Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J84a71n 83K25o58z71l50e65r

11. 9. 2019 13:40

Možná se nabízí řešení, chápu že někomu dělá problémy matika tak by měl studovat školu kde matika není spolu s fyzikou dominantní předmět čili nabízí se široká škála humanitních oborů no a pokud matika je problém tak ať jde do učení vyřešilo by to spoustu pracovních míst rozhodně bych i přijímačky na technické obory ještě více zpřísnil rozhodně by neměli být přijímáni adepti bez dobrých známek z matiky a fyziky, dovedu si představit tu smršť nesouhlasu ale doba a vývoj techniky potvrzuje že bez těchto znalostí je to krok zpět a dokud si tohle neuvědomíme tak se můžeme vydat na cestu do pekel

3 1
možnosti
JR

J60a42n 65R25i94c22h62t88e58r

11. 9. 2019 13:49

Střední škola bez matematiky? Možná nějaká umělecká, ale jinak o žádné takové nevím...

3 0
možnosti
JS

Samozřejmě chápu, že je trochu problém fakt, že po čtyřletém studiu a neabsolvované maturitě nemáte vlastně v ruce vůbec nic a vyučený je na tom pak lépe, i když neúspěšný maturant má absolvovány úspěšně 4 roky střední školy. Tady by možná stálo za to u technických průmyslových škol zavést něco více praxe a v případě neúspěšné maturity by tihle lidé mohli složit zkoušku učňovskou a mít tak alespoň výuční list místo ničeho, rozhodně budou na tom lépe, než rychlo kvasy z rekvalifikačních kurzů. Rozhodně jsem proti tomu tohle řešit tím, že degradujeme maturitu a že tím pustíme neschopné dál do škol vysokých, to musela vymyslet opravdu hlavička. Podle mne to je příprava cesty pro neschopné na ty různé nadbytečné školy humanitních směrů, pak ti lidé vyjdu a založí neziskovku, protože jinak by skončili v mekáči u hranolků.

3 1
možnosti
ZJ

Absolvent střední odborné školy (ne učňáku s maturitou) se uplatní jako technik.

Absolvent gymnázia, který nemá na VŠ, je využitelný v Lídlu u kasy.

Nebo v neziskovce.

0 0
možnosti
JS

Pokud chceme vrátit zpět prestiž, tak bychom naopak měli nároky na maturanty i na vysokoškoláky zvyšovat a ne snižovat. Dnes přijdu dělat do nějaké firmy zakázku a musím komunikovat s dělníkem nebo nejvýše s parťákem, ti vedoucí jsou marní a vůbec nemají o věci páru, domluvím se s vedoucím na nějakém řešení a když ho pak realizuji, tak přijde dělník a řekne mi, že to tak být nemůže, že se na té lince krom toho, co tam jede nyní dělají i jiné věci a těm by to vadilo a je třeba to vyřešit jinak, to ten inženýr nevěděl8-o?

6 0
možnosti
HV

H52o64n85z22a 27V60a61c45e67k

11. 9. 2019 11:39

Myslím,že maturitní vysvědčení během posledních let degraduje na pouhý cár papíru. Většina novinářů má pravděpodobně maturitu z českého jazyka,a přesto jim dělá potíže shoda přísudku s podmětem,psaní i/y a podobně. Děsí mě,když chce někdo z již tak nízkých nároků ještě slevovat.

38 0
možnosti
JR

J73a89n 94R17i98c14h24t39e59r

11. 9. 2019 12:45

Já se ani nedivím. Vzhledem k tomu, že dnes děti mají v učebnici říkanky typu:

Zítra bude neděle

tatínek se usměje.

Ráno bude internet

odpoledne zas výlet

tak se od nich nedá ani nic lepšího očekávat.:-/

5 0
možnosti
ZJ

Školství není podfinancované!

Pouze se tam rozhazují finance. Více SŠ a VŠ ještě není zárukou vysoké vzdělanosti většiny lidí. Podle Gausovy křivky má IQ, potřebné na úspěšné studium

u středních škol s maturitou cca 50%,

u VŠ 20 - 25%.

Intelekt a znalosti mnoha současných maturantů by před 60ti lety nestačili ani na vyučení.

Systém, v každé vesnici gymnázium, v každém větším městě VŠ, je neudržitelný.

Je to pouze plýtvání financí, které následně někde chybí.

Ale, dotace škol jsou na hlavu a tak se příjme množství žáků. A když budou hloupí, nebo líní, tak vymyslíme lehčí studijní obor.

Kdysi bylo učňovské a střední odborné školství naší chloubou. Dnes je popelkou. Tam není možné vše okecat.

Proto, nezvyšujme nároky na studenty, ale zvyšme dotace do školství. Vždyť i přidavač u zedníků potřebuje maturitu.

33 0
možnosti
JZ

Tohle jste pane Jiroušku napsal naprosto přesně. My opravdu nepotřebujeme gymnázium v každé věští vesnici. Ale potřebujeme preferovat ta kvalitní, kterých také není málo. A cestou není snižování kvality maturit. Počet středních škol by se měl razantně snížit, obávám se však, že lidé, kteří o tom rozhodují, se neodhodlají takový krok učinit.

8 0
možnosti
Foto

Aby poměrně vzdělaní Piráti mohli někomu v Česku úspěšně vládnout, tak kolem nich a hlavně dole pod nimi musí být co nejvíce přímo ideálně dementních dementů.:-(

13 1
možnosti
JK

potrebnost maturity je primo umerna potrebnosti informaci ziskanych behem zakladni a stredni skoly. neboli blbe ucime, takze na vseobecne maturite az tak moc nezalezi. neco jineho jsou odborne znalosti, ktere ma stat tak nejak garantovat (elektrikar by mel zapojit zasuvku, ze?). nez se zacneme zabyvat diskuzi nad overovanim znalosti napriklad maturitni zkouskou, meli bychom se podivat, jake ze to znalosti vlastne vyzadujeme a zda to vubec dava smysl. Ja tvrdim, ze vetsina vyuky na nasich strednich skolach je naprosto k nicemu.

0 1
možnosti
LV

Tvrdit můžete cokoliv, ale "já" opravdu není argument, tím méně důkaz. Dokažte tedy svá tvrzení. Nebo Vás to na škole neučili?

1 0
možnosti
Foto

Mi teda ten pirátský návrh dává smysl. Jen více rozvádí aktuální stav, kdy máme dvě úrovně maturity - těžší a lehčí.

0 6
možnosti
LV

Hned úvodní slovo Vašeho příspěvku vysvětluje, proč se Vám Pirátský návrh líbí...

4 1
možnosti
JZ

Bylo to někdy v osmdesátých letech, kdy jsem se bavil se starým pánem, absolventem prvorepublikového klasického gymnázia. A ten nadával na komunistické školství a tvrdil, že úroveň maturit a vůbec studia na socialistických gymnáziích je strašná, a oni toho museli vědět daleko víc než jejich následovníci. Takže problém s maturitami není zase až tak současný.

1 1
možnosti
Foto

Ovšem kdyby byly maturity stejně náročné jako za nás (1962), tak by počet lidí s maturitou velmi poklesl. Při dnešní úrovni "obtížnosti" se opravdu mohou zrušit - odpovídá tak přijímačkám na 3. stupeň.

O úrovni studenta mnohem lépe vypovídá průměrný prospěch na dané střední škole.

Cestu k demenci otevřel náš systém vzdělávání, nesvádějte to alibisticky na někoho jiného.

1 0
možnosti
ZD

Myslím, že se mýlíte - není to svádění celkové situace na někoho. Je to kritika navrhovaného postupu, který by prohloubil stávající problémy.

2 1
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4414x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.