Děkujeme za pochopení.
A12n76t32o16n68í61n 46P63o48l44i27c36k52ý
No, nevím, asi budu raději, když budou děti umět pořádně anglicky než mizerně anglicky a německy (italsky/španělsky,...)
P91a43v90e61l 79C69h64m29e84l16í59k
Pan Zdechovský dokazuje, že nemá o školství ani ponětí. Jinak by totiž věděl, že více jak polovina žáků a studentů (mimochodem dokonce i stejná část dospělé populace!) nemá dostatečně zvládnutý svůj mateřský jazyk - slovem, písmem, pochopením textu. Trvat proto na tom, aby se za takové situace nadále povinně vyučovaly ještě 2(!) cizí jazyky, je proto naprosto absurdní a kontraproduktivní.
Potíž je mimo jiné (a možná především) v tom, že výuka mateřského jazyka je na našich školách dlouhodobě poddimenzována, což se ve svém důsledku promítá i do znalostí všech dalších vyučovacích předmětů. A ač to zní možná paradoxně, i do těch exaktních.
Zvládnutí základů cizího jazyka ve škole se odvíjí od kvality zvládnutí mateřského jazyka (musí být na čem stavět) a pochopitelně i od kvality vyučujícího. Ale ani to samo o sobě nestačí, pokud dotyčný sám nebude mít motivaci se cizímu jazyku nadále aktivně věnovat.
R82o54s53t62i40s44l57a34v 65C21a79h65a
Posledni odstavec je nesmysl. Muzete se naucit vyborne anglicky i kdyz mate problem s cestinou.
J82a57r17o55s10l82a88v 82V18e66č55e23ř77a
Ó jak se mi hodí i ta blbá komunistická ruština při doprovázení UA uprchlíků. Co se v mládí naučíš... Jde o to aby se děti naučily praktické fráze. Např. kterak zaplatit v Rakousku na bezince nebo ve Švýcarech vyptat sýr od farmáře.
J18a25n 19K79a51r98a27s69e72k
za meho mladi byla ta ultimativni fraze v jakemkoliv cizim jazyce, bez ktere se nikdo neobejde:
'lachtan nese domovnikovi dymku'
Schvalne, jestli si jeste nekdo pamatuje, odkud to je. :-)
J32o24s18e82f 32H13á86j91e70k
Zdechovsky opět prokazuje, že danému problému vůbec nerozumí, ovšem to mu nikdo nevysvětlí, protože od okamžiku vstupu do politiky vystupuje, jako kdyby rozuměl absolutně všemu...
L40u21k76á18š 14H71i23n64t45e94r33b50u25c97h39n83e32r
Máte dojem, že jste tímto příspěvkem dal najevo, že tomu rozumíte víc?
J28a48k54u24b 22K62n95e19c34h91t47o26v59s85k94ý
Realita je taková, že drtivá většina žáků druhý jazyk prsotě nikdy pořádně nevyužije a ani se ho na ZŠ dobře nenaučí. Měl by zůstat volitelný jako např v USA a jejich volitelné předměty, které jsou pro žáky motivací se učit.
J26a95r25o11s11l10a21v 46V66e86č63e31ř46a
Na průmyslovce jsme měli povinně-volitelnou angličtinu. Za komančů v pátek po obědě. Volili jsme pivo v sídlištní nálevně. Podle toho dnes vypadá moje engliš. :-((
J98i10ř83í 48R47a56f28a58j
Výňatek od pana Velvyslance SRN:
Těsně před převzetím předsednictví ČR v Radě EU by zrušení druhého povinného cizího jazyka vyslalo do Evropy špatný signál – Evropská rada definovala v roce 2019 mnohojazyčnost jako společný evropský cíl. A nesmíme zapomínat, že druhý povinný cizí jazyk se týká právě těch žáků a žákyní, kteří jsou stěžejní pro každodenní spolupráci v podnicích.“
Můžete mi pane Zdechovský potom objasnit, proč v Německu druhý cizí jazyk není povinný?
https://karolinum.cz/data/clanek/5221/OS_5_1_0107.pdf, vybráno z textu:
Druhý cizí jazyk bývá zaváděn ve školách nižšího sekundárního stupně od 7. ročníku.
Ale nedohledal jsem (možná chyba v mém hledání), že druhý cizí jazyk je povinný, pouze pro gymnázia, zvláště, když "Od 17 let již není cizí jazyk povinný, pokud si ho žák nezvolí jako maturitní předmět".
J80a98n 79K79a75r48a85s19e37k
nasel jste to spravne, druhy cizi jazyk je povinny pouze na gymnasiu, na realce a zakladni skole je druhy jazyk volitelny.
Jestli si dobre vzpominam, tak i u zaku gymnsii je druhy jazyk tvrdy orisek a 75% studenti se modli, aby ta vyuka konecne skoncila :-)
P34a28v82e38l 82D32v17o11ř87á36k
Problém je jinde. Naše generace např. zvládla bez problému maturitu z matematiky a dva cizí jazyky (ruštinu a němčinu). Angličtinu si k tomu někdo přibral mimo školu.
Dnes studenti úpí, že maturitu z matiky nejde zvládnout. To ale znamená, že při jejich IQ se už nemohou druhý jazyk naučit. Nakonec se bude maturita dávat jen za minimálně 50% docházku.
Za tohoto stavu bych dal přednost intenzívnější výuce matematiky, protože finanční gramotnost (s tím související) je u nás povážlivě nízká.
L40u58k86á26š 75H69i26n59t11e56r78b49u95c52h29n10e41r
Máte nějaký statistický důkaz, že kleslo IQ populace? Nebo jen důchodcovsky "úpíte" o "té dnešní mládeži"?
M66i89c48h77a21l 18H96u87š42á49k
Naprosto nesouhlasím. Ovládám 3 cizí jazyky , Němčina a Ruština jsou mi úplně k ničemu .... Kdybych se místo toho v té době raději učil matematiku nebo fyziku na pořádné úrovni, nemusel bych se to ve vyšším věku doučovat ...
I25v77a76n 46K58o29p69t27a
Němčina vám je k ničemu? V zemi kde víc jak polovina hranic je s německy mluvícími zeměmi.
J31a22n 62K13a15r31a35s18e80k
cizi jazyk se deti 'nauci' za 1/2 roku pobytem v cizim prostredi. Automaticky. Bez uceni.
Spravnym resenim jsou tedy vymenne pobyty rodin v cizi zemi. Zaplatit by to mohla EU, treba misto tech cyklostezekm a rozhleden.
J79a29n 50C88i38b43u30l10k81a
...a když dojde chleba, budeme jíst koláče! Koláče jsou navíc výživnější!
A další hraběcí rady.
- Počet článků 678
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4414x
Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Agentura Commservis.com
- Poeta
- Mindball
- Intimní doteky
- Odpusť mým rtům...
- Školení a vzdělávání manažerů
- Trénink mozku