Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I11v79o 20P63a75t68t84a 9212970882360

To o migraci beru. Proč ale píšete nesmysly pod mezititulkem:

Pokud nevsadíme na rodinu, vymřeme! Cituji: "Populační růst znatelně poklesl v posledních desetiletích prakticky všude. Jednoduše proto, že stoupá životní úroveň, zlepšuje se zdravotní péče, mění se pohled na děti směrem k jejich větší ochraně a „bezproblémovému životu“ a lidé proto přirozeně cítí menší potřebu zajistit pokračování rodu větším počtem potomků". To co píšete je opakováním nesmyslů hlásaných sociology, ti ovšem nevidí reálné dítě, ti vidí jen "objekt sociální péče". Životní úroveň pracujících rodičů vychovávajících děti dramaticky poklesla k 1. 1. 1993! Nové zákony o dani ze mzdy fyzických osob a dále o sociálním pojištění měly doslova drtivý dopad na porodnost v České republice. Podrobně se tím zabýval Miroslav Hiršl v práci nazvané Příspěvky českého státu rodinám na náklady spojené s výchovou dětí (Demografie 2004, 46, 166–176). Dále "pohled na děti směrem k jejich větší ochraně", to máte na mysli OSPOD?! Nebo fakt, že ve statistice potratovosti vedou třetí děti v rodině?! Dále "lidé ... přirozeně cítí menší potřebu zajistit pokračování rodu". Ve skutečnosti, díky podvodnému účetnictví použitému při správě státního důchodového pilíře, jsou investice rodičů do výchovy dětí nevratné! Proč vychovávat děti, když mi jako bezdětnému přispějí na starobní důchod ze svého odvodu sociálního pojištění úplně cizí děti?

0/0
25.7.2018 23:03

M38i32l37o92s 16S21m29e24t51a55n44a 9657154397466

pane Zdechovský, jste z KDU jeden z nejrozumnějších, ale ty propočty OSN , jak klesá počet dětí na ženu ve světě.... ...všechno co se přemnožuje, funguje jako choroba a nakonec zahubí hostitele. Když Vám teče do lodi, tak do určité doby loď stále pluje, ale ne napořád. Tím nechci říct, že lidé nemají mít děti. Také bych neviděl jako takový problém, pokud by na území ČR žilo v budoucnosti méně obyvatel, jako tomu bylo celá staletí dříve. Důchody řešit natalitou je blbost, protože hra letadlo, či jiné piramidové hry nejdou hrát stále. Problém je, že nás obsadí noví osadníci nastěhovaní sem vámi politiky současné generace. A Africe to také nepomůže, protože až Africe přestane vyspělý svět zajištovat potraviny, a v budoucnu i vodu (protože už nebude vyspělý, ale bude tu Libanon) , tak začne teprve mela. Dle mého názoru jediná cesta je všechny humanitární pomoci musí obsahovat i antikoncepční úpravu , (Kdo chce mít v africe děti, ať si kupuje jídlo vypěstované v africe, bez příměsi antikoncepce) A veškeré jiná pomoc rozvojovému světu násobí problém pro další generace. Ale není mnoho politiků, co by s tím souhlasili, ale ještě méně, co by to chtěli prosazovat.

Takže v lodi díru ucpávat nebudeme, ona ještě nějakou dobu popluje. Vždyť můžeme tvrdit, že voda už přibývá pomaleji a OSN nám na to dodá studie.

+1/0
25.7.2018 22:36

P83a94v52e68l 81P65o50n55e31c 6904269722390

Díky za výstižný článek. Navíc trvalé vykrádání "chytrých a talentovaných" migrantů mi přijde stejně tak nemorální a sobecké, jako vykrádání ostatního duchovního vlastnictví. Ekonomicky slabé země jsou tak předurčeny k trvalé chudobě a ty silné země budou tento stav obhajovat nějakou humanitou.

+1/0
25.7.2018 8:36
Foto

T97o48m93á83š 24Z83d23e78c30h31o87v87s50k40ý 9778311651235

Ano, nejdříve jsme vykrádali Afriku nerostnými surovinami, pak jsme začali krást lidi a dělat z nich otroky a dnes inteligenci

+2/0
25.7.2018 19:57

J15i34r39i 84T88i67c39h17y 2706879762167

"Kanadske zduvodneni", ze pristehovalci jsou potrebni, aby se starali o starnouci obyvatel v dusledku snizujici se populace, byl odborniky zcela vyvracen.

Dale, soucasny "boj" proti oteplovani se vyhyba nejdulezitejsimu duvodu, coz je narust populace, ktery nici zemekouli.

+3/0
24.7.2018 16:22
Foto

T12o89m48á88š 26Z13d60e60c51h30o25v66s62k73ý 9648801401345

Nevyhýbá. V závěrech Pařížské konference je to zmíněné.

+1/0
24.7.2018 21:35

V71o33k64o77u20n 47V10l23a58d35i54m17i23r 8352128249298

Smim se zeptat kterymi odborniky? Doufam ze nemate na mysli autora knihy Modra, ne zelena planeta.

+1/−1
24.7.2018 21:37
Foto

T96o48m60á24š 73Z69d14e71c83h18o72v31s25k12ý 9588751451255

Jo, to je expert!

0/0
25.7.2018 19:58

O52l50g34a 78P10a88v13l53í34k16o44v17á 6894648487532

Pro vyčerpanou planetu bude jen dobře, když se počet lidí sníží přirozenou cestou, tedy sníženou porodností, tedy nikoliv čínský model jednoho dítěte, ale děti jen v rodinách, které po nich touží. Problém přelidněné Afriky je velký a vyspělé země by měly Afričanům pomoci s osvětou

0/0
24.7.2018 14:22
Foto

T67o41m78á20š 97Z63d59e15c36h39o36v90s42k33ý 9958401761195

Ono je otázkou, zda k tomu nedojde přirozenou cestou.

0/0
24.7.2018 18:11

V59l73a94d27i48m71í21r 29M45o97r36a75v27e17c 3828710443263

Tak prvně bych chtěl podotknout, že mám dvě děti, tedy splnil jsem požadavek potřebné reprodukce alespoň na minimum ;-D.

Problém vidím v tom, že lidem je postupně vnucena systémem iluze, že více dědí mít nemohou, protože by je neuživili a ble ble ble.....

Není to pravda. Je to sobectví, o tom, kolik jsem ochoten pro děti obětovat. Sám jsem po sňatku žil 5 let u tchýně v jednom pokoji se starým nábytkem, v domě bez koupelny, při tom jsem stavěl. A prostě jsme nejezdil na dovolenou, měli černobílou televizi a až když na to bylo, jme si to pořídili. Nikdy, ani ve snu mě nenapadlo nemít alespoň dvě děti, či dávat do souvislosti děti, dovolenou, pohodlí, majetek.

Tak asi tak.

+4/0
24.7.2018 12:12

J95a35n 27Z87á89t28u51r70e61c21k21ý 9113193137402

No, nevím, jak používáte pojem sobectví, ale sobectví znamená jednání na úkor jiného. Není mi jasné, na čí úkor konkrétně jedná bezdětný člověk. Být sám není nic nemorálního, jak se nám občas snaží někteří vštípit.

Sice detailně vyjmenováváte různé "důležité" okolnosti Vašeho života s dětmi, jako je stáří nábytku nebo typ televize, ale jaksi jste zřejmě pozapomněl, že hlavní důvod pro přivedení dítěte na svět by měla být láska k němu, potažmo k jeho matce a vůbec láska k rodinnému životu. U Vás jistě byla láska k dětem a rodině obrovská, když jste ani na okamžik nepomyslel na to, že byste mohl žít i bez dětí. Ale samozřejmě ne u každého je takové náklonnost přítomná. I když člověk k dětem nemá vztah, bylo by naopak sobectví vůči nim si je pořizovat jen proto, že na ně má prachy, nábytek nebo místo v baráku.

+1/−2
24.7.2018 12:43

T80o15m74á58š 49T92a17t98í77č28e61k 5770602210298

Samozřejmě, že je to sobecké. Nevím, kde je definováno, že sobectví je na něčí úkor, já bych spíš řekl, že je to prostě forma sebestřednosti - všechno jen pro mě, na ostatních nezáleží, s nikým se nechci o nic dělit. Ani s tím dítětem, které je prostě znakem normálního života (duševně) normálního člověka, kvůli přírodě a veškeré logice a tak dále. Ne, nechci se dělit o svůj komfort a co já vím co ani s vlastními dětmi, aby jednou mohly bydlet v mém domě, orat mou zem a pít mé víno, mě zajímá jenom moje já. Sobectví jak sviňa, i když to nihilisti a feministky racionalizují.

0/−1
25.7.2018 1:18

J18a70n 87Z78á44t51u90r70e82c75k74ý 9773193987182

Tak především sobectví je "definováno" běžným územ českého jazyka, stejně jako pokrytectví, spravedlnost,, kůň a jakékoli jiné pojmy. A znamená obecně jednání, které poškozuje práva (ať už psaná nebo jen zvyková) druhého. Sobectví je tedy jednání, kdy někdo jedná tak, že ve svůj prospěch porušuje práva druhého. Klasickým případem sobectví je zločin. Nebo také to, když někdo pouští v noci hudbu a kašle na sousedy, nebo když někomu vyjí ledničku. Samozřejmě můžete zpochybnit význam tohoto pojmu, jakože toto sobectví není a dát mu jiný, svůj soukromý význam, jakože sobectví je třeba neochota se dělit, na to máte samozřejmě právo. Samozřejmě tím pak ale vznikají komunikační problémy, protože bychom museli zase dosadit nějaké jiné slovo na místo, kde bylo před tím sobectví.

Jinak nevím, jestli je pro vás sebestřednost cosi s negativním morálním podtextem, ale těžko si umím představit, jak by člověk mohl existovat a nebýt sebestředný. Každý má svůj střed, své místo, svou autonomní zónu a svá výsostná práva a své vlastnictví, přičemž se nemusí o nic z toho s nikým dělit. Kdybychom toto popřeli, pak by nezbylo nic, na co by měl člověk už právo, neboť jakékoli výsadní (nedělitelné) právo by asi bylo označeno za to, co Vy nazýváte sobectvím.

Jinak samozřejmě dítě není znakem duševního zdraví člověka, neboť dítě může mít i člověk duševně nemocný a naopak, duševně zdravý člověk zase nemusí mít dítě. Pokud je mi známo, plození dětí s duševními chorobami nijak nesouvisí. Ale tuším, že jste chtěl naznačit, že bezdětní jsou asi nějak vyšinutí. Taky děti nijak nesouvisí s tomto ohledu s přírodou, nějakou logikou ani s "atakdále".

0/−1
25.7.2018 7:25

T43o87m33á45š 46T12a17t22í93č33e87k 5350492690388

a) Tak se podívejme mudrcovi na zub. Co k tomu tetička Wiki? - "Egoismus (z lat. ego, já) je moderní označení pro sobectví, obvykle ale s méně pejorativním významem. Znamená (přílišné) sledování vlastního prospěchu a zájmu, PŘÍPADNĚ [zvýraznil jsem já] i na úkor druhých."

b) Že je normální nemít děti, tvrdí pošahaní nihilisté a feministky. Pošahaní ve smyslu, že jim nějaké to kolečko chybí. Nebo ještě jinak: že trpí duševní chorobou zvanou nebetyčná hloupost.

0/−1
25.7.2018 11:08

J49a90n 58Z42á13t49u22r40e67c87k88ý 9433903817732

ad a) děkuji za dohledání zdroje k definici egoismu, který se ale od sobectví poněkud liší -"je méně pejorativní". Netuším sice, proč jste danou definici citoval a co jste chtěl vyjádřit, neboť jediný přínos z Vaší strany bylo zdůraznění slova "případně", ale snad bychom si mohli u pojmu sobectví vystačit i s tím, že se jedná o přílišné sledování vlastního prospěchu. Přílišné zde asi znamená přemrštěné či neúměrné situaci. Předpokládám, že samotné sledování vlastního prospěchu snad ještě nemorální není, protože si jinak nedovedu příliš představit smysluplnou existenci člověka, který sleduje jen svůj vlastní neprospěch.

ad b) zdá se, že bezdětnost považujete za symptom jakési psychické poruchy, kterou vyjadřujete termínem "o kolečko míň", nebo nízké inteligence. Vzhledem k tomu, že takové informace nemám a v odborné literatuře bych je asi taky nedohledal, beru to jako vyjádření Vašeho vlastního postoje k bezdětným lidem a jejich názoru na děti, čímž pádem už k tomu nemám co říct.

0/0
25.7.2018 11:48

P24e97t98r 68B83u72r54i24a73n 4261106584928

Karma. Mýtus o nějakém vymírání je opravdu jen bludem. Nikde není stanoveno, kolik má země mít obyvatel. Kdyby ČR měla 8 milionů, žili bychom stejně v pohodě. "podřadné" práce potom řeší trh svou nabídkou a poptávkou, průběžné sociální odvody jejich postupná privatizace účtů a natalitu lze spolehlivě řídit státními pobídkami.

+7/0
24.7.2018 12:02

V54l56a25d51i10m54í36r 83M28o76r95a67v31e57c 3658560573673

Nějaký růst čehokoli potřebuje současný systém, protože bez růstu neumí fungovat. Otázkou však je, kam až to má růst, kam až to může růst, než dojde k totálnímu kolapsu. Pokud by do toho systém nijak nezasahoval, příroda by si "potřebné počty" upravila sama, protože je daleko moudřejší, než všichni "moudří" světa.

+3/0
24.7.2018 12:14

P26e39t30r 19B89u35r79i85a64n 4941766834258

Nemyslím si. Kromě držení kroku v technologiích nepotřebujeme nikam jinam růst.

0/0
24.7.2018 14:11

T12o90m28á85š 21T71a46t43í45č55e89k 5950312130108

Ten neustálý růst hospodářství vyplývá z něčeho jiného než z neustálého růstu obyvatel. Asi takhle: Když po světě chodily skupiny lidí se žhavejma uhlíkama ve špalcích, protože si oheň rozdělat neuměli, byl žádoucího zboží - ohně - nedostatek. Když na to přišli, zbohatlo lidstvo úplně strmě, i když to množení tomu neodpovídalo. A totéž vidíš dnes na rozvinutých zemích: lidí je čím dál míň, ale HDP vesele roste.

A příroda je fajn, co ale fakt není, tak není moudrá. Ani trochu.

0/0
25.7.2018 1:29

V62l25a88d66i26m57í83r 28M72o45r65a88v70e24c 3888410163433

Ale já také nepíšu, že to má co společného s růstem počtu obyvatel. Za mě naopak. Neustálý růst potřebuje systém jako takový.

No a na tu přírodu máme holt každý jiný názor :-)

0/0
7.8.2018 14:26
Foto

T60o93m76á12š 70Z53d84e20c34h79o83v39s22k68ý 9328791331495

Díky za reakci. Souhlasím s každým slovem!

0/0
25.7.2018 19:59
Foto

O16t19a 67B67l28a72ž55e50k 3543814759297

Antinatalisty není potřeba řešit - i bez nich je u nás natalita 1,6 dítěte na jednu ženu. Považuji to za pozitivní trend - obecně - obyvatelé ve většině hospodářsky vyspělých zemích zatěžují planetu několikanásobně více než opravdu chudá populace. Tedy - bude-li nás v ČR časem devět - a poté snad osm milionů - podle mne nevadí - technologický pokrok by mohl posloužit právě tomu, že ekonomická síla země by přesto nepoklesla. A důchody ? Nedostatečný argument pro neustálé množení se - lze řešit přestavbou daňového systému, posouváním věku odchodu do důchodu, cíleným spořením lidí na stáří - tedy přímo i nepřímo též jistým utahováním opasků, které si jako relativně bohatá společnost můžeme dovolit.

A co bude po dosažení oněch osmi milionů ? Někde tam se kyvadlo zastaví - ať už to zařídí státní politika nebo nějaká vyšší prozřetelnost - příroda.

0/0
24.7.2018 11:56

J56o24s82e61f 70K19o33m59i53n44i81k 4150333145439

Čím více lidí, tím více zničené životní prostředí, tím více vydrancované zdroje atd.

+4/0
24.7.2018 10:56
Foto

T43o32m96á66š 90Z89d48e34c96h75o91v75s13k56ý 9298971121445

Nicméně migrace problém neřeší.

+1/0
24.7.2018 21:36

J15a33n 69Z55á60t97u23r55e72c94k70ý 9363623437232

já vymřu v každém případě. Ale tou dobou už bude na světě odhadem nějakých 10 miliard lidí, takže bych si starosti nedělal.

0/0
24.7.2018 9:44

J38a21n 28P57a25v83e38l 8173882858846

Ne, nebude. Křivka růstu populace klesá a odhaduje se, že za pár desítek let se překlopí do úbytku počtu obyvatel.

0/−2
24.7.2018 10:50

J77a43n 30Z13á33t45u79r69e28c80k73ý 9863703977522

Můžete mě odkázat na více informací? To mě zajímá, já četl něco jiného.

+1/0
24.7.2018 12:32

P44a26v52e63l 69V23ě57t61r73o44v11e49c 6856598752251

Jestli mohu prosit, přidávám se k panu Zátureckému. Nějaký dostupný zdroj či reference k Vaší hypotéze by přišla velmi vhod.

+1/0
24.7.2018 14:40

J80a69r74o30s79l35a69v 71K35v56a91p25i42l 9646346564593

Vycházíte jako mnoho jiných z apriorního předpokladu, že "bez pracovních sil nebude mít kdo vydělávat na důchody". Ve skutečnosti je ale nesmyslný. Kdyby vás mladí lidé hned dnes poslechli (což se nestane) a zahájili plození jako na běžícím pásu, jejich děti začnou vydělávat na důchodce až někdy za čtvrt století. A jistě uznáte, že platí přímá úměra - čím víc dětí, tím víc budoucích důchodců. Pokud kromě toho bude pokračovat trend prodlužování lidského života, připravujete budoucím generacím tentýž problém, jen v obludnějších rozměrech.

Navíc neberete v potaz technologický pokrok. V zemědělství také dříve pracovalo třeba 25 procent obyvatelstva, dnes v naší zemi pracuje v zemědělství méně než dvě procenta obyvatelstva a potravin je rozhodně nejvíc, co kdy bylo.

Ve skutečnosti není ani tak problém současnosti uživit lidi, ale zaměstnat je.

+8/0
24.7.2018 9:28

V72l48a21d63i35m25í71r 29M81o55r67a32v94e92c 3208510643923

Souhlasím. Jen bych dodal k tomu zemědělství, že současné "technologie" obdělávání půdy formou drancování jsou neudržitelné a půda bude postupně méně a méně rodit, neboť obelhávat ji stále umělými solemi nejde do nekonečna. Nedávno jsem byl až v šoku, když jsem se dozvěděl, že zemědělci, mj. z ekonomických důvodů už ani neprovádějí hlubokou orbu - pak mi uniká, jak dostanou do půdy humus - tedy části rostlin, hnůj a podobně, které přispívají k lehkosti půdyx, zadržování vody a v neposlední řadě propustnosti půdy. Tedy tím, že současné zemědělské technologie uživí více lidí do budoucna je podle mě mýtus.

+2/0
24.7.2018 12:19

J27a94r77o72s19l56a80v 37K23v30a41p28i19l 9206546894233

Jasně, drancování půdy je ovšem trochu jiná kapitola, ale mělo by se to řešit.

0/0
24.7.2018 19:55

L20u63b61o54š 54D12o10l97e78ž11e49l 1397639814736

Podle mě není třeba zahájit plození jako na běžícím pásu. Bohatě by stačilo, abychom nevymírali.

+1/0
24.7.2018 17:43

J77a70r17o60s80l98a39v 64K81v96a11p51i86l 9626456574763

Proč? Když máme vymřít, tak vymřeme. To neovlivníte vy ani já. Jsem ale důrazně proti tomu, aby se někdo pokoušel svévolně ovlivňovat porodnost.

0/0
24.7.2018 19:57

Z15u78z98a87n13a 47V72a92s76s 1735407541416

Zaujímalo by ma, kde chce pani nájsť tú zásobáreň "chytrých a talentovaných migrantů". V Afrike? Priemerné IQ 65 - 70. Na Blízkom Východe? Priemerné IQ 80 - 85.

+5/−2
24.7.2018 9:01

R97u58d48a 67S50l47a13v92í19k 5233808976781

U voličů SPD také ne IQ pod 50.

+4/−3
24.7.2018 9:25

Z57u52z60a23n44a 42V53a71s34s 1835817851746

Ako všade inde, pán Slavík.

+1/−4
24.7.2018 9:34

M33a43r67t14i35n 98P20r49a97c51h12a28ř 9225969

I kdyby měli podprůměrné IQ, pořád jsou to lidé, kteří se domluví česky, mají základní společenské a hygienické návyky a především většina z nich pracuje.

+2/0
24.7.2018 11:11

M54i83r95o64s27l88a33v 88K30u41b63u 3386967116692

No ani tou češtinou (natož zbytkem) bych si při pohledu na příspěvky na novinkách či FB Tomia nebyl úplně jistý.

0/0
24.7.2018 15:20

V73l74a65d81i75m24í68r 34M14o87r81a87v39e59c 3108580933323

MKohu se zeptat, ko že to volí vysoce inteligentní Slavík ? ;-D;-D;-D

+1/0
24.7.2018 12:21

M44i97r86e38k 29T64u96r50e43č23e36k 4503952110182

Hadam ze TOP09 ?

0/0
24.7.2018 13:30

F79r33a76n45t46i46š82e85k 58P90e76t44r10í93k 6395301814681

Rodinu ničí sociální a socialistický stát. Ničí ji vysoké daně a pan autor se na ničení rodiny spolupodílí. Neznalost (přírodních a ekonomických) zákonů ho neomlouvá!

+5/−2
24.7.2018 8:59
Foto

T16o61m12á81š 45Z55d11e84c34h80o54v97s63k91ý 9798781581355

Díky za názor.

0/0
24.7.2018 18:12

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz