Středa 5. října 2022, svátek má Eliška
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 5. října 2022 Eliška

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

G34e64o33r35g33e 94H61o69l69y 3143754594

A za par let bude dalsi problem kolem elektrickych aut: co delat se starymi bateriemi:

https://getpocket.com/explore/item/millions-of-electric-car-batteries-will-retire-in-the-next-decade-what-happens-to-them?utm_source=pocket-newtab

0/0
30.9.2021 20:00
Foto

J92o17s12e16f 89P53r56o43c18h75á43z22k29a 3380475494925

Hurá! Trefil jste názor většiny prostého lidu. Vaše popularita stoupne!! Jsme totiž národ odborníků na to, proč něco nejde.

0/0
10.9.2021 16:43
Foto

J45a33n 32K54a18r15a29s15e75k 7243918858283

je to zhruba 200 let, kdy se zacalo uvazovat o stavbe zeleznice - ano tak dlouho se uz zabyvame s 'moderni' mobilitou. A i tenkrat by se dalo najit v tehdejsim tisku mnozstvi clanku o tom, jak je tento zpusob dopravy cesta do pekel. Z historie projektu 'severni drahy cisare Ferdinanda' je mozno citovat:

"V roce 1829 předložil profesor vídeňské polytechniky František Xaver Riepl pozoruhodný projekt dálkové železnice napříč monarchií, která měla vést z Terstu na Jadranu přes Vídeň a Krakov k solným ložiskům ve Wieliczce a Dworech. .... Již roku 1830 se snažil získat povolení ke stavbě, avšak, jak se dalo očekávat, bez úspěchu. Proti dráze byl, jak praví kronikář, Bůh i svět. Lékaři, kněží, řemeslníci, rolníci a statkáři, poštmistři i policie, všichni měli z nějakých důvodů námitky proti stavbě dráhy. I dvorská komora (ministerstvo financí) vyslovila pochybnost, zda by peněžně chudé Rakousko bylo s to opatřit vysoké finanční náklady. I císař František II. byl, tak jako ostatně i mnoho jeho korunovaných kolegů a tehdejších státníků,v nitru nepřítelem železnic, o jejichž užitku pro stát a hospodářství nebyl přesvědčen a navíc je považoval za urychlovač šíření revolučních myšlenek."

Jak je videt, lide jako autor blogu tady byli vzdycky a take to vedeli nejlepe.

+1/−4
9.9.2021 23:06
Foto

S25t12a14n50i17s92l82a31v 25J16e96l57e65n 8582315216

Je tu ale přece jen jistý rozdíl. Tenkrát dvorská kanccelář nenutila lidem vlaky prostřednictvím zvyšování zdanění obroku a píce, ani nenutila majitelům hřebčínů kvóty na produkci metanu a povinný podíl lokomotiv v chovu.

V elektromobilitě je sice nejspíš budoucnost, ale současný způsob jejího silového prosazování je krajně nešťastný.

+7/−1
10.9.2021 9:58
Foto

M16i93l56a21n 76S33u79t53a 8157830126813

Karma udelena. Proti el autum nic nemam ale probuh nevynucovat po bruselsku zakazem. dekuji pekne

+4/0
8.9.2021 22:23
Foto

Z11d24e38n63ě57k 88S59t40r17n77a31d 1545650706299

Netvrdil bych rovnou, že jde o slepou uličku, jen zkrátka nejsme na něco takového logisticky ani technologicky připraveni a nejspíš nebudeme ani v tom roce 2035.

+4/0
8.9.2021 11:10
Foto

P27a34v95e51l 55S97e92l68i30n45g73e51r 3912318603446

Pokud má být opuštěn benzin a nafta ( což by bylo logické až v případě razantního úbytku zdrojů ropy ) , pak cesta vede přes vodík získávaný elektrolyzou z vody pomocí větrné a přílivové energie na mořském pobřeží.

+1/−1
8.9.2021 8:21
Foto

M32a90r10t30i11n 76S43m10o76l97k89a 8139374712125

Čili proč levně a účinně uložit elektřinu do baterie, když můžeme složitě, draze a neúčinně používat vodík, že?

0/−1
8.9.2021 10:27
Foto

J55o15s14e62f 28K19o42š55í82č17e54k 7181285833470

Je to tak jak řikate udělejme všechno na baterky stejně je to všechno na baterky tak co jako.

0/0
8.9.2021 10:50
Foto

G67e18o56r43g 97K62o65m50b27e49r90e94c 9744571186891

a ty baterie rostou v lese na stromech? a slunce sviti na baterky? priroda nam jasne ukazovala, ukazuje a bude ukazovat kudy vede cesta.

0/0
11.9.2021 20:52
Foto

O41n57d42ř28e45j 86K68r41y35š89t44o27f 6223561

Jen bych se chtěl zeptat ZelenoRudých Kovadlin- kde je psáno že oteplování je pro lidstvo a jeho evoluci nějaká hrozná katastrofa.????jak se nás snaží již několik desetiletí přesvědčit??

Možná než utrácet stovky miliard na boj proti tomuto z velké části přírodnímu úkazu - by bylo vhodné investovat desítky miliard na to jak se s tímto faktem naučit žít.

Kde je psáno - že elektrifikace automobilů vůbec nějak pomůže životnímu prostředí???

Řekl bych že pokud to bude probíhat elekromobilita takto kvapem a revoluce předčí evoluci - tak to bude pro lidstvo daleko větší průšvih než si dnes kdo dovede představit.

+1/−3
8.9.2021 7:50
Foto

M68a25r25t38i40n 80S55m92o72l48k88a 8649854222375

Zkul jste zapojit alespoň půlku jedné hemisféry? Co se asi stane, když se oteplí? Roztaje led? Zvedne se hladina oceánů a moří? Zatopí se pobřežní města? To Vám přijde jako že není dostatečná hrozba? Tornáda u nás ap.? Taky žádná hrozba?

+1/−3
8.9.2021 10:30
Foto

O23n67d97ř74e27j 22K59r84y65š12t79o49f 6253181

zkuste zapojit i tu druhou-- vědátore--a pochopit smysl psaného slova--ale to by po vás člověk chtěl asi příliš-vy Zelená Hemisféro-

I kdyby to nastalo co píšeze výše-- jste přesvědčen ža by to byla pro lidstvo a jeho evoluci opravdu taková katastrofa??? myslíte že elektromobilita tomu dovede byť jen z části zabránit????

+4/0
8.9.2021 10:49
Foto

S18t28a48n38i70s80l74a78v 45J26e36l43e47n 8832935386

Tornáda u nás byla i v minulosti.

Co se týče oteplení: Nositel Nobelovy ceny Al Gore varoval už v roce 2009, že v roce 2014 bude severní pól bez ledu. To byla dostatečná hrozba Je bez ledu?

+2/0
8.9.2021 11:00
Foto

J80o11s55e13f 21K32o46š51í93č43e18k 7391595363590

I kdyby byl, co jako?

0/0
8.9.2021 11:03
Foto

S41t40a84n64i30s50l35a24v 41J61e44l31e80n 8472835736

Severní pól.

+1/0
8.9.2021 11:29
Foto

J75o89s36e31f 77K92o21š95í85č80e95k 7441375723450

A tak je to správně!

0/0
8.9.2021 13:02
Foto

G18e66o94r13g 61K29o73m86b54e85r24e51c 9764101656141

kdyz vam stoupne hladina mori a oceanu tak mate minimalne 2 miliardy lidi v pohybu.

0/0
11.9.2021 21:13
Foto

S20t68a41n49i32s15l80a47v 28J88e77l48e54n 8902865686

Stamiliony až miliardy lidí budou v pohybu i tak. Nedávno tu byl článek o otci dvanácti dětí v Sýrii, který si stěžoval na nedostatek vody. Mnoho zemí už nezvládá svou překotně rostoucí populaci nasytit a napojit. Ti hladoví lidé se pak nejspíš pohnou směrem tam, kde je lépe.

0/0
30.9.2021 20:34
Foto

M26i25l22o24š 51F79. 21P56e26c49h75a91r 3773691290845

„Dohoda, známá jako Green Deal“, není žádnou dohodou. Já se s nikým nedohodl. Je to rudozelený diktát.

+7/−1
7.9.2021 22:09
Foto

M25i91r34e67k 40B94u95c13h84t57í84k 7729504344419

Ceny elektřiny na burze prolomily rekord. Dopadne to i do účtů domácností.

+1/0
7.9.2021 20:54
Foto

R62o98b55e34r61t 87Š50i61m39e57č84e32k 4822384888695

Hezky shrnuto, lidi zatleskají a určitě pana Zdechovského znovu zvolí... argumenty jsou celkem relevantní, známé, tohle najdete na každé diskuzi... i když ke každému by šlo taky něco dodat, třeba že ani ropné velmoci jako SA, Rusko, Irán, Venezuela atd. zrovna nejsou moc velká výhra a že zásoby ropy taky nejsou nekonečné...

Ale k věci... elektromobilita a ani uhlíková neutralita nejsou rozhodně výmysl jenom EU... i Čína chce být do roku 2050 neutrální a jejich elektromobilita je na tom minimálně stejně jako ta evropská...

Ono my tady máme asi opravdu problém, i když to mnozí ještě nevidí, protože ty důsledky budou znát zřetelněji až během následujích dekád... My Češi jsme odborníci na to, proč něco nejde... ale od pana europoslance s platem v řádech vyšších sta tisíců, bych čekal také návrh alternativního řešení, než více či méně přesné či diskutabilní shrnutí obecných negativních faktů a rizik...

+1/−5
7.9.2021 16:53
Foto

J58o68s91e33f 62K66o29š37í30č28e19k 7391935943470

Á pán je oteplovač!

+1/−1
7.9.2021 17:05
Foto

R16o91b17e23r91t 31Š44i67m96e73č39e93k 4202544728225

rapidní globální oteplování je fakt.. a dovolím si věřit drtivé většině špičkových vědců, že za to z většiny může člověk... vy si věřte třeba panu Klausovi...

+2/−1
7.9.2021 17:16
Foto

J73o94s87e36f 14K57o10š78í95č78e27k 7141425773210

Zřejmě se asi opravdu otepluje, mně je to celkem jedno. Očekávám ovšem více oblačnosti a více srážek. Tam, kde hoví desertifikaci, budou holt mít víc slunce méně srážek. A my v ČR bychom si měli hledět toho, abychom patřili do první skupiny. Nějaké omezování emisí CO2 na ten proces opravdu nemá vliv, a pokud ano, tak zanedbatelný. Prachy bysme měli vynakládat na adaptaci, né na ožebračení nejobyčejnějších lidí.

+4/−2
7.9.2021 17:51
Foto

R66o44b19e78r40t 74Š25i95m47e23č11e94k 4582324728195

a jak jste přišel, že co2 na to nemá vliv? já jenom, co uniklo většině špičkových světových vědců...

+1/−2
7.9.2021 18:14
Foto

J82o57s16e44f 43K16o68š43í57č90e37k 7261225133390

omezování emisí CO2 nemá vliv, naučte se číst....

+1/0
7.9.2021 18:20
Foto

R34o28b62e72r58t 11Š75i42m46e58č97e49k 4222124628505

vy jste vskutku pan "profesor" :)

+1/−1
7.9.2021 21:34
Foto

J56o33s69e44f 56K36o43š76í60č75e74k 7301485473970

Jo jakože když narozdíl od Vás umím číst a trvám na tom co píšu tak jsem profesor? A odkud jste, že máte tak "vysoká" kritéria? Z Afghánistánu?

0/0
8.9.2021 10:52
Foto

J82a43r82o75m75í95r 59K23r17á16l 4250689844449

;-D Dodnes se odborníci (ne politici) dohadují, co je příčina a co důsledek. Jenom Vy v tom máte jasno ! ;-D

+1/0
8.9.2021 7:43
Foto

J65o55s40e94f 49K80o92š52í68č82e97k 7841845223820

To je spor co nejde rozhodnout, nemáme druhou Zemi v laboratoři, abychom jí nasytili atmosféru na třeba 1000 ppm CO2 nebo v čem se to teď aktuálně měří. O dost lepší než šaškovat s elektromobilitou by bylo dát do cajku zemědělskou a lesní půdu, nejen u nás je úplně vyšisovaná jak v ní chybí trvalý humus a rozkládající se biomasa, následkem toho tam není fakticky žádný edafon, ono se to nezdá, ale fungující půdy by odstranily 80% našich problémů, ta kapacita na sorpci CO2 je opravdu enormní, a jde to ruku v ruce se zadržováním a koloběhem vody. Kvůli elektromobilitě a dalšímu šaškování na tohleto nebudou love, protože dát tyhle primární zdroje do kupy by si vyžádalo dost a dost pracovních sil a to je u nás na Západě opravdu nejdražší zdroj. Navíc, tahleta opravdu funkční opatření by šla proti zájmům takových agrobaronů jako je Babiš, takže je to neprůchozí a holt si popravíme i zbytek ekonomiky, no. No Bóže, že.....

+1/−1
8.9.2021 11:02
Foto

R35o55b92e98r59t 25Š16i38m36e86č54e96k 4192614388415

ne, odborníci mají už několik let jasno... ;-)

0/0
8.9.2021 14:23
Foto

J66o57s41e93f 29K43o35š97í65č14e40k 7741105763890

Tak tady s Vámi musím souhlasit. Ti odborníci, kteří dosud nemají jasno, mají totiž zataženou oblohu i co se týká přístupu ke grantům na výzkumy. Teda jakože jsou odstřihlý vod chechtáků, abyste tomu rozuměl. Není teda divu, že je na tom voteplování takovej konsensus. Kdyby mi to sypalo, taky budu voteplovat, ne že ne.

+2/−1
8.9.2021 15:49
Foto

Z20u47z40a81n60a 31V68l35č29k58o27v14á 9183935831820

No ano, v Evropě bude více srážek a extrémních jevů, hlavně pravděpodobně díky zpomalujícímu se Golfskému proudu. Nicméně tam, kde jsou na periodických srážkách závislí, jich dramaticky ubude a způsobí to další vlny masové migrace. To jaksi asi nechceme nikdo. Nicméně je fakt, že elektromobilita tento problém nejspíš nevyřeší. Co vnímám jako pozitivní, že možná ubude aut, protože to co je na silnicích, už je fakt enormní, v rodinách 3 auta, každý jede na nákup 200 metrů autem. Dalším faktem je, že elektřina také není čistá, jen to zkrátka kouří z jiného komínu. A jestli si někdo myslí, že vodní elektrárny, sluneční elektrárny a větrné elektrárny jsou kdoví jak ekologické, je na omylu.

0/0
10.9.2021 8:03
Foto

J89i39ř51í 41L36h53o27t62á91k 1307937423542

Jeden zasadni dotaz kolik skleníkových plynů do ovzduší pošle vybuchlá sopka? Ano člověk k oteplování přispívá ale i tak je to přirozený proces? A jak víte že se jedná o "rapidní" globální oteplování? Teploty a počasí se zaznamenává cca 200let zemi je něco kolem miliardy let. Nejsme schopni ani přesně určit jaká byla průměrná teplota před 500 lety nebo 1000?

+1/0
8.9.2021 8:29
Foto

S83t41a38n58i95s44l59a78v 79J76e19l96e32n 8212445126

Vybuchlá velká sopka vypustí podle odhadů a měření během exploze zhruba tolik skleníkových plynů, jako celé lidstvo za den. Všechny klidně kouřící sopky (včetně podmořských) vypouštějí podle různých odhadů dohromady za rok zhruba tolik CO2, jako lidstvo za několik dnů až týden.

0/0
8.9.2021 9:50
Foto

J26a13k81u30b 50D44o57l45a63n66s29k76ý 5887400374357

Nekde jsem cetl, ze mlada generace nema zajem o ridicske prukazy / automobily. Tedy treba to ani nebude takovy horor, ze bude jezdit mene aut, kdyz o to nebude takovy zajem.

+2/0
7.9.2021 13:33
Foto

R79a45d27e88k 54K22o59h34u14t 8193619427437

Jezdí bez řidičáku. Stejně by jej měli neustále v úschovně, když jezdí pod vlivem čehokoli. Takto ušetří nevím kolik za to aby jim někdo vystavil pitomou kartičku. Brzo správní soud řidičáky zakáže jako protiústavní buzeraci, kterou nikdo dostatečně nevysvětlil.

+4/0
7.9.2021 15:10
Foto

J14o41s81e59f 62K13o89š60í33č42e96k 7791235423770

Je to tak jak píšete, zdravím Vás. Kupř. ve Francii ve městech a na předměstích jsou řidičáky zrušené. Umma to tak rozhodla a jedině dobře. Porušení pravidla se trestá ukamenováním - je hodně případů, kdy se trest musel vykonat přímo na posádce vozidla, které bylo shodou okolností policejní.

+1/0
7.9.2021 16:39
Foto

J39o12s90e46f 81P70o52p75l27u23h82á14r 2538578264414

Asi jako vždy se s panem Zdechovským dá souhlasit. Vlastně je to fundovaný popis aktuální situace.

Co však ale u článku postrádám (jako vždy) je informace, jak toto zelené peklo řešit. Ano, je zde uveden vodík jako alternativa. To co mě ale zajímá, je to, aby tito ekofanatici jednoznačně vyargumentovali jejich direktivy, stejně jako EK přišla s plánem řešení. Trapné tlachání o snížení emisí a zákazu spalovacích motorů je super, ale političtí oportunisté v EK vůbec neuvádějí žádná reálná řešení a data.

-Jaký je program výstavby dobíjecích stanic?

-Je elektromobilita opravdu ekologičtější než spalovací motory?

-Jak hodlá řešit nedostatek elektřiny při rozšíření elektomobility?

-Pracovní trh v EU je založen na mobilitě pracovní síly, jak hodlají řešit tento výpadek?

-Jak je program likvidace baterií na konci životnosti?

-Argumentačně vysvětlit, proč elektromobilita je to nejlepší řešení - data, porovnání.

To je to co by měl pan Zdechovský chtít po představitelích EU a ne psát blogy v ČR. Je to možná super, ale problém to neřeší.

A otázka nakonec. Jak může Ursula van der Leyen chtít omezení spalovacích motorů v EU, když si obratem ruky nechá schválit vyšší rozpočet na cestování privátními jety? Toto je naprostá ztráta kredibility a je smutné, že jedinou jejich starostí je, kolik firem má ve vedení afektované manažerky, nejlépe z hnutí LGBT.

+3/−1
7.9.2021 12:03
Foto

V81á25c11l59a34v 46D26o35s37t46á74l 8553121296189

Jediná cesta elektropohonu, která reálně povede k zazelenani planety, je odstranění baterií. Jejich náročnost na výrobu, hmotnost, nemožnost rozumné likvidace je vyrazuji ze hry. Možností je několik. Zmíněný vodík je jedna z nich. Jako další mě napadá indukční dobíjení vedené v silnicích, minimálně na hlavních tazích a ve městech, energie pro pohon auz z jadra

0/−2
7.9.2021 10:53
Foto

V40á78c80l93a12v 28D25o59s71t60á64l 8643461786979

... aut z jádra. Všechny cesty jsou ovšem technický problém. Největší úlevu ekologii by bylo zavedení minimální životnosti. Například 300 000 km pro každé nové auto. To samé u každého dnes "spotřebního" zboží. 30 let starý Mercedes W124 při běžné údržbě splňuje všechny dnešní nároky na provoz a jezdí i s milionem km jako nový. Když by si majitel každych 5 let kupoval nové auto, tak v součtu je ten starý "krap" bez filtru pevných částic, dpf, egr, sedmi displeji atd mnohem ekologičtější. Pokrokové by bylo nehnat se ta pokrokem a ukončit konzumní způsob života. Nebo veškeré finance na nesmyslně zelenou Evropu věnovat na zazelenani třetího světa, letecké a lodni dopravy...

+1/−2
7.9.2021 10:58
Foto

T46o12m17á11š 24D63v22o82ř52á91k 6847645193447

1. Žádné 30 let staré auto nejezdí s milionem km "jako nové".

2. Pokud by ten hypotetický majitel kupoval každých 5 let nové auto a to ojeté nechal sešrotovat, tak máte asi pravdu. Ale on ve skutečnosti to ojeté auto prodá a bude s ním dál jezdit někdo jiný. Než bude sešrotováno, tak nenajezdí milion km, to je naprostá rarita u jakéhokoli auta, ale právě těch asi 300 tisíc, během cca 20 let.

3. Opravdu by mě zajímalo, jak byste si tu minimální životnost představoval v praxi.

+1/0
7.9.2021 12:42
Foto

V95á96c73l96a14v 51D34o71s62t24á22l 8663641386979

1. Měl jste někdy MB W124?

2. Jde o náročnost vývoje a výroby toho nového, ne o to co se stane s tím starým.

3. Třeba stejně jako záruku časovou? Žádné 2 roky nebo 100 000 km, ale plná záruka na 300 000 km. - moderní vozy ve snaze plnit nesmyslné normy mají motory které se rozpadnou po 150 tisících.

Jinak nevím jak jezdíte vy, ale pro mě 6 až 10 tisíc km měsíčně je standart, pokud někdo najezdí 1250 km měsíčně, ježdění taxíkem ho vyjde laciněji než kupovat si auto. - to je těch vašich 300 000 km a 20 let.

0/−4
7.9.2021 13:55
Foto

S69t80a79n56i38s10l71a48v 10J14e54l28e95n 8382115276

Taxík ho levněji nevyjde. 1250 km měsíčně by znamenalo dát 35000 měsíčně za taxík (počítám starou sabu 28 kč za km).

0/0
7.9.2021 15:04
Foto

R62a15d25e75k 63C90í67s41a36ř 9720735481915

Zkuste si do nákladů auta, kromě ceny pohonných hmot ještě započítat cenu na pořízení auta a samozřejmě pojištění ( servis a jiné náklady související s používáním už ani nezmiňuji). Pak to porovnání budete vidět trochu jinak.

+1/0
8.9.2021 7:11
Foto

S87t57a97n82i83s82l21a14v 18J80e44l33e57n 8722915596

To samozřejmě počítám.

Pokud auto stojí 300 tisíc a vydrží dejme tomu jen 10 let, vyjde na nelelé 3000 za měsíc. Pojištění (povinné + havarijní + některé speciální druhy škod) stojí kolem 600 za měsíc. Benzin nebo nafta na 1250 km může stát něco přes 2000. Údržba (pneumatiky, servis, technická) v dlouhodobém průměru kolem tisícovky za měsíc. Pořád je to dohromady zhruba pětina taxíku.

0/0
8.9.2021 10:17
Foto

T33o38m43á61š 96D59v60o49ř62á43k 6777235483297

1. Ne, MB W 124 jsem nikdy neměl. Přesto se zdráhám uvěřit tomu, že po 30 letech a nájezdu milionu km jezdí "jako nový". Měl jste někdy nové auto?

2. Vývoj má oproti sériové výrobě mizivou uhlíkovou stopu. Takže ano, jde o výrobu toho nového. Ale pokud to staré nezanikne, tak to nemůžete poměřovat 1:1. Pokud by, čistě hypoteticky, automobilky opravdu vyráběly auta, které si každý nechá 30 let, tak by jich stejně musely vyrobit tolik, aby stačily pro všechny, tak jako dnes. Úspory byste mohl dosáhnout, pokud byste dokázal prodloužit průměrný věk nebo nájezd v celém vozovém parku. Takže pokud by místo dnešních cca 20 let auta končila na vrakovišti až po 30 letech, tak byste jich mohl vyrobit o 1/3 méně. Tedy místo tří vozů můžete vyrobit jen dva a máte v obou případech "vystaráno" na 60 let. Ale ne že každých 5 let ušetříte jedno auto. I tak to ovšem předpokládá rovnoměrný nájezd v průběhu celé životnosti vozu, což také není pravda.

3. Víte, jak by taková záruka fungovala? Zdražilo by se, nepřímo úměrně tomu, jak moc by bylo možné plnění "odrbat". A moderní motory se určitě po 150 tisících km nerozpadnou, akorát musíte například vyměnit turbo apod. Zkrátka všechno to, co dnes v údržbě zaplatíte od uplynutí záruky do těch cca 300 tisíc km, byste vysolil rovnou při nákupu.

6 až 10 tisíc km měsíčně = 72 až 120 tisíc km ročně. Nezlobte se, ale se svým extrémním nájezdem patříte možná mezi jedno procento lidí s takovým nájezdem. Chápu, že máte od vozů specifická očekávání, ale nechápu, proč by se měl trh pro zbývajících 99 % lidí podřizovat Vašim potřebám.

A pokud jde o ježdění taxíkem, tak 1250 km měsíčně znamená při sazbě 20 Kč/km u těch nejlevnějších taxislužeb cca 25 tisíc Kč měsíčně resp. 300 tisíc Kč ročně, resp. 3 miliony Kč za 10 let.

Proti tomu náklady na palivo na 300 tisíc km jsou asi 600 000, servis řekněme 200 000 a pojištění 100 000. Pořizovací cena vozu např. 800 tisíc Kč a jsem ještě o 1,5 milionu v plusu, protože to 10leté auto pořád za 200 tisíc prodám.

+4/0
7.9.2021 16:05
Foto

J64o36s32e55f 21K56o55š44í21č54e89k 7221545343800

80 tis. ročně + - to by člověk musel jezdit jako obchoďák, to je fakticky život v autě. Díky, nechci. - - - - Moderní auta vydrží vyšší statisíce km, při řádné údržbě. - - - I staré auto, kvalitně udržované, bude při 1Mkm jezdit "jako nové". Co nebude jako s novým autem, jsou ty činnosti mezi jízdami. Je to starost, ať už má auto milion nebo 20 let - je to suma péče, kterou při novém autě rozhodně nepoznáte. Kdo na to má čas, o.k., kdo jej nemá - NEBRAT!

+1/0
7.9.2021 16:47
Foto

T51o15m28á74š 80D13v44o39ř86á94k 6387965583307

Indukční dobíjení za jízdy dálniční rychlostí je poněkud problematické a také se neobejde bez baterie. Ovšem to už je jednodušší budovat každých pár km nabíjecí stanici než zakopávat do asfaltu tisíce kilometrů kabelů.

Zelený vodík má oproti BEV minimálně dvojnásobnou energetickou náročnost a auta na vodík jsou ještě dražší než bateriové elektromobily.

+5/0
7.9.2021 12:30

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz