609733

Pane Ráži, ano. Planeta sama prochází fázemi tepla a chladu. Člověk (+ fauna a flóra) má na tento cyklus velmi malý vliv. Stačí si vzít do ruky glóbus a nakreslit sama sebe v reálné velikosti ;-D

+3/0
24.1.2020 21:34

Z13b27y66n76ě47k 86H31l25á84s59n50ý 3464217535289

Pokuď se chcete vyhnout radikálům, musíte Vy, jako politici něco konečně začít dělat.

Něco, čemu lidé uvěří, že to má budoucnost. Těžko můžu věřit třeba že státy podporují elektromobilitu, když nikdo nestaví nabíjecí stanice a netahá tlusté kabely podél parkovišť. Každou noc jsou přebytky el. energie, kterou se auta dají levně nabít.

Kdyby se politici doopravdy zajímali o celý řetězec, tak by už dávno začali budovat infrastruktůru. Chceme postavit další dva bloky JE. Co budeme dělat s tím proudem v noci? Odstřelíme všem kopcům vršky a postavíme přečerpávačky? Mě chybí nějaká vize. Baterky, nebo vodík? Nějak by se měli vědci, konstruktéři a politici konečně dohodnout a státy (EU) začít investovat. Vždyť ať se zvolí jakákoliv varianta, vždycky to bude trvat roky, spíš desetiletí.

+1/−1
24.1.2020 16:23

J95a71r53o84m71í42r 27K51r75á60l 4840399694389

Co s elektřinou v noci ? Inu, prodáme ji Němcům, aby mohli v noci svítit, ne ? ;-)

+4/0
24.1.2020 20:28

Z96b22y11n30ě37k 97H84l86á47s61n23ý 3364397985399

??? Tady se všude točej větrníky. I v noci, takže když fabriky stojej, je proudu, že nikdo neví co s ním. :-)

0/−3
24.1.2020 23:15

S42t73a82n36i70s80l61a37v 98J75e11l69e98n 8252105866

No točej: Dneska před desátou hodinou večerní (to jsou teď poslední dostupná data) dodávaly do německé sítě 10GW z 65 GW spotřeby. Když hezky fouká, uživily by skoro celé Německo samy (max je 55 GW), jenže ono moc nefouká.

Zbylý proud muselo dodat uhlí (37GW), plyn (13 GW), uran (8GW) a stále běžící biomasa a voda (společně 7 GW)

+6/0
24.1.2020 23:34

Z11b90y54n56ě62k 37H45l89á25s30n20ý 3844157325579

No, možná dneska, ale jinak je tu větru dost, občas tolik, že se část větrníků musí vypínat, aby se někde něco neusmažilo. Uhelku, ani atomovku nemůžete jen tak na 6 hodin vypnout, takže v noci je opravdu proudu dost.

0/0
26.1.2020 10:33

S15t86a51n46i27s21l56a43v 66J25e59l72e31n 8612955246

Však se také chce Německo jaderek a uhlí zbavit, jak už roky tvrdí jeho političtí představitelé. Takže starostí v vypínáním těchhle zdrojů v noci se samo zbaví. Alespoň pokud skutečně od těchhle zdrojů odstoupí a nebyly to jen prázdné řeči.

0/0
26.1.2020 11:10

J86a32r60o36m34í48r 54K81r78á45l 4470459544599

;-D No a to je právě ten problém větrníků. Někdy se točí a muse se odpojovat, jindy je bezvětří, nebo vichřice a nevyrábějí nic.

0/0
26.1.2020 10:15

Z51b52y93n52ě53k 63H22l72á63s68n89ý 3444207895469

Jistě, a proto musí být i jiné zdroje. Ale když fouká, a ono tady na těch rovinách fouká skoro pořád, tak se nemusí pouštět plynovky a uhelky můžou jen doutnat. :-)

0/0
26.1.2020 10:26

S77t71a68n63i34s94l96a82v 71J31e80l48e96n 8632485756

A "skoro pořád" nefouká natolik, aby se na vítr dalo spolehnout. Například poslední 4 dny dodávají německé větrníky jen 2-10 GW (těch necelých 10GW, o kterých jsem psal předevčírem večer, byl shodou okolností jejich nejvyšší výkon od čtvrtka) .

Navíc Německo chce brzy odejít od jádra i uhlí (dohromady přes 50GW kapacity). Nebude tedy už mít kde uhlí doutnat pod kotly či uran v reaktorech. Plynu má Německo v záloze 30 GW výkonu, biomasa s vodou včetně přečerpávacích elektráren dají 13 GW, když se odšpuntují všechny nádrže.

Připomínám, že se bavíme o tom, jestli bude od nás Německo chtít v noci elektřinu.

0/0
26.1.2020 11:03

T18o96m21á65š 18Š29k36v18r52n60a 9741585950665

Ochrana a zlepšování životního prostředí ano, ale v případě nějakého "green new dealu", tzv. "klimatických krizí" apod. je to spíš na škodu - a vůbec ani o ochranu životního prostředí nejde, nýbrž o to, aby si pár psychopatů ukájelo svou závislost na moci a ovládání druhých.

Tomu, že to s námi klimafašisti myslí dobře, myslí jen naivní děti, které se nechají snadno manipulovat (např. prostřednictví kašpárka Gréty) nebo sebenenávistní ubožáci, kteří k tomuto utíkají, aby nemuseli řešit své duševní a životní problémy.

Zajímalo by mě, jestli např. "svatá Gréta" někdy v životě např. sázela stromky, čistila potoky od odpadků apod., když už si otvírá tu svou tlamu na různých summitech apod.

+4/−1
24.1.2020 15:48

J44a13n 43P90a41v66e75l 8763902348556

K nadpisu. Ta už vedená je a to z obou stran. Navíc radikály bez znalostí, což rád využívá bio byznys.

Typickým příkladem jsou různé přístroje pro vysávání uhlíku z atmosféry. Jsou k ničemu, ale mají ohromný potenciál k vysávání rozpočtů. Bohužel, zelení fanatikové budou hledat nové technologie, přístupy a zázraky (jinými slovy, postupy na kterých různí vyčůraní lidé rýžují peníze už několik tisíc let), místo aby využili známou a levnější alternativu, třeba v tomto případě postavili jadernou elektrárnu.

Tím nechci říkat, že nové technologie nemají potenciál k řešení problémů. Ano, mají. Ale musí tam být propočet ekonomické výhodnosti. Tady počítat nemusíte. Žádná není.

+3/0
24.1.2020 15:36

J55i20ř79í 31K82i73n75d98l 2308237363237

CO2, je v atmosféře 0,04 procenta, má skutečně takovou moc ke změně klimatu . A mnoho vědců také dokazuje, že oteplování Země je cyklický proces, který nemá s lidskou činností nic společného. Bez CO2 by zanikl život na zemi. Oxid uhličitý v atmosféře je nezbytný pro růst rostlin a život na zemi.. Stromy kolik kyslíku vyprodukují tolik jej spotřebují.Za celé 20. století se svět oteplil asi o 0,7°C. Příroda bez úhony přestála daleko vyšší hladiny skleníkových plynů než dnes. V Kambriu koncentrace CO2 dosahovala asi 18 až 25 násobek té dnešní. V éře dinosaurů bylo v atmosféře asi 6 – 8x více CO2 než je dnes. Přesto nebo právě proto život prosperoval. CO2 reaguje na teploty, nikoli naopak! Velikost meziročního přírůstku CO2 v atmosféře závisí na tom, jak teplo bylo půl roku předtím.RvRv

+13/−2
24.1.2020 9:38

Z77b80y68n51ě41k 54H81l44á32s33n75ý 3634457445639

Moje vnoučata nejsou dinosauři. Rv

+1/−2
24.1.2020 16:26

D72o16r18a 42V29e30s40e61l73á 2250383309763

Plně souhlasím s panem Kindlem. Oteplování a ochlazování země je z pozice člověka, neřku-li rovnou človíčka, zcela zanedbatelná.

Výjimkou jsou snad jen velkoplošné (těžba hliníku napr.) či mnohaleté katastrofy (zapálení unikajícího plynu v Rusku např.). Ale i ty jsou v porovnání s oteplováním zemského jádra nicotné. A věřte nebo nee, teplotu zemského jádra člověk nesníží, ani kdyby přestal používat elektřinu, plasty, topit, jíst, ba ani dýchat.

+3/0
24.1.2020 20:54

V11l82a95d46i30m76í30r23a 60B96o33š45k45o52v21á 3337869144663

Díky za článek. Vyvarujme se chyb (neužitečně vydaných nákladů) a inspirujme se už osvědčenými přístupy SRN, Rakouska, Švýcarska, Skandinávie aj. Např. Rakousko dělá vše pro to, aby dosáhlo až na 100 % obnovitel. zdrojů energie (která může zlevňovat). S dopravou přes naše města je nutné něco udělat, neměla by vést kolem obytných domů apod. V západ. zemích se z měst např. vylučují kamiony; osobní vozy či malé dodávky přes ně jezdí pomalu, při stání musejí vypnout motor. Jader. energetika není "čistá", je velmi drahá a riziková, nelze o ní korektně rozhodovat bez okolních zemí, které se jí brání.

+2/−21
24.1.2020 8:49

V47l38a21d36i23m15i92r 92T56ů49m17a 3763251264

V čem jsou osvědčené přístupy např. SRN? V tom, že vypnou jaderné elektrárny a uhelné elektrárny? Kde budou brát elektřinu. Z obnovitelných zdrojů? To ještě nikdo nedokázal a vy to nazýváte osvědčený přístup. Já to vidím jako těžký hazard, který neuvěřitelným způsobem zdraží energie nám všem.

Jak je to dlouho, kdy se horovalo pro řepku jako přídavek biopaliva. Dnes zjišťujeme, že je to více méně nesmysl, který je více škodí než pomáhá. Tak hurá do dalších nepromyšlených nesmyslů.

+25/0
24.1.2020 9:22
Foto

P60a67v31e50l 78D27v24o67ř43á58k 5559205184830

Rakousko má na rozdíl od nás velmi mnoho vodních elektráren, takže se může zelenit, až oči přecházejí. U nás je to s vodními toky o dost slabší. Takže Rakousko jako příklad vynechme. I Skandinávii vynechme, jak to tam dělají s elektřinou, byl před časem obsáhlý článek zde.

Od ostatních civilizovaných zemí bychom měli okoukat to, jak mají většinu nákladní dopravy převedenou na železnici, dokonce (ve Švýcarsku) můžete své auto naložit na speciální vagon, který vás doveze na žádané místo, zatímco si v jídelním voze můžete dát gáblíka. A je to levnější! Má to jeden háček - chce to mít elektrifikovanou železnici.

+4/0
24.1.2020 10:57

S84t86a49n50i38s33l62a38v 71J70e69l33e25n 8822365666

Většinu nákladní dopravy má na železnici v Evropě snad jen Rusko, možná pobaltské státy.

Rakousko i Švýcarsko jsou někde na třetině, my a Německo kolem čtvrtiny. Třetina ani čtvrtina netvoří většinu, nýbrž menšinu.

Větší využití naší husté železniční sítě (myslím, že třetí nejhustší na světě) by ale rozhodně bylo vhodné.

+2/0
24.1.2020 13:11
Foto

P20a89v55e30l 28D90v53o12ř45á35k 5499325694770

Mohl byste dát odkaz na tu čtvrtinu a třetinu?

0/0
24.1.2020 17:33

S77t66a93n83i18s70l61a66v 36J85e92l97e38n 8582785196

Jeden ze zdrojů je tady:

A omlouvám se za neúmyslnou mystifikaci. Původně jsem čerpal z nějakého odvozeného zdroje, kde byla sečtena vnitrozemská lodní a kolejová doprava. Takže podíly kolejové v některých zemích jsou dokonce menší, než jsem uvedl. V některých zdrojích jsou i jiná dělení, tohle mi ale připadalo nejčerstvější.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/a/a4/Modal_split_of_inland_freight_transport%2C_2017_%28%25_share_in_tonne-kilometres%29.png

+1/0
24.1.2020 18:18

J93i98ř83í 16S91c44h30m62i63d65t 5945953470921

hustou ano, ale docela zastaralou a pomalou s velmi malou propustností, kdy už se už nyní vlaky na třať nevejdou v požadovaném množství a kde jaká výluka je nahrazována autobusy, takže te železnice musí projí úplnou rekonstrukcí tak, aby bylo v každé chvíli kudy jet a to je běh na dlouhou trať a my jsme poněkud pozadu

0/0
25.1.2020 21:05

S97t22a16n12i92s91l65a30v 98J28e94l58e32n 8282435356

Osvědčený přístup SRN spočívá především v budování obřích větrných farem (desítky tisíc vrtulí po krajině a v moři) , solárních parků (hrubým odhadem hodně přes 1000 km2) a zavírání jaderných elektráren. Výsledkem je, že se produkce CO2 ani spalování uhlí během posledních 10 let prakticky nemění.

Rakousko je přes obrovský potenciál vodní energie čistým dovozcem elektrické energie z okolních států (včetně nás), dováží ve velkém i fosilní paliva.

Švýcarskuo těží podobně jako Rakousko z vodního potenciálu (60% elektřiny), doplněného jadernou energií (30%) a mixem ostatnho (10%). Díky tomu může elektřinu vyvážet (především do Rakouska a Itálie).

Švédsko s Nosrskem mají také obrovskou kapacitu v řekách, rovinaté Finsko to řeší stavbou jaderných bloků.

Mimochodem: Norsko má 4x větší spotřebu elektřiny na hlavu než my. Má ti tohle být inspirující příklad pro nás?

+14/0
24.1.2020 11:07

M92a24r52t65i26n 55R32o84h70o84v32s73k31ý 6547145653706

Jaderná energetika není čistá, protože to řekla paní Bošková. Taktéž je velmi drahá a riziková - zdroj tamtéž. Reálnou cena "osvědčených přístupů" zjistíme, až se uzavře jejich životní cyklus včetně likvidace. Možná bych tedy s jejich realizací cca. 10let počkal.

+2/0
24.1.2020 11:50

J87a91r93o84m32í56r 85K27r38á78l 4840879964859

Tuším, že v NG byl před časem článek, co srovnával rizika elektráren. Dost mne překvapilo, že počet mrtvých v souvislostí s haváriemi byl u vodních elektráren vyšší, než u jaderných.

+1/0
24.1.2020 20:33

S96t43a29n40i12s80l94a37v 81J66e82l26e32n 8162425566

Vizme

https://en.wikipedia.org/wiki/Dam_failure#List_of_major_dam_failures

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_and_radiation_accidents_and_incidents

+1/0
24.1.2020 20:47

J77a72r89o91m60í40r 50K40r17á91l 4950799974279

To srovnání bylo o mrtvých přímo v elektrárně, ne následně při povodni. Ale i tak to bylo řádově více.

+1/0
24.1.2020 21:13

T53o10m81á87š 45Š75k86v35r73n63a 9891925640225

Blah blah blah, jen slepé papouškování ekofašistické propagandy.

0/0
24.1.2020 15:36

D27a48n 39R62o20z94s32í17v24a16l 3930462130774

Osvědčenými přístupy? Zrovna to Německo a ten jejich politický populismus je typický odstrašující příklad toho, jak by se to dělat nemělo.

+2/0
24.1.2020 16:31

J98a93r87o97m56í82r 49K39r25á49l 4270969794899

Co to blábolíte ? 8-o

0/0
24.1.2020 20:31

P46a85v28e89l 52K65a26m86a32s 3319921670819

Jako politika Vás moc neznám - vím, že jste kandidát na předsedu KDU - ale jinak s blogem 100% souhlas.

+5/0
24.1.2020 8:37

K51a39t83e56ř74i68n11a 94L17h39o77t19s24k23á 3928974515273

Mluvíte mi Tomáši z duše (dovoluji si toto méně formální oslovení v návaznosti na naši komunikaci před časem na Linkedinu).

Snad bych jen doplnila, že podle mého soudu se celá diskuze (dá-li se tomu tak ještě říkat) točí zcela neefektivně kolem hledání příčiny, na které se stejně nejsou tábory "antropogenní" a "neantropogenní" shodnout, místo toho, abychom hledali cesty, jak se probíhajícím změnám přizpůsobit. Bez ohledu na příčinu, je totiž nejsme dle mého soudu schopni zastavit, a tak nám stejně nic jiného než adaptace nezbude.

+9/0
24.1.2020 8:18

J76i89ř65í 74D65l91o79u14h45ý 6414407941276

Možná byste si o těch vašich dvou táborech měla něco přečíst - https://dx.doi.org/10.1177%2F0270467619886266 .- klima zkoumají a rozumí mu klimatologové - ne ekonomové, ani politici. Přizpůsobení nestačí - resp. mé generaci přizpůsobení stačí, generace mých dětí už problémy mít bude ale má vnoučata na tom opravdu moc dobře nebudou.

0/−1
24.1.2020 22:42

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz