Úterý 21. září 2021, svátek má Matouš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. září 2021 Matouš
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P29a83v96e73l 92V34y58s71o46č67a94n 6222788588

Pořád se řeší emise ale z čeho tu potřebnou elektřinu vyrobíme nějak nikoho nepálí. Takže se klidně odstavují atomové bloky, uhelné bloky, teď možná na řadu přijde i plyn. Tak kde tu elektřinu vezmeme? Čistě z hlediska přeměny energie - to co dneska dáváme do aut v benzínu, kde chemickou energii měníme na mechanickou tak stejné množství elektrické energie budeme cpát do baterek elektromobilů. Pravda ono to asi bude trošku méně, protože vše radostně a plánovitě směřuje k likvidaci individuální dopravy. Zřejmě se budeme přepravovat výhradně na sdílených kolech a elektrických koloběžkách. Vše si budeme sdílet. Silně to připomíná komunismus, kde všechno patří všem. Tak to děkuji, to už jsme tady měli a moc to nefungovalo. Akorát jsme si v 89. mysleli, že jsme socialismus a komunismus odeslali na východ ale on se vrací ze západu. Tak fakt nevím, že by důkaz kulatosti země?

+32/0
doporučit
6.9.2021 15:30
Foto

P74a92v17e51l 18I50n85d92r93s45t 6665121716

Dohoda green deal si nevytkla ambiciózní cíle. To je jen ta vaše slavná politická korektnost. Dohoda green deal si vytkla zcela nereálné, naivní, amatérské a ekonomiku devastující cíle, které nemají nic společného s ochranou životního prostředí. Základní premisou je totiž slepá zelená ideologie, která předpokládá, že za veškerými změnami klimatu stojí CO2 vznikající lidskou činností a přitom zcela ignoruje vědecké studie, které tuto premisu zpochybňují. Pane Zdechovský, váš názor na toto téma vítám, jen byste mohl také napsat jak proti této dohodě bojujete na půdě EP. Jedna věc je dělat si zde politické body názory, které souzní s většinovým názorem voličů, druhá věc je aktivně vystupovat na půdě EP a opravdu se oficiálně proti tomuto vyhrazovat. A upřímně nevěřím, že právě vy jste nositelem toho protestního praporu...

+26/0
doporučit
6.9.2021 18:02
Foto

K45a56t69e30ř26i97n93a 48L78h18o22t35s85k32á 3628174585313

Myslím, že pouhé "Věřím, že se nám to podaří." je poměrně málo. Respektive málo na europoslance, neb ten má kromě víry i jiné možnosti. Proto by mne zajímalo, co konkrétně jste pane europoslanče pro to, aby "se nám to podařilo", udělal Vy a Vaši kolegové.

+17/−1
doporučit
6.9.2021 12:17
Foto

J42a85n 59F41r74e97i73d43i90n13g38e36r 7314851350889

Dobrý den pane Zdechovský. EU jste i vy jako europoslanec, o navýšení cílů 2030 jste hlasoval v Evropském parlamentu 7.10. 2020. Prosím můžete nám sdělit, zdali jste v konečném hlasování tzv. Climate law pdopořil? Díky

+11/0
doporučit
6.9.2021 17:03
Foto

P97e74t94r 79D64o80k42t65o80r 6816641848879

Pane Zdechovský, je to krásné, že píšete blogy, ale za ty prachy, co v tom Evropském parlamentu berete, by jste měl bojovat proti tomuhle ekoterorismu právě tam, jestli teda něco chcete změnit. Počet napsaných blogů na to asi vliv mít nebude :-/

+10/0
doporučit
7.9.2021 7:22
Foto

V44l71a38d34i25m22í14r 81O71d55s82t16r90č20i52l 6860364988950

Bylo by zajímavé vystudiovat, jestli dřív nedojdou drahé kovy, než ropa :-)

Jinak je jasné, že zakázat spalovací motory bez adekvátní (cenou, komfortem provozu...) náhrady je na hlavu.

A ne, akumobil nemá stejný komfort provozu, ačkoli si uživatelé myslí opak :-) především doplňování pohonné energie velice pokulhává.

+12/−1
doporučit
6.9.2021 16:36
Foto

K34a86r21e77l 66S35t98r30ž78a58n19o22v85s64k56ý 1418985115

Proč se jde po krku osobním autům a už ne tolik nákladním a už vůbec ne letadlům a lodím? Ví se, že sto největších lodí na světě vyprodukuje tolik CO2 jako všechna auta dohromady?

+14/−2
doporučit
6.9.2021 18:39
Foto

M16a72r31t17i36n29a 22M73o73u69d88r78á 7530823686609

Je to tak. A divím se, že se nebouří země závislé na turistickém ruchu. Ten půjde s green deal do kopru jako jeden z prvních. Nebude, čím cestovat.

+11/−1
doporučit
6.9.2021 11:58
Foto

K65a65r14o12l 34C94h43w54i71s58t68e27k 1596584201503

Pěkně napsané, ale co z toho, když proti Zelené bídě (Green Deel) vystupují otevřeně a systematicky jen jedinci z řad politiků, ať z našeho Parlamentu, nebo Europarlamentu. Z politických stran je otevřeně pro Zelenou bídu ČSSD, Piráti, TOP 09 a STAN, ANO (Babiš) jen velkohubě před volbami mele, jak všemu zabrání, ale hned po volbách na vše zapomene a když ne, tak mu to připomenou z Bruselu, až půjde o schvalování dotací pro Agrofert, KDU-ČSL je až na Zdechovského taky pro Zelenou bídu, ODS zachraňují před úplnou ostudou jen jednotliví poslanci, KSČM neví, která bije, takže proti Zelené bídě jsou jen nesystémová SPD a mimoparlamentní Trikolóra. Je to bída.

+9/−1
doporučit
6.9.2021 19:02
Foto

I79v62o 77P88a97v67e98r13a 6926648198515

To už zase budou volby?

+7/0
doporučit
7.9.2021 6:47
Foto

M50i61l85o98š 89F36. 96P76e21c39h76a44r 3763601930245

„Dohoda, známá jako Green Deal“, není žádnou dohodou. Já se s nikým nedohodl. Je to rudozelený diktát.

+7/−1
doporučit
7.9.2021 22:09
Foto

T59o48m97á90š 14D78v61o41ř65á61k 6217465253527

A pokud jde o odkazovanou studii "Kam kráčíš, elektromobilito", tak tam bych vypíchnul pár "drobných" problémků:

Tak především, autoři uvažují pro ČR emisní faktor 0,52. Tato hodnota prý platila v roce 2015, takže bude jistě aktuální i v roce 2021, neboť cituji: "složení energetického mixu ČR se v posledních letech příliš nemění". Problém je v tom, že jejich hodnota není správná ani pro rok 2015 a už vůbec ne pro rok 2021 nebo dokonce příští dekádu. O tom, jak se mění hodnoty emisního faktoru, se každý může přesvědčit zde:

https://tinyurl.com/x4w3tpdf

Pro rok 2015 platil faktor 0,493 a pro rok 2019 pak 0,428, přičemž je vidět setrvalý pokles. V covidovém roce 2020 to zatím předběžně vypadá na 0,382, viz https://tinyurl.com/35wpwdxc. A s odstavováním uhlí v budoucích letech bude tento trend samozřejmě pokračovat.

Takže autoři této "studie" úmyslně používají silně přestřelený emisní faktor, aby jim vyšly emise elektromobilů v ČR co nejvyšší. To není nic nového, některé starší a v česku často citované německé "studie" používaly přesně stejný trik. Každý se může přesvědčit, že pokud křivky v grafech budou stoupat s koeficientem 0,42 nebo dokonce 0,38 namísto použitých 0,52, tak budou ty grafy vypadat úplně jinak a závěry celé té "studie" půjdou do stoupy.

+5/0
doporučit
6.9.2021 14:41
Foto

M77i31l96a81n 28S68u32t23a 8737680326113

Karma udelena. Proti el autum nic nemam ale probuh nevynucovat po bruselsku zakazem. dekuji pekne

+4/0
doporučit
8.9.2021 22:23
Foto

Z14d88e77n15ě70k 53S42t70r70n98a54d 1425370246599

Netvrdil bych rovnou, že jde o slepou uličku, jen zkrátka nejsme na něco takového logisticky ani technologicky připraveni a nejspíš nebudeme ani v tom roce 2035.

+4/0
doporučit
8.9.2021 11:10
Foto

Z67d30e97n22ě79k 77K75a54d90l45e73c 2386688136348

Autor je obyčejný pokrytec, nic víc.

+4/0
doporučit
7.9.2021 6:53
Foto

G40u33s61t72a43v 41S53a98z75y16m60a 5963364845

Proč hlasujete jinak, než píšete?

+4/−1
doporučit
6.9.2021 17:38
Foto

P40a18v62e22l 11D11v12o42ř50á38k 5379435854680

Slepému se jeví každá cesta jako slepá. :-(

+5/−3
doporučit
6.9.2021 18:24
Foto

L24i73b67o46r 67H30l80a64d80i28k 5179678545917

O.K. taže v EU budete případně hlasovat a blokovat vše - co se tohoto bude týka? tak to se těším.... Nebo po volbách bude vše jinak?

+4/−2
doporučit
6.9.2021 12:14
Foto

J61o81s50e90f 24P82o81p61l36u66h11á91r 2888938334384

Asi jako vždy se s panem Zdechovským dá souhlasit. Vlastně je to fundovaný popis aktuální situace.

Co však ale u článku postrádám (jako vždy) je informace, jak toto zelené peklo řešit. Ano, je zde uveden vodík jako alternativa. To co mě ale zajímá, je to, aby tito ekofanatici jednoznačně vyargumentovali jejich direktivy, stejně jako EK přišla s plánem řešení. Trapné tlachání o snížení emisí a zákazu spalovacích motorů je super, ale političtí oportunisté v EK vůbec neuvádějí žádná reálná řešení a data.

-Jaký je program výstavby dobíjecích stanic?

-Je elektromobilita opravdu ekologičtější než spalovací motory?

-Jak hodlá řešit nedostatek elektřiny při rozšíření elektomobility?

-Pracovní trh v EU je založen na mobilitě pracovní síly, jak hodlají řešit tento výpadek?

-Jak je program likvidace baterií na konci životnosti?

-Argumentačně vysvětlit, proč elektromobilita je to nejlepší řešení - data, porovnání.

To je to co by měl pan Zdechovský chtít po představitelích EU a ne psát blogy v ČR. Je to možná super, ale problém to neřeší.

A otázka nakonec. Jak může Ursula van der Leyen chtít omezení spalovacích motorů v EU, když si obratem ruky nechá schválit vyšší rozpočet na cestování privátními jety? Toto je naprostá ztráta kredibility a je smutné, že jedinou jejich starostí je, kolik firem má ve vedení afektované manažerky, nejlépe z hnutí LGBT.

+3/−1
doporučit
7.9.2021 12:03
Foto

J56i71r57i 83T11r48n23k39a 9165134742373

Pane Zdechovský, konečně jste napsal něco smysluplného, pod co bych se asi i podepsal. Jak ale správně píše pan Petr Doktor, měl byste proti tomuhle ekoterorismu bojovat především v Evropském parlamentu a ne psaním blogů. Tam se zabýváte snad jedině bojem proti premiérovi a de facto proti České republice spolu s fanatickou paní Hohlmeier.

+3/−1
doporučit
7.9.2021 10:05
Foto

R44a15d42e56k 20K80o68h87u46t 8293139857437

Již několikrát jsem četl, že většinu zásob surovin pro baterky (a nejspíš i těch důležitých pro moderní elektromotory) má pod palcem Čína. Takže podpora elektromobility - mj. podpora závislosti na Číně.

+3/−1
doporučit
6.9.2021 20:02
Foto

T86o17m65á54š 77D35v57o36ř33á56k 6587835533527

Stalo se zde už takovým evergreenem, že elektromobilita je označovaná za slepou cestu. Tak jsem opět nedočkavě četl a čekal, kdy se dozvím tu "správnou" cestu a celkem nepřekvapivě jsem se dozvěděl, že to řešení je vodík. Kupodivu autor nezmínil v poslední době tak oblíbené syntetická paliva (aneb otevřený dopis 170 vědců).

Tak tedy vodík - pokud se bavíme o zeleném vodíku, tj. takovém, který je vyrobený elektrolýzou vody z OZE, tak je vhodné připomenout, že na výrobu 1 kg vodíku se spotřebuje asi 50 kWh elektřiny (39 kWh teoreticky při zanedbání všech ztrát). Zatímco bateriové elektromobily ujedou na 50 kWh asi 250 km, tak vodíkové auto ujede na 1 kg vodíku jen něco málo přes 100 km. Takže pokud máte starost "kde se vezme tolik a tolik TWh elektřiny", tak s vodíkem je třeba toto číslo ještě vynásobit (minimálně) dvěma a pro syntetická paliva je koeficient ještě větší, protože ta se vyrábějí syntézou zeleného vodíku a CO2, což představuje další významné energetické ztráty.

Pokud jde o cenu vodíkových vozů, tak Toyota Mirai začíná na 1,7 milionu Kč a kufr má menší než Fabie. Takže pokud jsou BEV drahé, tak auta na vodík jsou ještě dražší.

A pokud jde o cenu syntetických paliv, tak Porsche chce od příštího roku vyrábět litr za 10 USD a kolem roku 2026/2027 se chtějí dostat na cenu 2 USD za litr. Aneb napřesrok benzín za 220 Kč + spotřební daň + DPH a za pět let, když to dobře půjde, tak snad za 44 Kč + spotřební daň + DPH. Nepochybuji, že tato alternativa se bude českým spotřebitelům líbit mnohem víc než drahé elektromobily...

+3/−1
doporučit
6.9.2021 14:16
Foto

J86i48ř55í 47K56a93r20b90a21n 8304162850187

Celý svět je slepý jenom vy vidíte jasně. Gratuluji ;-)

+3/−2
doporučit
7.9.2021 6:38
Foto

B52o84h23u95m93í82r 68Š60i79m55e48k 3131860554584

R^

Dnešní elektromobilita, když vyrábíme elektřinu spalováním uhlí, moc zelená není!

:-)

+3/−2
doporučit
6.9.2021 14:31
Foto

J13a66k42u27b 52D58o80l57a48n86s92k96ý 5737430574297

Nekde jsem cetl, ze mlada generace nema zajem o ridicske prukazy / automobily. Tedy treba to ani nebude takovy horor, ze bude jezdit mene aut, kdyz o to nebude takovy zajem.

+2/0
doporučit
7.9.2021 13:33
Foto

V70á28c80l70a45v 86Z59e69l77i90n64k41a 2982520593112

Moc hezky napsáno. Palec nahoru. Zelení pošuci sice budou vyvádět, ale s tím je třeba počítat. Stále platí to, co o takových říkával ještě na vejšce kamarád, který byl ze Sovenska a to, že turbirohov treba kakať. Ono tam samozřejmě bylo jiné slovo začínající na "s", ale to by tu neprošlo.

+2/0
doporučit
6.9.2021 23:34
Foto

J16a33n 77R13y63c36h36l94i46k 9366128951183

Zajímavé je, kolik zastánců elektromobilů bez dalších podrobností píše, že autor tomu vůbec nerozumí.

Pravda je:

Elektřinu je vždycky třeba nejdřív někde vzít.

Lepší přenosová síť může snad zmenšit ztráty, které musejí při zachování fyzikálních zákonů při cestě od zdroje do auta vznikat, ale nevyřeší úplně dostupnost zdrojů.

Globální redistribuci znečištění určitě ocení lidi v oblastech zatížených emisemi z dopravy, ale možná ne tolik ti, kdo bydlí u "nečistých" zdrojů energie, surovin pro výrobu energie a pro výrobu prostředků pro výrobu (i "čisté") energie.

Baterie automobilů sice v sumě fungují jako globální baterie, ale stejně mají v daném území podobné časové schéma využití, to znamená například, že pokud se bude nabíjet přes noc, nebudou typicky fungovat jako zásobárna solárně získané energie.

"Čisté" zdroje energie mají další, dosud nedostatečně zmapované dopady na prostředí (např. produkce metanu ze zalitých ploch vodních elektráren není zatím většinou zakalkulovaná ve výpočtech emisí a určitě se najdou další zajímavé konsekvence).

Řešení dojezdu může být v alternativních zdrojích energie pro elektromobily, ale pro výrobu vodíku do palivového článku je též potřeba energie, ať už se bude vyrábět elektrolyticky, nebo chemicky.

TANSTAAFL.

+2/0
doporučit
6.9.2021 15:11
Foto

J87o27s80e15f 87P84r58o89c49h65á54z64k43a 3900845344195

To ukáže čas....Ale lepší nějaká cesta, než přešlapovat na místě a pěkně po česku remcat. Jste obyčejný populista, který se chce svézt na vlně hlavního českého proudu. Titulek "elektromobily jen pro bohaté" hovoří za vše. Aby se "chudí" měli lépe, mohly by se třeba zrušit katalyzátory v autech nebo veřejná kanalizace, to také něco stojí.

+4/−5
doporučit
6.9.2021 23:15
Foto

G62u61s52t87a13v 57S78a30z43y90m72a 5633364235

Odvolávat se na současný energetický mix v Čr, znamená obhajovat zaostalost. I ta tolikrát otloukaná Čína má per capita nižšší uhlíkovou stopu při výrobě elektrické energie.

To co píšete je lež

+4/−5
doporučit
6.9.2021 17:45
Foto

M76a75r19t55i89n 58B50o53k16ů67v68k57a 6949499391

Sepsáno je to pěkně, já bych byl ještě mnohem víc paranoidní - mně to ukazuje na postupný přechod do kulis románu 1984. Elektromobilita jen pro vyvolené, zbytek lidí do hromadné dopravy. A co pak bude bránit umožnit mobilitu pomocí hromadné dopravy jen na základě nějakého společenského kreditu? Měls blbé kecy na facebooku nebo v diskuzi idnes? Popíráš opatření proti kovidu? 14 dní ti dovolíme cestovat jen mezi domovem a prací, jinak žádné trajdání. To je věc, která se u svobodné individuální mobility dělá dost špatné.

+3/−3
doporučit
7.9.2021 7:39
Foto

M46i90r10e86k 89T44u20r47e83č68e12k 4833532930842

"..Elektromobil je dobrý tak do města.." teoreticky sice pravda, ale problem je parkovani a nabijeni. Prave ve mestech je typicky problem parkovani , tim vice soucasneho nabijeni. Je tam hodne bytu a 100m prodluzku nelze natahnout, jednak by to mesto zakazalo z bezpecnostnich duvodu (velice nebezpecne), jednak by to nejaky sprymar odpojil a jiny dokonce ukradl. Takova prodluzka muze mit lehce cenu i tisic korun. Takze JAK A V ČOM IDEALNI ? 8-o

+2/−1
doporučit
7.9.2021 10:06
Foto

Z36d23e51n77ě88k 34Z44a94v75a67d39i56l 8930828404188

Sedí v Europarlamentu a sám si stěžuje na to, co on a jeho kolegové odsouhlasili.

;-D;-D;-D

+2/−2
doporučit
6.9.2021 11:52
Foto

P17a49v82e51l 89D84v72o91ř12á39k 5919495534150

Pane autore, i Vám doporučuji hodinku postát na křižovatce před Letenským tunelem (v Praze). Pokud se na plicním oddělení podaří resuscitace, možná Vás to dovede k myšlence, že by se asi něco udělat mělo.

Pokud považujete elektromobilitu za slepou cestu, zkuste nám najít nějakou jinou, které povede ke kýženému cíli.

Nezjistil jsem z Vašeho profilu Vaši profesi, ale nejspíš není technická. A to je na článku vidět.

Asi také uvažujete, že jediným zdrojem elektřiny pro vůz je baterie. Asi také předpokládáte, že vodíkem by se krmil spalovací motor.

A cena syntetických paliv by byla proti současným cenám PHM až 7x vyšší, nehledě na velkou technologickou náročnost.

Co se týká předpokládaných cen, tak samozřejmě za současného stavů naší ekonomiky, které silně zaostává, budou vysoké. Při malé efektivitě práce, kdy ještě velká část příjmu do rozpočtu mizí v černých dírách zbytečné administrativy a podivných institucí, nelze vidět budoucnost růžově.

+4/−9
doporučit
6.9.2021 11:47
Foto

J14a55n 68V78e54s27e78l16ý 5254933512251

1) Uvažuje se o konci PRODEJE nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Na prodeji nových aut měli v 2. kvartálu 2021 v EU měly EV podíl 16.9%. Čechystán není pupek světa a neudává trendy.

2) Prodej EV není v Norsku dotovaný penězi z ropy, EV tam "jen" neplatí vysokou daň za pořízení.

3) O EV "není" takový zájem, že prodeje trhají rekordy a automobilky je nestíhají vyrábět.

4) Co je to "krátká vzdálenost"? Připadá vám snad nereálných 1000km za 10 hodin v elektromobilu, které běžně dělá při svých pokusech Bjorn Nyland?

5) Česko není pupek světa, jestliže většinu elektřiny v Česku mají vyrábět uhelné elektrárny (což není pravda), jen to svědčí o tom, že Čechové patří mezi špindíry Evropy a mají začít taky něco se sebou dělat. Plky od nových jaderných blocích to uhlí neodstaví. Pro většinu zemí EU je tohle úplně irelevantní, podíl uhelné elektřiny na výrobě elektřiny byl v EU loni 13%, předloni 16% (bez COVIDu).

6) Proč by měl někdo jezdit autem na vodík? Je to ještě dražší na pořízení než EV, dražší na palivo než cokoliv a není to kde tankovat. Fakt super. :-)

7) Ceny všeho teď vyskočily, protože jsou kvůli loňským událostem nabourané dodavatelské řetězce. To zase splaskne.

8) Dneska jsem na Eurosportu viděl reklamu na online prodejce ojetých aut. Tak jsem se jen z legrace koukl a viděl jsem tam 5 roků staré Nissany Leaf s nijak obrovským nájezdem za 250 tisíc. Po nějakých 100 tisících km vyjde tohle auto díky úsporám na palivu a údržbě výhodněji než spalovák zadarmo.

9) Ekonomické analýzy jsou zcela mimo schopnosti páně Zdechovského, měl by se jim vyhýbat.

Suma sumárum: Celý blog je bezcenný blábol.

+3/−7
doporučit
6.9.2021 16:41
Foto

M56i42r50e37k 17B74u60c62h11t12í13k 7989624304489

Ceny elektřiny na burze prolomily rekord. Dopadne to i do účtů domácností.

+1/0
doporučit
7.9.2021 20:54
Foto

J96a83n 90Z88í70m21a 9704766485650

To nejsou ambice. To je POROUCENI PODDANYM !!

+1/0
doporučit
7.9.2021 9:47
Foto

V60o11k91o54u41n 35V57l37a39d50i74m31i26r 8882898149128

Ano, uplne slepa. V Mjuniku zacina dnes IAA, a misto stovek koni z fosilii tam kraluji stovky Nm z akumulatoru.

+1/0
doporučit
6.9.2021 18:56
Foto

J52a68n 26Z33i77e40g19l40e12r 1611546301858

Zasloužená karma R^:-)

+1/0
doporučit
6.9.2021 11:09
Foto

M11a70r55k73e67t17a 68B75a55n70k32o78v73a 8265803945109

Kdo takhle blekota, prestane, az se tim elektro jednou projede. Proste elektro je super.

+3/−11
doporučit
6.9.2021 14:27
Foto

J84i67r68i 12V60r25a86b29e91c 3613512795809

Na to, ze jste ve v EU parlamentu... chabe, velmi chabeeee ! Kazdopadne elektromobilita je dobra cesta, bohuzel jeste ne pro vychodni Evropu. Na zapade denne pribyvaji moznosti rychlotankovat. Dojet 300-600 KM neni spatne a pro normalni cestovani uplne staci. Pro me plati nikdy vice auto se spalovacim motorem . (Vlastni zkusenost uz pres 1 rok)

+2/−6
doporučit
6.9.2021 12:58
Foto

P37a51v73e49l 13S75e51l30i82n45g36e95r 3962928533136

Pokud má být opuštěn benzin a nafta ( což by bylo logické až v případě razantního úbytku zdrojů ropy ) , pak cesta vede přes vodík získávaný elektrolyzou z vody pomocí větrné a přílivové energie na mořském pobřeží.

+1/−1
doporučit
8.9.2021 8:21
Foto

P24e37t45r 11V75o85j60v83o14d85í82k 4355805168646

A viník je europoslanec zdechovský, který je ziven z peněz zlodejského greendealu.

+1/−2
doporučit
6.9.2021 15:20
Foto

J87a94n 27V29ě57r39n69ý 3502383740279

Upřímně si myslím že současná panika není na místě.

Na druhou stranu dost souhlasím, automobil je slepá cesta, efektivita využití je u nich trestuhodně nízká, navíc tolik tun materálu na přepravu jednoho člověka nemá snad ani raketoplán (trochu zveličuji). A přitom je na trhu tolik dostupných a v mnoha ohledech lepších alternativ.

Problém je převážně česká konzervativní populace neschopná strávit změnu čehokoliv, ať se jde klidně přes mrtvoly.

+1/−2
doporučit
6.9.2021 14:11
Foto

O49n41d71ř14e67j 70K82r15y63š25t50o13f 6933761

Jen bych se chtěl zeptat ZelenoRudých Kovadlin- kde je psáno že oteplování je pro lidstvo a jeho evoluci nějaká hrozná katastrofa.????jak se nás snaží již několik desetiletí přesvědčit??

Možná než utrácet stovky miliard na boj proti tomuto z velké části přírodnímu úkazu - by bylo vhodné investovat desítky miliard na to jak se s tímto faktem naučit žít.

Kde je psáno - že elektrifikace automobilů vůbec nějak pomůže životnímu prostředí???

Řekl bych že pokud to bude probíhat elekromobilita takto kvapem a revoluce předčí evoluci - tak to bude pro lidstvo daleko větší průšvih než si dnes kdo dovede představit.

+1/−3
doporučit
8.9.2021 7:50
Foto

J69a63n 30K49a70r23a28s56e41k 7783778448243

je to zhruba 200 let, kdy se zacalo uvazovat o stavbe zeleznice - ano tak dlouho se uz zabyvame s 'moderni' mobilitou. A i tenkrat by se dalo najit v tehdejsim tisku mnozstvi clanku o tom, jak je tento zpusob dopravy cesta do pekel. Z historie projektu 'severni drahy cisare Ferdinanda' je mozno citovat:

"V roce 1829 předložil profesor vídeňské polytechniky František Xaver Riepl pozoruhodný projekt dálkové železnice napříč monarchií, která měla vést z Terstu na Jadranu přes Vídeň a Krakov k solným ložiskům ve Wieliczce a Dworech. .... Již roku 1830 se snažil získat povolení ke stavbě, avšak, jak se dalo očekávat, bez úspěchu. Proti dráze byl, jak praví kronikář, Bůh i svět. Lékaři, kněží, řemeslníci, rolníci a statkáři, poštmistři i policie, všichni měli z nějakých důvodů námitky proti stavbě dráhy. I dvorská komora (ministerstvo financí) vyslovila pochybnost, zda by peněžně chudé Rakousko bylo s to opatřit vysoké finanční náklady. I císař František II. byl, tak jako ostatně i mnoho jeho korunovaných kolegů a tehdejších státníků,v nitru nepřítelem železnic, o jejichž užitku pro stát a hospodářství nebyl přesvědčen a navíc je považoval za urychlovač šíření revolučních myšlenek."

Jak je videt, lide jako autor blogu tady byli vzdycky a take to vedeli nejlepe.

+1/−4
doporučit
9.9.2021 23:06
Foto

G43u72s98t70a83v 36S53a87z78y46m24a 5983304265

Nejsem Váš rukojmí. S Vašimi názory nesouhlasím a věřím, že se Vám to zvrátit nepodaří

+1/−4
doporučit
6.9.2021 17:30
Foto

R90o24b84e10r50t 61Š87i75m49e10č66e60k 4982924108925

Hezky shrnuto, lidi zatleskají a určitě pana Zdechovského znovu zvolí... argumenty jsou celkem relevantní, známé, tohle najdete na každé diskuzi... i když ke každému by šlo taky něco dodat, třeba že ani ropné velmoci jako SA, Rusko, Irán, Venezuela atd. zrovna nejsou moc velká výhra a že zásoby ropy taky nejsou nekonečné...

Ale k věci... elektromobilita a ani uhlíková neutralita nejsou rozhodně výmysl jenom EU... i Čína chce být do roku 2050 neutrální a jejich elektromobilita je na tom minimálně stejně jako ta evropská...

Ono my tady máme asi opravdu problém, i když to mnozí ještě nevidí, protože ty důsledky budou znát zřetelněji až během následujích dekád... My Češi jsme odborníci na to, proč něco nejde... ale od pana europoslance s platem v řádech vyšších sta tisíců, bych čekal také návrh alternativního řešení, než více či méně přesné či diskutabilní shrnutí obecných negativních faktů a rizik...

+1/−5
doporučit
7.9.2021 16:53
Foto

J36u32r56a 49D41o64l53e65ž76e50l 4873873324494

Lidovecké blábolení. Nic jiného. Evidentně se v problematice moc neorientujete a jen opakujete novinářské teorie! Co se tak zamyslet nad výstavbou přenosové sítě? Co tak řešit inteligentní el. sítě?

+1/−8
doporučit
6.9.2021 14:10
Foto

M55i47r92o72s41l19a84v 43C53h93m52e24l66í59k 9879610460

Taky si myslím, že se komise vzhlédla v Járovi Cimmrmanovi a jeho hledání slepých cest....

Příklad: cesta Praha Ostrava...vlakem 3,15h...super, rychlovlakem v roce 2050 možná za 2 h

Autem dnes cca 4,5h optimisticky....hurá jedu vlakem, ale co ve městě když potřebuji třeba na Stonavu, taxík? Nejsem Bakala. Elektro možnost sdílené alektro vozítko za rozumnou cenu nabito na 400km a můžu popojíždět.

El autem z Phy? 2 x dobíjet cca 25 min, pokud je volno, 1x v Ostravě, cestou domů to samé...limity dojezdů jsou optavdu jen na papíře...co dál komise?

0/−1
doporučit
6.9.2021 16:20
Foto

V39á94c31l68a64v 20D75o18s55t68á32l 8443791426959

Jediná cesta elektropohonu, která reálně povede k zazelenani planety, je odstranění baterií. Jejich náročnost na výrobu, hmotnost, nemožnost rozumné likvidace je vyrazuji ze hry. Možností je několik. Zmíněný vodík je jedna z nich. Jako další mě napadá indukční dobíjení vedené v silnicích, minimálně na hlavních tazích a ve městech, energie pro pohon auz z jadra

0/−2
doporučit
7.9.2021 10:53

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz