Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GS

Odvolávat se na současný energetický mix v Čr, znamená obhajovat zaostalost. I ta tolikrát otloukaná Čína má per capita nižšší uhlíkovou stopu při výrobě elektrické energie.

To co píšete je lež

4 5
možnosti
GS

Proč hlasujete jinak, než píšete?

4 1
možnosti
GS

Nejsem Váš rukojmí. S Vašimi názory nesouhlasím a věřím, že se Vám to zvrátit nepodaří

1 4
možnosti
JT

J69i67r30i 84T10i33c36h57y

6. 9. 2021 17:25

Prvni a zasadni problem v tom klimatickem silenstvi je ten, ze kyslicnik uhlicity ma pranepatrny vliv na oteplovani ovzdusi, i kdyz pripustim, ze treba okyslicovani oceanu prinese urcite zmeny. Jestlize prijmeme dulezitost snizovani emisi CO2, jeho nulova produkce v Evrope bude mit mizivy ucinek vzhledem k situaci v Cine, Indii, Beazilii a mnohde jinde. Jestlize treba v Kanade zastavi produkci ropy, nebude to mit zadny vliv na oteplovani, silne to snizi zivotni uroven v te zemi, pritom producenti ropy jinde se budou radovat ze zvysenych zisku.

0 0
možnosti
JF

Dobrý den pane Zdechovský. EU jste i vy jako europoslanec, o navýšení cílů 2030 jste hlasoval v Evropském parlamentu 7.10. 2020. Prosím můžete nám sdělit, zdali jste v konečném hlasování tzv. Climate law pdopořil? Díky

11 0
možnosti
JV

1) Uvažuje se o konci PRODEJE nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Na prodeji nových aut měli v 2. kvartálu 2021 v EU měly EV podíl 16.9%. Čechystán není pupek světa a neudává trendy.

2) Prodej EV není v Norsku dotovaný penězi z ropy, EV tam "jen" neplatí vysokou daň za pořízení.

3) O EV "není" takový zájem, že prodeje trhají rekordy a automobilky je nestíhají vyrábět.

4) Co je to "krátká vzdálenost"? Připadá vám snad nereálných 1000km za 10 hodin v elektromobilu, které běžně dělá při svých pokusech Bjorn Nyland?

5) Česko není pupek světa, jestliže většinu elektřiny v Česku mají vyrábět uhelné elektrárny (což není pravda), jen to svědčí o tom, že Čechové patří mezi špindíry Evropy a mají začít taky něco se sebou dělat. Plky od nových jaderných blocích to uhlí neodstaví. Pro většinu zemí EU je tohle úplně irelevantní, podíl uhelné elektřiny na výrobě elektřiny byl v EU loni 13%, předloni 16% (bez COVIDu).

6) Proč by měl někdo jezdit autem na vodík? Je to ještě dražší na pořízení než EV, dražší na palivo než cokoliv a není to kde tankovat. Fakt super. :-)

7) Ceny všeho teď vyskočily, protože jsou kvůli loňským událostem nabourané dodavatelské řetězce. To zase splaskne.

8) Dneska jsem na Eurosportu viděl reklamu na online prodejce ojetých aut. Tak jsem se jen z legrace koukl a viděl jsem tam 5 roků staré Nissany Leaf s nijak obrovským nájezdem za 250 tisíc. Po nějakých 100 tisících km vyjde tohle auto díky úsporám na palivu a údržbě výhodněji než spalovák zadarmo.

9) Ekonomické analýzy jsou zcela mimo schopnosti páně Zdechovského, měl by se jim vyhýbat.

Suma sumárum: Celý blog je bezcenný blábol.

3 7
možnosti
VO

A jakou máte představu o stavu mobility deset let po zákazu prodeje spalovacích aut? Co se týče výroby el.energie, sítě rychlonabijecich stanic (a příslušných rozvodů v přírodě), a podobně?

6 0
možnosti
VO

Bylo by zajímavé vystudiovat, jestli dřív nedojdou drahé kovy, než ropa :-)

Jinak je jasné, že zakázat spalovací motory bez adekvátní (cenou, komfortem provozu...) náhrady je na hlavu.

A ne, akumobil nemá stejný komfort provozu, ačkoli si uživatelé myslí opak :-) především doplňování pohonné energie velice pokulhává.

12 1
možnosti
JV

Už jste nějakým jel?

1 1
možnosti
MC

Taky si myslím, že se komise vzhlédla v Járovi Cimmrmanovi a jeho hledání slepých cest....

Příklad: cesta Praha Ostrava...vlakem 3,15h...super, rychlovlakem v roce 2050 možná za 2 h

Autem dnes cca 4,5h optimisticky....hurá jedu vlakem, ale co ve městě když potřebuji třeba na Stonavu, taxík? Nejsem Bakala. Elektro možnost sdílené alektro vozítko za rozumnou cenu nabito na 400km a můžu popojíždět.

El autem z Phy? 2 x dobíjet cca 25 min, pokud je volno, 1x v Ostravě, cestou domů to samé...limity dojezdů jsou optavdu jen na papíře...co dál komise?

0 1
možnosti
AG

Jistě, takové vozítko by mělo smysl. Velikost Trabanta včetně základní koženkové sedačky,aby se daly po každém zákazníkovi vydezinfikovat a s cenou do sto tisíc, proč ne. Jen se obávám, že do takového krámu by nikdo nevlezl. Tedy pokud by to mělo být levné. Jinak vlastní auto prostě bude vždy lepší nebo luxus pro vyvolené, jako když automobily začínaly.

0 0
možnosti
PV

Pořád se řeší emise ale z čeho tu potřebnou elektřinu vyrobíme nějak nikoho nepálí. Takže se klidně odstavují atomové bloky, uhelné bloky, teď možná na řadu přijde i plyn. Tak kde tu elektřinu vezmeme? Čistě z hlediska přeměny energie - to co dneska dáváme do aut v benzínu, kde chemickou energii měníme na mechanickou tak stejné množství elektrické energie budeme cpát do baterek elektromobilů. Pravda ono to asi bude trošku méně, protože vše radostně a plánovitě směřuje k likvidaci individuální dopravy. Zřejmě se budeme přepravovat výhradně na sdílených kolech a elektrických koloběžkách. Vše si budeme sdílet. Silně to připomíná komunismus, kde všechno patří všem. Tak to děkuji, to už jsme tady měli a moc to nefungovalo. Akorát jsme si v 89. mysleli, že jsme socialismus a komunismus odeslali na východ ale on se vrací ze západu. Tak fakt nevím, že by důkaz kulatosti země?

32 0
možnosti
MS

Každý správný absolvent humanistických studií ví, že eletřina se bere ze zásuvky. Nevim co řešíte.

8 0
možnosti
BG

Měl byste si ujasnit pojmy. Elektromobilita totiž zahrnuje celou škálu prostředků, které jako zdroj energie mají tu elektrickou.

Elektroautomobily, o nichž tedy v článku píšete, možná jsou v dnešní době slepou cestou, ale elektrické vlaky, tramvaje nebo trolejbusy, které do elektromobility spadají, určitě nikoliv. Na to byste měl být ale technik, Teologická fakulta, Papežská univerzita nebo žurnalistika Vám k tomuto poznání moc nepomůžou.

Nicméně otázku zdrojů bychom řešit měli. Každý se těší, až to ekošílenství skončí. Jenže ono neskončí. A když tedy už skončí, tak co potom? Už jsme spálili uhlí pod Mostem. Budete ochoten si za domem postavit jadernou elektrárnu? Máme se chovat jako plundrující kobylky? Nebo si myslíte, že fosilní paliva stačí na neomezeně dlouhou dobu? Nijak neobhajuju elektroautomobily, skeptický jsem i k elektrobusům.

0 0
možnosti
JK

Problém je, že ty návrhy se zabývají právě osobními automobily. Nikdo neřekne, že pro některé použití je lepší elektromobil, pro jiné benzíňák. Třeba ty elektrobusy by byly dobré tam, kde jezdí už dnes trolejbusy. Tam, kde je trolej by braly elektřinu z troleje a kde zatím není, z baterek. On totiž autobus se zastávkami po sto metrech nadělá smradu víc, než desítky aut, co projíždějí. Podobně místní zásobování, atd.

1 0
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4414x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.