Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hurá! Trefil jste názor většiny prostého lidu. Vaše popularita stoupne!! Jsme totiž národ odborníků na to, proč něco nejde.

0 0
možnosti

je to zhruba 200 let, kdy se zacalo uvazovat o stavbe zeleznice - ano tak dlouho se uz zabyvame s 'moderni' mobilitou. A i tenkrat by se dalo najit v tehdejsim tisku mnozstvi clanku o tom, jak je tento zpusob dopravy cesta do pekel. Z historie projektu 'severni drahy cisare Ferdinanda' je mozno citovat:

"V roce 1829 předložil profesor vídeňské polytechniky František Xaver Riepl pozoruhodný projekt dálkové železnice napříč monarchií, která měla vést z Terstu na Jadranu přes Vídeň a Krakov k solným ložiskům ve Wieliczce a Dworech. .... Již roku 1830 se snažil získat povolení ke stavbě, avšak, jak se dalo očekávat, bez úspěchu. Proti dráze byl, jak praví kronikář, Bůh i svět. Lékaři, kněží, řemeslníci, rolníci a statkáři, poštmistři i policie, všichni měli z nějakých důvodů námitky proti stavbě dráhy. I dvorská komora (ministerstvo financí) vyslovila pochybnost, zda by peněžně chudé Rakousko bylo s to opatřit vysoké finanční náklady. I císař František II. byl, tak jako ostatně i mnoho jeho korunovaných kolegů a tehdejších státníků,v nitru nepřítelem železnic, o jejichž užitku pro stát a hospodářství nebyl přesvědčen a navíc je považoval za urychlovač šíření revolučních myšlenek."

Jak je videt, lide jako autor blogu tady byli vzdycky a take to vedeli nejlepe.

1 4
možnosti
Foto

Je tu ale přece jen jistý rozdíl. Tenkrát dvorská kanccelář nenutila lidem vlaky prostřednictvím zvyšování zdanění obroku a píce, ani nenutila majitelům hřebčínů kvóty na produkci metanu a povinný podíl lokomotiv v chovu.

V elektromobilitě je sice nejspíš budoucnost, ale současný způsob jejího silového prosazování je krajně nešťastný.

7 1
možnosti
Foto

M68i37l93a96n 60S43u62t10a

8. 9. 2021 22:23

Karma udelena. Proti el autum nic nemam ale probuh nevynucovat po bruselsku zakazem. dekuji pekne

4 0
možnosti

Netvrdil bych rovnou, že jde o slepou uličku, jen zkrátka nejsme na něco takového logisticky ani technologicky připraveni a nejspíš nebudeme ani v tom roce 2035.

4 0
možnosti

Pokud má být opuštěn benzin a nafta ( což by bylo logické až v případě razantního úbytku zdrojů ropy ) , pak cesta vede přes vodík získávaný elektrolyzou z vody pomocí větrné a přílivové energie na mořském pobřeží.

1 1
možnosti

Čili proč levně a účinně uložit elektřinu do baterie, když můžeme složitě, draze a neúčinně používat vodík, že?

0 1
možnosti
Foto

Jen bych se chtěl zeptat ZelenoRudých Kovadlin- kde je psáno že oteplování je pro lidstvo a jeho evoluci nějaká hrozná katastrofa.????jak se nás snaží již několik desetiletí přesvědčit??

Možná než utrácet stovky miliard na boj proti tomuto z velké části přírodnímu úkazu - by bylo vhodné investovat desítky miliard na to jak se s tímto faktem naučit žít.

Kde je psáno - že elektrifikace automobilů vůbec nějak pomůže životnímu prostředí???

Řekl bych že pokud to bude probíhat elekromobilita takto kvapem a revoluce předčí evoluci - tak to bude pro lidstvo daleko větší průšvih než si dnes kdo dovede představit.

1 3
možnosti

Zkul jste zapojit alespoň půlku jedné hemisféry? Co se asi stane, když se oteplí? Roztaje led? Zvedne se hladina oceánů a moří? Zatopí se pobřežní města? To Vám přijde jako že není dostatečná hrozba? Tornáda u nás ap.? Taky žádná hrozba?

1 3
možnosti
Foto

„Dohoda, známá jako Green Deal“, není žádnou dohodou. Já se s nikým nedohodl. Je to rudozelený diktát.

7 1
možnosti

Ceny elektřiny na burze prolomily rekord. Dopadne to i do účtů domácností.

1 0
možnosti
Foto

Hezky shrnuto, lidi zatleskají a určitě pana Zdechovského znovu zvolí... argumenty jsou celkem relevantní, známé, tohle najdete na každé diskuzi... i když ke každému by šlo taky něco dodat, třeba že ani ropné velmoci jako SA, Rusko, Irán, Venezuela atd. zrovna nejsou moc velká výhra a že zásoby ropy taky nejsou nekonečné...

Ale k věci... elektromobilita a ani uhlíková neutralita nejsou rozhodně výmysl jenom EU... i Čína chce být do roku 2050 neutrální a jejich elektromobilita je na tom minimálně stejně jako ta evropská...

Ono my tady máme asi opravdu problém, i když to mnozí ještě nevidí, protože ty důsledky budou znát zřetelněji až během následujích dekád... My Češi jsme odborníci na to, proč něco nejde... ale od pana europoslance s platem v řádech vyšších sta tisíců, bych čekal také návrh alternativního řešení, než více či méně přesné či diskutabilní shrnutí obecných negativních faktů a rizik...

1 5
možnosti
Foto

Á pán je oteplovač!

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS