Pátek 5. června 2020, svátek má Dobroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. června 2020 Dobroslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i45c81h47a37e93l43a 21A26. 88K29o48v52á21ř14o24v36á 5416733409446

To nemůžete myslet vážně, že máme u nás velmi dobrý systém paliativní péče!!!!

0/0
29.9.2019 11:41
Foto

L90e35o50n23t69ý93n66a 65C39h73v55á79t38a52l17o18v28á 1873365566

Únava životem je, když velmi starý člověk, který celý život těžce pracoval, plnil svoje povinnosti, se dožije vysokého věku. Už to má těžké, není sice nevyléčitelně nemocný, ale už má velké bolesti, většina přátel je po smrti, špatně tráví, špatně spí, špatně chodí, připadá si k ničemu a ví, že zbytek života už bude jen čekat, až umře.

+4/−1
24.9.2019 0:32
Foto

T42o27m57á93š 13Z70d33e75c16h20o62v60s45k92ý 9518541551965

Omlouvám se, ale neznám nikoho starého, kdo čeká, že umře. Rád chodím do Domovů pro seniory a tolik svělých a optimistických lidí jsem ve svém okolí nikdy neviděl. Záleží na nás, zda člověka necháme osamoceného. Pokud ne, tak opravdu žádným životem unavený není.

0/0
24.9.2019 12:18

B24r34o48n54i59s59l54a91v 71G81a61b16r28y23š 2852149861

Že nikoho takového neznáte, neznamená, že nikdo takový neexistuje.

To máte opravdu tak málo fantazie, že si existenci takového člověka nedovedete představit? Předpokládal jsem, že europoslanec se třemi tituly bude znát potřeby lidí, které zastupuje.

+2/0
24.9.2019 12:32
Foto

L58e17o91n28t65ý33n43a 88C33h63v92á29t92a59l65o62v71á 1903215326

Někdy to může být složitější, než si umíte představit. Člověk někdy může být osamocen, i když za ním chodí politici. Třeba proto, že žádný europoslanec mu nevynahradí, že už nemá žádné blízké, že už třeba nežijí jeho děti, jeho partner, jeho kamarádi . . . .

+1/0
25.9.2019 0:01

M92i72l96a44n 57Š77ť61a93s54t13n43ý 8478592875637

Takovému člověku ovšem nikdo nebrání, aby si na onen svět pomohl sám, bez pomoci lékařů (viz třeba Tigrid, nebo Brodský). Eutanázie by měla přijít na řadu jen v případě, kdy je člověk odkázán na lůžko, má všeho plné zuby a je natolik bezmocný, že už to sám ani skončit nemůže.

0/0
24.9.2019 12:43
Foto

L94e47o14n94t67ý25n21a 70C36h90v98á52t87a11l50o64v50á 1933915636

Nevím, jestli si to pamatuji úplně přesně, ale myslím, že Brodský se zastřelil, to by předpokládalo, že bychom si všichni rychle měli pořídit zbraň, abychom ji případně měli na stáří k dispozici, to půjde těžko, protože europoslanci se snaží, co se do nich vejde, abychom ke zbraním neměli přístup, asi obava, že bychom nebyli optimističtí a radostní na stáří a mohli bychom se zabít (ona sebevražda zastřelením nemusí vždy být úplně rychlá) a Tigrid přestal snad brát nějaké léky "proti" smrti, ale to také není pro každého. Oběsit se, když nevylezete ani na první schod, také není úplně to pravé a pak už zbývají jen prášky a to také nemusí být nic moc. Někdy je to prostě těžké.

+1/0
25.9.2019 1:19

J64o44s94e83f 18K54r80ů94p77a 2597583808421

V "hrátkách" s eutanazií je jeden velmi nebezpečný fenomén, a to je TREND. Vysvětlím na příkladu z jiné (byť související) oblasti:

U nás je velmi mnoho pohřbů BEZ veřejného obřadu. Dříve to bylo naprosto výjimečné. U prvních pohřbů, které se udály bez obřadu, vyjadřovala zajisté formulace "na přání zesnulého" častěji spíše postoj pozůstalých než nebožtíka, protože pro starší generaci byl přece pohřeb bez obřadu něčím nemyslitelným.

Z různých důvodů však začal počet pohřbů bez jakéhokoliv obřadu narůstat, pohřeb bez obřadu se stal trendem a POD VLIVEM TOHOTO TRENDU JSOU LIDÉ VYSTAVENI SPOLEČENSKÉMU TLAKU. Takže dnes už je velmi často věta "na přání zesnulého" pravdivá. Dědoušek nebo babička jsou přesvědčeni, že je jejich POVINNOSTÍ přát si pohřeb bez obřadu. (Takový pohřeb přece stojí spoustu peněz, ať si je mladí užijí jinak, vždyť přece i spolužák Franta a sousedka od vedle žádný pohřeb neměli, proč zrovna s nim by se měly dělat nějaké ceremonie...)

K témuž efektu dojde i v případě aktivní eutanazie. Staří a nemocní dojdou k přesvědčení, že JE JEJICH MORÁLNÍ POVINNOSTÍ O EUTANAZII POŽÁDAT. Člověk osamocený ve svém stáří a nemoci je velmi snadno manipulovatelný. Stačí "vhodně naznačit", stačí, aby zdravotní personál dal takovému seniorovi najevo, že už je opravdu čas...

A oni to někteří lékaři a zdravotníci umí i dnes, byť třeba zatím v jiné oblasti. Jedna naše rodinná známá přišla jednou domů z lékařského vyšetření s tím, že je těhotná a půjde na potrat. S tím rozhodnutím přišla z nemocnice, a teprve doma v rodinném prostředí jí došlo, že se vlastně do tohoto rozhodnutí nechala vmanipulovat lékařem a sestrou, kteří to považovali za tak samozřejmé řešení, že ji samotnou v té chvíli a v tom prostředí ani nenapadlo uvažovat jinak, než oni. (Dítě se narodilo - jako čtvrté ze sourozenců, rodiče ho bez problémů uživili i vychovali a dnes je z něho šikovný mladý muž.)

+6/0
24.9.2019 0:13
Foto

J70a11n 67Š33i86k 1262640778619

Naprosto s Vámi souhlasím pane Krůpo R^

+4/0
24.9.2019 7:27

M36i18l65a78n 19Š15ť52a62s77t95n64ý 8958982395137

Vy to píšete tak, jako by to byla jistá věc, že všichni staří a nemocní jako hloupé ovce podepíší eutanazii a že jejich rodinné okolí a zdravotnický personál je budou unisono do eutanazie tlačit.

0/0
24.9.2019 12:50

J18o20s59e70f 39K74r57ů41p49a 2707553408481

Ne, já to tak nepíšu, Vy to tak čtete.

+2/−1
24.9.2019 22:20

M96i26l17a74n 98Š86ť82a67s75t51n74ý 8718882355957

"K témuž efektu dojde i v případě aktivní eutanazie. Staří a nemocní dojdou k přesvědčení, že JE JEJICH MORÁLNÍ POVINNOSTÍ O EUTANAZII POŽÁDAT."

Co na to špatně čtu? Nevidím tam žádné "by mohlo", nebo "by mohli".;-)

0/0
29.9.2019 13:17

M80a83r76t74i12n 37K30a77v15k15a 4166311602602

Tomáši, souhlasím s Vámi. A vím, že ta touha po euthanasii je uměle vyvolaná jako ostatně hodně věcí v dnešním životě. V roce 1998 jsem byl u lůžka pana biskupa z Winnipegu, kde jsem společně s páterem Svobodou prožíval jeho poslední hodiny.

S tímto pane páterem https://www.cirkev.cz/archiv/100125-v-kanade-zemrel-p-jiri-maria-svoboda

Důstojný otec měl agresivní rakovinu plic, ale ani přes bolesti neváhal dávat lidem naději pro život.

Několik dní jsem panu biskupovi sloužil, vozil jsem mu čaj v bylinek. Čtyři hodiny před smrti si mě zavolal a řekl God Bless you and your family. Zemřel v naprostém klidu, smířen se životem a Bohem. A o svůj život bojoval, ale ani na okamžik nezaváhal, že konec života není na jeho rozhodnutí.

+5/−1
23.9.2019 18:33

M34a38r47t59i21n 24K79a78v57k30a 4106521292502

A jsem šťasten, že jsem mohl prožít několik let s lidmi, pro které je život více než smrt, kterou propagují mnozí diskutéři. Protože sebevražda je smrt nejen v tomto, ale i dalším životě, ale v ten oni ostatně stejně nevěří.

+2/−1
23.9.2019 18:39

J44a17n 94Z67á85t31u44r68e85c77k65ý 9463693957392

Smrt je prirozenou soucasti zivota, jeho prapodstatou a garantem jeho smyslu. Proto zivot nemuze byt vice nez smrt, je s ni soupodstatny.

0/0
23.9.2019 19:50

M69i93l80a60n 17Š24ť26a46s33t39n23ý 8818102155297

Jedna věc je agresívní forma rakoviny, kdy to jde s člověkem rychle z kopce a ví, že smrt není daleko, a druhá, ležet bezmocně několik let na lůžku bez naděje na uzdravení i blízkou smrt, dělat do plínek a být ve všem odkázán na zdravotnický personál, nebo příbuzné.

0/0
24.9.2019 13:19

M53a12r83t10i37n 70K96a21v63k74a 4386881682612

K těm nadšencům na právo na odchod ze světa dle svého bych řekl jen jednu věc. Život jste si nedali a nemáte ani právo si jej brát. Ani netušíte, čemu chcete otevřít dveře. V Nizozemsku už mnozí poznali a to zvláště po případech, kdy byli usmrceni lidé, kteří nechtěli zemřít, ale lékařům se zdálo, že chtějí.

Víte proč vznikly hospice? Aby se lidem ulehčil jejich odchod ze světa, aby odešli důstojně. Přečtěte si něco od paní Svatošové a poznáte, že i smrt může být důstojná, ale sebevražda důstojná není. Ale pokud je Vám ta myšlenka sebevraždy blízká, tak to udělejte hned. Svět se bez Vás obejde a Vám bude líp

+5/−3
23.9.2019 17:37

J81a55r77o20s82l28a60v 16K70u68t42h29a89n 1577437559187

Katolíci, největší ďáblovi spojenci, si osobují právo rozhodovat někomu o životě a užívají vskutku ďábelské metody... viz slizácká formulka "Život jste si nedali, nemáte právo... ", odpudivá církev s odpudivou minulostí se stále dere do popředí, tihle satanáši zprznili křesťanství tak, jak se to nikomu jinému nepovedlo.

+7/−1
23.9.2019 17:49

M62a68r80t57i21n 43K84a94v11k97a 4956681962412

Tak jste mi to nandal. Ale ano, katolíci jsou ztělesněním zla. To máte z četby francouzských revolučních autorů, agitátorů národního obrození anebo z komunistické propagandy? Ale víte co, já Vás chápu, někdo musí být ten obětní beránek pro vaše komplexy. Takže si s klidem poslužte. Třeba pak nebudete uvažovat o sebevraždě

+2/−1
23.9.2019 17:54

B85r37o76n71i57s66l14a89v 31G10a92b95r23y41š 2932509161

Proč nemám právo si vzít život?

+3/−1
23.9.2019 17:55

M62a30r28t30i36n 10K79a33v43k43a 4346871262612

Máte, ale nechtějte asistenci ostatních. To jak odejdete je jen Váš problém.

A proč nemáte právo si vzít život? Protože ten život jste si nedal. Dali Vám ho rodiče, kteří se těšili na Vaše narození. Myslíte, že by souhlasili, že si ho chcete vzít? I když podle toho co píšete, tak asi pocházíte z divné rodiny. Tam je možné všechno

+1/−3
23.9.2019 17:59

J19a11n 71Z11á43t62u80r70e97c50k57ý 9783583577282

Takze rodice nam ho maji pravo vzit, kdyz nam ho dali? Jestli vychazite z predstavy, ze my si ho vzit nemuzeme, kdyz jme si ho nedali...

+4/−2
23.9.2019 19:53

B47r71o62n17i57s89l16a75v 22G65a10b76r90y34š 2322709641

Z divné rodiny pocházíte možná Vy sám, když do Vás horem dolem cpali fanatickou víru a podobné postoje. U Vás je asi možné všechno. Vlastně není - není možné rozhodovat sám o sobě.

Co chtějí mí rodiče, do toho Vám vůbec nic není. A až mi bude 70 let, mí rodiče budou dávno po smrti, takže koho se mám ptát? Mám zajít k jejich hrobům? Mám se zeptat Vás?

+3/−1
23.9.2019 20:27

B43r83o41n85i21s69l92a17v 53G81a58b30r79y77š 2312309751

Ještě něco mě napadlo: píšete, že dítěti dali život rodiče, kteří se těšili na jeho narození. Ale co když se na to dítě netěšili? Sám víte, že někteří jsou schopni dítě porodit na toaletě a odhodit u popelnice. V lepším případě skončí v babyboxu. Znamená to podle Vás, že si toto dítě v budoucnu může bez obav sáhnout na život, protože se jeho rodiče netěšili na jeho narození? Budou s tím jeho rodiče souhlasit? Oba víme, že by jim to bylo jedno.

+2/0
24.9.2019 9:18

J25a94r61o34s19l13a29v 94L94i87m76a 1615147781

Pane Kavko. Vase vysvetleni katolickych zversvech panu Kuthanovi, hlavne odkud vychazi, je vase neznalost cele cirkevni minulosti zde v Evrope. Oddelime-li tu spravnou funkci krestanske viry v duchu pana Boha, nesmite hazet ty spatne stranky na francouske revolucni autory nebo novodobe na komunisty. Snizujete sam sebe na pomatence a vas argument na uroven spatneho propagatora cirkve.

Nebudu rozvadet kde se mylite. Je mnoho ukazek toho spatneho. Jiz zivot kazdeho papeze je ukazkou, jakym zivotem krestanska cirkev zila.

0/0
23.9.2019 21:28
Foto

T73o27m86á23š 25V73o85d61v60á92ř24k49a 3453341267914

Euthanasie nijak nesouvisí s katolickou naukou. Byla řešena dávno před vznikem křesťanství - to jen pro Vaši informaci.

A znovu - pakliže máte potřebu skoncovat se svým životem - nikdo Vám nemá právo bránit. Pokud si myslíte, že jste unaven životem a už si nic neslibujete, máte internet, kde se rozhodně dozvíte, jak to udělat nejlépe.

Nicméně - systém společnosti nesmí být založen na tom, že "nepotřebné a porouchané součástky" se mohou zlikvidovat. Při podobném sytému bychom dodnes hynuli na nemoci, které dnes umíme léčit.

Bylo by fajn, pokud byste si před podobnou diskusí prostudoval aspoň basální pojmy a fakta o této problematice. Diskuse by tak byla přínosnější.

+3/0
23.9.2019 17:54

J85a32n 54Z69á58t16u74r12e18c73k37ý 9663253737142

Tak to je ale nedorozumění - my si život brát přece nechceme, my jej naopak chceme právě vrátit! (když už nemáme to právo si jej dát...)

+1/−1
23.9.2019 18:05

M39a90r76t79i56n 61K89a18v15k12a 4396431112402

;-D Jasně, větší hloupost, spíše nelogismus jsem nečetl

+1/−1
23.9.2019 18:47

J93a63n 82Z69á78t95u90r39e58c18k24ý 9203223207172

Tak ony jsou obe ty nase hlasky zalozeny na nelogickych predpokladech, to je jasne.:-)

0/−1
23.9.2019 19:52

P98e58t93r 44K29o19r20e54c56k46y 2443337413461

Ano smrt by měla být důstojná, ale máte přesné info o úrovni paliativní péče u nás?

A mimochodem vaše dvě poslední věty jsou velkým pohrdáním lidskou bolesti v závěru řití a mají velkou vypovídací schopnost o..vaší osobě.Rv

+2/0
23.9.2019 20:30

J56a76n41a 11S76t79e73h82l55í94k18o47v60á 6288701415518

umírání není jen rakovina...

0/0
24.9.2019 9:31

M77i96c96h12a79l 48P65o21h83a53n37k23a 9417607674

Pane Zdechovsky, s vasim jmenem byste mel eutanazii spis podporovat

0/−4
23.9.2019 17:18
Foto

T96o22m52á67š 42V80o18d39v28á84ř21k88a 3333111717924

Nerad vstupuji jiným do diskuse, ale vaše poznámka, pane Pohanko, je mimořádně nevkusná.

+4/0
23.9.2019 17:40

B38r74o13n81i63s48l66a53v 95G91a45b64r94y30š 2542419621

Takže dokud mě něco samo neskolí, můžu jedině skočit pod vlak, jo?

+1/−1
23.9.2019 17:03
Foto

T57o79m62á16š 27Z72d18e96c87h67o83v94s37k75ý 9878821801445

A proč byste skákal pod vlak? 8-o8-o8-o

+2/0
23.9.2019 17:08

B83r66o57n84i43s72l85a24v 45G87a72b74r33y64š 2652569701

Když nechcete dovolit eutanazii...

+1/−1
23.9.2019 17:36

M53a90r39t32i56n 39K73a66v60k98a 4686111642682

Ježkovi oči, tak tam skočte ještě dnes večer. Nikdo Vám nebrání.

+1/0
23.9.2019 17:38

B76r22o48n20i57s95l98a93v 29G42a41b58r71y18š 2242929601

Proč bych to dělal?

+1/−1
23.9.2019 17:55

M40a71r28t27i39n 88K14a61v19k28a 4216761222852

Zbavil se života. Stejně jak je vidět je k ničemu. Jste unaven životem. Tak tam skočte. Uleví se Vám a mnohým lidem ve Vašem okolí.

+1/0
23.9.2019 18:01

B54r44o33n14i96s20l25a54v 98G73a53b95r20y88š 2252799111

Ale já nejsem unaven životem. To si špatně vysvětlujete. :-)

Zkuste trochu víc přemýšlet, než něco napíšete.

+2/0
23.9.2019 20:28
Foto

T57o45m16á18š 69Z91d49e59c81h58o16v94s85k80ý 9828511301555

Nechci dovolit eutanázii, tak skočím pod vlak? Možná bych se spíše zamyslel nad tím, jak udělat svůj život hezkým a být prospěšný lidem kolem v každém věku.

0/0
24.9.2019 12:20

B13r36o83n20i94s49l24a26v 29G52a85b92r92y72š 2922479201

Přečtěte si prosím mé další příspěvky níže a pak odpovězte. :-)

0/0
24.9.2019 12:27
Foto

T29o76m79á46š 74V40o64d47v37á66ř48k14a 3873711237684

Pane Gabryši - nikdo Vám nebrání, abyste spáchal sebevraždu, pokud o ni usilujete. Téma euthanasie je o něčem jiném. Pěkný večer.

+1/0
23.9.2019 17:49

B68r69o76n73i73s34l20a68v 54G75a30b16r95y65š 2222329911

Ne, nebrání. Ale chci mít taky možnost důstojně zemřít. Já mám spoustu důvodů, proč chci žít, ale hypoteticky může nastat situace, kdy ten důvod mít nebudu. Ta situace možná přijde za 50 let, ale v každém případě nestojím o to, abych byl uměle udržován při životě, až nebudu svoje tělo ovládat.

Zpravidla s Vámi ve všem ostatním souhlasím, ale tady se míjíme.

+3/−1
23.9.2019 17:58
Foto

T43o72m32á53š 74V66o61d52v55á57ř21k57a 3773241647234

Pakliže nebudete moci ovládat své tělo, můžete požádat o přerušení léčby. Nikdo Vás nebude ve vážné nemoci udržovat při životě, pakliže si to nebudete přát. Ale je rozdíl, jestli Vás po tomto Vašem rozhodnutí zabije někdo nebo samotná nemoc.

+1/0
23.9.2019 18:03

B78r33o14n33i69s45l54a51v 68G76a29b64r43y40š 2412119351

Ano, rozdíl to je. Ale v tom, že si budu přát já, jak skonám. A raději budu, aby to bylo rychlé, než aby mě pomalu požírala nemoc.

+2/0
23.9.2019 20:29

M80a94r38t50i46n 24K93a20v22k30a 4786621572962

Důstojně zemřít? Takže chcete aby Vás někdo zavraždil, až nebude chtít žít? To jako myslíte vážně?

Hippokratova přísaha: Nepodám nikomu smrtící prostředek, ani kdyby mne o to kdokoli požádal, a nikomu také nebudu radit (jak zemřít)

+1/−2
23.9.2019 18:04

B97r15o51n82i86s88l28a68v 72G37a76b11r16y88š 2412879211

Myslím to stejně vážně, jako Vy myslíte vážně své hloupé komentáře.

+2/0
23.9.2019 20:30

J26a79n56a 51S42t69e84h37l86í88k39o59v32á 6348721155298

pane doktore, já tady také vstoupím do vaší diskuze a upřímně mě tyto řeči vadí, protože vím že se můžete dostat do situace, kdy té sebevraždy nebudete fyzicky schopen a právě proto by tu možnost eutanazie měla být..

0/0
24.9.2019 9:36
Foto

T32o65m38á87š 57V23o46d62v35á64ř23k68a 3223861307794

Paní Stehlíková, jsem vděčný za každý slušný příspěvek. Nejsem v žádném případě fundamentalista. Chápu Váš postoj. Nicméně - možnost zneužití tohoto institutu je natolik zřejmá a nebezpečná, že vysoce převažuje benefit. Vizte i mé příspěvky v této diskusi panu Zátureckému a Kuthanovi.

+1/0
24.9.2019 9:58

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz