Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65u60c19i79e 61V89e81l22k65á 2298930887354

Z citovaných pasáží pro mě nevyplývá, že smlouva je "nesmysl". Pokud se stát zaváže, že bude v některé oblasti pracovat, je zřejmé, že musí na tuto činnost vyhradit prostředky. Aby se ve školách diskutovalo o tom, co jsou stereotypy a že ne všichni jsme stejní, je podle mě taky správná věc.

Smlouva nikde nemluví o násilí můžů proti ženám! Úmluva (ostatně jako jí obdobné úmluvy např. úmluvy na ochranu dětí) si vybírá konkrétní problém a zaměřuje se na něj a vyhraňuje se vůči němu. Zavazuje stát a například státní zaměstnance, aby se tomuto problému věnovali - může se samozřejmě jednat i o ženy v uniformě nebo na úřadě, které podléhají předsudkům a budou se chovat vůči obětem nepatřičně.

To, že autor vytáhl někde karty, které jsem v této podobě hrála už se svojí babičkou před více než 20 lety považuje za úsměvný důkaz toho, jak se někdo snaží najít argumenty za každou cenu.:-)

Každopádně přikládám odkaz na znění úmluvy, ať si udělá každý svůj názor a nepapouškuje někoho jiného: http://www.profem.cz/shared/clanky/201/Convention%20210%20Czech.pdf

0/0
9.6.2018 10:55
Foto

A68l73e86n22a 94K55u25l44h93a20v39á 9433605985156

Nemáme kvalitní porodnice a jsme už tak daleko, že jsou si toho vědomi i porodníci. Nedůstojné rodit v prostoru pouze odděleným plentami a koukat si s protějšími ženami mezi nohy...toto bychom měli řešit...i násilí na ženách, které jsou při porodu...násilí na dětech, kdy jsem byla před pár dny na chirurgii svědkem toho, jak tam hodně násilím šili holčičku, která už měla trauma z jiné nemocnice a dvě sestry se tam před zraky nás sedících a čekající pohádaly o tom, zda je dobré s dítětem a bolestí pracovat nebo ho prostě brát jako věci, držet ho násilím a ještě mu nadávat...trauma měly obě - dítě i matka a napůl i ta druhá sestra. Pocítila jsem to i na sobě (neboť jsem to jako hodně malá také zažila), měla chuť tam běžet, ale s vykloubeným kolenem to nešlo...nejde všechno řešit zákony. Sestra před námi všemi pronesla "hlavně, že řešíme kdejakou kravinu, ale toto zásadní ve zdravotnictví, jak přistupovat k dětem při bolavých zákrocích, to nám zcela uniká a vyhýbáme se tomu." Vyhýbáme se i tomu, že kluci vyhledávají násilný sex na youtube. V rámci řešení gamblerství na internetu byl pan Závodský (který v tom hodně udělal) vyhozen (další téma). Tak si to komplikujeme a podstatné neřešíme.

0/0
16.5.2018 17:46

Z29u41z95a52n65a 67J62a51r25e33š81o10v59á 2628831183232

Jasné ne snaze zakonzervovat Česko na úrovni genderových stereotypů Troškových pohádek

0/0
4.5.2018 13:46

J42a33n23a 96V77a22l66d57r97o82v31á 2650983502277

Pane Zdechovský, mluvíte, píšete a skutek utek. Loni jsem Vás oslovila ve věci násilí na mužích, Vy jste se neobtěžoval na můj e-mail ani odpovědět.

0/0
28.4.2018 8:54
Foto

J39i81t17k46a 86F96i46a68l11o20v44á 2951705737251

Dobrý den, nejprve zopakuji, že Istanbulská úmluva není žádná legislativa EU. Pochází od Rady Evropy (je to i v nezkráceném názvu), což je meziparlamentní organizace principiálně podobná spíše OSN, kdy jsou členy třeba i Turecko nebo USA. Na půdě EP se o Úmluvě hlasovalo minimálně 2x, vždy to bylo ve formě rezoluce, tedy přijetí nezávazného a nevynutitelného stanoviska (má to význam hlavně v mezinárodní diplomacii, všichni znají "stanovisko" EU k problematice).

Vím o hlasování 24. 11. 2016, kdy to výrazně neprošlo. Stanovisko celé Evropské lidové strany bylo hlasovat proti s tím, že „není třetí pohlaví“:

http://www.votewatch.eu/en/term8-motions-for-resolutions-eu-accession-to-the-istanbul-convention-on-preventing-and-combating-violence-2.html

Další hlasování bylo 12/9/17, kdy to bylo 73 % pro, EPP doporučila hlasovat pro, ale jen kvůli tomu, že hlasování označili za formální, protože Istanbulskou úmluvu už stejně všechny státy podepsaly (jen někde chybí přímá ratifikace - např. právě v ČR), nicméně většina lidoveckých poslanců to nerespektovala a "rebelila". Zdechovský také proti. http://www.votewatch.eu/en/term8-eu-accession-to-the-council-of-europe-convention-on-preventing-and-combating-violence-against-women-.html

Zde bych podotkla, že tomu zcela změnili název a prezentovali to už jen čistě jako „boj proti násilí na ženách“, kdy se argumentuje tím, že „přeci nesouhlasíte s obřízkou?!“. Už jsem ale psala do diskuze, jestli tedy tak nutně potřebujeme do našeho kulturního prostředí a velmi dobře napsaného zákona o domácím násilí, explicitně dávat ještě obřízku, ok, udělejme to, ale kvůli tomu nemusíme ratifikovat CELOU Úmluvu.

Boj proti Úmluvě s panem Zdechovským nevzdáváme a tento komentář je toho důkazem. Dáváme tím totiž nejen našim poslancům co nejvíc konkrétních argumentů, aby jimi mohli utlouct ty, kdo s tímto nadbytečným gender nesmyslem souhlasí a rozhodné hlasování v PSP a následně Senátu tak bylo PROTI Úmluvě.

+1/0
29.4.2018 22:57
Foto

A84l41e36n31a 30K28u75l91h31a63v83á 9843175685786

R^

0/0
16.5.2018 17:32
Foto

J30i59t34k41a 81F30i80a76l70o35v44á 2861535957661

Paní Valdrová, můžete mi to přeposlat na fialova@zdechovsky.eu? My se snažíme dělat opravdu maximum pro to, abychom každý e-mail zodpověděli, ale je jich průměrně 200 denně. Občas nějaký může proklouznout, není to ale žádný úmysl, prostě jsme jen lidi.

Co se týká toho násilí na mužích, tak ten dokument Z lásky nenávist 2 v blogu není náhodná zmínka, pan Zdechovský se podílel na spolunámětu i vytvoření. Trvá totiž spolupráce s Bílím kruhem bezpečí apod.

+1/0
29.4.2018 23:02
Foto

A76l69e85n33a 67K46u34l72h28a95v21á 9163245255336

V

0/0
16.5.2018 17:32
Foto

T23o60m60á41š 40J24a46d46l42o42v64s60k59ý 5597933825878

I když tentokrát jsou lidovci na straně zdravého rozumu, nedá mi se nezeptat. Pane poslanče, co jste proti istanbulským blábolům udělal z titulu své funkce, kromě tradičního nadávání na blogu? Nějaká poslanecká iniciativa by nebyla? Co udělala Vaše zásadová partaj? Tím velkým odporem lidovců myslíte, že Vaši ministři zvedli na vládě ruku proti a dál jste seděli ve vládě s těmi, kdo je prosazují? Co evropští lidovci, kterým se křesťanské hodnoty hodí do volebních programů?

+3/0
28.4.2018 7:35
Foto

J47i35t95k16a 25F31i44a21l83o34v60á 2221855187731

Dobrý den,

už jsem to psala výše, ale raději znovu.

Istanbulská úmluva není žádná legislativa EU. Pochází od Rady Evropy (je to i v nezkráceném názvu), což je meziparlamentní organizace principiálně podobná spíše OSN, kdy jsou členy třeba i Turecko nebo USA. Na půdě EP se o Úmluvě hlasovalo minimálně 2x, vždy to bylo ve formě rezoluce, tedy přijetí nezávazného a nevynutitelného stanoviska (má to význam hlavně v mezinárodní diplomacii, všichni znají "stanovisko" EU k problematice).

Vím o hlasování 24. 11. 2016, kdy to výrazně neprošlo. Stanovisko celé Evropské lidové strany (dále EPP) bylo hlasovat proti s tím, že „není třetí pohlaví“: http://www.votewatch.eu/en/term8-motions-for-resolutions-eu-accession-to-the-istanbul-convention-on-preventing-and-combating-violence-2.html

Další hlasování bylo 12/9/17, kdy to bylo celkově 73 % pro, EPP také doporučila hlasovat pro (svou roli tam hrála i změněná argumentace ve stylu "to snad souhlasíte s obřízkami???" jak níže zkouší i další diskutující), ale jen kvůli tomu, že hlasování označili za formální, protože Istanbulskou úmluvu už stejně všechny státy podepsaly (jen někde chybí přímá ratifikace - např. právě v ČR), nicméně většina lidoveckých poslanců to nerespektovala a "rebelila". Zdechovský také proti. http://www.votewatch.eu/en/term8-eu-accession-to-the-council-of-europe-convention-on-preventing-and-combating-violence-against-women-.html

Boj proti Úmluvě s panem Zdechovským nevzdáváme a tento blog je toho důkazem. Dáváme tím totiž nejen našim poslancům co nejvíc konkrétních argumentů, aby jimi mohli utlouct ty, kdo s tímto nadbytečným gender nesmyslem souhlasí a rozhodné hlasování v PSP a následně Senátu tak bylo PROTI Úmluvě.

+1/0
29.4.2018 23:06

T61e55r12e30z35a 91H63a35j62k32o49v90a 5357812724230

NAsili na zRvenach jako blabol?

0/0
14.5.2018 17:12

T68o11m37á27š 75T88a36t16í45č39e95k 5290402210848

Ten úmysl (co vede do pekla) už dávno není dobrý.

+4/0
27.4.2018 18:26

T29e56r55e85z96a 14H91a62j62k55o70v70a 5537912804530

To je ale uplne spatne, co tady pisete: protože genderově stereotypní chování jde prý odstranit jedině tak, že budeme dětem nejdéle od mateřinek vtloukat do hlavy, že mezi muži a ženami nejsou rozdíly..

Zdroj: https://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=660411

To neni o vymazavani rozdilu. Jak pise pan Ponec pode mnou, jde o zavazne veci. Klidne to napisu jeste jednou.

....zavádí soubor definic trestných činů, například mrzačení ženského genitálu, vynucený sňatek, nebezpečné pronásledování (stalking), vynucený potrat a vynucená sterilizace a tak státy státy budou povinny do svých právních systémů zabudovat závažné přečiny, jež tam předtím neexistovaly.

Kde vydite vymyzavani ropzdilu mezi zenami a muzi? A i kdyby , o tom gender fakt neni je to o ROZDILECH.

+1/−8
27.4.2018 16:02

P84a11v60e47l 53P83o80n56e84c 6654759232890

Istambulská úmluva z roku 2011 zavádí soubor definic trestných činů, například mrzačení ženského genitálu, vynucený sňatek, nebezpečné pronásledování (stalking), vynucený potrat a vynucená sterilizace a tak státy státy budou povinny do svých právních systémů zabudovat závažné přečiny, jež tam předtím neexistovaly. Význam to může mít pro ženy z islámských zemí. Pojetí výuky genderu na školách však není moc konkrétní a je zřejmé, že v Evropě se na tom budou přiživovat řada neziskovek.

+12/0
27.4.2018 13:51

J62i67r16k31a 20L63i70b78e35ň86s25k63ý 4192741644309

Narodil jsem se do přehlédného světa v roce 1953. Muži byli muži, ženy byly ženy, děti byly děti. Nyxní přestávám světu rozumět a je tudíž čas odejít. Jak to asi bude za 60 let? Budou zase ženy ženami a muži muži, nebo nějak jinak?

+12/−2
27.4.2018 13:32

J27a65n 62Z52i57e52g43l38e59r 1471756721748

Zasloužená karma. Fakt není nutné na každý problém vymýšlet speciální právní normu, zákon, úmluvu atd. Výsledkem pak bývá totální galimatyáš, ve kterém se nevyznají ani právníci.

+10/0
27.4.2018 13:07

O38l21g47a 25P48a72v92l13í63k31o80v27á 6814168757732

V patriarchální společnosti existuje mnoho nevábných zvyklostí, ve společnosti, které jsou ovládány gender, je to stejné. Často se EU jeví jako spolek, kde hlavní slovo podsouvají jejím představitelům neziskovky, a to je děs

+4/0
27.4.2018 12:37
Foto

J32i88t73k15a 91F64i47a20l60o46v14á 2241715927591

tohle nemá s EU nic společného, je to od Rady Evropy - to NENí instituce EU. https://cs.wikipedia.org/wiki/Rada_Evropy

+4/0
27.4.2018 13:19

O26l94g16a 60P58a13v26l92í36k90o37v24á 6114408717392

Asi to tak je. Chtěla jsem naznačit, že v současnosti přebírají otěže gender úchyláci a lidé u moci to bez rozmyslu přijímají

+5/−1
27.4.2018 13:29
Foto

T70o37m62á85š 24Z85d97e68c46h56o98v15s86k36ý 9878871911385

Ano, nemá to s EU nic společného. V Radě Evropy je i Turecko a Rusko.

+2/0
27.4.2018 15:10

J30a11r85d10a 24H24e28i72m79l78i10c37h 1331181309746

boze, kdy takovéto nesmysly končí... připomíná mi to rčení : dej blbci funkci a on vymyslí lejstro....

Jestli mi začne učitelka ve školce nebo ve škole říkat takovéto nesmysly, tak to bude teprve fičák....

Jen se ptám sám sebe, kdy tyto nesmysly skončí..?!! Bohužel za peníze z fondů si jsou lidé schopni zaprodat vlastní selský rozum.

+8/−1
27.4.2018 12:34

M73i53c44h40a73l 11J19e17l91i22n56e26k 8878489643485

V prvni rade taky pro jistotu prohlasuji, ze jsem proti pachani nasili na zenach, uvedomuji si, ze je to problem a je potreba ho konstruktivne resit.

Tim receno...

Gender vsuvka do zminene smlouvy je logicka chyba, ktera spochybnuje sama sebe.

Tedy v prvnim rade smlouva rika o pachani nasili MUZU na ZENACH

Pak jako citujete

„Strany podniknou nezbytná opatření pro podporu sociálních a kulturních vzorcůchování žen a mužůs cílem vymýtit předsudky, zvyky, tradice a další praktiky, ježjsou založeny na předpokladu podřízenosti ženy anebo na stereotypním pojímání rolí žen a mužů.“ (Úmluva, Článek 12 – Obecné závazky, str. 7)

Zdroj: https://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=660411

Vidi tady jeste nekdo logickou chybu?

Neni nahodou tvrzeni: "Nasili muzu pachano na zenach" asociacni predsudek? Zvyk?

Ja osobne jsem nikdy zadne nasili na zene nespachal a tento sexisticky predsudek se me dotyka a urazi...

Jestli chce smlouva bojovat proti predsudkum, tak logicky nesmi poukazovat na nasili jedne skupiny proti druhe, protoze se dopousti "zlocinu" proti kteremu chce bojovat... Nebo mi neco uniklo?

+3/0
27.4.2018 12:15

R35u19d12a 50S38l83a37v48í70k 5943238286881

Co se týká např. statistiky znásilnění, tak je to v drtivé většině znásilnění ženy mužem.

+1/0
27.4.2018 12:48

M45i29c74h96a65l 61J24e44l57i96n56e10k 8768919313125

Oh jiste. Ja nepochybuji ze je to tak. Mate pravdu. Jenomze podle gender equality navrhu neni mozne poukazovat na gender rozdily. To je muj argument. Jestli chcete poukazovat na nasili muzu na zenach, tak jednoduse musite pripustit, ze tu mame gender related rozdily. A jestli chcete tyto rozdily nejakym zpusobem potlacit, tak jednoduse nesmite vubec poukazat na nasili muzu na zenach. Gender korektne by to muselo byt jako nasili mezi nespecifikovanymi lidmi ve vztazich nebo ja nevim jak. Neco jako... osoba spachala nasili na osobe. Jestli reknete ze se jednalo o muze nebo zenu, tak se dopoustite prestupku proti gender rovnosti...

+5/0
27.4.2018 13:02

T71e55r91e39z44a 87H97a98j28k33o45v69a 5167912124150

Ale tady se jedna o zeny. O sterilizaci zen, o nuceni k potratu, ....to zenam neni jedno.

0/−1
27.4.2018 16:06
Foto

J94i88t13k75a 37F51i90a82l13o33v89á 2611145927371

Terezo, tohle naše zákony dávno obsahují. Už od roku 2006. díky lidovcům.

+2/0
27.4.2018 22:53

T17e44r26e67z33a 66H36a58j11k40o76v96a 5477372784740

Kdyz se jedna o formy nasili jako znasilneni muzem, tak to asi neni predsudek. To fak t existuje, jako nuceni k potratu nebo zenska obrizka. To se jako bezne provadi na muzich? ne , takze se jedna o zeny . A taky to neni predsudek, nebo stereotyp.

0/−2
27.4.2018 16:05
Foto

J50i14t54k94a 80F13i28a36l44o14v11á 2561405647171

jasně, ale tak jestli nestačí současný zákon o domácím násilí a je pro naše kulturní prostředí tak strašně nutné definovat obřízku, udělejme to, což ale neznamená, že musíme akceptovat CELOU Istanbulskou úmluvu. tohle je právě přístup Slovenska - že to projdou a co jim bude chybět, tedy doplní, ale nemusí tam mít ty sporné části s podporou genderu.

+4/0
27.4.2018 20:38

M47i23c40h17a61l 70J75e43l81i38n62e53k 8748959733925

Tak to nechapu.

Ted argumentujete za gender equality, nebo proti ni.

Jestli si myslite, ze to co ste napsala nejsou stereotypy, pak argumentujete ze musime mit oddelene zakony pro zeny a muze a musime se ke kazdemu pohlavi venovat specificky na zaklade rozdilnosti a potreb. Je to tak? Ze musime chranit zeny pred muzi?

To je jasny argument proti gender equality.

Blahopreju :) Prisla jste na to R^

+2/−1
27.4.2018 23:05

T45e75r54e25z20a 98H47a42j35k41o97v41a 5877622344120

Neni to jasny argument proti gender equality.

0/0
14.5.2018 17:16



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz