Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dnes máme cca. 5 milionů osobních automobilů. Pokud bude chtít 5 milionů elektro aut bude potřebovat nejméně šest, reálně spíše sedm nových bloků o výkonu 1 GW.Ale dokud budeme dovážet levné baterie z Číny, vyráběné „uhelnou“ energetikou, platí jednoduchý závěr: při životnosti současných baterií (mezi 150 000 až 200 000 km ve vozidle) koupí nového malého elektromobilu nepřispíváme ke snížení skleníkových emisí. Koupí elektromobilu s dojezdem 500 kilometrů a více koncentraci skleníkových plynů v atmosféře dokonce proti přiměřenému vozidlu se spalovacím motorem nebo s hybridním pohonem zvyšujeme!

Jan Macek působí na Fakultě strojní ČVUT, od roku 2006 je jejím proděkanem pro vědu a výzkum

12 3
možnosti
MM

Píšete naprosté nesmysly. Propočítejte si to, ověřte si to.

4 2
možnosti
JF

J67i11ř43í 28F92o10g31e79l

5. 1. 2021 11:56

Nechápu ovšem, proč to europoslanec řeší tady a ne na plénu unie. Tam asi proti nehlasoval.....

4 1
možnosti
Foto

hlasoval jsem proti, opakovaně, dával jsem několik interpelací, jsem aktivní ve 4 výborech, počty jsou ale neúprosné.

právě jim to pořád říkám, dal jsem i několik interpelací, marně.

1) Dopadové studie k Zelené nové dohodě (Green New Deal) - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-000745_CS.html

2) Green Deal a automobilový průmysl - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-004232_CS.html

3) Dieselová auta jako ekologické řešení osobní dopravy - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-004003_CS.html

4) Nadměrný ekologický aktivismus uvedl v omyl mezinárodní veřejnost - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-004231_CS.html

5) Sjednocení podmínek pro dobíjení a provozování elektromobilů - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-005552_CS.html

0 0
možnosti
Foto

Mají elektromobily výfuk? Ano, jsou jím komíny elektráren spalujících uhlí. :-P

8 3
možnosti
LH

Jenže toto nikdo neřeší.Nikdo nepochopí, že čím více ekektromobilů tím bude potřeba vyrobit více elektřiny, ale z čeho? Ekologisti jsou proti atomu, proti uhlí, proti vodním elektrárnám, proti zrdcadlům, proti větrníkům.

Ještě nám tito neřekli z čeho budeme v budoucnu tu elektřinu do aut vyrábět.

3 2
možnosti
ZZ

Tak buď je většina europoslanců padlá na hlavu, nebo je Europarlament naprosto zbytečný. Jinak si to nedokážu vysvětlit !!!

;-(;-(;-(

5 0
možnosti
PD

A i B je správně

3 0
možnosti
LH

A pochopil někdo, že kapitalismus ještě více zamořuje životní prostředí.Za komunistů nám výrobky vydržely 20 a více let.Dnes do 20 ti let musíte koupit nejméně 3 protože víc jak 7 let nevydrží.To je více elektřiny, více vody, více odpadu, více benzínu a nafty na dovoz komponentů, více benzínu a nafty na rozvoz hotových výrobků, více folie na zabalení výrobků, více palet, více papírů na letáky propagující šmejdové výrobky, více papíru na návody atd atd.

Rozvozem se více ničí silnice od kamionů, atd.

Ano, za komunistů bylo ničeno životní prostředí, ale tím, že republika byla orientována na těžký průmysl.Dnes jsme orientováni na dovoz či vyrábění právě těchto šmejdových výrobků a ničí se životní prostředí zase v jiném směru.

Víte, rodiče měli domácí vodárnu 60 let (Sigma Olomouc) a když nyní dosluhovala, tak jsem na internetu sháněl novou a četl jsem různé recenze na vodárny.Nejvíce mně dostala recenze od jednoho dikutujícího kde píše, že mu vydržela 8 let!!! při denním používání a proto ji doporučuje.

Kolik bych si jich musel koupit do šedesáti let životnosti.Bylo nás doma 5 a 10 arů zahrady a v létě se vodárna nezastavila.Myslíte, že by tato vodárna vydržela 60let v dnešní době?

Pračka Perobot ( též na netu) rodičům vydržela od r.1955 až do r.1975 kdy koupili automatku, ale ještě dalších 5 let se v pralo velice špinavé prádlo ( montérky od vápna či od oleje).Ukažte mi která automatka vydrží tak dlouho.Za celé ty roky se akorát 2x měnily řemeny.

A tak bych mohl vyjmenovávat další a další výrobky, které nám drží ještě z dob socialismu a to jsem už přes 40 let ženatý.

1 5
možnosti
Foto

Z dnešních výrobků jich také spousta vydrží 40 více let. Protože šmejdy nebo věci s plánovaně krátkou živostností se za tu dobu rozpadnou. A také se pak lidé budou podivovat, jak kvalitní věci se teď dělaly. Je to taková výběrová statistika.

Já třeba pamatuji zcela nespolehlivé počítače té doby (ať už řadu SMEP nebo EC), kolem kterých se musela neustále motat smečka údržbářů, aby je udržela v chodu. Dnes mám mnohem výkonnější stroj na stole a stačí z něj jednou za rok vyfoukat prach. Předchozí počítač jsem neodložil kvůli poruše, ale kvůli morální zastaralosti.

Jinak: Automatickou pračku ("kapitalistickou" Zanussi s funkcí sušičky) jsme měli donedávna - celkem 17 let. To zase není o tolik méně, tež Vámi uváděných 20-25 pro mnohem jednodušší pračnu bez automatu a sušičky.

3 0
možnosti
AK

Je to hodně patrné v Německu,kde klesl prvotní byznis a teď mají vyrobeno prý 1 000 000 000 aut na elektriku a nikdo je nechce.Tak kde je ta ekologie,když výroba baterií je největší podvod na ekologii a co následná reciklace.8-oRv

0 2
možnosti
ZZ

Nemáte tam těch nul nějak moc ?

;-D;-D;-D

3 0
možnosti
Foto

Pane autore, psát o tématu, o kterém víte jen tisku, je ošemetné. Aspoň jste se měl poradit s někým, kdo v tom oboru pracuje.

Technologie brzdění - víte o ní něco? ;-(

2 0
možnosti
MS

Diselgate 2? Proč? Jak říkají výrobci nožů, oni nejsou zodpovědní za to, že kupující místo krájení chleba kuchne manželku.

A že jsou výsledná čísla na hony vzdálená realitě? Kéž by to platilo jen u puginů.

R^

0 0
možnosti
Foto

Pane Zdechovský, říkáte nahlas pokrokářům v EP že jsou pitomí? Proč ne? To, co jste napsal na blogu, by vám kde kdo řekl už před mnoha lety u piva. V EP se tváří, že oni ví něco víc. Řekněte jim to tam, že nemají pravdu, tady to už každý ví.

16 2
možnosti
Foto

právě jim to pořád říkám, dal jsem i několik interpelací, marně.

1) Dopadové studie k Zelené nové dohodě (Green New Deal) - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-000745_CS.html

2) Green Deal a automobilový průmysl - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-004232_CS.html

3) Dieselová auta jako ekologické řešení osobní dopravy - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-004003_CS.html

4) Nadměrný ekologický aktivismus uvedl v omyl mezinárodní veřejnost - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-004231_CS.html

5) Sjednocení podmínek pro dobíjení a provozování elektromobilů - https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-005552_CS.html

2 0
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4414x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.