Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AP

No, nevím, asi budu raději, když budou děti umět pořádně anglicky než mizerně anglicky a německy (italsky/španělsky,...)

8 0
možnosti
PC

Pan Zdechovský dokazuje, že nemá o školství ani ponětí. Jinak by totiž věděl, že více jak polovina žáků a studentů (mimochodem dokonce i stejná část dospělé populace!) nemá dostatečně zvládnutý svůj mateřský jazyk - slovem, písmem, pochopením textu. Trvat proto na tom, aby se za takové situace nadále povinně vyučovaly ještě 2(!) cizí jazyky, je proto naprosto absurdní a kontraproduktivní.

Potíž je mimo jiné (a možná především) v tom, že výuka mateřského jazyka je na našich školách dlouhodobě poddimenzována, což se ve svém důsledku promítá i do znalostí všech dalších vyučovacích předmětů. A ač to zní možná paradoxně, i do těch exaktních.

Zvládnutí základů cizího jazyka ve škole se odvíjí od kvality zvládnutí mateřského jazyka (musí být na čem stavět) a pochopitelně i od kvality vyučujícího. Ale ani to samo o sobě nestačí, pokud dotyčný sám nebude mít motivaci se cizímu jazyku nadále aktivně věnovat.

3 2
možnosti
RC

Posledni odstavec je nesmysl. Muzete se naucit vyborne anglicky i kdyz mate problem s cestinou.

0 0
možnosti
Foto

Ó jak se mi hodí i ta blbá komunistická ruština při doprovázení UA uprchlíků. Co se v mládí naučíš... Jde o to aby se děti naučily praktické fráze. Např. kterak zaplatit v Rakousku na bezince nebo ve Švýcarech vyptat sýr od farmáře.

1 0
možnosti
JK

za meho mladi byla ta ultimativni fraze v jakemkoliv cizim jazyce, bez ktere se nikdo neobejde:

'lachtan nese domovnikovi dymku'

Schvalne, jestli si jeste nekdo pamatuje, odkud to je. :-)

1 0
možnosti
JH

Zdechovsky opět prokazuje, že danému problému vůbec nerozumí, ovšem to mu nikdo nevysvětlí, protože od okamžiku vstupu do politiky vystupuje, jako kdyby rozuměl absolutně všemu...

0 0
možnosti
LH

Máte dojem, že jste tímto příspěvkem dal najevo, že tomu rozumíte víc?

1 0
možnosti
JK

Realita je taková, že drtivá většina žáků druhý jazyk prsotě nikdy pořádně nevyužije a ani se ho na ZŠ dobře nenaučí. Měl by zůstat volitelný jako např v USA a jejich volitelné předměty, které jsou pro žáky motivací se učit.

3 0
možnosti
Foto

Na průmyslovce jsme měli povinně-volitelnou angličtinu. Za komančů v pátek po obědě. Volili jsme pivo v sídlištní nálevně. Podle toho dnes vypadá moje engliš. :-((

0 0
možnosti
JR

J98i10ř83í 48R47a56f28a58j

2. 5. 2022 19:11

Výňatek od pana Velvyslance SRN:

Těsně před převzetím předsednictví ČR v Radě EU by zrušení druhého povinného cizího jazyka vyslalo do Evropy špatný signál – Evropská rada definovala v roce 2019 mnohojazyčnost jako společný evropský cíl. A nesmíme zapomínat, že druhý povinný cizí jazyk se týká právě těch žáků a žákyní, kteří jsou stěžejní pro každodenní spolupráci v podnicích.“

Můžete mi pane Zdechovský potom objasnit, proč v Německu druhý cizí jazyk není povinný?

https://karolinum.cz/data/clanek/5221/OS_5_1_0107.pdf, vybráno z textu:

Druhý cizí jazyk bývá zaváděn ve školách nižšího sekundárního stupně od 7. ročníku.

Ale nedohledal jsem (možná chyba v mém hledání), že druhý cizí jazyk je povinný, pouze pro gymnázia, zvláště, když "Od 17 let již není cizí jazyk povinný, pokud si ho žák nezvolí jako maturitní předmět".

1 0
možnosti
JK

nasel jste to spravne, druhy cizi jazyk je povinny pouze na gymnasiu, na realce a zakladni skole je druhy jazyk volitelny.

Jestli si dobre vzpominam, tak i u zaku gymnsii je druhy jazyk tvrdy orisek a 75% studenti se modli, aby ta vyuka konecne skoncila :-)

1 0
možnosti
Foto

Problém je jinde. Naše generace např. zvládla bez problému maturitu z matematiky a dva cizí jazyky (ruštinu a němčinu). Angličtinu si k tomu někdo přibral mimo školu.

Dnes studenti úpí, že maturitu z matiky nejde zvládnout. To ale znamená, že při jejich IQ se už nemohou druhý jazyk naučit. Nakonec se bude maturita dávat jen za minimálně 50% docházku.

Za tohoto stavu bych dal přednost intenzívnější výuce matematiky, protože finanční gramotnost (s tím související) je u nás povážlivě nízká.

3 0
možnosti
LH

Máte nějaký statistický důkaz, že kleslo IQ populace? Nebo jen důchodcovsky "úpíte" o "té dnešní mládeži"?

0 1
možnosti
Foto

Naprosto nesouhlasím. Ovládám 3 cizí jazyky , Němčina a Ruština jsou mi úplně k ničemu .... Kdybych se místo toho v té době raději učil matematiku nebo fyziku na pořádné úrovni, nemusel bych se to ve vyšším věku doučovat ...

14 0
možnosti
Foto

I25v77a76n 46K58o29p69t27a

3. 5. 2022 6:52

Němčina vám je k ničemu? V zemi kde víc jak polovina hranic je s německy mluvícími zeměmi.

0 0
možnosti
JK

cizi jazyk se deti 'nauci' za 1/2 roku pobytem v cizim prostredi. Automaticky. Bez uceni.

Spravnym resenim jsou tedy vymenne pobyty rodin v cizi zemi. Zaplatit by to mohla EU, treba misto tech cyklostezekm a rozhleden.

2 6
možnosti
Foto

...a když dojde chleba, budeme jíst koláče! Koláče jsou navíc výživnější!

A další hraběcí rady.

1 0
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4414x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.