Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a40n25a 35B82e33r71k47o27v83á 3256658595

Když si vzpomenu na pár drobných, které nám přidal Kraďousek a sobě, tedy poslancům, soudcům a ostatním státním zaměstnancům přidali desetitisíce, tak se mi otevírá kudla v kapse. Neustále očerňujete pana Babiše, ale copak sedí ve vládě sám? RvRvRv

+2/−3
10.2.2019 2:27

J66a76r90o66s26l84a68v 35J95i24r90á41t 6741665731

To, že důchody rostou je o 20 % ve srovnání s 30 % u zaměstnanců je smutné jen v očích demagogů typu Zdechovského. Kdyby Babiš se socialisty neprosadil razantní zvýšení platů ve veřejné sféře, neměl by Zdechovský o co své skuhrání opřít. A růst platů Babišem spuštěný byl státnický čin, směřujcí ČR ke středu Evropy, tedy že nebudeme už zdrojem snadných zisků cizích investorů z nízkých tuzemských mezd. Přidání učitelům je správným krokem ke zlepšení školství, roste totiž naděje, že učit budou ambiciózní a schopní lidé a ne jen Ti, kteří na nic jiného nemají (výjimkám - nadšencům - se omlouvám). Před Babišem důchody rostly méně.

+3/−3
9.2.2019 8:34

J64a10n 57B65u78b80e36n 4533550187

Klasicky Zdechovsky, jen agitace a populismus. Jaké je tedy řešení Vaše či KDu-CSL. Aha žádné, tak to je jiná.

A pochlubil jste se svým platem? A ten se Vám nezvedal? A kolikrát převyšuje průměrnou mzdu? A kolikrát převyšuje českého poslance?

+2/−1
9.2.2019 2:30

J79a92r94m46i13l91a 61Č56e38r41n61á 2636452899546

Myslím, že slevy na jízdném pro lidi od 65 let zařídila Babišova vláda, ne? To je přece velká pomoc. A lidem, kteří dosáhnout 85 let věku, se přidá další tisícovka. To je naprosto v pořádku. Je pravdou, že rozdíl mezi průměrnou mzdou a průměrným důchodem je stále dost vysoký a ještě pár let potrvá, než se sníží. Ale jak by to vypadalo, pokud by vládly jiné strany?

+3/−5
8.2.2019 16:26
Foto

R88a71d95e25k 34P93o18l66i96c82k26ý 6361593861784

Sleva na jízdné je nesmysl, ne pomoc. Dostanou ji totiž jen ti co se mohou přepravovatg hromadnou dopravou, ne například lidi na vesnicích kde prakticky nic nejezdí, ne ti se zdravotními problémy,....

Pokud jste četla pozorně tak právě za Babišov éry se průměrný důchod průměrnému platu vzdaluje:-P

+4/−5
8.2.2019 17:09

J39a33r44m57i46l91a 73Č87e92r32n38á 2836452349216

Nevím o tom, že by autobusy a vlaky z vesnic už nejezdily. Myslím, že právě naopak, jezdí díky těm slevám vytíženější. Starší člověk, kterému na vesnici zrušili všechno možné a musí častěji do města, na nákupy, k lékaři a do lékárny anebo za rodinou a přáteli, může této vládě poděkovat.

+3/−3
8.2.2019 17:20
Foto

R10a63d66e20k 88P19o40l37i31c23k71ý 6351963631854

Těch co jezdí autobusy je minimum a nijak se jejich počet nezvýšil.

Ti lidé ani tak neřeší jestli projdou týdně o 20 Kč navíc. On je problém především v tom, že zrušili spoje a nikde se tak nedostanete bez čekání.-ne v ceně.

Vůbec to pak nepomůže těm co nejezdí veřejbnou dopravou, ale autem a těch je naprostá většina.

Kdbyste opravdu situaci na venkově znala tak byste věeděla, že to ničemu nepomohlo, na venkově to totiž není jako ve městě kde jezdí každou chvili spoj.

+3/−3
8.2.2019 19:57
Foto

R65o12m68a59n 12K38o29z86e52l 4627256823124

Jsem z vesnice a jakoukoli podporu veřejné dopravy vítám. Pro rodiče studentů to také znamená, že jim v kapse zůstane víc peněz. Nevidím důvod, proč pomáhat těm, co jezdí autem, tam snad stačí už to, že benzín je levnější než v roce 2000, kdy byla průměrná mzda něco přes 13 tisíc Kč.

+4/−1
8.2.2019 20:21

V92l94a19d71i42m85í82r 61H68r48u97b69ý 4977943234439

Vy znáte, řekněme, 70 % vesnic a osad? Že tak kategoricky víte, zda je doprava z těchto míst dostatečná.

+1/0
9.2.2019 11:05

J74i65ř75í 34T17i65n35t25ě85r32a 6810809763230

Pane Polický,

podle mého názoru píšete nesmysly, protože opak je pravdou a ČSD začínqjí naříkat, že nezvládají zájem o přepravu. Rv

0/−1
11.2.2019 19:51
Foto

R57a72d35e38k 43P35o14l10i92c21k79ý 6331953631704

Rozhodně ne na krátkých tratích regionálního charakteru.

Dráhy omezují počet spojů-tedy pokud někde nezvláají dopravu není to navýšením cestujících, ale spíš tím, že ubývá vlaků

+1/0
11.2.2019 21:31

V88l13a43d15i52m77í95r 48H58r94u36b69ý 4937843204139

Opravdu sleva na dráze mně pomohla. Jezdím totiž dvakrát týdně z Prahy do Ostravy. Z plezíru, nemaje v důchodu co dělat. ;-D ;-D

0/0
9.2.2019 11:03

J12i84ř54í 90K34i44n69d60l 2878397743727

Důchodci po lednové valorizaci si v průměru přilepšili o pár stovek měsíčně, většina z nich to ve svých peněženkách prakticky nepocítí. Naopak bude muset letos sáhnout hlouběji do kapsy. Důvodem je očekávaný růst cen, zejména u potravin. A právě ty se na spotřebním koši důchodců podílejí nejvíce - více než čtvrtinou. Důchodci budou vzhledem ke složení jejich spotřebního koše reálně, chudnout. Výrazně totiž zdraží nejen pohonné hmoty, ale i většina základních potravin. A právě za ně senioři vydávají relativně daleko více peněz než zbytek populace. Proto zdražování potravin nejvíce dopadá právě na penzisty. Spotřebitelské ceny za celý rok vzrostly o 0,7 procenta, letos odborníci očekávají průměrný růst na 2,2 procenta, což potvrzují i lednové údaje Českého statistického úřadu.

+4/−2
8.2.2019 12:59
Foto

R53a83d68e71k 54P96o28l48i74c34k45ý 6601343751434

Těch pár stovek měsíčně k důchodu je cca 8%.

Potraviny adalší položky mají růst v oblasti kolem 2%, část spotřebního koše pak neposŕoste vůbec nebo i klesne.

Realně si důchodci přilepší o cca 6-7% a je to nad úroveň, kterou si stát může dovolit - přidává e prostě neúměrně moc.

0/−2
8.2.2019 13:56

J17o64s20e24f 82S17l77a47v51í72č45e54k 4433816266223

Vaše počty jsou skutečně obdivuhodné. Nemáte ani pojetí co je to spotřební koš, nemáte ani informativní přehled o růstu spotřebitelského koše důchodců a trapně žvaníte.

+1/−2
8.2.2019 14:06
Foto

R13a33d83e14k 20P66o97l48i87c90k63ý 6361603191394

Sem s čísly, o kolik příští rok poroste spotřební koš důchodců nebo alespoň o kolik rostl loni.

Já vycházím např. ze statistik za loňský rok, kdy např. potraviny meziročně slevnily

https://www.novinky.cz/ekonomika/491542-rust-cen-zpomalil-potraviny-zlevnily.html

Zkuste dodat Vaše čísla, jinak to vypadá, že trapně žvaníte akorát tak Vy.

+1/−1
8.2.2019 17:13

V10l67a35d53i32m29í59r 89H56r75u45b27ý 4987183514849

Jistě máte představu o odlišnosti průměrného koše (na něm se ze čtvrtiny podílí koš důchodcovský) od koše důchodce. Tak ho nám, důchodcům předložte. V číslech. Jinak bych o Vás musel napsat "Nemáte ani pojetí (ponětí?) co je to spotřební koš, nemáte ani informativní přehled o růstu spotřebitelského koše důchodců a trapně žvaníte."

+3/0
9.2.2019 11:11

I66v57a21n 41M37a49r70e32k 6494668702

P. Kindle, čistě teoreticky. To co nám letos k důchodu přidali, bylo jen "dorovnání" dluhů, které penzistům odepřely minulé vlády.

+3/−2
8.2.2019 14:10

I36v90a52n 51M86a42r42e45k 6854178372

Pardon, omlouvám se, ten příspěvek patřil p. Polickému. R^

0/−1
8.2.2019 14:12
Foto

R93a92d52e42k 37P38o74l49i97c40k45ý 6151963771484

Nikdo nám důchodcům nic neodepřel, dlouhodobě se na důchody vyplácí víc než vybírá a důchodci se mají jako nikdy v historii před tím.

+1/−1
8.2.2019 17:14

V76l11a59d96i13m13í65r 58H33r97u13b34ý 4577833654729

Aha - a co nám odepřely minulé vlády? Ony nevalorizovaly podle valorizačního vzorce?

Jo ták. Vy netušíte, že při nulové inflaci (ba deflaci) a téměř nulovém růstu platů vychází (logicky) valorizace téměř nulová? To ale není vada vlád.

+1/0
9.2.2019 11:14

I65v77a38n 63M28a88r93e22k 6414568102

Ale ale p. Kindle, jsem penzista už od ledna 2013 a stěžovat si nemohu, zvláště s letošním přídavkem je to celkem v pohodě. R^

+2/0
8.2.2019 14:06

V67l39a89d84i55m72í47r 64H40r84u88b14ý 4347373434289

Strašná 2,2% inflace. A 7% nárůst penzí. U nižších penzí pak o 9 až 10 %.

+1/0
9.2.2019 11:08

T43o33m14á27š 64B42y66d79e37l68s23k30ý 8870171470

možná,že patřím k vyjímkám,ale já jsem se svým důchodem plně spokojený. Mám za sebou 45 let plnohodotné práce v pracovním procesu( ne nedělal jsem THP,ale pěkně rukama) a tudíž mám velice dobrý důchod. Pravdou pochopitelně je, že z toho bylo 40 let v nepřetržitém provozu

+2/0
8.2.2019 12:31

J13o96s28e43f 23S57l60a19v29í35č87e75k 4723146366833

Pane Bydelský, neberu Vám Vaši spokojenost, ovšem pokud jste pracoval 45 let, tak Váš důchod je asi podprůměrný.

0/0
8.2.2019 14:09

O69t59a 87K36i39n45c 6359728192566

Pane Slavíčku, jste viděl důchodový výměr pana Bydelského, že to můžete tvrdit? Pokud máte vy podprůměrný důchod, neznamená to, že někdo jiný na tom musí být stejně.

+1/0
8.2.2019 22:13
Foto

R85a58d27e76k 33P47o33l57i30c39k24ý 6841303751534

Penzistům je stejně jako všem díky ekonomickému rstu o něco lépe než bylo pokud se týká absolutních čísel-za to nemůže žádná vláda, ale ekonomický cyklus.

Pokud to vezmeme poměrově k platům tak je jim hůře než za předchozích vlád to je taky fakt.

Nicméně demografická křivka je jednoznačná a dlouhodobě prostě není realné udržet věk odchodu do důchodu na současné výši a poměr důchodů nad 40%.

Dle mého názoru (a jsem důchodce) je navyšování důchodů protě nesmysl-jde o to, že jak poklesne ekonomika tak poklesnou platy a důchody pak skokově vyletí v poměru k platům a budou neúnosnou zátěží pro stát. Navíc životní náklady rostou pomaleji než jak teď Babiš přidává či slibuje přidat.

Pokud by se někde mělo výrazně přidat z dávek tak je to matéřská a rodičovský příspěvek. Zejména RP se neměnil už neuvěřitelně dlouho a jeho poměr k platům klesl nejvýrazněji.

0/−4
8.2.2019 11:44

D45a17v77i13d 64H64o86r45á27k 9568587376262

Pište co chcete ale stejně nejpravdivější bylo to staré přísloví, že

"Dědek a babička ujídaj nám z krajíčka".

+1/−3
8.2.2019 11:49
Foto

R67a71d54e33k 65P70o12l91i51c11k50ý 6521243821954

Je to nesmysl.

Každý kdo má důchod musel pracovat a odváděl na důchodové pojištění-je jen otázkou jak se důchody nastaví a měla by se posílit zásluhová složk.

K tomu Vašemu přísloví-po tom co přepsali na děti a vnuky domy a další majetek tak dle Vás ujídají z krajíčka?

0/0
8.2.2019 11:59

J68i83ř39í 22F82o31g98e28l 2930151916312

To víte že jo, a z čeho ujídate vy, když po nich dědíte?

+1/0
8.2.2019 12:37

J70o80s58e76f 87S95l41a61v67í69č60e64k 4153506256933

Pane Polický snažíte se silně, ale naivně. EU vydává na důchody v průměru cca 10% HDP, naše republika cca 7,4% HDP. Tam je zásadní důvod disproporce. Jinak s Vámi naprosto souhlasím pokud se jedná o zvýšení dávek na podporu natality.

+1/−1
8.2.2019 14:16
Foto

R15a37d60e49k 80P90o75l42i26c46k53ý 6941673531604

Nevím kde berete ty čísla, ale takhle jednoduše to opravdu popsat nelze je totiž otázkou jaká je demografická skladba obyvatel, co do toho kdo zahrnuje. Někde se například z důchodu odvádí i zdravotní a soc pojištění-u nás to platí stát z jiné položky než důchody,...

Jinak poměr HDP/ důchod je u nás obdobný jako ve většině zemí-výrazně vvíce má Italie a Řecko a jak to u nich vypadá je všeobecně známo

EU dává v průměru na spoustu položek více HDP-na školství, na obranu, na zdravotnictví,...a tak by se dalo pokračovat a když to všechni sečtu tak by dávalí víc než 100% HDP což není realné

+1/0
8.2.2019 17:06

V28l73a48d40i20m91í33r 61H56r82u30b38ý 4987333744169

Můžeme jistě vydávat na důchody 10 % - ovšem musíme pak zvýšit pojistné o třetinu. Jednoduché počty.

Nebo Vy máte dojem, že státu rostou peníze na stromech?

Ještě poznámku: z čeho se těch 10 % skládá? Není polovina z nich ze soukromého spoření (tedy našeho II. a III. pilíře)?

+2/0
9.2.2019 11:17

L41u15b15o22š 66C54h52l50u79m14s26k59ý 2510515468925

Připadá mně, že byste k tomu rád pustil toho ministra financí, který důchodcům zvyšoval o 40,- Kč. (Možná i ta administrativa kolem toho vyšla dráž.) A ta teta ze stejné strany, co vypouštěla moudra, že důchodci jsou zvyklí se uskromnit by mohla převzít MPSV.

+4/−4
8.2.2019 11:12
Foto

R23a18d42e89k 65P20o15l11i80c75k14ý 6651593611764

Vidíte a za babiše se jeden rok nepřidávalo ani těch 40Kč, jindy přidal jednorázově...realně za toho proklínaného kalpuska se důchodcům přidávalo víc než za Babiše

+2/−5
8.2.2019 11:31

L19u51b39o21š 88C62h41l92u73m30s97k59ý 2150755738195

Vy pobavíte vždycky a nejen rámečkem.

0/−2
8.2.2019 17:47

T14o45m36á24š 89B90y83d50e31l98s13k40ý 8900491850

a za druhého to bylo taky,ale to jste si už žádný nestěžoval,protože to byl z levicové strany

+1/0
8.2.2019 12:25
Foto

D89a28v37i16d 17G22r39u56b40e81r 7258682687662

Ahoj Tomáši,

je to skandální, ale mně za pár dnů vzniká nárok na starobní důchod. Takže podobými propočty, jako jsou ve tvém článku, jsem se také v poslední době trochu zaobíral. A chtěl napsat do blogu.

Už není třeba. Díky, že jsi to systematicky shrnul za mne a zveřejnil :-)

Samozřejmě do "penze" zdaleka jít nemohu, to by dopadlo špatně.

Takže vlastně současný establishent podporuje pracovní aktivitu seniorek a seniorů až do doby, dokud neskapou, ha!

Palce ti drží DG

+4/0
8.2.2019 10:55
Foto

T60o98m35á17š 65Z98d30e32c46h85o28v67s87k89ý 9898581111125

Ahoj Davide, lidé jako Ty nestárnou. Takže do penze nikdy nepůjdeš - kdo by lidi učil řečnickým trikům. Jinak máš naprostou pravdu - četl jsem Tvůj blog. Jen z důchodu se dá žít těžko.

0/0
8.2.2019 17:17
Foto

J33i44r17k40a 77V68a65n96o74u88r95e42k 6747324248820

Duchod je prispevek, ne vec k preziti ... to nas ale soudruzi jako vy neucili a tak je treba do toho rypat ted, ze ....

Ano, bude líp, ale komu? Penzistům určitě ne ... tem uz lip bylo

0/−3
8.2.2019 18:42
Foto

T69o98m77á32š 34Z50d65e67c80h50o87v49s33k48ý 9668811791225

NIkdy jsem soudruh nebyl a ani s Vámi nebudu. Prosím, abyste to respektoval ;-)

+2/0
8.2.2019 20:04

D44a34v58i29d 31H65o50r68á33k 9408367136202

Již jsem cosi podobného psal k nedávnému článku pana Flašky o Penzistické zlodějně a nemohu jinak.

Já si myslím, že jakékoliv zvedání penzí poškozuje zejména nás mladé, kteří za to vše nemůžeme a nemáme žádný podíl na tom že už léta letoucí se nemůžeme z toho svrabu v kterým jsme vybabrat, a který zavinila především ona generace současných penzystyckých gerontů, kteří tu celá ta léta budování sociályzmu drželi zuby, nechty u moci ten hnusný, šedivý totálitní režim, díky němuž sme tam kde sme.

A kdbyby nebylo nás, mladé generace kteří sme v tom 89 ́ pozvedli nad hlavy ten prápor svobody a demokracije který neseme hrdě vstříc světlé, šťastná, svobodné, demokratické budoucnosti. A kdyby nebylo nás tak jsme jistě tady už všichni dávno hlady a bídou pokapali.

A byli to oni kteří v těch letech místo práce proseděli většinu pracovní doby po těch stranických, ROH, SSM a podobných schůzích, a když už byli na pracovišti, tak schovaní za všeliké ty Brigády socialistické práce vymýšleli jak udělat co nejvíc melouchů, nebo co kde pokrást v duchu tehdejšího hesla "kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu".

A nakonec to, že jim bude líp odnášíme my, kteří v potu tváře musíme na ty jejich neustále se zvyšující důchody vydělat a přitom vzhledem k neustále se zvyšujícímu věku odchodu na zasloužený odpočinek, máme naději, že se důchodu ani nedočkáme a dříve padneme vyčerpáním a únavou na hubu ze vší té práce a skončíme na hřbitovech.

0/−9
8.2.2019 10:32

F94r53a15n30t89i79s77e76k 81S78a49l59a36j80k26a 6721358315236

Pane Horáku,vy jste opravdu zdráv?

+4/0
8.2.2019 12:08

D61a62v86i89d 33H49o77r21á81k 9658267346412

Ano, ale o Vás mám obavy. Zde mi dáte k příspěvku - (mínus) a u výše uvedeného příspěvku srovnatelného obsahu zase pro změnu + (plus).

A tak se ptám : Nesvědčí to něco o Vašem zdravotním a duševním stavu???

0/−3
8.2.2019 12:16

I76v39a91n 95M28a28r76e11k 6124448622

Nemeditujte p.Horáku a makejte, v pondělí mi má na účet příjít důchod. . . . . . . . . . . . I Vám za něj upřímný dík . R^

+3/0
8.2.2019 12:13

D55a19v69i93d 84H34o94r96á19k 9228517576182

Ze mě to ale naštěstí nedostanete, protože já jsem zásadně proti něčemu takovému abych Vás krmil a tak jsem přijal opatření, abych na Vás nemusel doplácet, tak jsem jako dlouhodobě nezaměstnaný na sociálních dávkách ;-D

+1/0
8.2.2019 13:07

I62v80a79n 21M67a95r20e65k 6534188812

Báchorky si nechejte na koledy. R^

0/0
8.2.2019 14:14

V95l87a30d54i17m53í22r 59H27r34u44b24ý 4797823364579

Nemíním se zastávat páně Babišovy vlády, resp. koalice, ale:

- Je vyslovenou lží tvrzení, že (v tomto okamžiku) se zaměstnanci s nárůstem platů o 30 % za 6 let nemají o nic lépe. Inflace totiž v daném období činila cca 10 % (s odhadem letošního roku 2,2 %)

- Je pravda, že důchody rostly pomaleji, než mzdy. Děje se tak již (jen co já pamatuji) 60 roků. Je to dáno výpočtovým vzorcem. Navíc samozřejmě zvýšení důchodů o rok a půl kulhá za zvýšením mezd (opravdu nelze provádět přepočet každý měsíc - to pochopí i méně inteligentní žák základní školy). Takže v případě mimořádně rychlého růstu mezd zůstávají důchody výrazně pozadu. A to žádná vláda nezmění.

- Je ovšem zase absolutní lží, že penzistům nebude lépe. Je to podobné, jako s platy: při růstu penzí o téměř 21 % a 10% inflaci si důchodci za ty roky polepšili o 10 %. A 10 % navíc je vždy poměrně hodně.

- Výpočtový vzorec důchodů nutně a trvale snižuje poměr důchod/plat, protože růst mzdy se projeví pouze čtvrtinovým nárůstem zásluhové části důchodu (mzda nad cca 14 tisíc se započítává s koeficientem 0,26). Jen částečně je kompenzováno vazbou pevné části na průměrnou mzdu. Glajšaltování výše důchodu existuje minimálně v celém poválečném období.

+1/−2
8.2.2019 10:22

V70l28a25d28i35m80í82r 42H47r48u64b42ý 4167333954119

Pánové Kindle a Polický, vážím si vás. Ovšem když argumentujete. Můžete prosím ke svému zápornému kliku připodotknout, které z tvrzení v jednotlivých odstavcích není pravdivé?

Mají se snad ti, jimž vzrostl plat za inkriminované roky o 30 % stejně?

Není pravda, že díky výpočtovému vzorci (obměňovanému, ale logikou výpočtu stálému) rostou důchody pomaleji než mzda mnoho desetiletí, tedy nikoliv za posledních pět či sedm let?

Penzistům opravdu nebude v letošním roce lépe?

Výpočtový vzorec a vliv redukce na poměr důchod/plat neodpovídá mému popisu?

Děkuji za odpověď.

PS: Oba dobře víte, že pan Babiš nejen není mým koněm, ale že z něj mám osypky. Jenže nesmyslné argumenty prostě nesnáším stejně, jako toho pána. (Ostatně vlastně ho nesnáším pro jeho lživou argumentaci.)

0/0
9.2.2019 10:53
Foto

R11a87d97e96k 13P50o89l64i10c90k40ý 6831283651104

Není pravda, že důchody po 60 let rostly pomaleji než mzdy.

Poměr důchod/ plat především ovlivňují politické rozhodnutí-ne nějaký vzorec-viz posílení pevné složky více než procentualní části.

S tím ,že se důchodci mají lépe pokud se týká peněz ouhlasím, jen je to bohužel na úkor ostatních protože součanu rst je nad úroveň inflace a nad to co se na důchody vybírá (v dlouhodobém horizontu)

0/0
11.2.2019 21:38

BLOGER 2018

BR17

Finále je tu! Hlasujte pro svého favorita a vyhrajte.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz