Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a15n 72Z89i60e73g71l76e28r 1731366721778

Zasloužená karma. Lidé by si měli uvědomit, že Československá strana lidová fungovala za minulého režimu jako jedná povolená platforma, na které mohli fungovat křesťané. Lidovci třeba pořádali poutě pod rouškou vlastivědných zájezdů apod.

+1/0
3.10.2018 16:33

P55e53t41r 37S83k56á82c74e81l 6474859819

I můj strýc se potkal s panem Grebeníčkem starším, ale jistě jemu odpustil a modlil se za jeho spásu. Proč se tak domnívám? Totiž strýc byl nábožensky založený a nikdy mi o peklu, které za 6 let ve věznicích prožil, moc nevyprávěl. Vím to od jeho přímých příbuzných. Dokonce se v Leopoldově v padesátých letech potkával se s.Husákem, jaké paradoxy ona doba přinášela. A za co "seděl"? Nechtěl přestoupit od ČSSD do KSČ, tak jen za to...

+1/0
1.10.2018 22:53
Foto

T19o35m18á69š 92Z36d51e43c31h75o98v32s52k72ý 9618851941335

Děkuji za Vaše svědectví. Možná by stálo za to příběh dědy zveřejnit. Lidé zapomínají.

0/0
2.10.2018 9:22

A79l84e19x29a24n80d75r 93Š82p66á98t48a 3293665857173

No, mám se ve zvyku vracet d diskusí, kam jsem přispěl. Už kvůli reakcím.

A koukám, že pane Zdechlovský chodíte do diskusí. To běžné není.

Jsem rád, že to tak je. Potvrzuje mi mé mínění o Vás. Opravdu Vás považuji za politika hodného toho jména a tedy i za kompetentního (odpovědného) politika - jednoho z mála. Nikoli bez chyb a omylů, nikoli tedy nějakého svatého, neomylného. Chyby a omyly jsou nedílnou součástí naší existence - každého bez výjimky.

A k mému příspěvku jen tolik - věřím, že jste jej pochopil. V jednom slova smyslu. Netýká se oněch smutných příběhů, jak se zřejmě domnívá pan Trizuljak, ani jakékoliv viny na nich běžných členů Vaší strany - přinejmenším drtivé většiny. Nejsou ničím takovým vinni - v té drtivé většině. Nicméně ten můj příspěvek je i dvojmyslný a platí oba jeho smysly. Věřím, že časem pochopíte proč jsou platné oba. Na některé věci musí ale přijít každý sám.

+2/0
1.10.2018 22:08
Foto

T51o48m62á16š 34Z46d83e39c56h79o53v18s83k21ý 9938951791575

Dobrý den, pane Špáto, snážím se skrze diskuse načerpat zpětnou vazbu. Na idnes se poslední dobou diskuse výrazně zlepšily, a proto je dobré tu číst a diskutovat i s těmi, kdo Vaše názory a pohledy nesdílí.

Jinak k tomu co píšete. Člověk je krásný díky jeho omylům a chybám. A buď se z nich poučí, nebo ne. A já věřím, že jsme se z nich poučili.

0/0
2.10.2018 9:28

A67l11e71x89a20n36d92r 98Š52p84á43t81a 3553415457453

Takže snad ještě jedna reakce.

Tu Vaši větu - Člověk je krásný díky jeho omylům a chybám, bych ze svého nazírání na svět bych poopravil na větu - Člověk je krásný i strašný díky jeho omylům a chybám - usmívající se smajlík. Kdysi jsem byl idealista a Vaši větu jsem sdílel.

Termíny jako dobová argumentace a stranická nebyly míněny absolutně nijak pejorativně.

Poučení může být a bývá dobově mnohdy přepoučení - myslím.

Dobově bývá z Čapka citována jen a výhradně stať "Proč nejsem komunistou", ale on napsal i stať "Proč nejsem antikomunistou".

Přeji Vám, ať se Vám v politice daří.

0/0
3.10.2018 8:29

M31a22r33e87k 98T42r10i79z71u44l37j67a20k 8710716127687

R^R^R^ Karma. Ten příběh je smutný. A zároveň obdivuji vnitřní sílu toho člověka, který se nepodvolil bestiálnímu mučení. Zasluhuje obrovskou úctu.

A jako národ bychom možná měli méně úpět nad tím, kdo všechno nám kdy ukřivdil, utiskoval nás, zradil nás atd. Potřebujeme pravidelně zvedat hlavu a připomínat si ty vzácné lidi, kteří se nepodvolili. Jejich čest a velké srdce.

+3/0
1.10.2018 18:38
Foto

T70o98m84á45š 60Z37d35e23c35h93o98v94s73k33ý 9228711481885

Naprosto souhlasím.

+1/0
2.10.2018 9:29

O81t72a 90K58i34n11c 6909278752986

Moc smutný pravdivý příběh. Ode mne karma.

+3/0
1.10.2018 15:33
Foto

T35o88m79á22š 41Z23d84e41c60h10o70v84s96k74ý 9738481101845

Děkuji.

0/0
1.10.2018 18:15

P97e20t24r 94B70u82r89i39a76n 4221746824538

Smutné, karma.

+4/0
1.10.2018 13:25
Foto

T42o60m36á87š 45Z23d86e62c59h48o79v20s48k28ý 9958751261835

Děkuji a vážím si toho.

0/0
1.10.2018 15:06

Z84d10e16n29ě65k 84B39á27r96t31a 2123454717665

Pan Haluza byl jistě statečný člověk a zaslouží uctu.Ovšem něco musím Vašemu blogu vytknout,tvrdit že se s Emilem Zátopkem mohl setkat až po roce 1989 je nesmysl.Oba pánové žili v Československu a v osobním setkání jim jistě nikdo nebránil....

0/0
1.10.2018 13:17
Foto

T77o55m37á34š 70Z86d37e35c22h32o47v71s44k83ý 9318631931635

Ano mohli, ale nesetkali se. Emil Zátopek byl pro režim hrdina a Haluza odpad společnosti. Pro Haluzu by to určitě byla satisfakce jako blázen, ale pro Zátopka by to mělo určitě neskutečné následky.

+1/0
1.10.2018 15:08

Z60d37e88n82ě47k 22B94á51r57t28a 2253654607245

Zátopek pro režim jistě nebyl pro své postoje v roce 1968 hrdina,naopak uplně zmizel z veřejného života a setkání se svým bývalým trenérem by mu jistě už neublížilo.To,že svého bývalého kolegu a trenéra ignoroval bych na komunisty zrovna neházel.Zátopek neměl podobné morální kvality jako Haluza....

+3/0
1.10.2018 15:54

O75l22g42a 91P89a70v15l39í56k59o86v82á 6814928507542

Postavit na příběhu jednoho statečného člověka obhajobu chování celé partaje za totality asi není to pravé ořechové. Protože lidé, kteří se hlásí k církvi jsou nemlich stejní, jako ti, co jsou mimo, tedy někteří slušní a někteří neslušní

+3/−2
1.10.2018 11:25
Foto

T94o43m36á47š 84Z43d77e93c18h25o39v29s38k19ý 9208561701335

Není to příběh jednoho člověka. Takových příběhů Vám mohu dát stovky. Není ojedinělý.

+2/0
1.10.2018 15:11

O94l31g51a 39P73a32v58l30í80k38o94v63á 6404118107132

Pořád máte tisíce příslušníků, takže stovky slušných je docela málo. Já pamatuji např. ne příliš slušného partajníka na vysokém postu, který i s manželkou jezdili v neděli do kostela do ztracené obce - též jeden příklad za stovky neslušných

0/0
1.10.2018 20:44
Foto

J32i80ř39í 22H38e41r44m47á82n74e41k 4856112472480

Pane poslanče Každý se může splést. Takže prosím pouze vězte, že Desítky lidí jsou neživotné.

0/−2
1.10.2018 11:20
Foto

T40o22m58á96š 28Z13d65e69c13h88o63v62s48k98ý 9548831381285

Díky.R^

0/0
1.10.2018 15:08

S35l86a38v27o58m93í63r 85B13e55n97e90š 6722297430894

Ještě by se dalo omluvit, že ve vedení měli tyhle dva zrádce, ale už se nedá omluvit, že i poté tam lidé vstupovali.

Kdybych v té době žil, stačilo by mi vidět ty dva výtečníky a rozhodně bych přihlášku do strany nepodal.

Za minulého režimu jsme byli tlačeni k mírné masové kolaboraci (volební frašky, povinná účast na veřejných schůzích, povinné prvomájové průvody, v roce 1977 byl možná tlak na to, aby lidé podepisovali odsouzení Charty 77), ale vysloveně angažovat se nemusel nikdo. Nikoho nenutili vstupovat do jakékoli politické strany nebo třeba jako profesionála do StB. Nikoho nenutili, aby tu podpisovou akci na odsouzení Charty 77 organizoval. Na to měli dost přesvědčených nemyslících bezmozků i dost lidí sice myslících, ale kariéristicky založených.

Každý člen KSČ, který tam vstoupil po začátku politických procesů roce 1948, svou přihláškou dodatečně schválil ty politické procesy. Každý člen KSČ, který tam vstoupil po nástupu Husáka do čela strany, svým vstupem dodatečně schválil přepadení naší země armádami Varšavské smlouvy. A každý, kdo vstoupil do lidové strany poté, co tam řádil Plojhar, dodatečně schválil právě to Plojharovo řádění.

+7/0
1.10.2018 10:56
Foto

J63i50ř81í 13H81e98r65m21á35n32e73k 4786942482380

Já bych to zjednodušil. Všechny strany Národní fronty kolaborovaly s komunisty.

+1/0
1.10.2018 11:20

P89e13t66r 75B59u19r23i63a63n 4431426104208

Nesouhlasím.

+3/0
1.10.2018 13:26

J70a21r26o44m29i58r 44L14a12n34c46i35k 4305275906355

Proc nesouhlasite? NF mela v korunnich zemich povoleny politicke strany ctyri, na Slovensku pouze dve. Ve vsech meli komuniste "svoje" lidi kteri pri komunistickem puci vystoupili a prohlasili se jako vybor "obrozenych" stran. Lidovecke pan Zdechovsky uz jmenoval, V narodne socialisticke strane to byli "panove" Neumann a Skoda, socialne demokraticke tim StB agentem byl Z. Fierlinger, ktery byl soucasne agentem NKVD uz za valky v Rusku a ten soc. dem. s KSC primo "sloucil". Proti slovenskym stranam komuniste zorganizovali monstrproces uz v lete 1947, jejich vedeni pozavirali. To vse bylo mozne tim, ze pres. Benes "daroval" komunistum klicova ministerstva vnitra a obrany. Vse bylo uz v Moskv za valky. Vse bylo, uz za valky v Moskve sovetskymi poraci naaranzovano.

+2/−1
1.10.2018 16:30

J29a84r90o64m27i18r 87L15a53n82c79i50k 4865275696485

Tedy kdo kolaboroval, uz nebyli skutecni lidovci, nar. soc., soc. dem. a slovenske strany. Byla to uz jen spina ktera se propujcla ke kolaboraci. Nasledkem byla ztrata clenske zakladny. Cleny za techto okolnosti zustala sotva petina puvodniho clenstva.

+1/0
1.10.2018 16:49
Foto

T98o54m49á23š 15Z39d58e45c13h33o86v77s30k49ý 9398911311375

Ano, byla to část lidí, kteří byli od roku 1945 na kolaboraci systematicky připravováni.

0/0
2.10.2018 9:31

J43a58r50o45m92i62r 33L21a90n46c78i93k 4265845646965

Presne tak, po osmactyricatem uz slouzili komunistum jako kamuflaz demokracie. Jedno se me na lidovcich nelibi. Od sveho zalozeni byli rozhonymi stoupenci zemskeho zrizeni rovnopravnych zemi Cechy, Morava a Slezko. Proc uz jimy nejsou? Muzete mi to vysvetlit pane Zdechovsky?

Jste sami proti sobe, Na Morave by to lidove strane zajistilo mnohem vic hlasu.

0/0
2.10.2018 18:02

J36a74r76o77m29i89r 35L54a60n92c30i19k 4835135536865

Dodal bych, ze muj otec a deda byli lidovci. Proto, ze Lidova Strana byla jedina v korunnich zemich ktera nemela ve svem volebnim programu z roku 1946 socializmus, mela program nazvany "Socialni Reformizmus".

+1/0
2.10.2018 18:08

J29o58s82e20f 97S62l61a86v89í93č48e22k 4663196176123

Domnívám se, že kandidáti na vstup k lidovcům byli podstatně víc prověřováni než kandidáti KSČ. Do strany lidové nevstoupil nikdo bez souhlasu KSČ. Takže ti, co staví své hrdinství na tom, že byli lidovci je mi k smíchu.

+2/0
1.10.2018 11:59
Foto

T23o33m23á63š 25Z53d18e53c32h95o83v98s42k23ý 9378861911915

A to jste vzal kde? To je domněnka, nebo pro to máte nějaký historický fakt?

+1/0
1.10.2018 15:15
Foto

T73o67m11á53š 97Z72d23e89c87h35o51v23s87k51ý 9858271951595

O stranictví v KSČ Plojhara se nevědělo. Lidé na vesnici, kteří neznali zákulisí si naivně myslela, že je stále kněz a slušný člověk. Ani Haluzovi jeho vyprávění nevěřili jeho přítelé a říkali, že naprosto nemožné, aby člověk byl odsouzen za něco, co nespáchal ;-(

+2/0
1.10.2018 15:15

A89l89e71x75a50n38d86r 11Š78p61á53t75a 3653605297743

No, má reakce je takováto. Argumentujete poplatně dnešní době a samozřejmě stranicky. Co se týká Vaší strany v té době, těžko obstojí Vaše argumentace, že ti dva lidé v tehdejším vedení neměli žádnou autoritu a že byli považováni za odpadlíky. Tak jednoduché to asi nebylo. Tímto Vaším stylem argumentace lze tu Vaší vyvrátit jednoduše - kde není členská základna, není ani žádná strana. Stačilo tedy, aby všichni tehdejší členové ze strany vystoupili. Tak, jak členstvo - a nepravdivě popisujete - by to byl přece naprosto zjevný a logický postup. Takže tak jednoduché to opravdu nebylo. Až třeba i tohle ve své minulosti lidovci budou popisovat adekvátně, teprve pak se sami vyrovnají z minulostí. Tohle je jízda na "módní" vlně. Nepoctivá. A právě lidovci v ní jsou na špici.

+3/−1
1.10.2018 10:31

M44i49c10h68a34l 49S49e34d65m81í12k 3199185416231

Z jedince nelze generalizovat ani jedním směrem. Kolaboranty na klíčová místa si komunisti pohlídali, ale členská základna vypadala jinak, ostatně jako ve většině organizací Národní fronty. Kryl to vystihl "odevzdat bestii ze svého oběda povinnou daň".

+2/0
1.10.2018 10:16
Foto

T24o27m77á96š 12Z29d97e26c71h65o96v93s60k45ý 9218681891925

Ano, ale generalizuje se. Proto je potřeba přeedložit fakta.

+2/0
1.10.2018 15:16

J23i17ř45í 27Ř36e34z49n49í46k 4202672363765

Nejednalo se pouze o Josefa Plojhara a Aloise Petra, jednalo se třeba o celý klub lidoveckých poslanců.

A StB se mohla formovat až na základě zákona o SNB, který byl schválen až v r. 1947, a to na základě paragrafu, který byl doplněn na základě návrhu národně socialistického poslance Oty Hory.

V r. 1946 se lidovci proslavili toliko důraznou a hlasitou podporou návrhu postavit generallisimu Stalinovi pomník v Olomouci.

Tamtéž hlasitě tleskali při vyslovení jeho jména v jedné základní organizace poslancem Chudobou, i když komunistická Tvorba informovala, že se jedná o rudého krvavého cara.

0/0
1.10.2018 10:05
Foto

T92o46m47á39š 58Z87d62e27c54h45o32v37s12k37ý 9558881881535

Ano, ale zapomněl jste dodat, že to bylo v době, kdy Stalinovi tleskali po celém světě jako osvoboditeli Evropy :-/ To jen k tomu historickému kontextu.

Jinak ze 42 lidoveckých poslanců jich 10 emigrovalo, 12 uvězněno a 4 umučeni nebo popraveni...toť k těm faktům ;-)

https://echo24.cz/a/waMLv/stokrat-vyvracene-myty-o-lidoveckych-kolaborantech

+2/0
1.10.2018 15:20

J23i21ř26í 94Ř34e77z95n89í52k 4572622823875

Stále jich zůstává 28, tedy nadpoloviční většina.

Víte, co mě na těch lidoveckých emigrantech zaráží, že na rozdíl od národních socialistů nesepsali žádné vzpomínky, či paměti.

0/0
1.10.2018 16:46

M58i45l87a13n 56S22t15e61h80l36í75k 7670709233881

Moc velký výchovný vliv na Zátopka ten jeho trenér asi neměl, jinak by Zátopek byl těžko mezi těmi, kteří veřejně schvalovali rozsudek nad doktorkou Horákovou.

+4/0
1.10.2018 9:42
Foto

J33i95ř92í 60H57e65r53m24á60n97e21k 4696432682440

Schvaloval schvaloval ale neagitoval pro trest smrti jako někdo.

0/0
1.10.2018 11:22

M15i63l71a56n 72S91t24e34h98l75í82k 7900419833501

Schvalovat trest smrti v tomto konkrétním případě skoro totéž, jako pro něj agitovat.

0/0
1.10.2018 12:18

S36l63a63v16o65m56í64r 12B35e32n14e30š 6372147440524

To není tak úplně pravda.

Komouši často za někým přišli, aby něco prohlásil, něco schválil, něco odsoudil nebo něco udělal. Bylo těžké odmítnout, protože situace byla prostě taková, jaká byla.

Ale jako už jsem psal v 10:56, komouši nikoho nenutili agitovat, něco organizovat apod.

Podpis pod "schvaluji", když už za vámi přišli, byl do značné míry pod nátlakem. Ale když chtěl člověk zůstat stranou, nemusel pro něco agitovat, nemusel nikam vstupovat, nemusel něco organizovat.

Na to měli dost přesvědčených fanatiků i bezcharakterních kariéristů. K takovýmto věcem opravdu nikoho nenutili.

Režim dával každému možnost zůstat řadovým občanem. Takový člověk se musel smířit s tím že nebude mít výhody, leč režim nešel tak daleko, aby od lidí vyžadoval iniciativu. Kdo si řekl, že nějaké osobní výhody mu nestojí za to, aby s režimem aktivně spolupracoval, ten k tomu nucen nebyl.

+1/0
1.10.2018 13:39
Foto

J71i92ř45í 31H21e95r23m50á96n19e70k 4926842732730

Přesně.

0/0
1.10.2018 15:22

J22i39ř20í 71Ř57e16z36n12í87k 4502612463345

Asi také, jak kdy.

0/0
1.10.2018 16:48

M67i70l85a30n 63S32t21e97h95l62í38k 7390499233191

Nejste tak trochu mimo? Nejprve tvrdíte, že komunisté "často za někým přišli, aby něco prohlásil, něco schválil" a hned vzápětí tvrdíte, že "komouši nikoho nenutili agitovat, něco organizovat". A co myslíte, že bylo Zátopkovo prohlášení v tehdejším Rudém právu:

K odsouzeným opakovaně poznamenal, že jejich počínání bylo „hanebné" a rozsudek schválil slovy „toť příkaz, který vyplývá z poctivé práce všech našich dělníků pro nás vojáky, aby pokojný život byl zachován".

To snad nebyla agitka, nebo organizování souhlasu všelidových mas s odsouzením Horákové? :-P

0/0
1.10.2018 18:41

S56l84a70v26o60m57í91r 90B26e42n86e45š 6452897570794

Nejsem mimo.

Komouši za někým občas přišli a ten člověk to měl těžké, aby odmítl.

Ale čtěte tak, jak jsem to napsal: Přišli za ním.

Nikdo, kdo nechtěl dělat kariéru, nemusel takovou iniciativu brát do svíých rukou.

Také jsem občas kývl na něco, s čím jsem nesouhlasil, také jsem šel do prvomájového průvodu, když to ředitel našeho gymplu hlídal jako ostříž, protože hrdina jsem nebyl, ale nikdy jsem to nebyl já, kdo by navrhl, aby studenti našeho ročníku vydali prohlášení, že podporují závěry toho a toho zasedání ÚV KSČ nebo že odsuzují ty a ty oportunistické kruhy.

0/0
1.10.2018 19:12

T59o59m88á81š 36B32r50y39k61n62a75r 1265767813412

Ale oni lidovci přece kolaborovali. Tím, že byli součástí tzv.národní fronty, tak pomáhali vytvářet iluzi, že lidi měli na výběr koho volit ;-)

+2/0
1.10.2018 9:38
Foto

T18o92m26á55š 12Z79d44e84c76h74o79v69s87k76ý 9858741171475

Možná pro Vás je důležitý tento článek https://echo24.cz/a/waMLv/stokrat-vyvracene-myty-o-lidoveckych-kolaborantech

+1/0
1.10.2018 15:21

J81o78s79e60f 40H81a33v43r40á64n97e80k 9751231444

Směšná obhajoba!! Žádná strana není monolit, v každé najdete vyčůránky, grázly, pokrytce - jde jen o to kolik tvoří stranických procent.:-)

Z období let 45 - 48 znám hned několik moudrých a odvážných lidovců, ale to přece nebourá ty údajné mýty o lidoveckých kolaborantech.

To si veřejnost nevycucala jen tak z prstu. Zřejmě jde o zkušenosti z těch desítek let fungování lidovců v tak zvané národní frontě, a v neposlední řadě i to jejich věčné polistopadové chytračení...

+4/0
1.10.2018 9:35
Foto

M10i77r52o28s44l54a10v 24M74a21c17e56k 5621625620742

Co to melete o tajném členu KSČ, nemáte žádné důkazy. Svých předchůdců ve straně Lidové si máte vážit. Pokud na ně budete kydat špínu, uškodíte tím své Straně Rv

0/−1
1.10.2018 9:23

J86o68s77e93f 12H61a57v62r43á31n68e48k 9791861944

Také nevím, zda byli jmenovaní kolaboranti tajnými členy KSČ, ale o tom, že to byli lidovecké ostudy, nemůže být sporu :-)

0/0
1.10.2018 10:04

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz