Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P86e42t11r 73H78a82n51n59i82g 5416654975864

Pane Zdechovský. Začínám si Vás vážit čím dál více. Je vidět, že se chcete věcem dostat na kloub, že neplujete na povrchu, který vytvořila média a různá zadání zainteresovaných neziskovek. Neznám problematiku, kterou popisujete, nestavím se na žádnou názorovou stranu tohoto problému, ale už ten fakt, že se do hloubky o ni zajímáte, je mi sympatický. Mgr. Petr Hannig, předseda ROZUMNÝCH

0/0
9.8.2018 11:31
Foto

P11e88t31r 24H68a93n70n84i88g 5796414645204

Ještě bych chtěl dodat, že pozornost poslanců zaměřená na různé problémy je velmi důležitá. Onehdy jsem viděl notně idealizovanou televizní minisérii o Nelsonu Mandelovi. Byl tam jeden moment, který se určitě musel opírat o realitu. Jediná poslankyně v parlamentu za jakousi stranu, dostala požadavek zprostředkovaný bývalým dozorcem, aby se přijela podívat na podmínky ve věznici, kde byl Mandela vězněn. Přijela a podmínky byla správa věznice nucena v prospěch vězňů změnit a dozorce, který vězně šikanoval, byl odvolán. Více takových poslanců! Bohužel dnes se naši zákonodárci předvádějí "odvahou mluvit pravdu" (mohou, protože na rozdíl od jiných jsou chráněni imunitou) a pro své voliče po zvolení už neudělají vůbec nic.

0/0
9.8.2018 11:44

J63o46s86e46f 93K85r47ů47p59a 2807323478491

Výborně, napsáno, díky!

0/0
7.8.2018 20:26

J40i82t83k62a 44P40ř14i70k58r73y82l31o50v95á 9324679124537

Díky, i mně jste otevřel oči. Ale je to logické a určitě je moc dobře o tom psát R^

+2/0
4.8.2018 9:49
Foto

A31l42e24n72a 86K23u94l94h71a21v48á 9633385495906

R^ Tomáši, moc díky za článek. Vysvětluje mnohé. Určitě tam také problémy jsou, ale toto je druhá strana mince.

+4/0
3.8.2018 17:31
Foto

T30o53m40á11š 15Z26d95e34c16h92o86v23s62k71ý 9448511241915

Děkuji Aleno. Jsem moc rád, že jste si ho přečetla. R^

+1/0
3.8.2018 17:56

K78l78á26r17a 26T20r95n49k49o44v42á 3584199194549

Právě čtu Ať hodí kamenem od Zdeňka Pluhaře. Je to smutné čtení, snad je situace dnes o něco lepší, ale vinu mají hlavně rodiče, pokud se nestali obětí neštěstí a nežijí.

Děti by měly vyrůstat v rodině, ale některá rodina si nezadá s hororem.

+4/0
3.8.2018 17:00
Foto

T81o59m75á77š 36Z11d47e14c45h88o65v93s35k80ý 9428981761965

Souhlas!

+1/0
3.8.2018 17:56
Foto

J48a45n70a 21M14a46j23o89v19á 4765552886733

Nedávno jsem ráno v autě slyšela z rádia, že v noci v krajském městě byly na ulici samotné dvě děti, snad 4 a 6 let nebo tak nějak. Jejich babičku našli kousek opilou, děda (taktéž opilý) nabízel policii tři stovky za svezení domů a doma našli matku, která nadýchala dvě promile...

A zásah OSPODu dopadl tak, že našli příbuzné u kterých mohly děti přespat, aby nemusely do nějakého zařízení...

Tak nevím, nejspíš se ráno vrátily domů a za pár dní bude všechno znovu...

Někdy tomu světu fakt nerozumím.

+3/0
3.8.2018 20:21
Foto

T44o76m13á17š 88Z84d75e46c64h76o41v22s70k36ý 9548111231685

Já také ne. Ale často je to o tom, že neznáme ten detail.

+1/0
3.8.2018 23:31
Foto

J12a42n80a 22M70a18j21o47v70á 4405232206383

Vzhledem k až dramatické zkušenosti z velmi blízké rodiny si opravdu myslím, že systém funkční není, tam mám detailů dost...

0/0
4.8.2018 8:23

V36o89k10o90u59n 58V76l34a20d90i31m12i80r 8922798909758

Jiste se n tu dobu nemuzete pamatovat. Ale moje sestra nastoupila na umistenku do detskeho domova Primatora Doktora Vacka v Libechove. Nadherna velika vila, nekolik tech "ucitelek", kucharek a pecovatelek. Na nedeli se vzdy vracela domu do Prahy a nektere z tech tam umistenych deti brala s sebou, aby poznaly normalni rodinu.

Ty stastne oci tech deti bych vam pral videt.

+2/0
3.8.2018 15:33

J85a45r17o62m85í86r 41K62r64á42l 4970779474149

To ale píšete o 50. a částečně i 60. letech.

+2/0
3.8.2018 15:50

V15o51k66o13u84n 79V36l62a51d64i90m76i31r 8892898679378

Ano, a myslite, ze dnes je to lepsi?

+1/−1
3.8.2018 17:22
Foto

T27o67m79á64š 36Z73d30e73c13h23o59v95s92k43ý 9358411531265

Ano je. Doporučuji některé zařízení navštívit.

+2/−1
3.8.2018 18:13

V95o38k36o75u16n 95V59l82a64d97i93m19i19r 8722738749708

Nojo, ale ktera? Sestra uz hodne dlouho v penzi.

0/0
3.8.2018 21:57
Foto

J59i78t34k50a 25F91i81a20l75o22v12á 2541705577501

Napr. Ty Kasperky, Strakonice, Krč v Praze...

+2/0
3.8.2018 23:22

V89o45k72o70u97n 90V90l72a67d75i89m65i75r 8182138499338

V Krci jsem pred rokem navstivil domov pro seniory n ktere prestaveli drivejsi materskou skolkuparalelne k Novodvorske pobliz kulturniho centra.

Tak nez se dostat tam, spacham radsi sebevrazdu

0/0
4.8.2018 15:56

Z29d68e64n81ě73k 91K55o23v43á93ř 9948299469805

Pan Zdechovský má takové hezké názory. Škoda jen, že jsou z hlavy JUDr. Vodičkové a Vildové, že?

Mimochodem pane Zdechovský, hodíte sem i print screen Vaší diskuse z FB s paní ŽR, se kterou jste si psal dnes kolem 13:00?

Paní ŽR se ocitla v DD právě díky předchůdci OSPOD Praha 13. Dokonce jedna z bestií co paní ŽR sebrala v andílku z FN Motol a odvezla ji do DD, ještě stále pracuje na OSPOD, pod dohledem Vildové. Bez jakéhokoliv odborného vzdělání, dál vesele devastuje dětské osudy.

+2/−3
3.8.2018 15:01
Foto

A19l36e46n68a 29K36u10l13h71a67v87á 9603815485116

Tomáši, prosím o komentář, to je docela zásadní věc...

0/0
3.8.2018 17:32
Foto

T26o44m66á19š 61Z31d51e88c84h18o70v80s25k84ý 9578961771485

Dobrý den, paní Vodičkovou jsem viděl jednou v životě, tak těžko budu mít její názory ;-) Ale pokus dobrý.

+1/0
3.8.2018 18:11

Z38d19e55n48ě71k 43K30o95v28á64ř 9928239859415

Pane Plojhare, a Vildovou taky neznáte.

Ok. A co ta Vaše diskuse s ŽR?

0/0
3.8.2018 19:06
Foto

A72l74e41n76a 59K61u37l28h87a84v57á 9823215655296

Tomáši, pokuste se zjistit a okomentovat tento konkrétní případ.

0/0
3.8.2018 21:49

M87a86r20e90k 82V42a19l91i70č95e94k 2741419344320

odpovedet takhle je presne stylem politiku

pak se nedivte, ze vam dost lidi primo neveri a velka cast populace vaha...

Ale pokus dobry - jak arogantni, pane europoslance

+1/0
3.8.2018 22:10

I33r91e93n84a 48K51r20o26u29p27o86v11á 4900663627232

Věřím tomu, že děti mohou být v dětských domovech spokojeněšjší než v pěstounské rodině a že pobytem v DD nejsou nijak traumatizované nebo poškozené. Potíž je spíš v tom, že podle všeho je pobyt v DD nepřipraví na reálný život, jde o skleníkové prostředí. Situace se sice zlepšuje v tom, že se dnes se už děti obvykle naučí alespoň základní sebeobsluhu (připravit si jídlo, vyprat apod.), ale problém zůstává při interakci s vnějším světem - komunikace s úřady, s lékaři, často i s takovými zdánlivě banalitami jako je dojít si sám nakoupit, zaplatit na poště složenku nebo vyzvednout doporučený dopis ... O schopnosti sestavit a dodržovat jakýs - takýs domácí rozpočet ani nemluvě. Není dořešen způsob, jak zapojit děti z DD do běžného života. Po opuštění DD se děti buď vrací do nefunkčních rodin, které o ně obvykle nemají zájem (ledaže z nich mohou nějak profitovat - např.je připravit o peníze, které děti obdrží do začátku) a navíc z naprosté většiny neposkytují zrovna dobrý životní vzor, nebo jsou děti rovnou postaveny před nutnost se o vše starat samy, nemají kam se obrátit o radu nebo pomoc (nebo pokud mají, tak nevědí kam a jak postupovat), chybí jim sociální vazby. Navíc mám pocit (na základě různých reportáží z DD, článků v tisku, ale i třeba z vánočních přání), že děti v DD žijí na poměrně vysoké hmotné úrovni a mají dost nereálné představy o "běžné" životní úrovni, notabene životní úrovni mladého člověka, kterého nepodporuje rodina.

+4/0
3.8.2018 11:50
Foto

A60l19e40n98a 76K16u13l93h58a39v64á 9493165625666

R^Díky za komentář. Je to výzva a je to řešitelné. Řešila jsem tuto situaci i u sebe ve třídě, kde byla řada dětí mamánků od matek samoživitelek, které měly co dělat se postarat o základní chod rodiny. Měly právě výzvu tyto dovednosti absolvovat (dostaly i ode mě speciální vysvědčení) a kdekoliv jsme byli, nechala jsem je toho dělat co nejvíce. To by mohly tety z dětským domovů s dětmi také zvládnout ne? Je v něčem problém?

+2/0
3.8.2018 17:36
Foto

R61e86n63a61t34a 90H26a79s79i46l76o93v70á 2647550179118

myslím, že dnes už na mnoha místech fungují, snad napíšu přesně, domy na půl cesty - mezistupně mezi dětským domovem a samostatným staráním se o sebe. Jinak nácviky životních situací apod - to je, řekla bych, spíš o lidech v tom kterém zařízení - stejně jako v té které rodině. Myslím, že zdaleka ne všichni rodiče třeba děti učí elektronické bankovnictví. Za mého dětsví jsme se základy (vypisování složenek, podacích lístků apod.) učili v rámci českého jazyka ve škole a současná obdoba snad v osnovách taky je..... Sama - a to mám maminku učitelku - si nepamatuju, že by mi to rodiče vysvětlovali, umím to ze školy.... S tou hmotnou úrovní - tam problém asi skutečně je, protože spousta rodin nemá na to jet s dětmi na hory, k moři apod, ale děti z dětských domovů mají tyto aktivity často hrazené sponzorsky. Ale to není chyba přímo péče o dítě, jako systému. Kdyby sponzor dal peníze, které dá za pobyt dítěte, raději dítěti na jeho účet, s kterým se pak dítě učí hospodařit, tak by to bylo často lepší pro život, ale méně "atraktivní" pro sponzora.... Takže je co vylaďovat, ale základ špatně není, je spousta dobrého, je na čem stavět. Znám případy, kdy v dětském domově objevili nadání klučiny, který v domácím prostředí byl zanedbaný, a nadšená "teta" mu pomohla začít trénovat, dostat se na konzervatoř, připravovala ho na soutěže, jezdila s ním..... Je to o lidech....

+2/0
3.8.2018 21:33
Foto

A13l42e80n24a 31K92u33l56h85a90v89á 9893215545766

VR^

+1/0
3.8.2018 21:49

E23v63a 29H49a13s13n11í88k68o91v60á 1284401386184

Nevím, proč se adoruje pěstounská péče, která např. v Británii nebo USA není nijak úžasná - prostě továrna na peníze pro některé rodiny. Když čtu, že někdo prošel "systémem pěstounské péče", tak to znamená, že prošel pět deset rodin jenom proto, že pěstouni chtějí např. děti 8-10 let.

Takže citovou deprivaci to nevyléčí, ale pozitivum je, že se dítě naučí žít v normálním světě a nedostane všechno naservírováno jako v ústavu. Takže je použitelnější v dospělosti.

+5/0
3.8.2018 10:59

Z33d92e83n56ě47k 12B30á84r46t64a 2693384777145

Píšete hlouposti.Dnešní systém pěstounské péče v Česku nepreferuje,ale naopak potlačuje styl mnoha dětí v rodině.Vícečetné pěstounské rodiny jsou minulostí,dnes max čtyři děti.Cílem je,aby se ditě na pěstouny citově navázalo,to znamená,pokud je to možné zustat až do dospělosti v jedné rodině.Pokud máte pocit,že pěstounství je továrna na peníze,jistě Vám nikdo nebrání takto "zbohatnout"....

+1/0
3.8.2018 11:14

E34v88a 89H34a31s26n56í11k35o67v96á 1104411906544

Píšu o zahraničí. Nicméně máme tady etnikum, které se živí pěstěním dětí příbuzných. Určitě to nedělají pro peníze, ale z čirého smyslu pro povinnost a z lásky k dětem. ;-)

+4/0
3.8.2018 11:21

Z38d42e14n26ě56k 81B66á96r37t96a 2383214437445

Mě zajímají české děti.Jak už jsem psal dole příbuzenská pěstounská péče je hodně velký problém a je třeba ho řešit....

+1/0
3.8.2018 11:27
Foto

T12o48m43á72š 21Z64d67e70c38h15o17v90s75k91ý 9578871501125

Ne, snažím se vysvětlit věci v kontextu. Stejně jako ve Velké Británii je to v Norsku. A i tam mají "dětské domovy", ale nazývají to "pěstounské domy" něco ve smyslu Klokánku.

0/0
3.8.2018 11:18
Foto

A87l92e91n35a 36K33u61l56h51a32v91á 9963345875456

R^...:-(...sakra, to by se dalo také v DD ne? I ve škole si u mě děti dělají co nejvíce věcí sami, v DD by mohly také ne? Nebo to ukládá zákon, že to vše musí dělat tety?

+2/0
3.8.2018 17:37

R66a90d65e57k 65J68a79r89o70š 4717758200496

Samozřejmě souhlas a karma R^

Ta dehonestrace dětských domovů je opravdu někdy až nechutná. Jakoby to bylo

apriori nějaké peklo či při nejmenším očistec, zatímco třebas homo manželství naopak ta nejláskyplnější náruč...

+9/0
3.8.2018 10:48

E89v89a 14H79a18s86n19í54k50o19v22á 1174491596174

Možná spíš budou děti v dětských domovech rozmazlené různými hračkami, dárky, charitou. Každý je vidí jako za Olivera Twista, takže první charita směřuje tam.

To může být taky důvod, proč se jim nechce do rodin, které jim nejnovější iphone nekoupí.

+2/0
3.8.2018 11:13
Foto

T25o48m45á17š 81Z13d40e34c65h32o91v45s29k23ý 9118631631565

Evo, ale ani to neplatí. V dětských domovech nejsou všichni s iphonem. Sponzoři nedávají plyšáky, ale platí předělání sprch, nové ledničky nebo auto, kterým vozí děti do školy.

0/0
3.8.2018 11:25

L50e17o60n41a 87B27l25a11h35o22v50á 5560459589293

Ale pak existují akce, jako "vánoční strom přání", na který děti věší svá přání a hodní lidé je plní. Moje kolegyně splnila přání dvanáctileté holčičce a koupila jí parfém za 1200 korun, jaký sobě nekoupí a měla pocit, že dělá bůhvíjaké dobro. Jenže v osmnácti dívenka děcák opustí a parfémy ani jiné dárky už ze stromu padat nebudou...

+5/0
3.8.2018 15:35
Foto

A29l81e55n33a 39K13u66l86h58a78v23á 9853935725346

asi jak kde...je dobré o tom vědět, abychom my občané to do budoucna s dárky nepřehnali a zeptali se na situaci toho kterého dětského domova. Pak může být lepší dětem třeba zaplatit nějaký výlet, zážitkový kurs apod.

+3/0
3.8.2018 17:39

L36e17o57n52a 91B19l10a63h16o57v89á 5660119159223

Jen pro zajímavost: sociální odbor v našem městě začal dělat podobný strom přání pro děti ze sociálně slabých rodin. Když jsem je četla, bylo mi hodně úzko, přály si věci, které jsou pro většinu dětí samozřejmostí. A byla o poznání skromnější, než přání dětí z dětského domova. A zase se našla spousta lidí, kteří otevřeli svá srdce i peněženky...

+6/0
3.8.2018 19:54
Foto

A25l75e56n85a 10K93u29l18h40a27v47á 9493735825186

V

+1/0
3.8.2018 21:50
Foto

T13o39m16á62š 86Z23d48e86c15h37o20v81s90k26ý 9818221101845

Děkuji za přečtení a názor.

+1/0
3.8.2018 11:25

L53e66n97k20a 46M85a34j42o87r49o22v74á 4710590891334

Dobře sepsáno R^

+6/0
3.8.2018 9:46
Foto

T48o86m36á94š 51Z34d11e36c69h80o72v83s46k26ý 9238441341495

Děkuji, vážím si toho, že jste si udělala čas si to přečíst ;-)

+1/0
3.8.2018 10:40

Z87d38e50n14ě29k 68B75á62r80t59a 2463924627485

Všechny ty skupiny,které jste vyjmenoval jsou v domovech proto,ne že tam jsou štastné,ale proto,že jim nic jiného už nezbývá.Tak to je.Do pěstounské péče se nedoporučují děti starší deseti let,sourozenecké skupiny o více dětech nemají šanci na umístnění a ty hodně problémové je velmi nesnadné umístnit jinam a už nemají moc šancí ve svém mladém životě mnoho změnit.Citová deprivace je hrozné postižení na celý život.Ano,pro všechny tyto děti jsou dětské domovy potřeba.Pro děti,které už nemají šanci jinde,ale mluvit o štěstí je opravdu přehnané.Co ty ostatní děti,které nespadají ani do jedné skupiny?Ty budou štastné v pěstounských rodinách a je jim třeba dát šanci změnit život.Tím ovšem nemyslím příbuzenské pěstounské rodiny,kde děti vychovává prarodič,který sám jako rodič zcela selhal....

+3/0
3.8.2018 8:50

L32e11n92k42a 35M72a89j11o41r95o82v76á 4150600571514

To ale s článkem není v rozporu, ni? Však domovy nijak neadoruje. Jen konstatuje, že své místo mají a že se to v nich hodně lepší. To je přeci veskrze pozitivní.

+7/0
3.8.2018 9:49

Z32d97e39n46ě20k 11B93á97r81t17a 2353754717295

A přece nediskutuji jen proto,abych byl v opozici.Jen píši,že dětský domov je pro děti poslední šance,nikoliv továrna na štěstí....

0/0
3.8.2018 11:08

E76v32a 86H20a45s24n25í30k12o98v75á 1974361196174

Štěstí je jenom takový obrat, muška zlatá je přesná definice. :-)

Asi nečekáme u dětí, které přišly o rodinu, že se budou tetelit štěstím. Ale taky nebudou plakat třeba na výletu k moři. Budou si užívat šťastných chvilek.

0/0
3.8.2018 11:17

Z45d91e69n11ě32k 18B24á93r32t11a 2223984977445

Jistě,pro některé děcka je štěstím pouze to,že nemusí žít ve své biorodině a možnost užívat si některé materiální potřeby.To ovšem nevyvrací fakt,aby se jich do domovu dostávalo co nejméně a měla možnost hledat trochu jiné štěstí v náhradních rodinách...

0/0
3.8.2018 11:24
Foto

R53e65n63a35t68a 76H16a53s28i50l22o36v17á 2777370469438

je to případ od případu. Znám situaci klučiny, u kterého právě vnímavá teta v DD objevila talent k tanci, pomohla mu začít se tanci věnovat, jezdila s ním po soutěžích, nějaké i pořádala, pomohla mu s přípravou na talentovky na konzervatoř atd. atd.... Je to o lidech. Tahle "teta" se dětem věnuje opravdu jako svým vlastním, už odrostlým.

+1/0
3.8.2018 21:41

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz