Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K33a68r57e89l 17S90t75r11ž41a85n87o12v32s25k91ý 1958815235

Lidi se vždycky dají utáhnout na tom, že někdo o něco přijde. Navíc když je u nás církev ta špatná už čtyři sta let. Lidi argumentují tím, že církevní majetek církev původně taky ukradla. Že lidi oblbovala a ti jí na smrtelném loži odkazovali velké majetky, že lidi upalovala (i když nevím, co by pak s chatrčemi těch ubožáků dělala), že vojensky a finančně pomáhala králi ve válkách, za což získávala další majetek. To je sice pravda, ale lidi nechápou, že se to dělo v nějakém dobovém kontextu, který byl chápán jako normální. A nelze se dívat dnešní optikou na tehdejší děje a snažit se je nějak napravovat. Naopak zdanění nějaké náhrady normální dnešní optikou rozhodně není.

+7/−1
6.6.2018 14:27

J33a84n 25P93a37v94e41l 8583302868446

To je argumentace pár lidí. Většině prostě vadí, že dostala víc než měla

0/−3
6.6.2018 15:50

P49a16v16e11l 60V96e95r86n39e73r 1243523782597

No ohanet se dobovym kontextem, tak to se mohou klidne takto obhajovat i komanci, neb si mysleli, ze to budou mit na porad a ze je to tak v poradku. Pochopitelne, ze pouzivani dnesni optiky na celou historii lidstva je ponekud mimo.

0/0
6.6.2018 16:45
Foto

T65o47m10á74š 93Z45d51e65c11h76o71v96s38k41ý 9628581581695

Ano a čím se chcete ohánět. Pokud byste neznal dobový kontext polistopadové privatizace, musel by z dnešního pohledu Andrej Babiš přijít o většinu svého majetku.

+2/−1
6.6.2018 19:10

I88v65a 91K78a81i11s71e27r95o19v52a 6498181414468

Velmi jste mě dneska potěšil ... krásně napsané!

+2/0
6.6.2018 14:20
Foto

T44o71m56á40š 82Z36d50e92c82h15o38v38s63k68ý 9648341801245

Děkuji. To mám radost ;-)

0/0
6.6.2018 19:10

T54o62m22á66š 86K65u97c13h75a49ř 3427231608671

Mimochodem, vy mi jistě objasníte věc, která mi vrtá hlavou. Včera psali, že v obci Zastávka voda podemlela zeď místní kaple a zeď se zřítila. Zaujala mě ale odpověď místního faráře: " Co se týče financí na opravu, musíme se domluvit s obcí i s firmou, která prováděla výkop, " Proč s obcí? Ovec má platit opravu kaple? Já myslel, že díky restitucím už do tohoto stát zatahován nebude.

0/−7
6.6.2018 14:07

K39a60r92e68l 15S27t75r43ž48a72n18o72v52s71k18ý 1588405845

Protože obec nechala dělat výkop, kvůli kterému ta zeď spadla?

+4/0
6.6.2018 14:28

T71o34m63á78š 33K76u83c90h41a78ř 3607111608691

Možná máte pravdu. Z rozhovoru s farářem to ale vypadá, že ten výkop si dělali kvůli kanalizaci - toaletě, která tam chyběla. Tak tu roli obce v tom nevidím.

0/0
6.6.2018 15:13
Foto

T74o94m28á62š 48Z20d24e48c57h24o22v35s94k27ý 9188561511355

Těžko na to reagovat, když neznáme kontext.

0/0
6.6.2018 19:11

T14o60m36á26š 84K24u84c95h81a46ř 3227481288811

Taky je teoreticky možné, že je kaple v majetku obce.

0/0
6.6.2018 23:34
Foto

V73e15r83o44n65i18k85a 52F64o84g28l69o77v15á 7830431913

Přesně, taky v okolí máme takové případy.

0/0
10.6.2018 14:22

P13e27t28r 65B47r75o58ž 8202144776514

Komunisti, ANO a socani - to je ten opravdový "výkvět" naší země.Rv

+5/0
6.6.2018 14:06
Foto

T37o76m35á18š 94Z40d61e89c42h72o90v43s49k60ý 9958501961245

Bohužel je takto lidé zvolili.

+1/0
6.6.2018 19:11

E45m78a22n48u53e19l 31S10t25ř35e38c34h34a 1615392443244

A teď si představte že Vám Pepa ukradne starého rozbitého trabanta a Vy budete chtít dva nové mercedesy a to ještě k tomu od Josefa protože Pepa umřel a to jen proto že chudák Josef má po Pepovi byt. Tak to je přece na palici.

0/0
6.6.2018 14:03
Foto

T86o58m19á73š 47Z53d92e10c29h21o83v78s15k51ý 9348601941675

Možná by bylo dobré se seznámit s dějinami. Ten Váš příklad platil naopak. Církvím byly vzaty nové mercedesy a vráceny kastle z trabantů. Jen se jdetě kouknout na církevní lesy! Přestože České lesy věděly, že se budou tyto lesy vracet, tak je vytěžily. Ale chápu že o tom se nemluví. A to je chyba.

+3/−1
6.6.2018 19:17

J97i38ř88í 32H26o86r94á24k 5362602180

To je nesmysl, hospodaření v lesích se řídí hospodářským plánem, který je na deset let a musí se dodržovat. Kontrolují ho orgány státní správy. Žádné plundrování, s výjimkou kůrovce není možné. Lidovecký populismus. Pane europoslanče, seznamte se trochu s platnými zákony.

0/−1
7.6.2018 22:13

T48o39m13á14š 45K18u91c86h50a97ř 3357291488341

To srovnání s autem je úplně mimo. Restitice jsou politickým dosti sporným rozhodnutím, neproběhly podle žádného standardního již platného zákona, ale byly napsány na míru tomuto problému. Pokud bude schváleno jejich zdanění (osobně s tímto zoufalým řešením nesouhlasím), pak to bude opět jen politické rozhodnutí.

0/0
6.6.2018 13:57

K96a46r30e20l 83S13t73r39ž92a41n16o35v63s42k32ý 1778325265

Církevní restituce nešly dělat podle tehdy platných zákonů. Důvodů bylo mnoho. Církevních majetků bylo mnoho a byl nejrůzněji využíván. Mnoho se ho nedá vrátit. Církve jsou placeny státem a šlo o to, aby postupně dávaly majetek dokupy a podle toho se zase podpora snižovala. Majetek církve (katolické) je de facto majetkem cizího státu. Vracený majetek se nedal dát do původního stavu. Většinou to jsou památky, jejichž cena se nedá vyčíslit v penězích. Církev vlastnila pozemky kolem celých obcí, které tím byly blokovány v rozvoji. A další důvody by se určitě našly. Speciální zákon je nejlepším řešením, protože je to velké sousto. Navíc bylo předem jasné, že vznikne mnoho sporů, které se dostanou k soudu. A i tomu se lépe pracuje, pokud situaci může posoudit podle jednoho zákona.

+2/−1
6.6.2018 14:32

J41a91n 80P81a80v74e68l 8423422738536

Tady je problém, že proběhla spousta křivd a spousta křiváren. Zabavení církevního majetku je jasné, měl být vrácen. Měl být vrácen okamžitě a v plné výši.

Jenže, průšvih je v tom, že lidé vědí i o křivárnách z druhé strany.

1) Majetek měl být vrácen okamžitě. Rozprostření vrácení do desítek let je nesmysl, který umožňuje církvím sát státní majetek po desítky let. A samozřejmě, vyhovovalo to i politikům, kteří mohli odsunout dluh do budoucnosti. Bití jsou na tom obyvatelé Čech.

2) Bylo vráceno více než mělo. Můžeme se hádat o to kolik, těžko to někdo rozklíčuje. Průšvih je v tom, že autorova strana byla zároveň žalobce, soudce a v pozici ve které mohla vydírat přísedící. Pokud se někdo diví, že to lidem vadí, postrádá elementární soudnost. Proto s daní hodně lidí souhlasí, neboť je to jediná možnost, jak příliš vysoké náhrady snížit. Názen daň je samozřejmě nesmyslný, není to daň. Je to způsob jak snížit výšku restituce

3) V restituci se bere jen stav původního majetku a vrácení. Nebere se profit/ztráty v době komunistické diktatury. Tj. tento argument níže je totálně mimo

0/0
6.6.2018 13:36

K69a71r18e49l 97S28t49r74ž14a52n56o43v18s46k70ý 1208545585

Vracení majetku není rozprostřeno v čase, rozprostřeno je vyplácení náhrad za majetek zničený a nevratitelný.

Těžko říct, jestli je vraceno více, nikdo nedokáže spočítat hodnotu tak obrovského majetku, navíc když se má spočítat škoda, která na něm vznikla za uplynulých šedesát let.

+1/0
6.6.2018 14:34

J64a71n 75P19a86v56e53l 8253652558516

První věta je slovíčkaření.

Od dob církevních restitucí uběhlo pár let, takže si to moc nepamatuji. Ale co si pamatuji, tak dost lidí celkem jasně prokazovalo, že částka je přemrštěná a pro církve je celá dohoda velice výhodná.

0/−1
6.6.2018 15:49

P50a70v10e84l 32V69e96r85n65e24r 1813133282737

Jo, je hnus, co si KSCM narokuje, to bezpochyby. Smutne vsak je, ze ty samy sebe oznacujici demokraticke strany, kam se radi i KDU-CSL, nedokazaly udelat vice, nez se jen ostentativne vymezovat vuci Babisovi. Pri trose inteligence bychom takove nehorazne naroky KSCM vubec nemuseli poslouchat.

+4/0
6.6.2018 13:33
Foto

T57o71m45á19š 76Z58d87e82c18h81o92v62s31k91ý 9548121821285

Myslím, že KDU-ČSL by se v druhé vládě s StBákem naprosto zdiskreditovala.

+2/0
6.6.2018 19:19

J61i12ř85í 43H33o23r11á98k 5332872440

Lidovci se zdiskreditovali už v první vládě s StBákem, bohužel se našlo ještě hodně lidí, kteří to neviděli a dopomohli jim do parlamentu. Těsně, ale přece. Už mohl být klid.

+1/−1
7.6.2018 14:51

J82o68s57e44f 12S98u80k 4795560780924

pane Zdechovský, myslím si, že běžnému levicovému voliči nemusí být vůbec jasné, proč jeho strana podpoří trestně stíhaného milardáře, pro kterého je 50 mil. Kč drobné, pro které by přece ani nic..Ale už mu může být srozumitelné to, že se díky tomuto spojenectví zase po dlouhém čase podaří někoho okrást..

+2/0
6.6.2018 12:51
Foto

T61o86m90á13š 39Z16d75e92c20h21o97v84s65k71ý 9978231471325

Jo, to máte pravdu

0/0
6.6.2018 19:19

T17o77m34á98š 48P35í22c45l 3276283921727

Se zdaněním rovněž nesouhlasím. Církvím se žádný majetek, který dřív shromažďovaly z krve našich předků za pomoci báchorek o posmrtném životě, vydávat neměl. Jinak mě udivuje, jak za zlodějnu známou pod pojmem církevní restituce horuje lidovec, tedy člen lidové strany, která je pod vším negativním (zabavení majetku církvím do negativních věcí ale nepočítám) v letech 1948 - 1989 podepsána společně s komunisty.

+2/−8
6.6.2018 11:28

O32t36a 49K68i49n97c 6519308832936

Karma.R^R^R^

+4/−1
6.6.2018 11:24
Foto

T32o40m77á32š 83Z83d90e72c14h84o42v56s48k11ý 9678611481655

Díky.

0/0
6.6.2018 19:19
Foto

M89a92r88i56e 10J46a87n71d44o95v31á 8981703275486

Ať tu daň zaplatí komunisté. Kdyby to neukradli, tak se nemuselo nic vracet. :-)

+12/0
6.6.2018 11:19

J85a40n 89Z15i74e40g40l44e22r 1481946511148

Legitimní je také diskuse, jestli v případě církevních subjektů se jednalo o restituce, nebo spíše o obnovení legitimních vlastnických práv. Ono jaksi komunisté se vůbec neobtěžovali změnou zápisu vlastníků v katastrech nemovitostí, kde zůstaly uvedeny jako majitelé jednotlivé církevní subjekty.

+8/0
6.6.2018 10:51

J73a40n 33Z24i61e48g44l42e91r 1161226831958

Karma. Je jenom škoda, že církevní restituce neprošly už v roce 1991, kdy k jejich schválení chyběly tři hlasy v tehdejší slovenské části Sněmovny národů Federálního shromáždění. Mohli jsme si ušetřit dvacet let zbytečného handrkování. Mezitím majetek, který si církve nárokovaly, byl zablokován, nesměl být prodán a tak se o něj nikdo pořádně nestaral. Vznikly tak zbytečné stamilionové škody.

+9/−1
6.6.2018 10:11
Foto

T94o43m50á84š 86Z57d17e78c62h90o80v38s88k58ý 9128201261125

Někdy jsou dějiny neopakovatelné.

0/0
6.6.2018 19:20

J56i26ř50í 70H42o47r34á31k 5372512100

Není to o dani, ale o celkovém pojetí církevních restitucí.

1.Jiné právnické osoby nebyly restituovány.

2. Většina církevního majetku byla pouze v držbě, nikoli ve vlastnictví.

3. Ocenění nevydaného majetku bylo provedeno násobně výhodněji než u fyzických osob.

4. U restitucí fyzických osob nebyla inflační doložka a to v 90. tých letech byla inflace.

5. Když už je vydáno 99 procent veškerého majetku, tak proč se ještě vyplácejí peníze na provoz a platy? Církve chtějí všechno. Soudí se i o majetek. za který dostali bohaté náhrady a ani zákonodárci nepočítali s jeho vydáním.

6. Nedošlo ani k minimální shodě s opozicí. O přijetí zákona rozhodoval hlas poslance, který byl pravomocně odsouzený a hlasoval pro jenom, aby se nedostal do vězení (stejně šel).

7. Katoličští poslanci při hlasování byli ve střetu zájmu - hlasovali pro vydání majetku spolku, jehož jsou členy.

8. Věřících bylo před padesáti lety tak 60 procent. Teď se k církvím hlásí tak 15 procent. Takže výnosy budou putovat do Vatikánu.

A ODS to stálo pozici silné strany.

+1/−15
6.6.2018 7:41
Foto

P17a62v39e38l 60S28o76b20o49t52k84a 3710890419356

Zajímalo by mne, jak jste ke svým závěrům přišel. Mohl byste, prosím, uvést nějaké příklady - např. které právnické osoby nebyly restituovány, nějaký příklad majetku, který byl v držbě a nikoliv ve vlastnictví, ap. Některé Vaše úvahy jsou však zjevně chybné - např. že bylo vydáno 99% majetku, protože to se právě netýká majetku, za který se vyplácí náhrady.

Jinak samozřejmě souhlas s tím, že nedošlo ke shodě s opozicí. Ale kdyby ke shodě došlo, byly by restituce vyřízeny hned po revoluci, jako u jiných osob.

Že výnosy putují do Vatikánu, to už je úplná pitomost ...

+12/−1
6.6.2018 10:00

K98a90r55e32l 14Č67e26r47n37ý 6695163452451

"nestahoví-li zvláštní restituční předpis jinak, vylučují zákon č. 229/1991 Sb. anebo zákon č. 87/1991 Sb. restituci majetku právnických osob i tehdy, když tento majetek přešel na stát v rozhodné době výše uvedeným způsobem, i kdyby k jeho převzetí došlo přímo na základě právního předpisu a tento právní předpis byl nyní označen jako nezákonný nebo by byl kdykoli zrušen." .... Ale NĚKTERÝM byl nějaký majetek darován.

+1/0
6.6.2018 10:41

J47i57ř94í 52H63o85r16á42k 5252252760

Žádná právnická osoba nebyla restituována, pokud měla rodina majetek na akciové společnosti nebo na společnosti s ručením omezeným, tak měla smůlu.

99,5 procenta majetku, který měl být vydán, tak byl vydán. Peněžité náhrady za nevydaný majetek (několikrát navýšené) jsou spláceny postupně, ale navyšují se o inflaci, takž objem peněz si zachovává hodnotu z doby zahájení platnosti zákonu o církevních restitucích (to u fyzických osob nebylo). A ještě dostávají církve státní příspěvek na provoz.

Kdo to má?

A ta držba je historický problém majetku, který církev obdržela od státu (krále). aby ji nemusel platit, tak ji propůjčil polnosti a lesy, aby si z jejich výnosů hradila provoz. Ve 20. století se z této držby stalo vlastnictví.

A rychle, několik týdnu po pochybném schválení zákona podepsal svazácký funkcionář a kandidát KSČ smlouvu s církvemi.

+1/0
6.6.2018 13:10

J58a70n 54Z60i39e16g47l42e75r 1151476411898

Pane Horáku, už bod číslo 1 je špatně. Restituovány byly například sportovní organizace Sokol, Orel apod.

+5/−1
6.6.2018 10:04

K48a88r65e24l 55Č16e39r76n33ý 6815943102251

Tam nešlo o restituci, šlo o darování. Což nezakládá nějaké nároky.

+2/0
6.6.2018 10:39
Foto

P14a37v61e28l 61S59o83b30o93t65k86a 3310280919336

Komunistům, těm současným i těm bývalým, se podařilo přesvědčit obyvatelstvo české kotliny, že církevními restitucemi se jim něco bere. Když se však jednoho každého občana zeptáte, co se pro něho změní, tak neví. Vědět ani nemůže, protože pokud se něco změní, tak pouze k lepšímu. Zatímco stát se o svůj majetek starat neumí, církve to umí velmi dobře. A navíc to má často i přidanou hodnotu pro ostatní obyvatele - ať už to jsou různé hospice nebo opravené památky, které by jinak spadly.

A ještě poznámku: Církve, zahrnující statisíce věřících, obdrží od státu každý rok 4-5x méně peněz, než si díky státním příspěvkům vydělá jeden jediný člověk - Andrej Babiš. Jak je možné, že to téměř nikomu nevadí?

+8/−2
6.6.2018 7:34

T12o37m36á25š 57P88í51c35l 3456533961757

Ano, církve se o majetek, který ukradli našim předkům, uměly starat moc dobře.

+1/−7
6.6.2018 11:23

M11i27r58o20s87l33a25v 41B55u82č85e85k 6383143311544

Církevní restituce ČR řešila zcela pozdě - Ideální téma pro jitření vášní. Podařilo se u občana vybudit pocit, že něco vlastnil a má o to tedy přijít ! Tedy primitivní odpor s absolutní nevědomostí, že naopak žil a požíval výhod z cizího majetku. Tady nejde ani tak o církevm jako o princip. Pokud je již utvořena finální smlouva, tak se má prostě naplnit. Horlivcům zdanění vůbec nedochází, že jednoho dne se na návrh KSČm - Hnutí Ano a ČSSD můžou objevovat i jiné návrhy. Např. majitelé RD budou povinováni přijmout další rodinu pod svou střechu prostoru mají dost, tak se vyřeší bytová otázka. Podobně s auty, chatami. Opět zdanit - poskytnout i druhým. Dané smlouvy vyhlásit za neplatné, protože z toho kápnou nějaká % popularity. Až se to provede, bude, tak nějak lépe. Prostě to tak uděláme .Následné soudy, mezinárodní ostudu neřešme - Makáme, opět do dalších kapes ... :-)

+12/−1
6.6.2018 6:40
Foto

T32o77m92á37š 23Z15d74e94c55h79o51v36s62k11ý 9268731641825

Díky, napsal jste to přesně. Se zdaněním přišla už Gajdušková a neuspěla do Senátu. Věřím, že teď podobná cesta čeká na komunisty.

+8/−1
6.6.2018 7:32

M82i12r45o54s98l96a12v 60B77u28č50e49k 6853523661964

To je nekonečně pořád dokola a má to zcela zhoubný účinek - rozklad ! EET, církevní restituce - 30 Kč regulačního poplatku - nové formy třídního boje. Hraní na pudy, závist - netvorba hodnot - právního vědomí nedotknutelnosti. Byl jsem naivní, fakt si myslel, že to po r. 1989 ustane - nikoliv, pokračuje jinými prostředky. Nehneme se z místa ... Další zase ano, usednou v PS :-)

+6/0
6.6.2018 8:03
Foto

J12i66ř59í 69H62e94r52m62á64n18e80k 4886782532660

Možná jsem pomýlen, ale není to tak, že se nejedná o zdanění navrácených nemovitostí a movitých věcí, ale o finanční náhrady za věci, které není možné vrátit?

Protože, samozřejmě, tam je velký prostor pro lidovou cenovou tvořivost.

+2/−10
6.6.2018 5:51
Foto

T22o31m55á31š 29Z18d77e78c94h34o62v37s55k54ý 9158921971685

Církve sami o sobě z toho budou platit v momentě hospodaření. Stát tak o daně nepřijde.

+7/0
6.6.2018 7:33
Foto

M65a97r59i24e 93J30a86n59d81o88v89á 8261223805336

Ne možná, určitě:-/

+2/0
6.6.2018 11:12

P61e38t27r 40B31u47r87i34a86n 4631456104668

Naprostý souhlas, karma.

Zvlášť ty připomínky o rozežranosti komunistických činovníků z daní nás všech, při jejich hlásání Vše pro lidi, jsou pikantní.

+8/−1
6.6.2018 0:05

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz