Pátek 5. června 2020, svátek má Dobroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. června 2020 Dobroslav
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i26c52h27a13l 97S56e13d13m20í50k 3409815926671

Podstatné je, co Prymula řízeným promořováním měl na mysli. Jednak je to odborný termín, i když zní blbě, a určitě nechtěl, aby počty nemocných překročily kapacitu zdravotnictví; to by bylo proti všem krokům, které doposud prosazoval. Není to jediný Prymulův nepříliš šťastný výrok, a je myslím poněkud laciné se do něho po takové době trefovat.

+20/−1
doporučit
20.4.2020 8:37

B78o26h79u92m46í67r 28Š69i79m95e54k 3441160144954

Rv

Pane Zdechovský!

Nejste odborník, ale za totální hloupost dokážete prohlásit výrok epidemiologa Romana Prymuly o řízeném promořování. Odvolal. Ale to řízené promořování se ve skutečnosti děje již od počátku, co jsme lidem omezili pohyb a přikázali na veřejnosti nosit roušky! Tím se promořování zpomalilo, čímž jsme odvrátili kolaps našeho podfinancovaného a personálně devastovaného zdravotnictví.

Není jiné cesty, než je řízené promořování naší společnosti, pokud nechceme lidem lhát pokomunisticku, že nad virem zvítězíme! Nezvítězíme! Musíme se s ním naučit žít! Musíme se postupně nechat koronavirem promořit a vytvořit si proti němu protilátky! To je jediná cesta ke zvládnutí pandemie! Já mohu jako odborník sdělovat pravdu, protože nejsem politik. Nemusím odvolávat.

Nyní nastává éra řízeného návratu k obnově naší ekonomiky! Pokud budete trvat na čekání na umělou imunizaci a budete odmítat řízené promořování, dosáhnete jen totálního krachu naší ekonomiky!

Je nutné v totální izolaci zabezpečit staříky a stařenky a polymorbidní pacidenty, zachovat nošení bavlněných roušek (jednorázové jsou pro laika nevhodné!) a postupně uvolňovat kooperaci lidí na pracovištích, v dílnách, na provozovnách, ale i na kulturních akcích!

Musíme si vybrat, zda chceme obnovu ekonomiky s řízeným promořováním nebo trvání na izolaci a na ekomickém krachu naší společnosti!

:-)

+21/−3
doporučit
20.4.2020 9:16

P13a45v53e25l 18V90é59b88r 5289772632821

Myslím, že vaše uvažování má zásadní chybu. Myslíte, že se lze před tou nemocí navždy ochránit. Ale ono to nelze. Respektive lze, ale úplnou izolací, takže stojíme před volbou navzájem se úplně izolovat - a umřeme hlady, či na nedostatek jiné potřebné péče, nebo z izolace vyjdeme, všichni sice nakonec onemocníme, ale někdo to přežije. A protože pro většinu lidí je to pouze jakási chřipečka, přežije to většina. Jde jenom o to, aby lidé onemocněli za co nejpříznivějších podmínek, aby ti, co budou mít těžší průběh nemoci, mohli být co možná zachráněni. Vakcína není, takže jiná cesta, než pozvolná (doufejme, že zvládnutelná) nákaza není.

+11/0
doporučit
20.4.2020 10:44

J52i83ř84í 54S58c48h80m22i18d72t 5260763554965

Je úsměvné, jak má každý nevzdělanec v oboru epidemií potřebu se fundovaně vyjádřit, nedávno šel rozhovor na to téma s nějakým boxerem, taky to bylo "velmi přínosné". Já sleduji názory naších i světových odborníků na toto téma a ani oni nejsou zdaleka jednotní v názorech, tak ještě že jste to tady dal, alespoň se to konečně sjednotí i na té odborné úrovni;-D.

+15/−2
doporučit
20.4.2020 10:15

J56a71n 30Z57á62t50u97r17e17c15k85ý 9653843757282

Ten důvod č.3 - že je většina občanů zprávami vyděšena k smrti - podle mě zas tak pádným důvodem není:-). Nemůžeme asi rozhodovat o bezpečnostních opatřeních nebo dalších postupech podle něčí zbabělosti.

+8/0
doporučit
20.4.2020 10:36

M37a60r25t82i84n 75B84u94s51i95d95e34a 4903870

No, ten titulek mi nepřipadá zrovna férový..

To není "Prymulovo promořování" ..ale jedna z ve světe zvažovaných i aplikovaných teorií (jestli správná či nesprávná se teprve ukáže).

Jestli to Prymula zvažoval ..a následně od toho odstoupil, připadá by nefér to do titulku uvádět jako "Prymulovo promořování" v kontextu se slovy "obrovská chyba"..kde se úplně ztratí slovíčka "by byla"..

Mimochodem, ono se nakonec možná ukáže, že to opatrné promoření bez výraznějšího narušení ekonomického chodu společnosti (alespoň ve Švédsku se to prý docela daří) bude tou nejlepší cestou. Pak si ale takovou ostrou kritikou pouhé úvahy o promořování zavíráte vrátka k pozdější kritice vlády, že přijímala zbytečně přísná omezení a oddalovala nevyhnutelné promoření;-)

+8/0
doporučit
20.4.2020 10:35

J39a28n 76P69a20v44e86l 8673702248226

Zabijte bobra, zachráníte strom. Tohle je bohužel autorovo uvažování. Přísnými opatřeními sice zachráníte nějaké pacienty, ale zabijete ekonomiku a s ním spoustu lidí. Ti lidé sice neumřou na korona virus, ale na stres, infarkt, bezdomovectví, domácí násili, .... . Tohle je problém u řešení všech mezioborových problémů. Jestliže se soustředíte jen na jeden aspekt, uniknou Vám ostatní. Teď se celá republika soustředí na medicínský aspekt, ale spousta lidí vynechává ten ekonomický. A logicky, ten ekonomický bude mít v příštích letech dopad i zdravotní.

Promořování je bohužel jediná racionální cesta. Podle realistických odhadů, léky budou někdy na podzim, vakcinace příští rok. Takhle dlouho skutečně nejde čekat.

Když si vezmem třeba data z lodi která zakotvila u břehů Japonska. Typický výletník na této lodi není zdravý dvacetiletý sportovec. Bylo tam 3 700 lidí, 752 onemocnělo, 11 umřelo, 16 jich stále má těžký průběh a někteří s nich to asi nedají. Všichni kdo umřeli byli 70 +. Vynásobne si tato čísla 3 00x. Země 11 100 000 lidí, 2 252 000 onemocní, 33 000 umře, 48 000 bude mít těžký průběh. Tohle je katastrofický scénář, neboť daná zem bude mít spoustu dětí a mladších lidí. Když si zase vezmem data, tentokrát z Německa, umřelo tam zhruba 3 000 lidí, ale z toho jen 100 lidí pod 70 let.

Když si to zkombinujeme, vychází mi, že panika je na místě, ochrana lidí je na místě, ale ta ochrana nesmí být taková, aby zabila ekonomiku. Musí být INTELIGENTNÍ. A pokud vezmete jen zdravotní aspekt, inteligence se vytrácí.

+11/−2
doporučit
20.4.2020 10:59

M83i45r76o78s68l91a63v 14G93r79u21n11e92r 9694318708

Smyslem jakéhokoli vystoupení je sdělení. Smyslem této svodky není nic víc než vyplodit text. Navíc jde o údaje již všem známé. A o jejich nevěrohodnosti se zde raději nešířím.

+6/0
doporučit
20.4.2020 9:12

J76i78ř60í 66S25t17r29á76d86a18l 7958734418410

Přijde mi docela stupidní, jak teď všichni jásají, že se uvolnění o velikonocích neprojevilo ve zhoršení statistiky vývoje nakažených.

Inkubační doba je 2-14 dnů, přičemž její vrchol je kolem 7. dne. Než se dotyčný rozhoupe, aby šel na test, uplyne nejspíš další den (pokud je mu hodně zle a chce domácí odběr a čeká na sanitku, jsou to další 1-2 dny). Než jsou oznámené výsledky uplynou další asi 2 dny. Takže se dostáváme na průměr cca 10 dnů po velikonocích, kdy by se ve statistikách meli objevit lidé nakažení o velikonocích. Takže na jásání si počkejme až na nějaký čtvrtek či pátek tohoto týdne. A doufejme, že se opravdu trend nezmění.

+6/−2
doporučit
20.4.2020 9:57

Z69d89e10n69ě10k 39S18t25r82n14a41d 1305960176279

Zásadní problém je absence relevantních dat z Číny. Jelikož tam epidemie propukla daleko dřív, dal by se podle nich docela dobře predikovat budoucí vývoj. Bohužel jejich data jsou krajně nevěrohodná, takže zbytek světa stále tápe.

+5/−1
doporučit
20.4.2020 12:07

J26a83n 98H87u72r20y87c19h 3560962769266

Poslanec EU je takový všeználek. Všemu rozumí, o všem píše nebo mluví. Nikdy však ne objektivně.

+4/0
doporučit
21.4.2020 8:32

A98n91t59o95n88í72n 61T20i31c10h32e68r90a 6626608953566

Prymula "vzal svá slova zpět" z politických důvodů, jikoliv proto, že změnil názor. Promořování je sice škaredé slovo, ale ať to nazvete jak chcete, stejně k tomu dojde.

+4/0
doporučit
20.4.2020 15:26

P35a94v19e21l 59F69u34č95í84k 1670303807796

Pane Zdechovský ,

Pan Prymula už dávno prohlásil , že to žádné promořování nebude - nechápu proč vy o tom dnes píšete.

Že se situace mění ze dne na den a je těžké cokoliv predikovat jste už mohl pochopit z vašeho blogu k Janponsku https://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=748504

Japonsko muselo následně velmi zabrzdit. Dnes je vidět že očividně něco dobře nebylo .

V pátek vám MF DNES uveřejnila text "Drobní živnostníci mají smůlu"

Trefoval jste se tam do hobbymarketů ale pletete pojmy - vydělat to je zisk a ne tržba, navíc to bylo číslo tržeb včetně DPH .

Srovnávat to s velikonocemi 2019 je taky nesmysl . Před nimi nebylo měsíc zavřeno.

Takže v kumulaci na tom letošní rok v tržbách asi lépe nebude.

Kolik hobbymarketů stojí na prodeji nábytku - to je pro ně okrajová záležitost pokud to vůbec v sortimentu mají ?

Prodejny se zahrádkářskými potřebami mohly mít otevřeno před těmi hobbymarkety. Prostě ten článek byla jedna perla za druhou. V posledních parlamentních volbách jsem dal hlas KDU ale po tom co předvádí její vrcholný představitel už rozhodně volit nebudu. Současná vláda v tom má hodně zmatků. Je strašně těžké něco hodnotit z týdne na týden, ale kritizovat je strašně jednoduché . Hlavní není to co kdo něco udělá pro nás ale jak se k tomu postavíme každý za sebe - jak si poradíme se svou situací a borci jsou ti co dělají tu spoustu různých věcí pro druhé.

+4/0
doporučit
20.4.2020 14:49

L53i72b33o23r 19H33l32a17d51i56k 5449958955267

V Japonsku se situace dost změnila proti tomu co jste psal v blogu....

+4/0
doporučit
20.4.2020 8:34
Foto

M60i39l95a20n 59D91u62d31k12a 2668145497323

Áááá, pozor, brouk Pytlík české politiky a bezpáteřní KDU-ČSL zase šíří moudra. Ale nejlíp vám stejně jde to udávání v Bruselu, toho byste se měl držet

+4/−1
doporučit
21.4.2020 8:32

J35a10n 13B14u40r39i51a56n 2593459774520

Pane Zdechovský, velmi si Vás vážím a zpravidla s Vašimi blogy mohu jen souhlasit. Tento však je výjimkou. Nechte zdravotnictví prosím odborníkům. Je totiž pravdou, že odborníci teprve zjišťují, co je ten virus vlastně zač a jak se chová a bude chovat. Ale v jednom se hluboce mýlíte - a to je ta imunita.

I když se nejspíš prokáže, že celoživotní či dlouholetá imunita po prodělání nemoci nevznikne tak je důležité, že jsem tu nemoc už kdysi prodělal. Po nějakém čase už můj organismus nebude mít protilátky. Ale to neznamená, že jsem po dalším nakažení na tom stejně jako poprvé. Organismus má totiž ten vir "uložen v paměti" (T a B-lymfocyty). Při výskytu tedy již známého patogenu se v organismu velmi rychle začnou protilátky produkovat. Dá se tedy říct, že další nakažení organismus zvládne snadněji než to prvotní. A kdybych si měl vybrat, tak k té prvotní nákaze bych si vybral měsíce pozdního jara či léta, kdy se v populaci nevyskytují jiné respirační patogeny jako například chřipka.

A jak už tu někdo napsal - ten vir už tu je. A nezbavíme se ho. Spousta lidí je jeho přenašečem aniž by měl jakékoli příznaky (viz známý poznatek, že zhruba u poloviny probíhá nakažení bez jakéhokoli příznaku).

+6/−4
doporučit
20.4.2020 11:32
Foto

M36i72r48o82s47l74a24v 63M52a72c65e88k 5571705880272

zbytečný politický hyenismus, propaganda to zvládne za Vás, nemusíte se trapně přidávat a komentovat něco, čemu příliš nerozumíte Rv

+7/−6
doporučit
20.4.2020 9:22

R31o70m65a19n 69B11l96a17ž47e52k 6132664530698

Zdechovský je už i epidemiolog? 8-o Myslím, že všichni ví, jak to Prymula myslel a určitě to nebylo tak jak zde epidemiolog amatér píše. Mimochodem pane epidemiologu dřív nebo později se s touto nemocí setkáme všichni, takže to promoření tady stejně bude. ;-)

+5/−3
doporučit
20.4.2020 19:10

A11n93t28o67n32í28n 23P47o63l91i88c84k78ý 9610432241567

Pane Zdechovský, řekl bych, že se mýlíte.

1. V Jižní Korei úřady vydaly prohlášení, že ti lidé znovu neonemocněli, ale že se jim vir reaktivoval, tedy, nebyli vyléčení, pouze byl vir v těle potlačený (obdobně lze předpokládat i v Číně, ale toto nelze ověřit)

2. Před virem se neschováte a ochráníte se jen částečně, tedy, vir u nás bude (na věky věků), tedy, jak jinak, než aktivací imunitního systému, s ním chcete bojovat?

3. Pravděpodobně se mýlíte i v otázce Imunity. Na základě studie provedené Institutem virologie na univerzitě v Bonnu obyvatelstvo imunitu získává. Ano, jiní vědci to odmítli s tím, že to není "dostatečně vysvětleno" ne proto, že by to tak nebylo.(např HN 13.4.2020

Proti koronaviru si lidé vytváří imunitu, státy mohou začít s návratem k normálnímu životu, tvrdí v předběžné zprávě němečtí vědci

+4/−2
doporučit
20.4.2020 11:05

J69a49n 34M34o88r78á68v82e35k 4751416441939

No, vzhledem k rozšíření viru do celého světa si myslím, že nám nic jiného než promoření populace, pokud možno řízené, nezbývá. Přestože neznáme všechna rizika!!! Čekat na vakcínu, případně na zmizení viru, neutáhneme ekonomicky.

Zajímavé budou statistiky, budou-li k mání, jak se coronavirus skutečně projevil na úmrtnosti. V ČR ročně zemře cca 110 000 lidí.

Změní tento virus toto číslo? Zatím to vypadá, že u nás "jen" o stovky případů. Je to smutné, ale nezbývá než pracovat dál na vývoji léku na toto onemocnění, a abychom toto mohli, musíme mít fungující ekonomiku.

Hezký den Všem.

+3/−1
doporučit
20.4.2020 9:30

Z70d57e19n82ě71k 70S69t89r48n69a13d 1835160736299

Řízené promořování už přece dávno probíhá - co jiného je uvolňování a zase (možné) přitvrzování opatření podle toho, kolik bude nových případů a zda je naše zdravotnictví dokáže zvládat?

+2/0
doporučit
21.4.2020 11:25

M83i31r44o73s33l95a43v 26C29h44m22e25l59í83k 9959520810

Nepsal jste cca před měsícem právý opak? Švédsko, VB?...8-o8-o

+2/0
doporučit
20.4.2020 19:22

Z13b69y31š41e75k 94H89l71i54n65k31a 3791303500813

Technické možnosti jsou... Jistě... V podstatě navrhujete totalitní opatření. V totalitních režimech také bývá nižší například kriminalita, než ve svobodných zemích. Je však otázkou, zda snížení kriminality stojí za omezení svobody. U viru platí totéž.

+2/0
doporučit
20.4.2020 11:48

V14á48c98l13a40v 67M21a97c36h 9409883478588

Nevíte někdo, ta písnička od Lounové se jmenuje "Epidemiolog Amatér" nebo se pletu?

+2/−1
doporučit
20.4.2020 21:19

J55o20s15e51f 27H31a79v46r52á87n17e36k 9531111774

Je mi stydno, ale nějak čas jsem si myslel , že autor je přeci jen takový lepší lidovec, jenže...

+3/−5
doporučit
20.4.2020 8:44

M39a22r46t98i93n 39Š20r20e84j92m21a 7239904717941

je rozdil mezi neřízeným promořováním (představy většiny populace= vše otevřít hned)

a řízeným promořením (hobbymarkety, obchody, pak školy....)

+1/0
doporučit
20.4.2020 22:44
Foto

M11i86l56a40n 26S43u60t79a 8617970696453

Věcný článek, s většinou argumentů se dá souhlasit. Rozhovor na DVTV s panem Prymlou jsem viděl celý. O 'promořování' mluvil dobrých 30 minut a mj. i varoval před riziky spojenými s příliš rychlým uvolňováním. Ve finále z toho ale vzešel 'senzační' titulek: 'Prymula změnil názor, chce promořovat'.

+1/0
doporučit
20.4.2020 18:39

M61i60l90a76n 86Š65ť42a67s23t92n89ý 8528292445987

Dost pochybuji o tom, že můžete dostat chřipku několikrát za sezónu. Pokud by to byla pravda, bylo by očkování proti ní vyhazováním peněz z okna. Jinak souhlas.

+1/0
doporučit
20.4.2020 9:38
Foto

R30a57d16e17k 88P73o57l86i30c78k23ý 6841433781424

Jakkoliv Zdechovského nemusím a pravidelně jsem k němu kritický tak v tomto má pravdu. (Byť to opět zavání politickým populismem a přišel s tím až v době kdy se to celkem hojně propírá na internetu i v mediích)

Prymula plácá nesmysly na základě politickéhé zadání ne na základě nějaké odbornosti či logiky.

O promořování nebo o přirozené imunizaci hovořil v době kdy se vůbec nevědělo a dodnes neví nakolik se po prodělání nemoci imunita vytvoří a o uvolňování pravidel hovořil vdobě kdy jsme vlastně netušili a dodnes netušíme jak na tom vlastně jsme, protože plošné testy se teprve začínají dělat.

+1/−1
doporučit
20.4.2020 9:34

V84l10a34d92i57m59í92r25a 34B57o57š13k80o17v96á 3137219804443

Naopak plně souhlasím s p. Zdechovským, lze si např. přečíst na webu BBC informace od význam. profesorky z Oxford. univerzity, která vede tým pro vývoj vakcíny proti covid-19, ale ztotožňuje se s dalšími vědci, že tento virus je natolik agresivní, že na něj imunita možná ani není, rozhodně tuto nemoc lidé dostávají opakovaně; takže ani ona na kolektivní imunitu nevěří, resp. zatím není dostatečná a hrozí další, ještě horší vlna pandemie.

+1/−1
doporučit
20.4.2020 9:26

K40a31r55e90l 79S71t14r72ž70a96n73o80v97s87k80ý 1188885285

Nikdo tu ale nemyslí na to, že za hranicemi se zase rozjíždí obchod a výroba a protože s námi moc obchodovat nejde, vytvoří se nové obchodní vazby a Česko zůstane jak ten kůl v plotě. Navíc většina lidí chce svůj život prožít i za cenu rizika než přežít v bezpečí.

0/−2
doporučit
20.4.2020 18:47

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz