Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zajímavé, proč některým křesťanům tolik vadí zmiňovaná hra a přitom jim vůbec nevadí skutečné násilí páchané zeměmi NATO, tedy našimi "spojenci."

Pokud by odsoudili vojenské agrese zemí NATO jako humanitární bombardování Srbska, napadení Iráku včetně vražd prezidenta a většiny členů vlády, bezletovou zónu v Libyi, potom mají právo kritizovat hru, kde Ježíš znásilňuje muslimku.

V opačném případě však jejich kritika zní jako vrchol pokrytectví Rv

Kam se na ně hrabe

0 0
možnosti
Foto

Vážený pane Petříku, díky za argument: "V Americe také bijí černochy..."

1 0
možnosti
Foto

Tomášovi Halíkovi poslala ten svůj a i Váš Tomáši. Díky za něj.

2 0
možnosti
Foto

Díky za něj. Už jsem dával karmu.

0 0
možnosti
MS

Napsal jsem T. Halíkovi email s hlavní myšlenkou, že "smysl, který jste ze hry pochopil, podle mne neruší rovinu blasfemie; mohou zde být obě polohy současně. Jinak by autor asi zvolil jiné výrazové prostředky."

Odpověděl mi, že jistě nemá monopol na interpretaci té hry, která se mu opravdu "nelíbila", jen chtěl mírnit tu "křesťanskou" hysterii. Pan Rozek a další [pozn.: organizátor protestu křesťanů, distancovali se od akce Slušných lidí] ale mohli odhadnout, co vyvolají za duchy. Kdyby mlčeli, po hře by patrně druhý den pes neštěkl, takových věcí je kolem nás mnoho.

.

V tomto světle myslím není za Halíkovým prohlášením povýšenost, ale v podstatě už marná snaha o taktičtější postup. Bez předchozí medializace by toto "dílo" nedostalo vítanou reklamu, kterou se nejspíš autor snaží vyprovokovat. Není to první Halíkovo vyjádření s velmi rozdílnými interpretacemi.

0 2
možnosti
LT

L33u18d45ě81k 12T45o80n76d49r

31. 5. 2018 23:30

Edmund Burke: "K vítězství zla stačí, když slušní lidé nebudou dělat nic."

1 0
možnosti
Foto

Obrovská karma Tomáši! Lidé jako vy dávají naději na resuscitaci křesťanských demokratů.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Ale v KDU-ČSL určitě najdete lepší politiky jak já.

1 0
možnosti
JF

J12i49ř54í 42F81o34g24e81l

31. 5. 2018 17:21

Halík je soudobý Koniáš.

4 2
možnosti
Foto

Jiří, to si nemyslím. Tomáš Halík je velmi liberální.

0 0
možnosti
LT

L34u82d45ě69k 84T42o29n65d86r

31. 5. 2018 16:48

Když teroristé vystříleli redakci Charĺie Hebdo v Paříži HALÍK tehdy napsal: "Já nejsem Charlie":

Když jsem viděl „karikatury“ časopisu Charlie Hebdo, silně připomínající znevažující obrázky Židů v antisemitském tisku, vnímal jsem je nejen jako urážku posvátných symbolů tu islámu, tu křesťanství, nýbrž také jako porušení zásadní hodnoty naší kultury, kterou je úcta k druhým – hodnoty, která není nižší než svoboda tisku.

Přes všechny sympatie k obětem a jejich blízkým bych si osobně nikdy nepřipnul odznáček Já jsem Charlie; hlásím se totiž k jiné tváři naší kultury, k té, která jistě zná laskavý osvobozující humor a ironii, polemiku vůči fanatismu a fundamentalismu, avšak odmítá vulgární projevy neúcty a nezodpovědné přilévání oleje do ohně nenávisti mezi lidmi a kulturami.

...asi bychom se měli vyvarovat extrému, totiž toho, abychom oslavovali dekadenci a cynismus jako symbol naší kultury a naší svobody: k svobodě patří zodpovědnost.

...pokud by náboženstvím budoucnosti měl být všepohlcující průmysl zábavy a stav, v němž nikomu není nic svaté, pokládám za svou povinnost varovat také před tímto cynickým trendem naší západní kultury."

Toto Halíkovo prohlášení tak konstrastuje s jeho současným postojem k brněnskému divadelnímu představení, že to nejde říct jinak než HALÍK JE OBYČEJNÝ POKRYTEC.

12 1
možnosti
Foto

Tehdy jsem to nekomentoval. Jen mě mrzí, že nyní přistoupil na tuto hru liberálů a levicových intelektuálů :-/

0 0
možnosti

Povýšenost je základní výrazový prostředek Tomáše Halíka.

Mně se tenhle pán líbil leda v Katapultu, když ukazoval Bartoškovi rozježeného opičáka. Měl u toho zůstat.;-D

3 0
možnosti
PK

No přečetl jsem si vyjádření pana Halíka, ale již několikrát zmíněnou povýšenost k věřícím jsem nenalezl. Ale asi je to jen diskus mezi věřícími.

4 1
možnosti
Foto

Možná jen nemáte senzory na jisté vzorce...

9 0
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4414x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.