Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J84a32n69a 69M56a49j29o48v65á 4775272206883

Ale můžou.

A děje se to i v případech, kdy je to dítěti vysloveně ke škodě.

0/0
31.12.2017 10:30
Foto

L13e98o63n58t95ý72n31a 11C53h17v72á75t45a83l71o88v39á 1913965116

Nemáte pravdu, to není problém soudů, pokud někdo není schopný řešit problémy ve své vlastní rodině jinak než u soudu, nezaslouží si žádné slitování a nejspíš si ani nezaslouží vychovávat své vlastní dítě, protože jak může někdo tak nezodpovědný vychovávat dítě? Co z něj vychová? Dalšího nezodpovědného jedince?

0/−1
15.12.2017 0:37

T68o76m27á25š 18H15o74l87e87k 5185330391477

8-o

0/0
15.12.2017 3:49

D95a35v45i34d 14L28o78b89p40r25e95i92s 7214654573584

Pokud jsou v manžeství děti, při rozvodu musí před soud. Dokonce i když se dohodnou na společné péči, musí jejich dohodu schválit soud.

A někdy ji neschválí.

Takže prosím nehodnoťte rodiče, které neznáte na základě Vašich neuvážených názorů.

0/0
15.12.2017 5:41

V36l85a30d18i30m35í80r 48K49o90m96á43r22e45k 5835430384488

Český soudní systém systematicky uplatňuje tvrdou genderovou diskriminaci otců. Stát na nás zvysoka kašle. Dokud nevezmeme spravedlnost do vlasních rukou (včetně odplaty) nic se na tom nezmění - jsem osobně přesvědčen.

+1/0
14.12.2017 11:31

T86o45m52á14š 86H78o32l77e46k 5125280251937

mám stejné přesvědčení

0/0
15.12.2017 3:49

J19o40s38e81f 47P18a38v75e69l53k96a 5841237307452

Nemohu se radovat z rozhodnutí ústavního soudu. Střídavá péče je další rána, kterou dítě obdrží od svých nezodpovědných rodičů. Udělají z něj kočovníka. Děje se tak přesto, že psychologové nám dokážou vědecky zdůvodnit, že jediný domov je zdrojem správného lidského-dětského vývoje. Pokud rozbila rodinu žena, nebo i v jiných případech, je jistě správné svěřit dítě otci. Ale pokud se nemohou rodiče domluvit čí malé dítě bude, snad by pomohla Šalamounova rada, ať se dítě rozsekne mečem napůl. To je to, co mu už v psychice ti dva rozvodem způsobili. Dítě by měl opatrovat ten schopný rodič, který by se ho pro jeho dobro i zřekl, aby ušlo rozpůlení.

0/−2
13.12.2017 10:13

D98a71v26i90d 54L29o73b57p86r10e51i69s 7654594303404

Šalamounova rada pochází z doby, kdy ženy, vdovy, atd. neměly vůbec žádná práva. Psychologové Vám také dokážou vědecky zdůvoddnit, že zrhuba stejný výchovný podíl obou rodičů je mnohem důležitější než prostor, kde se tak děje.

+1/0
13.12.2017 13:26

J29o31s59e48f 67P52a33v80e74l77k60a 5251427427922

No a když neměly tehdy ženy žádná práva, jak by to řešil Šalamoun se sporem dvou mužů o dítě? Znáte ten zmíněný příběh o dvou ženách a jejich dvou dětech?

0/0
21.12.2017 13:48

D40a94v37i64d 10L61o29b61p12r34e91i98s 7514464183634

Dobrý den,

jistě že ho znám. Moudrý vládce rozhodne dítě rozpůlit a skutečná matka "se obětuje" a řekne ať tedy raději dítě je s tou druhou.

V Bibli je hodně zajímavých příběhů a pouček, ale i tam jde vidět, že se názory na různé věci vyvíjely.

Ohledně sporů o dvou mužu o dítě nevím, ale zajímavý je třeba příběh Abraháma a Izáka. :-)

V minulosti (i celkem nedávné) často při rozchodu oba rodiča dali všechny děti do sirotčince (v lepším případě) a šli si po svém.

Chtěl jsem právě upozornit na to, že současný kontext je přeci jen trochu jiný...

0/0
21.12.2017 18:23

D73a75v56i82d 61L13o96b66p56r47e44i26s 7764684573254

Rád bych připomenul, že optimem péče, kterou umožňuje právní systém v ČR před i po rozdvodu je péče společná.

A stále hledám tu definici, ze které by vyplývalo, že podmínkou společné péče po rozvodu je společná domácnost.

+1/0
13.12.2017 7:42

O53l17g21a 74P37a94v30l78í98k69o57v24á 6744538807442

Chcete říci, že soudy jsou nad zájem dítěte? Je to nesmírně citlivé téma a rozhodovat paušálně je pekelná cesta. Ideální je samozřejmě, když se rodiče dohodnou a důvěřují si. Jenže takoví se až tak často nerozvádějí. Střídavou péči považuji za šílenou v tom případě, kdy rodiče nebydlí v blízkosti sebe a dítě tedy nemá pravidelný režim týkající se školy a zájmových činností. Stejně obludné je nutit dítě do střídavé péče, pokud ji zásadně odmítá. A dále je třeba vnímat i rodiče, který s láskou pečuje o dítě, ale v rámci střídavé péče je pod trvalých napětím, na co zase bude muset vynaložit úsilí, aby vykolejené dítě zklidnil či usměrnil. Nucená střídavá péče je tak trochu norská cesta rozbíjení rodin a vnášení nejistoty mezi její členy. Spíše bych viděla, že sociální pracovníci se mají věnovat rodičům, kteří nedodržují pravidla a mají jim pomáhat zbavit se nechuti vůči partnerovi, který je opustil, protože to je základní kámen úrazu

0/−1
12.12.2017 22:45

D66a24v86i49d 85L58o40b36p97r70e17i61s 7264134833424

Soudy právě určují to, jak si "zájem dítěte" vyložit.

A jedním z východisek je, že by se oba rodiče měli na výchově podílet zhruba stejnou měrou.

Mimochodem český právní systém umožňuje péči společnou i po rozchodu obou rodičů. To je to imho to optimum.

+1/0
13.12.2017 9:03

V75l76a54d44i34m43í35r 77K55o76m83á91r54e81k 5915130654108

Soudy soudí takto (ve zločinném spiknutí s matkami a OSPODy): dítě je majetek matky. Otec nemá žádné vynutitelné právo; má pouze povinnost platit maximální alimenty (u mne je to 37% ze mzdy, žiju na hranici chudoby; matka má příjem cca 1,5- ti násobek průměru). Tak prosté to je.

+1/0
14.12.2017 11:34

O58l62g80a 18P39a93v75l83í75k65o87v67á 6624958847242

Nepřipadá vám, pane Komárku, že když matka dítě porodí, je skutečně její? A protože je zájmem společnosti, aby to dítě ve zdraví dospělo, je normální, že někdo přispívá na péči na toto dítě - a kdo jiný, než druhý rodič, byť jim to ve vztahu neklapalo?, Přemýšlel jste někdy o tom, zda byste si přál, aby si vás rodiče přetahovali napůl? Pořád je to jenom o tom "já mám právo" a vůbec ne o tom "chci pro něj to nejlepší".

0/−1
14.12.2017 22:37

T47o97m97á46š 19H33o87l18e93k 5185740481817

Za psychopatické věty typu "když matka dítě porodí, je skutečně její" by se mělo trestat tak jako za rasistické a xenofobní názory

+1/0
15.12.2017 3:52

D25a78v13i94d 25L53o31b61p66r46e59i67s 7504664683894

Tak ona je to pravda, v tom symslu, že takto se určuje kdo je matka třeba v případě početí ze zkumavky, kdy genetický materiál může pocházet od jiných rodičů a porodí někdo jiný.

Samozřejmě ale chápat dítě jako něčí majetek je pitomost.

0/0
15.12.2017 5:44

O87l24g87a 16P39a44v92l15í29k90o35v73á 6714248317282

Proč jste ještě neemigroval do Norska? Tam považují děti za majetek státu

0/−1
15.12.2017 16:29

D37a12v60i86d 83L71o46b51p63r62e79i60s 7484784683654

To co píšete samozřejmě není pravda.

Klíčový pojem je "zájem dítěte" a ten je pro většinu evropských států stejně definován mezinárodními normami. O tom, že jeho zkoumání a realizace může probíhat velmi odlišně je jiná věc.

A v Norsku je na mne moc zima.

0/0
18.12.2017 15:07

P28a28v16e93l 86R41u51s80ý 8849976752

Střídavá péče je vždy lepší, pokud se oba rodiče chtějí o dítě starat a dítěti neškodí.

Jenže soud pracuje takto - dítě dáme do výlučné péče matky a otci upravíme styk v sudém týdnu od čtvrtka večer do neděle večer a v lichém týdnu od středy večer do pátku večer.

A teď vážení diskutující, proč není více v zájmu dítěte, aby bylo svěřeno do střídavé péče tak, že bude v péči otce v sudém týdnu od čtvrtka večer do neděle večer a v lichém týdnu od středy večer do pátku večer a v péči matky ve zbývající čas?

Zatím mi na toto nedokázal nikdo odpovědět.

+2/0
12.12.2017 18:53

M34i27c56h88a52l 25Š40m39e47r15e81k 8156258764457

Přesně tak! I já měl (a mám) podíl péče o dítě ještě větší (42 % všech dní a nocí každý rok), ale byla to VP matky. Proti mé vůli. Proti zájmu dítěte. Žádal jsem o SP a alternativně o svou VP.

+1/0
12.12.2017 23:03

V52l76a63d42i65m50í31r 68K55o53m18á36r41e95k 5605780114848

Jedině osobní a vynutitelná odpovědnost soudce (převážně soudkyně). Jinak pokračuje diskriminace otců. Když se nebudou bát, budou si soudit pořád jak se jim zamane. HNUS.

+1/0
14.12.2017 11:40
Foto

T94o21m34á16š 73J37a45d17l48o30v59s45k22ý 5897263515888

Vše řečené je teoreticky pravda, nicméně od pana poslance donedávna vládnoucí strany tak trochu výkřik do tmy. Rodičovskou rovnost je třeba ukotvit v zákoně, aby soudy byly povinny rozhodnout o střídavce jako první variantě a teprve poté přemýšlet o tom, že když střídavka nejde, kdo z rodičů ji znesnadnil. Pokud budeme spoléhat na Ústavní soud, nic se nezmění - soudy budou dále tvrdit, že všechny případy jsou individuální, žádné jiné město není Kolín a tak se dál budou děti svěřovat matkám a občas si přečteme blog, jak je to hrozné.

+3/0
12.12.2017 15:17
Foto

E73l27e52n41a 35V12o57j11a44n43o87v98á 4436861363798

Já se střídavkou obecně nesouhlasím. Neznám dítě, které by z ní nebylo nešťastné. Můj osobní názor je ten, že dítě má mít jeden domov, jedno doma. Je vlastně jedno, jestli u otce, nebo u matky (jako žena vcelku pochopitelně preferuji mateřskou péči). Ale s tím, že druhého rodiče může vídat jak často budou oba (otec i dítě) chtít. Pokud není rodina nějak patologická, dítě miluje a CHCE vídat oba rodiče. Oba. I otce. Pokud tvrdí, že ho nenávidí a "šprajcuje se" (děje se hlavně u dětí kolem deseti let), pak je to jen vliv momentálního vzteku, reakce na rozpad rodiny a nutno kontakt s druhým rodičem zkoušet co nejčastěji tak, aby se dítě necítilo pod tlakem a nešprajcovalo se ještě víc. Třeba zpočátku společná procházka, návštěva kina, ať má dítě pocit, že může kdykoli odejít. A co nejdříve přespávání u táty.

Jenže na tom musí pracovat oba rodiče a to od narození dítěte. Otec, který se o děti od jejich narození nezajímal, a chce najednou střídavku, se většinou setká s odmítnutím. Ne ze strany matky, ale ze strany dítěte. Ukáže se, že o něm nic neví, nerozumí mu, nezná jej. Není schopen naplánovat program, který by dítě bavil, neumí si s nimi povídat, neví o čem. Dítě mu nedůvěřuje, protože táta sedící denně u počítače a duchem nepřítomen, to bylo něco, co znalo. Táta, který se najednou snaží o kontakt, je cizí element a dítě, z principu ohrožené změnou rodinné situace, to vnímá jako další nepřátelský jev.

Pokud se navíc rodiče po rozvodu "nemusejí", dítě to vnímá a protože potřebuje zachovat "černobílé" vnímání světa (úměrně svému věku se potřebuje zorientovat v tom, kdo je "hodný" a kdo "padouch"), pochopitelně si rodiče rozdělí na "toho hodného" (většinou pečující rodič, protože je na něm dítě existenčně závislé) a "toho zlého", kterému pak dává všechno za vinu. Dokud se rodiče nenaučí spolu komunikovat a vycházet spolu hezky (nikoli neutrálně, hezky), tak se to nezmění.

+1/−3
12.12.2017 14:14
Foto

J30i29t64k21a 45F12i35a95l58o11v11á 2181195407281

já znám ale spoustu dětí, které si zase střídavku nemohou vynachválit. je to předně o komunikaci mezi rodiči, ale znám i případ, kdy spolu otec a matka nemluví, prostředníka jim dělá syn. měl to tak od školky, teď mu je 12, v mezičase se mu i soudy několikrát snažily vnutit jiný model, ale odmítal to, že je takto spokojený. I učitelé potvrzují velmi dobrý prospěch a bezproblémové dítě.

+5/0
12.12.2017 16:09

P19e88t16r 85V61e58c52e69k 6197755152381

!!

Není žádný problém najít dítě šťastné ve střídavce. Je jich dokonce drtivá většina. To však nemění nic na věci, že jsou frustrované z rozpadu vztahu.

Už dlouho jsem nečetl tak nemorální článek, jako je ten Váš. Snažíte se nabídnout a vnucovat myšlenku, že by snad měla existovat nějaká soutěž "lepší" péče mezi matkou a otcem? A kdo a kdy a kde ji bude rozhodovat???

Nenechte se vysmát. Většího pitomce než toho, který tvrdí, že pro dítě je "lepší" přijít o jednoho z rodičů těžko pohledáte.

Závěr: Všem, kteří si dělají soudy na dětmi ve střídavce, začněte se ptát před rozvodem dětí, o kterého rodiče chtějí přijít.

!!

0/0
31.12.2017 10:17

M92i56l17a15n 42S33t65e91h69l61í40k 7520709903551

Ideální střídavá péče (pro dítě) by byla taková, kdyby každý z rodičů měl vlastní byt a ve třetím (společném) bytě by se střídali u svého dítěte. Dítě by bylo pořád ve stejném prostředí a problémy se stěhováním by se přenesly na rodiče. Akorát by to bylo poněkud finančně náročnější. :-)

+3/−1
12.12.2017 13:14
Foto

J82i33ř11í 49H90e14r25m77á20n36e11k 4736302762590

Poněkud?

0/0
12.12.2017 13:56

M55i44l40a73n 41S49t51e95h68l83í53k 7480579573571

Tak existují rodiny, pro které by to byl nejmenší problém.

+1/0
12.12.2017 16:52

V63l24a70d13i69m46í17r 36K23o34m76á78r96e77k 5405590444258

I to jsem nabízel: matka omítla a soud si se mnou dokonale vytřel pr......

0/0
14.12.2017 11:41

J20i15t94k22a 96Č58e16r40n36á 2413646472649

Také jsem měla rodiče rozvedené a vůbec si nedovedu představit, že bych byla ve střídavé péči. Otec si vzal semetriku a měli spolu další dítě. Byla bych tam chudák, ještěže neměl zájem. Toho sourozenci bych brala, ale tu novou babu ručitě ne. Osudy holt jsou různé, synovec se také rozvedl, jedno dítě je s matkou a proti otci a druhé miluje oba, ale více lne otci. Tak nyní suďte kdo za to může.

0/0
12.12.2017 12:52

J67i29t61k72a 86Č13e27r16n23á 2473186262499

opr. ještě, že

0/0
12.12.2017 14:40
Foto

V64a69l54e27n38t34i18n 33P47a52p62a50z26i21a96n 6396194751701

Soudy už nesmí bezdůvodně nadržovat matkám!

Soudy už nesmí bezdůvodně opomíjet otce!

+2/−2
12.12.2017 11:13
Foto

J74i68ř19í 58H44e15r52m56á27n18e96k 4666852942570

Co to je za argumentaci?

0/0
12.12.2017 11:24

V93l45a85d19i13m39í38r 41K29o76m98á31r70e90k 5295760134718

Dělají to a dělat budou. Soudy by byly k smíchu - pokud by to nebyla tragédie. Jedině tresty sodcům by pomohly. Spravedlnost je pouze to co si mohu vynutit vlasní silou, platí stále. A otcfové jsou slabí. Stát na otce kašle.

0/0
14.12.2017 11:43

T46o50m79á54š 21H19o21l84e77k 5905240501847

Soudy mohou v našem systému vše. Jakákoli svinárna soudkyním prochází

0/0
15.12.2017 3:55

J75a54n 68Z26i61e52g98l71e40r 1451376881818

Ideální je, když se v případě krachu vztahu dokáží rodiče domluvit na péči o dítě. Pak by toho soudy neměly vůbec vstupovat. Nicméně je pravdou, že soudy stále často dávají z nepochopitelných důvodů přednost svěřením dítěte do péče matky, s tím, že otci přidělí dobu, kdy smí své dítě vidět. A vůbec neberou v potaz, že otec je schopen dítěti zajistit lepší péče. To je přece špatně, a je na to třeba poukazovat. Chápu, když si matka najde nového partnera a přestěhuje se za ním i stovky kilometrů daleko. Ale jestliže se stěhuje pětkrát za sebou během dvou let, tak je divné a vypadá to jako záměr za účelem ztížení vztahu dítěte s otcem. Ta blog karma.

+3/−1
12.12.2017 10:32
Foto

J45i82ř81í 64H96e41r92m94á48n54e76k 4496332762960

Samozřejmě. A nemyslím, že se to neděje. A dělo se to i za "socíku". Mám kamaráda, jehož manželka příliš holdovala alkoholu a on měl jejich syna v péči až do jeho dospělosti.

Prostě, každý případ je jiný. A co se týče soudu, tak, pokud vím, soud nyní musí souhlasit s dohodou rodičů o majetku a dětech. Jinak je nerozvede.

+1/−1
12.12.2017 10:40

E28v61a 47K27o78r90b32e75l11o73v67á 4332146982

Zkuste najít někde levný podnájem. Takže manžel opustí manželku, ta je na tom finančně špatně a nemůže se ani odstěhovat, aby jí manžel nesebral dítě. Dneska aby se holka hodně rozmýšlela jestli mít dítě.

0/−1
12.12.2017 11:54

V16l14a52d64i39m72í38r 13K22o93m81á56r89e36k 5105900764378

Manželka si najde milence, uteče k němu a otec přijde o děti a platí vysoké alimenty. To je běžný případ.

+1/0
14.12.2017 11:46

T75o12m53á77š 97H20o20l89e22k 5165790891387

to je v dnešní době běžnější muž to, že muž opustí ženu

0/0
15.12.2017 3:56

V18l88a94d42i49m34í83r 92K13o68m25á49r53e44k 5315100954758

Mě řekla matka že v případě střídavky (dcera ve věku 10-ti let souhlasila) - se přestěhuje 400 km daleko a dceru mi - když si pro ni přijedu - nepředá. Soud to vůbec nezajímalo: dítě je přeci majtek matky. Neotravuj fotr, máš nárok občas na sobotu odpoledne a hlavně plať.

0/0
14.12.2017 12:15
Foto

J20i96ř39í 56H11e55r37m16á42n54e48k 4606312322320

Podle mého názoru to je naprosto jinak. Základním problémem totiž není rozsudek, ve kterém má otec právo vidět dítě třeba jednou za 14 dní na víkend. To je, podle mě docela v pořádku a vhodné jak pro dítě, tak i pro otce.

Problém je naprosto jiný. Je ve vymahatelnosti tohoto práva. Jako i v mnoha dalších případech, tak i v péči o dítě, nejsou soudní rozsudky respektovány a amtky děti jejich otcům prostě nevydávají a nevydávají. Stůj, co stůj nevydávají.

Sdílel jsem asi před dvaceti lety lože s jednou pracovnicí DKC v Praze (Dětské krizové centrum) a ta vyprávěla těžko uvěřitelné historky. Matky z pomsty a také pro pocit jakéhosi vítězství nad bývalým a současně i pro své zadostiučinění, prostě děti otcům nevydávají.

A když se soud nakonec rozhodne a matce udělí pokutu, třeba 50.000,- Kč, matka ji zaplatí a "jede dál, močálem černým podél holých skal". Podle mého, by ji při prvním takovém pokusu měl šerif vsadit do šatlavy a soudce ji dát měsíc "v lochu".

Nemluvím z vlastní zkušenosti, jen z doslechu. Já těch asi 15 let péče o dceru tímto způsobem (1 x víkend za 14 dní) absolvoval a vzhledem k tomu, že jak matka dítěte, tak i já jako otec, jsme měli rozum, vše probíhalo naprosto hladce a bez jakéhokoli zádrhelu.

Střídavka je berlička, nic jiného.

0/−1
12.12.2017 10:13
Foto

J64i73ř67í 94H92e60r65m92á44n72e42k 4386382542740

...matky dětí...

0/0
12.12.2017 10:14

P87a88v26e40l 68K92o98l60a86c48e15k 7421914398539

Tak pro chlapy, co se nechtějí starat, je ten víkend / 2 týdny super. Pro ně je výhodné se rozvádět...

+1/0
12.12.2017 22:05

D52a47v91i27d 87L70o63b15p12r24e53i13s 7944834683274

Rád bych Vás ubezpečil o tom, že za poslední dobu se svět přece jen trochu vyvinul a přibývá rodičů (otců i matek :- ), kteří bychom se svými dětmi chtěli trávit přece jenom trochu víc času než víkend 2x za měsíc.

0/0
13.12.2017 9:25

V97l61a66d65i59m43í89r 62K38o65m22á79r56e87k 5275730624898

Dceru jsem roky neviděl: matka ji za veselé asistnec Ospodu a sodkyně nepředávala av ymyla jí mozek. Soud pak přihlédne k přání dítěte. Škoda že nemáme právní řád "oko za oko, zub za zub".

+1/0
14.12.2017 11:45

S30t94a45n21i65s14l34a83v 24Š25e25v88e13č75e28k 9313164801347

Střídavá péče zajisté není pro dítě to nejlepší.

(slavnej soude si tedy bude vždycky muset nějakej ten důvod najít)

+1/−3
12.12.2017 9:31
Foto

J73i93ř19í 56H39e87r32m57á82n57e23k 4956782492150

Pane Zdechovský, mám do tohoo jistý vhled a jsme si jisti, že často je střídavka v té formě, jak je realizováná u nás, tedy s malými dětmi a krátkými intervaly výměny spíš na škodu, než k užitku.

+3/−2
12.12.2017 8:57
Foto

T63o72m80á86š 94Z62d40e74c28h73o47v48s61k45ý 9618341801455

Pane Hermánku, opravdu záleží, zda a jak k tomu přistupují rodiče a jak reagují děti. Střídavá péče nemusí být týden a týden, může být měsíc a měsíc. Je to hodne o komunikaci s rodiči i dětmi. Prostě si s tím dát práci. Každému sedí něco jiného.

+2/0
12.12.2017 9:20



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz