Středa 27. října 2021, svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. října 2021 Šarlota, Zoja, Zoe
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P64a90v51e82l 25V55y30s20o18č69a43n 6902548358

Pořád se řeší emise ale z čeho tu potřebnou elektřinu vyrobíme nějak nikoho nepálí. Takže se klidně odstavují atomové bloky, uhelné bloky, teď možná na řadu přijde i plyn. Tak kde tu elektřinu vezmeme? Čistě z hlediska přeměny energie - to co dneska dáváme do aut v benzínu, kde chemickou energii měníme na mechanickou tak stejné množství elektrické energie budeme cpát do baterek elektromobilů. Pravda ono to asi bude trošku méně, protože vše radostně a plánovitě směřuje k likvidaci individuální dopravy. Zřejmě se budeme přepravovat výhradně na sdílených kolech a elektrických koloběžkách. Vše si budeme sdílet. Silně to připomíná komunismus, kde všechno patří všem. Tak to děkuji, to už jsme tady měli a moc to nefungovalo. Akorát jsme si v 89. mysleli, že jsme socialismus a komunismus odeslali na východ ale on se vrací ze západu. Tak fakt nevím, že by důkaz kulatosti země?

+32/0
doporučit
6.9.2021 15:30
Foto

P98a88v19e76l 61I75n66d86r15s93t 6325181266

Dohoda green deal si nevytkla ambiciózní cíle. To je jen ta vaše slavná politická korektnost. Dohoda green deal si vytkla zcela nereálné, naivní, amatérské a ekonomiku devastující cíle, které nemají nic společného s ochranou životního prostředí. Základní premisou je totiž slepá zelená ideologie, která předpokládá, že za veškerými změnami klimatu stojí CO2 vznikající lidskou činností a přitom zcela ignoruje vědecké studie, které tuto premisu zpochybňují. Pane Zdechovský, váš názor na toto téma vítám, jen byste mohl také napsat jak proti této dohodě bojujete na půdě EP. Jedna věc je dělat si zde politické body názory, které souzní s většinovým názorem voličů, druhá věc je aktivně vystupovat na půdě EP a opravdu se oficiálně proti tomuto vyhrazovat. A upřímně nevěřím, že právě vy jste nositelem toho protestního praporu...

+26/0
doporučit
6.9.2021 18:02
Foto

K30a21t21e98ř50i47n48a 38L65h25o35t54s61k74á 3418454545893

Myslím, že pouhé "Věřím, že se nám to podaří." je poměrně málo. Respektive málo na europoslance, neb ten má kromě víry i jiné možnosti. Proto by mne zajímalo, co konkrétně jste pane europoslanče pro to, aby "se nám to podařilo", udělal Vy a Vaši kolegové.

+17/−1
doporučit
6.9.2021 12:17
Foto

J13a80n 44F79r91e48i88d56i29n30g76e84r 7574601160389

Dobrý den pane Zdechovský. EU jste i vy jako europoslanec, o navýšení cílů 2030 jste hlasoval v Evropském parlamentu 7.10. 2020. Prosím můžete nám sdělit, zdali jste v konečném hlasování tzv. Climate law pdopořil? Díky

+11/0
doporučit
6.9.2021 17:03
Foto

P10e98t95r 69D92o52k16t95o43r 6736831328109

Pane Zdechovský, je to krásné, že píšete blogy, ale za ty prachy, co v tom Evropském parlamentu berete, by jste měl bojovat proti tomuhle ekoterorismu právě tam, jestli teda něco chcete změnit. Počet napsaných blogů na to asi vliv mít nebude :-/

+10/0
doporučit
7.9.2021 7:22
Foto

V11l34a51d60i13m28í36r 80O50d29s72t20r92č28i27l 6610794678730

Bylo by zajímavé vystudiovat, jestli dřív nedojdou drahé kovy, než ropa :-)

Jinak je jasné, že zakázat spalovací motory bez adekvátní (cenou, komfortem provozu...) náhrady je na hlavu.

A ne, akumobil nemá stejný komfort provozu, ačkoli si uživatelé myslí opak :-) především doplňování pohonné energie velice pokulhává.

+12/−1
doporučit
6.9.2021 16:36
Foto

K47a32r73e42l 48S83t96r59ž74a48n45o28v64s65k56ý 1288955345

Proč se jde po krku osobním autům a už ne tolik nákladním a už vůbec ne letadlům a lodím? Ví se, že sto největších lodí na světě vyprodukuje tolik CO2 jako všechna auta dohromady?

+14/−2
doporučit
6.9.2021 18:39
Foto

M34a53r41t79i57n59a 78M33o59u98d34r87á 7430633156199

Je to tak. A divím se, že se nebouří země závislé na turistickém ruchu. Ten půjde s green deal do kopru jako jeden z prvních. Nebude, čím cestovat.

+11/−1
doporučit
6.9.2021 11:58
Foto

K84a76r36o91l 13C75h15w68i60s42t15e10k 1176534461983

Pěkně napsané, ale co z toho, když proti Zelené bídě (Green Deel) vystupují otevřeně a systematicky jen jedinci z řad politiků, ať z našeho Parlamentu, nebo Europarlamentu. Z politických stran je otevřeně pro Zelenou bídu ČSSD, Piráti, TOP 09 a STAN, ANO (Babiš) jen velkohubě před volbami mele, jak všemu zabrání, ale hned po volbách na vše zapomene a když ne, tak mu to připomenou z Bruselu, až půjde o schvalování dotací pro Agrofert, KDU-ČSL je až na Zdechovského taky pro Zelenou bídu, ODS zachraňují před úplnou ostudou jen jednotliví poslanci, KSČM neví, která bije, takže proti Zelené bídě jsou jen nesystémová SPD a mimoparlamentní Trikolóra. Je to bída.

+9/−1
doporučit
6.9.2021 19:02
Foto

I31v37o 55P23a41v66e74r24a 6626248338965

To už zase budou volby?

+7/0
doporučit
7.9.2021 6:47
Foto

M34i86l14o80š 23F54. 80P79e90c14h31a57r 3473721290245

„Dohoda, známá jako Green Deal“, není žádnou dohodou. Já se s nikým nedohodl. Je to rudozelený diktát.

+7/−1
doporučit
7.9.2021 22:09
Foto

T54o78m26á15š 62D35v65o16ř17á90k 6777275113227

A pokud jde o odkazovanou studii "Kam kráčíš, elektromobilito", tak tam bych vypíchnul pár "drobných" problémků:

Tak především, autoři uvažují pro ČR emisní faktor 0,52. Tato hodnota prý platila v roce 2015, takže bude jistě aktuální i v roce 2021, neboť cituji: "složení energetického mixu ČR se v posledních letech příliš nemění". Problém je v tom, že jejich hodnota není správná ani pro rok 2015 a už vůbec ne pro rok 2021 nebo dokonce příští dekádu. O tom, jak se mění hodnoty emisního faktoru, se každý může přesvědčit zde:

https://tinyurl.com/x4w3tpdf

Pro rok 2015 platil faktor 0,493 a pro rok 2019 pak 0,428, přičemž je vidět setrvalý pokles. V covidovém roce 2020 to zatím předběžně vypadá na 0,382, viz https://tinyurl.com/35wpwdxc. A s odstavováním uhlí v budoucích letech bude tento trend samozřejmě pokračovat.

Takže autoři této "studie" úmyslně používají silně přestřelený emisní faktor, aby jim vyšly emise elektromobilů v ČR co nejvyšší. To není nic nového, některé starší a v česku často citované německé "studie" používaly přesně stejný trik. Každý se může přesvědčit, že pokud křivky v grafech budou stoupat s koeficientem 0,42 nebo dokonce 0,38 namísto použitých 0,52, tak budou ty grafy vypadat úplně jinak a závěry celé té "studie" půjdou do stoupy.

+5/0
doporučit
6.9.2021 14:41
Foto

M38i87l51a17n 44S72u37t33a 8867610726663

Karma udelena. Proti el autum nic nemam ale probuh nevynucovat po bruselsku zakazem. dekuji pekne

+4/0
doporučit
8.9.2021 22:23
Foto

Z17d27e15n97ě75k 68S47t59r69n83a97d 1275440986319

Netvrdil bych rovnou, že jde o slepou uličku, jen zkrátka nejsme na něco takového logisticky ani technologicky připraveni a nejspíš nebudeme ani v tom roce 2035.

+4/0
doporučit
8.9.2021 11:10
Foto

Z96d73e31n76ě62k 77K78a75d42l15e39c 2386558866318

Autor je obyčejný pokrytec, nic víc.

+4/0
doporučit
7.9.2021 6:53
Foto

G90u63s42t95a27v 48S10a19z25y18m78a 5503514535

Proč hlasujete jinak, než píšete?

+4/−1
doporučit
6.9.2021 17:38
Foto

P89a34v72e44l 51D39v58o65ř84á19k 5879385514720

Slepému se jeví každá cesta jako slepá. :-(

+5/−3
doporučit
6.9.2021 18:24
Foto

L92i45b40o91r 72H47l91a44d84i48k 5809818955647

O.K. taže v EU budete případně hlasovat a blokovat vše - co se tohoto bude týka? tak to se těším.... Nebo po volbách bude vše jinak?

+4/−2
doporučit
6.9.2021 12:14
Foto

J15o68s83e36f 36P31o51p80l66u92h13á56r 2718358784334

Asi jako vždy se s panem Zdechovským dá souhlasit. Vlastně je to fundovaný popis aktuální situace.

Co však ale u článku postrádám (jako vždy) je informace, jak toto zelené peklo řešit. Ano, je zde uveden vodík jako alternativa. To co mě ale zajímá, je to, aby tito ekofanatici jednoznačně vyargumentovali jejich direktivy, stejně jako EK přišla s plánem řešení. Trapné tlachání o snížení emisí a zákazu spalovacích motorů je super, ale političtí oportunisté v EK vůbec neuvádějí žádná reálná řešení a data.

-Jaký je program výstavby dobíjecích stanic?

-Je elektromobilita opravdu ekologičtější než spalovací motory?

-Jak hodlá řešit nedostatek elektřiny při rozšíření elektomobility?

-Pracovní trh v EU je založen na mobilitě pracovní síly, jak hodlají řešit tento výpadek?

-Jak je program likvidace baterií na konci životnosti?

-Argumentačně vysvětlit, proč elektromobilita je to nejlepší řešení - data, porovnání.

To je to co by měl pan Zdechovský chtít po představitelích EU a ne psát blogy v ČR. Je to možná super, ale problém to neřeší.

A otázka nakonec. Jak může Ursula van der Leyen chtít omezení spalovacích motorů v EU, když si obratem ruky nechá schválit vyšší rozpočet na cestování privátními jety? Toto je naprostá ztráta kredibility a je smutné, že jedinou jejich starostí je, kolik firem má ve vedení afektované manažerky, nejlépe z hnutí LGBT.

+3/−1
doporučit
7.9.2021 12:03
Foto

J17i88r96i 37T25r79n77k85a 9775144612553

Pane Zdechovský, konečně jste napsal něco smysluplného, pod co bych se asi i podepsal. Jak ale správně píše pan Petr Doktor, měl byste proti tomuhle ekoterorismu bojovat především v Evropském parlamentu a ne psaním blogů. Tam se zabýváte snad jedině bojem proti premiérovi a de facto proti České republice spolu s fanatickou paní Hohlmeier.

+3/−1
doporučit
7.9.2021 10:05
Foto

R48a34d63e68k 43K93o59h26u34t 8613119297307

Již několikrát jsem četl, že většinu zásob surovin pro baterky (a nejspíš i těch důležitých pro moderní elektromotory) má pod palcem Čína. Takže podpora elektromobility - mj. podpora závislosti na Číně.

+3/−1
doporučit
6.9.2021 20:02
Foto

T22o77m46á87š 26D75v65o64ř61á41k 6917845683487

Stalo se zde už takovým evergreenem, že elektromobilita je označovaná za slepou cestu. Tak jsem opět nedočkavě četl a čekal, kdy se dozvím tu "správnou" cestu a celkem nepřekvapivě jsem se dozvěděl, že to řešení je vodík. Kupodivu autor nezmínil v poslední době tak oblíbené syntetická paliva (aneb otevřený dopis 170 vědců).

Tak tedy vodík - pokud se bavíme o zeleném vodíku, tj. takovém, který je vyrobený elektrolýzou vody z OZE, tak je vhodné připomenout, že na výrobu 1 kg vodíku se spotřebuje asi 50 kWh elektřiny (39 kWh teoreticky při zanedbání všech ztrát). Zatímco bateriové elektromobily ujedou na 50 kWh asi 250 km, tak vodíkové auto ujede na 1 kg vodíku jen něco málo přes 100 km. Takže pokud máte starost "kde se vezme tolik a tolik TWh elektřiny", tak s vodíkem je třeba toto číslo ještě vynásobit (minimálně) dvěma a pro syntetická paliva je koeficient ještě větší, protože ta se vyrábějí syntézou zeleného vodíku a CO2, což představuje další významné energetické ztráty.

Pokud jde o cenu vodíkových vozů, tak Toyota Mirai začíná na 1,7 milionu Kč a kufr má menší než Fabie. Takže pokud jsou BEV drahé, tak auta na vodík jsou ještě dražší.

A pokud jde o cenu syntetických paliv, tak Porsche chce od příštího roku vyrábět litr za 10 USD a kolem roku 2026/2027 se chtějí dostat na cenu 2 USD za litr. Aneb napřesrok benzín za 220 Kč + spotřební daň + DPH a za pět let, když to dobře půjde, tak snad za 44 Kč + spotřební daň + DPH. Nepochybuji, že tato alternativa se bude českým spotřebitelům líbit mnohem víc než drahé elektromobily...

+3/−1
doporučit
6.9.2021 14:16
Foto

J35i89ř96í 57K32a69r95b41a42n 8384442230767

Celý svět je slepý jenom vy vidíte jasně. Gratuluji ;-)

+3/−2
doporučit
7.9.2021 6:38
Foto

B75o61h97u54m86í76r 16Š13i11m40e97k 3601370944894

R^

Dnešní elektromobilita, když vyrábíme elektřinu spalováním uhlí, moc zelená není!

:-)

+3/−2
doporučit
6.9.2021 14:31
Foto

J86a91k71u82b 73D55o34l35a37n13s77k59ý 5347800454177

Nekde jsem cetl, ze mlada generace nema zajem o ridicske prukazy / automobily. Tedy treba to ani nebude takovy horor, ze bude jezdit mene aut, kdyz o to nebude takovy zajem.

+2/0
doporučit
7.9.2021 13:33
Foto

V53á13c97l89a13v 62Z85e14l18i62n45k33a 2582980963942

Moc hezky napsáno. Palec nahoru. Zelení pošuci sice budou vyvádět, ale s tím je třeba počítat. Stále platí to, co o takových říkával ještě na vejšce kamarád, který byl ze Sovenska a to, že turbirohov treba kakať. Ono tam samozřejmě bylo jiné slovo začínající na "s", ale to by tu neprošlo.

+2/0
doporučit
6.9.2021 23:34
Foto

J15a53n 49R66y60c48h31l50i36k 9696508181263

Zajímavé je, kolik zastánců elektromobilů bez dalších podrobností píše, že autor tomu vůbec nerozumí.

Pravda je:

Elektřinu je vždycky třeba nejdřív někde vzít.

Lepší přenosová síť může snad zmenšit ztráty, které musejí při zachování fyzikálních zákonů při cestě od zdroje do auta vznikat, ale nevyřeší úplně dostupnost zdrojů.

Globální redistribuci znečištění určitě ocení lidi v oblastech zatížených emisemi z dopravy, ale možná ne tolik ti, kdo bydlí u "nečistých" zdrojů energie, surovin pro výrobu energie a pro výrobu prostředků pro výrobu (i "čisté") energie.

Baterie automobilů sice v sumě fungují jako globální baterie, ale stejně mají v daném území podobné časové schéma využití, to znamená například, že pokud se bude nabíjet přes noc, nebudou typicky fungovat jako zásobárna solárně získané energie.

"Čisté" zdroje energie mají další, dosud nedostatečně zmapované dopady na prostředí (např. produkce metanu ze zalitých ploch vodních elektráren není zatím většinou zakalkulovaná ve výpočtech emisí a určitě se najdou další zajímavé konsekvence).

Řešení dojezdu může být v alternativních zdrojích energie pro elektromobily, ale pro výrobu vodíku do palivového článku je též potřeba energie, ať už se bude vyrábět elektrolyticky, nebo chemicky.

TANSTAAFL.

+2/0
doporučit
6.9.2021 15:11
Foto

J80o32s65e33f 54P57r39o15c86h33á16z66k74a 3210195114765

To ukáže čas....Ale lepší nějaká cesta, než přešlapovat na místě a pěkně po česku remcat. Jste obyčejný populista, který se chce svézt na vlně hlavního českého proudu. Titulek "elektromobily jen pro bohaté" hovoří za vše. Aby se "chudí" měli lépe, mohly by se třeba zrušit katalyzátory v autech nebo veřejná kanalizace, to také něco stojí.

+4/−5
doporučit
6.9.2021 23:15
Foto

G38u16s82t85a29v 36S94a50z91y64m75a 5483754915

Odvolávat se na současný energetický mix v Čr, znamená obhajovat zaostalost. I ta tolikrát otloukaná Čína má per capita nižšší uhlíkovou stopu při výrobě elektrické energie.

To co píšete je lež

+4/−5
doporučit
6.9.2021 17:45
Foto

M44a94r91t80i22n 66B35o54k49ů64v68k28a 6299439981

Sepsáno je to pěkně, já bych byl ještě mnohem víc paranoidní - mně to ukazuje na postupný přechod do kulis románu 1984. Elektromobilita jen pro vyvolené, zbytek lidí do hromadné dopravy. A co pak bude bránit umožnit mobilitu pomocí hromadné dopravy jen na základě nějakého společenského kreditu? Měls blbé kecy na facebooku nebo v diskuzi idnes? Popíráš opatření proti kovidu? 14 dní ti dovolíme cestovat jen mezi domovem a prací, jinak žádné trajdání. To je věc, která se u svobodné individuální mobility dělá dost špatné.

+3/−3
doporučit
7.9.2021 7:39
Foto

M85i37r22e49k 58T41u44r35e40č61e94k 4703812610922

"..Elektromobil je dobrý tak do města.." teoreticky sice pravda, ale problem je parkovani a nabijeni. Prave ve mestech je typicky problem parkovani , tim vice soucasneho nabijeni. Je tam hodne bytu a 100m prodluzku nelze natahnout, jednak by to mesto zakazalo z bezpecnostnich duvodu (velice nebezpecne), jednak by to nejaky sprymar odpojil a jiny dokonce ukradl. Takova prodluzka muze mit lehce cenu i tisic korun. Takze JAK A V ČOM IDEALNI ? 8-o

+2/−1
doporučit
7.9.2021 10:06
Foto

Z62d65e20n41ě70k 71Z82a39v95a43d50i82l 8660278264108

Sedí v Europarlamentu a sám si stěžuje na to, co on a jeho kolegové odsouhlasili.

;-D;-D;-D

+2/−2
doporučit
6.9.2021 11:52
Foto

P16a61v50e16l 36D63v98o27ř59á10k 5699605294260

Pane autore, i Vám doporučuji hodinku postát na křižovatce před Letenským tunelem (v Praze). Pokud se na plicním oddělení podaří resuscitace, možná Vás to dovede k myšlence, že by se asi něco udělat mělo.

Pokud považujete elektromobilitu za slepou cestu, zkuste nám najít nějakou jinou, které povede ke kýženému cíli.

Nezjistil jsem z Vašeho profilu Vaši profesi, ale nejspíš není technická. A to je na článku vidět.

Asi také uvažujete, že jediným zdrojem elektřiny pro vůz je baterie. Asi také předpokládáte, že vodíkem by se krmil spalovací motor.

A cena syntetických paliv by byla proti současným cenám PHM až 7x vyšší, nehledě na velkou technologickou náročnost.

Co se týká předpokládaných cen, tak samozřejmě za současného stavů naší ekonomiky, které silně zaostává, budou vysoké. Při malé efektivitě práce, kdy ještě velká část příjmu do rozpočtu mizí v černých dírách zbytečné administrativy a podivných institucí, nelze vidět budoucnost růžově.

+4/−9
doporučit
6.9.2021 11:47
Foto

J95a52n 91V56e12s13e17l87ý 5714363132961

1) Uvažuje se o konci PRODEJE nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Na prodeji nových aut měli v 2. kvartálu 2021 v EU měly EV podíl 16.9%. Čechystán není pupek světa a neudává trendy.

2) Prodej EV není v Norsku dotovaný penězi z ropy, EV tam "jen" neplatí vysokou daň za pořízení.

3) O EV "není" takový zájem, že prodeje trhají rekordy a automobilky je nestíhají vyrábět.

4) Co je to "krátká vzdálenost"? Připadá vám snad nereálných 1000km za 10 hodin v elektromobilu, které běžně dělá při svých pokusech Bjorn Nyland?

5) Česko není pupek světa, jestliže většinu elektřiny v Česku mají vyrábět uhelné elektrárny (což není pravda), jen to svědčí o tom, že Čechové patří mezi špindíry Evropy a mají začít taky něco se sebou dělat. Plky od nových jaderných blocích to uhlí neodstaví. Pro většinu zemí EU je tohle úplně irelevantní, podíl uhelné elektřiny na výrobě elektřiny byl v EU loni 13%, předloni 16% (bez COVIDu).

6) Proč by měl někdo jezdit autem na vodík? Je to ještě dražší na pořízení než EV, dražší na palivo než cokoliv a není to kde tankovat. Fakt super. :-)

7) Ceny všeho teď vyskočily, protože jsou kvůli loňským událostem nabourané dodavatelské řetězce. To zase splaskne.

8) Dneska jsem na Eurosportu viděl reklamu na online prodejce ojetých aut. Tak jsem se jen z legrace koukl a viděl jsem tam 5 roků staré Nissany Leaf s nijak obrovským nájezdem za 250 tisíc. Po nějakých 100 tisících km vyjde tohle auto díky úsporám na palivu a údržbě výhodněji než spalovák zadarmo.

9) Ekonomické analýzy jsou zcela mimo schopnosti páně Zdechovského, měl by se jim vyhýbat.

Suma sumárum: Celý blog je bezcenný blábol.

+3/−7
doporučit
6.9.2021 16:41
Foto

M25i15r17e58k 76B17u24c60h88t18í40k 7559654984659

Ceny elektřiny na burze prolomily rekord. Dopadne to i do účtů domácností.

+1/0
doporučit
7.9.2021 20:54
Foto

J92a80n 69Z12í31m20a 9794476975890

To nejsou ambice. To je POROUCENI PODDANYM !!

+1/0
doporučit
7.9.2021 9:47
Foto

V19o25k22o92u28n 88V23l13a39d48i92m19i11r 8322618469678

Ano, uplne slepa. V Mjuniku zacina dnes IAA, a misto stovek koni z fosilii tam kraluji stovky Nm z akumulatoru.

+1/0
doporučit
6.9.2021 18:56
Foto

J37a86n 21Z46i89e13g46l24e17r 1121346801868

Zasloužená karma R^:-)

+1/0
doporučit
6.9.2021 11:09
Foto

M45a67r19k67e66t90a 11B67a70n28k26o52v36a 8605723835789

Kdo takhle blekota, prestane, az se tim elektro jednou projede. Proste elektro je super.

+3/−11
doporučit
6.9.2021 14:27
Foto

J46i49r83i 52V51r59a85b53e29c 3223752785209

Na to, ze jste ve v EU parlamentu... chabe, velmi chabeeee ! Kazdopadne elektromobilita je dobra cesta, bohuzel jeste ne pro vychodni Evropu. Na zapade denne pribyvaji moznosti rychlotankovat. Dojet 300-600 KM neni spatne a pro normalni cestovani uplne staci. Pro me plati nikdy vice auto se spalovacim motorem . (Vlastni zkusenost uz pres 1 rok)

+2/−6
doporučit
6.9.2021 12:58
Foto

P86a88v31e52l 13S35e98l43i65n70g45e10r 3662678943936

Pokud má být opuštěn benzin a nafta ( což by bylo logické až v případě razantního úbytku zdrojů ropy ) , pak cesta vede přes vodík získávaný elektrolyzou z vody pomocí větrné a přílivové energie na mořském pobřeží.

+1/−1
doporučit
8.9.2021 8:21
Foto

P63e51t73r 39V38o64j84v96o43d92í17k 4335235478786

A viník je europoslanec zdechovský, který je ziven z peněz zlodejského greendealu.

+1/−2
doporučit
6.9.2021 15:20
Foto

J34a88n 59V41ě37r30n82ý 3572463840449

Upřímně si myslím že současná panika není na místě.

Na druhou stranu dost souhlasím, automobil je slepá cesta, efektivita využití je u nich trestuhodně nízká, navíc tolik tun materálu na přepravu jednoho člověka nemá snad ani raketoplán (trochu zveličuji). A přitom je na trhu tolik dostupných a v mnoha ohledech lepších alternativ.

Problém je převážně česká konzervativní populace neschopná strávit změnu čehokoliv, ať se jde klidně přes mrtvoly.

+1/−2
doporučit
6.9.2021 14:11
Foto

O80n78d48ř52e83j 91K90r58y64š69t11o48f 6813321

Jen bych se chtěl zeptat ZelenoRudých Kovadlin- kde je psáno že oteplování je pro lidstvo a jeho evoluci nějaká hrozná katastrofa.????jak se nás snaží již několik desetiletí přesvědčit??

Možná než utrácet stovky miliard na boj proti tomuto z velké části přírodnímu úkazu - by bylo vhodné investovat desítky miliard na to jak se s tímto faktem naučit žít.

Kde je psáno - že elektrifikace automobilů vůbec nějak pomůže životnímu prostředí???

Řekl bych že pokud to bude probíhat elekromobilita takto kvapem a revoluce předčí evoluci - tak to bude pro lidstvo daleko větší průšvih než si dnes kdo dovede představit.

+1/−3
doporučit
8.9.2021 7:50
Foto

J13a34n 18K19a28r74a29s27e90k 7203208178363

je to zhruba 200 let, kdy se zacalo uvazovat o stavbe zeleznice - ano tak dlouho se uz zabyvame s 'moderni' mobilitou. A i tenkrat by se dalo najit v tehdejsim tisku mnozstvi clanku o tom, jak je tento zpusob dopravy cesta do pekel. Z historie projektu 'severni drahy cisare Ferdinanda' je mozno citovat:

"V roce 1829 předložil profesor vídeňské polytechniky František Xaver Riepl pozoruhodný projekt dálkové železnice napříč monarchií, která měla vést z Terstu na Jadranu přes Vídeň a Krakov k solným ložiskům ve Wieliczce a Dworech. .... Již roku 1830 se snažil získat povolení ke stavbě, avšak, jak se dalo očekávat, bez úspěchu. Proti dráze byl, jak praví kronikář, Bůh i svět. Lékaři, kněží, řemeslníci, rolníci a statkáři, poštmistři i policie, všichni měli z nějakých důvodů námitky proti stavbě dráhy. I dvorská komora (ministerstvo financí) vyslovila pochybnost, zda by peněžně chudé Rakousko bylo s to opatřit vysoké finanční náklady. I císař František II. byl, tak jako ostatně i mnoho jeho korunovaných kolegů a tehdejších státníků,v nitru nepřítelem železnic, o jejichž užitku pro stát a hospodářství nebyl přesvědčen a navíc je považoval za urychlovač šíření revolučních myšlenek."

Jak je videt, lide jako autor blogu tady byli vzdycky a take to vedeli nejlepe.

+1/−4
doporučit
9.9.2021 23:06
Foto

G66u72s79t93a37v 54S92a82z16y57m90a 5193254425

Nejsem Váš rukojmí. S Vašimi názory nesouhlasím a věřím, že se Vám to zvrátit nepodaří

+1/−4
doporučit
6.9.2021 17:30
Foto

R64o82b18e33r49t 77Š18i34m95e74č48e27k 4192244638865

Hezky shrnuto, lidi zatleskají a určitě pana Zdechovského znovu zvolí... argumenty jsou celkem relevantní, známé, tohle najdete na každé diskuzi... i když ke každému by šlo taky něco dodat, třeba že ani ropné velmoci jako SA, Rusko, Irán, Venezuela atd. zrovna nejsou moc velká výhra a že zásoby ropy taky nejsou nekonečné...

Ale k věci... elektromobilita a ani uhlíková neutralita nejsou rozhodně výmysl jenom EU... i Čína chce být do roku 2050 neutrální a jejich elektromobilita je na tom minimálně stejně jako ta evropská...

Ono my tady máme asi opravdu problém, i když to mnozí ještě nevidí, protože ty důsledky budou znát zřetelněji až během následujích dekád... My Češi jsme odborníci na to, proč něco nejde... ale od pana europoslance s platem v řádech vyšších sta tisíců, bych čekal také návrh alternativního řešení, než více či méně přesné či diskutabilní shrnutí obecných negativních faktů a rizik...

+1/−5
doporučit
7.9.2021 16:53
Foto

J37u41r76a 64D33o84l83e74ž73e93l 4873483964754

Lidovecké blábolení. Nic jiného. Evidentně se v problematice moc neorientujete a jen opakujete novinářské teorie! Co se tak zamyslet nad výstavbou přenosové sítě? Co tak řešit inteligentní el. sítě?

+1/−8
doporučit
6.9.2021 14:10
Foto

M26i98r13o42s64l43a82v 86C70h38m27e42l76í15k 9559190440

Taky si myslím, že se komise vzhlédla v Járovi Cimmrmanovi a jeho hledání slepých cest....

Příklad: cesta Praha Ostrava...vlakem 3,15h...super, rychlovlakem v roce 2050 možná za 2 h

Autem dnes cca 4,5h optimisticky....hurá jedu vlakem, ale co ve městě když potřebuji třeba na Stonavu, taxík? Nejsem Bakala. Elektro možnost sdílené alektro vozítko za rozumnou cenu nabito na 400km a můžu popojíždět.

El autem z Phy? 2 x dobíjet cca 25 min, pokud je volno, 1x v Ostravě, cestou domů to samé...limity dojezdů jsou optavdu jen na papíře...co dál komise?

0/−1
doporučit
6.9.2021 16:20
Foto

V78á29c29l30a59v 41D59o18s78t98á42l 8583551886699

Jediná cesta elektropohonu, která reálně povede k zazelenani planety, je odstranění baterií. Jejich náročnost na výrobu, hmotnost, nemožnost rozumné likvidace je vyrazuji ze hry. Možností je několik. Zmíněný vodík je jedna z nich. Jako další mě napadá indukční dobíjení vedené v silnicích, minimálně na hlavních tazích a ve městech, energie pro pohon auz z jadra

0/−2
doporučit
7.9.2021 10:53

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz