Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e42t33r 96S71k20á27c25e87l 6774619349

Souhlasím s poslední větou článku "...rozum do hrsti". Dodal bych jen zdravý rozum, toho je nám všem třeba. A spojit úsilí pro dobrou věc.

+1/0
22.11.2017 22:37
Foto

P79e48t46r 46J41a60r13o22š 6643842841

S tim nelze nesouhlasit. Ted jeste co jste tim myslel :)

0/0
22.11.2017 23:06
Foto

H19a96n76a 35V46l17k83o77v85á 9855914452374

Tak jsem ten dokument shlédla. Krom toho co níže píše paní Blahová mne zaujala hned v počátku jedna informace, kterou si zřejmě nepřipouštíte - Norové jsou jedním z nejspokojenějších národů se svým životem i státem.

I když se vám z vašeho hlediska může zdát jejich jednání příliš socialistické, jim to vyhovuje. tak proč chcete něco měnit lidem, kteří jsou spokojení?

A pokud nejsou, není nic jednoduššího než se odstěhovat (a ovšem vzdát se výhod sociálního státu).

+3/−2
22.11.2017 20:52

L65e29o46n79a 56B85l21a13h17o39v36á 5490739259663

Napsala jste to i za mě, díky! :-)

0/0
22.11.2017 21:20
Foto

P21e86t27r 55J23a45r55o71š 6353122421

Dokazete si predstavit, ze si v nejake ankete muzete dovolit nesouhlasit?

Koneckoncu to bylo receno i v dokumentu, ze kritikou Barnevernetu muzete prijit o praci.

Ovsem to neni jedine. To ze to vetsine nru muze prijit normalni a prospesne, je spise hodne strasidelne. Koneckoncu i u nas za komunistu volilo KSC 90%. Taky si troufnete tvrdit, ze jsme byli spokojeni? A podobne to bylo i v orwellove 1984.

+3/−1
22.11.2017 22:04

L47e11o90n68a 87B51l82a27h98o60v14á 5260109619773

Norové, Dánové i Švédové se mohou svobodně rozhodnout, zda ve své zemi chtějí žít, nebo raději odejdou do Kanady, Spojených států nebo jinam, takže analogie s komunistickým Československem silně pokulhává.

V této reportáži vůbec nezaznělo, že Barnevernet nejen odebírá děti z rodin, ale zejména dětem a rodičům poskytuje pomoc ve složitých životních situacích.

A Norové jsou přesvědčeni, že Barnevernert má smysl, i když jeho zaměstnanci také občas chybují, protože jsou to jen lidé. Norové (a Skandinávci vůbec) jsou ke své zemi loajální, své politické reprezentaci důvěřují a zřejmě by kritiku Barnevernetu považovali za něco nepatřičného, z čehož by mohl zaměstnavatel vyvodit důsledky.

Ono by to chtělo znát důkladně historii Norska, protože i ten (pro nás asi nepochopitelný) vztah ke své vlasti a jejím institucím má své kořeny.

0/−1
22.11.2017 23:48
Foto

P54e81t56r 12J20a79r95o96š 6593402721

Jenze oni norove odchazeji do ciziny, stejne jako kdokoliv jiny. Jen to neni z ekonomickych duvodu. A stejne jako tomu bylo za komunistu u nas. Ano, beru v potaz zavrene hranice. I tak vule odejit nebyla nijak masova. Ani v norsku se nejedna so o zadny masovy exodus. Vetsina si totiz zvykne na jakesi nepohodli. Protoze kdyz se diktatura podava salamovou metodou, snaze se prijme. Obzvlast kdyz je kompenzovana komfortem. To pak smradek nevadi, hlavne ze je teploucko.

Ano chybuji. To nikomu neupiram. CO mi prijde absurdni a v cem vidim nejvetsi nebezpeci, je fakt, ze se nikomu nezodpovidaji, nikdo je nekontroluje a za chyby jim nehrozi zadny postih. Dokazete si predstavit fungovani PCR bez GIBS? To by asi bylo kravalu o policejnim state. I kdyz vetsine by se nic nestalo, tak by to zkousla. Protoze kdo neporusuje zakon, nema se prece ceho bat, ze?

A prave v historii mame my nad nory navrch, protoze zname 40 let diktatury. I kdyz dnes uz mnozi mladi jen z doslechu, a pritom jeste porad moc dobre vi, ze to bylo svinstvo.

Me osobne by tam nedonutili zit, ani za zlate prase.

+5/0
23.11.2017 7:58

T56o88m65á40š 26H13o42l55e94k 5525240641567

naprostý souhlas

0/0
1.12.2017 10:55

V19e49r23o20n49i20k35a 49V11a41l87a53c60h54o16v45á 3878708283225

Paní Blahová, děkuji za vaše pregnantně zformulované názory. Ten tzv. dokument ale nemůžeme brát jako popis reality, navíc se autorky samy popírají. Na jedné straně tvrdí, jak Norové Bv nekritizují a prý se bojí, na druhé straně tam zazní, že noviny jsou plné kritiky BV, zatímco pozitivní zprávy o sociálce netáhnou. A je to tak- kritika a zcela normální diskuse o BV je v Norsku běžná. Za kritiku sociálky nikdo o práci nepřijde, zvlášť když sám na sociálce ani nepracuje...

+3/−1
23.11.2017 8:55
Foto

P97e85t51r 11J95a28r58o31š 6573462221

Pokud se nepletu, ty plne noviny kritiky nebyly norske, ale zejmena ty ceske. Tudiz tam zadny protimluv nevidim.

+1/0
23.11.2017 9:05

V97e71r17o88n98i39k84a 70V19a38l40a67c45h14o84v19á 3668548833755

Norské noviny, mluvilo se o kritice a předních stranách v Norsku. Zkuste si norské noviny na toto téma rešeršovat, pokud umíte norsky. Zkusím vám najít hromadu kritických článků, které vychází v regionálním i celostátním tisku. Asi nejvíce propracovaná byla šedestistránková studie- příloha novina Stavanger Aftenbladet o případu Glassjenta- kritická studie o činnosti sociálky v Haugesundu. Autoři za ni dostali novinářskou cenu. Noviny v Norsku jsou jinak poměrně kvalitní, časté jsou polemiky k různým tématům a do hloubky jdoucí články (ne jak Mladá fronta dnes).

+1/−1
23.11.2017 9:10

V39e25r78o14n18i53k93a 61V28a62l87a36c12h68o80v63á 3618258303735

P.S. A zastání se v norském tisku v této oblasti dostane i lidem, kterým dítě nebylo odebráno z banálních důvodů, ale přesto podle novinářů a některých politiků měli dostat šanci... I když v rodině podle dokumentace bylo podezření z domácího násilí, v rodině během těhotenství matky zasahovala několikrát mj. i po jejím telefonátu policie, otec za mj. násilné trestné činy strávil celkem 16 let ve vězení...

Mluvím o případu Kena Joara Olsena a Vibeke Morrisey, který měl velký prostor v novinách (série delších článků, některé placené) např. zde https://www.rb.no/rb-helg/barnevern/lorenskog/de-fikk-aldri-sjansen-til-a-vare-foreldre/f/5-43-374425

O tomto případě a jeho pozadí si v angličtině (věc bude řešit Evropský soud pro lidská práva) můžete více přečíst zde:https://hudoc.echr.coe.int/eng#{"languageisocode":["ENG"],"respondent":["NOR"],"documentcollectionid2":["JUDGMENTS","DECISIONS","COMMUNICATEDCASES"],"itemid":["001-174201"]}

Mimochodem, v tomto typu případů Norsko ve Štrasburku většinou vyhrává a doporučuji si přečíst několik rozsudků (v angličtině), protože se tak více dozvíte o důvodech odebrání i argumentaci jednotlivých stran.

+1/−1
23.11.2017 9:20
Foto

P77e41t86r 53J62a80r66o90š 6383722731

Dekuji. Norsky neumim, ale urcite se na to podivam.

0/0
23.11.2017 9:26

V54e27r30o43n93i63k63a 93V47a20l32a81c82h36o71v86á 3818528683885

Dobře funguje i google translator, překlad z norštiny do angličtiny (tak si můžete přeložit například článek o Ken Joar Olsenovi, který jsem použila jako ilustraci, takových článků jinak vychází spousta). Pamatujete si na případ, kdy došlo asi k nedorozumění v nemocnicích (dvou) a české matce a norskému otci byla odebrána asi na šest týdnů holčička s vážnou vývojovou vadou? Jen o tomto případu v norském tisku vyšly čtyři články, dobře propracované, s vyjádřením více stran. Tam to bohužel nebylo ke stažení, mám je jen v pdf. Zde tedy nebyla uvedena jména (Ale to ani v českém tisku), protože je nechtěli uvádět rodiče, aby si to jednou dítě nečetlo. O paní Michalákové se v Norsku nepíše proto, že ona sama novináře v Norsku nekontaktovala a nešla touto cestou.Ne proto, že by se tam někdo bál mluvit a psát o BV...

Smutné mi spíš přijde, že někdo natočí nějaký subjektivní dokument, kde zazní i řada nepravd (např. o počtu odebraných dětí), a lidi to hned berou za pravdu, nepřistoupí k tomu kriticky.

0/−1
23.11.2017 9:32
Foto

T91o76m52á88š 84Z62d97e46c27h25o31v86s72k44ý 9678921181145

Paní Valachová a není to spíše tím, že jste tu opakovaně nemluvila pravdu. Tři roky se tu snažíte o BV mluvit jako o ráji na zemi, ale protože jste opakovaně nemluvila pravdu a napadala rodiče, kteří přišli o děti, tak už Vám nikdo nevěří.

+2/−2
23.11.2017 13:23

V26e68r23o14n97i90k93a 15V24a66l79a37c96h11o45v95á 3308658423665

Tomu se říká útoky ad hominen a nesmysly. Proč nereagujete na to, co tady píši? Vždy na svá tvrzení dávám odkazy právě proto, abych nevařila z vody. Žádné rodiče jsem nikdy nenapadala, nebo dokažte prosím opak. Napadám lži a manipulace.

+3/−1
23.11.2017 17:44

V45e56r46o48n72i59k46a 87V24a88l27a67c69h22o39v64á 3908118813475

Jinak, pane Zdechovský, na tomto vašem příspěvku by se daly učit manipulativní diskusní techniky (třeba v ZSV).

1. Manipulativní technika: Snažím se oponenta v diskusi znevěrohodnit útokem na jeho morální kredibilitu, a tím jej znemožnit v očích ostatních účastníků debaty. Tvrzení musí být silná, aby ostatní přesvědčila o charakterové diskvalifikaci příslušného diskutujícího , tj. typu: "opakovaně jste nemluvila pravdu, napadala (sic!) jste rodiče a další" . Není to ale doplněno ničím konkrétním, korektní argumentací typu: "Zde nemluvíte, nemluvila jste pravdu- následuje zdroj, dohledatelná citace- protože věci se mají tak a tak. Nebo "Zde napadáte rodiče, bez důkazů o nich píšete lži a pomluvy"- následuje citace a vysvětlení, v čem je daná replika hnusná. V manipulativní diskuzi ale skutečnost nehraje roli, není třeba být konkrétní a konkrétně druhého usvědčit z nemorálnosti.

2. Manipulativní technika: Vnitřní znejistění oponenta tím, že mu naznačíme, že je izolovaný, argument tohoto typu se emocionálně dotýká základní lidské potřeby být nejen v diskusi uznáván a respektován. Výrok "Už Vám nikdo (sic!) nevěří" u slabší osobnosti vzbudí velmi nepříjemné pocity. Každý chce být přece součástí skupiny, ne někým ostatními vyloučeným a pohrdaným. Může to vést k tomu, že psychicky "zasažený" diskutér raději utlumí svou aktivitu.Kromě toho i tento argument působí na ostatní. Mohou si pomyslet: nikdo jí nevěří, byl bych tedy asi divný, kdybych jí já věřil.

3. Manipulativní technika: Výše uvedené "argumenty" často vedou k tomu, že se diskuse posune pryč od merita věci. Zde oním meritem bylo to, jak o BV informují média v Norsku, zda se tam lidé bojí o problematice mluvit. Reakce typu "dokažte, kde lžu" a tak podobně odvádí v důsledku pozornost pryč od věcné roviny a původní téma je postupně zcela "zazděno."

+3/−1
23.11.2017 18:32
Foto

T73o28m81á69š 48Z25d78e34c65h17o12v10s57k61ý 9678771951625

Proč srovnáváte Nory s Dány a Švédy. Jezdím po celé Skandinávii a situace s CPS v ostatních zemích není stejná. Ano, BV určitě dělá spoustu záslužné práce, ale dělá i mnoho chyb a ničí životy lidí. Za to si kritiku rozhodně zaslouží a měl by s těmi nejhoršími kancelářemi BV něco udělat.

+1/0
23.11.2017 13:21

L66e19o76n15a 86W56u95n67d97e42r20l44i24c82h91o23v84á 1748179314680

lide kvuli kritice BV neprichazi o praci. viz verejna petice odbroniku v norsku etc. O BV se pise kriticky zcela bezne, nikdo o praci neprichazi.

+2/−1
23.11.2017 20:45
Foto

P48e92t39r 85J24a40r65o10š 6903262751

Navic v pripade smiseneho manzelstvi - viz pani Michalkova - neni odstehovani se s detmi s norskym obcanstvim uplne jednoduche.

+1/0
22.11.2017 22:05

K96a80r33l75a 59N26o31v24á71k16o14v44á 4194822255877

Milá paní Vlková, pokud si pamatujete doby nedávno minulé, myslím před rokem 1989, pak 100% voličů volilo Národní frontu a podle oficiálních zpráv byli všichni se vším spokojeni, tedy až na to, že je znepokojovala hrozba imperialismu a rozvraceči, tedy disidenti. Takže otázka je, kdo ty průzkumy spokojenosti dělá, na co se ptá a jak je interpretuje. A zda respondenti mají odvahu odpovídat po pravdě.

+4/0
23.11.2017 8:07

V25e81r53o46n19i56k68a 37V33a61l73a31c56h14o50v32á 3458398203475

To s těmi nejšťastnějšími lidmi- zda jsou to Dánové nebo Norové nebo naopak podle jiných výzkumů jsou šťastnější lidé v Africe než v Evropě- je zas bulvár, nic více. Je to jen takový sranda výzkum, i Češi se podle výzkumu cítí šťastně.:-) A tak je asi normální, že když se vás někdo zeptá, zda jste spokojená a vy se nad tím zamyslíte, tak většinou nezačneme fňukat a nadávat...Nic, z čeho by se dalo cokoliv vyvozovat.:-) Konečně i v tom dokumentu se tomu nakonec ty tři ženské v podstatě smějí (jo, jsme šťastní), není to bráno nějak moc vážně, spíš úsměvně.:-)

Jinak další zmiňovaný průzkum OSN (kde se žije nejlépe) zkoumala konkrétní věci jako gramotnost, zdravotní stav, stav životního prostředí, takže z toho je nutné vycházet...

0/−1
23.11.2017 9:01
Foto

T32o74m91á69š 13Z11d26e33c38h20o24v97s98k57ý 9218631811685

To asi za komunistů byla také "většina" Čechů a Slováků. To nikdo nezpochybňuje.

+1/0
23.11.2017 13:17

L16e69o56n71a 12B38l69a26h73o49v69á 5730349709593

Na zmíněný dokument jsem se včera dívala a potvrdila si, jak jsou si skandinávské země ve vztahu k dětem podobné. Mají jinou historii, prošly jiným vývojem než my, a my mnohému nerozumíme, o to ostřejší soudy vynášíme.

Moji přátelé emigrovali do Švédska v 80. letech, a hned v prvním dopisu zmínili, jak je odlišný přístup k dětem ve Švédsku a u nás. Ani ve Švédsku neexistují tělesné tresty, Švédově na své děti nekřičí a nefackují je na ulici, jak to často vídáme u nás. Pokud by k něčemu takovému došlo, lidé by byli schopní k takovému člověku zavolat lékařskou pomoc; nikdo by jim nevymluvil, že takový člověk nemá vážné zdravotní problémy, když se něčeho tak odsouzeníhodného dopustil. Skandinávci mají své děti rádi,o tom není žádných pochyb.

Vám, pane Zdechovský, přijde zcestné, že norské dítě na oslavu svých narozenin zve celou třídu, a tak to funguje ve Švédsku i v Dánsku. Tamní děti se tak odmalička učí nikým nepohrdat, nedopustit, aby se někdo cítil sám a odstrčený. Mně je to sympatické.

V Dánsku nám připravili školní představení rockové opery na biblické téma, v podání 12 až 14letých puberťáků. Bylo úžasné pozorovat, jak si při sólových vystoupeních děti navzájem přály úspěch, jak držely palce těm méně šikovným. Tam nebyly hvězdy a křoví, všechny děti se dočkaly zaslouženého úspěchu. A to tam byli nejen malí Dánové, ale i Tamilové, Vietnamci a další národnosti. Tak se totiž buduje soudržná společnost, v níž se lidé navzájem respektují.

Zapomněl jste na jednu podstatnou věc. Z dokumentu vyplynulo, že se v Česku nejčastěji odebírají děti rodičům kvůli špatné sociální situaci, např. když rodina nemá byt. V Norsku by tato rodina byt dostala. Děti tam odebírají nejčastěji proto, že rodiče nezvládají svoji rodičovskou roli. Barnevernet určitě mnohokrát pochybil, ale jste si jistý, že naše OSPOD se žádných chyb nikdy nedopustil?

Jinak si myslím, že Vaše angažmá v kauze Michalákových nebylo ničím jiným, než touhou se zviditelnit.

+6/−1
22.11.2017 17:45
Foto

F78r52a29n84t28i58š23e35k 61K25š20í92r 2329806255

Vy byste byla dobrou zaměstnankyní té nemravné instituce.

+4/−1
22.11.2017 19:51

L50e56o56n31a 19B85l28a76h93o91v33á 5930919859343

Nemravná instituce, která chrání ty nejslabší a nejzranitelnější?

Možná, že kdybyste jako já viděl záda dvacetikilového prvňáka se šrámy a prosekanou kůží na zádech od výprasku vojenským opaskem s kovovou sponou, kvůli poznámce, že kluk neměl jednu cvičku na tělocvik (když mu ji děti v šatně odkoply). Výprask ještě tvrdil měsíc o chlebu a vodě a spánek na holé zemi, což byl trest "laskavé a starostlivé" maminky, která se domů vracela tak dvě hodiny po půlnoci, zatímco její dvě děti na ni čekaly na schodech paneláku. To těžko mohlo uniknout sousedům, ti ale drželi bobříka mlčení, a přišlo se na to jen náhodou, díky všímavé učitelce ve školní družině... Je to už nějaký ten rok, ale na toho malého kluka a další týrané děti nikdy nezapomenu!

Kolik týraných či zneužívaných dětí jste v životě viděl Vy, nebo pan Zdechovský?

+4/−2
22.11.2017 20:24
Foto

F65r45a29n58t25i21š76e85k 60K97š48í32r 2189466505

A přesně o tom píši, že byste byla dobrou zaměstnankyní této nemravné instituce, co odebírá rodičům jejich děti. Svou odpovědí mě tento můj názor jen potvrzujete.

+2/−3
22.11.2017 20:38
Foto

B58r34o39n67i28s59l38a59v 75G37a80b13r39y46š 2592229411

Pokud se rodiče o své dítě neumí postarat, jaké by bylo Vaše řešení?

+1/0
22.11.2017 21:49
Foto

P93e38t82r 94J63a56r66o21š 6893582171

Tak minimalne bych zacal tim, ze tam kde soudy neshledaji "udajne" duvody k odebrani za prokazane, melo by dojit k navraceni deti rodicum.

+1/0
22.11.2017 22:08
Foto

B98r11o49n76i27s68l61a64v 74G41a57b74r89y17š 2482549841

Ano, souhlasím. Ale měl jsem na mysli případy, kdy ty důvody k odebrání prokázané jsou. Třeba tady:

https://zpravy.idnes.cz/matka-prodavala-porno-s-triletou-dcerou-osahavala-ji-a-olizovala-pxb-/zahranicni.aspx?c=A091201_135800_zahranicni_jba

Nebo tady:

https://pardubice.idnes.cz/zanedbany-hoch-plakal-v-okne-d1f-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160720_135730_pardubice-zpravy_jah

+1/0
22.11.2017 22:14
Foto

P74e26t72r 28J13a20r49o23š 6813932911

Asi se shodneme ze kazdy extrem je spatny. Je na miste, aby v pripade "duvodneho" podezreni byla prijata ochrana opatreni, ale ty maji pominout ve chvili, kdy se podezreni neprokaze.

+2/0
22.11.2017 22:24
Foto

B23r49o19n21i60s36l20a97v 20G21a51b74r70y28š 2642669141

Ano, shodneme. :-)

+1/0
23.11.2017 8:27
Foto

T30o43m49á77š 81Z49d47e70c55h95o59v86s66k82ý 9348551221555

Ale to jsou přesně ty případy, kdy je vhodné díte odebrat od matky a zkusit najít náhradní péči v širší rodině. To se Norsko v mnoha případech nepokouší a nepokusilo.

+1/0
23.11.2017 13:26

P62e80t30r 64S90k95á36c13e20l 6134979189

Už J.A.Komenský řekl, že na tisící podobu zla tisící najdeme lék. Zvláště dnes při explozi informací že by se nenašel způsob, jak s nezodpovědnými rodiči zatočit, potrestat jen je? A o špatné rodiče se moc nestarejme, protože jak si kdo ustele, tak si i lehne. Plné jsou domovy seniorů...

+1/0
22.11.2017 22:35
Foto

B61r97o88n15i72s14l21a52v 74G77a63b25r10y48š 2522249841

Běž otravovat někoho jiného.

0/−1
23.11.2017 8:27
Foto

T65o39m28á17š 46Z43d11e22c34h17o46v67s78k50ý 9398191561165

Stejné jako v České republice. Prvně jim pomoci třeba za podpory širší rodiny nebo charity. Příkladů je tu hodně. Skvěle to dělají například ve Znojmě.

+1/0
23.11.2017 13:25
Foto

B54r24o62n71i81s79l43a91v 47G80a80b21r75y21š 2702729911

A když rodiče nejeví o děti zájem a záměrně jej zanedbávají?

0/0
23.11.2017 13:27
Foto

F94r61a73n59t84i64š96e36k 45K42š12í44r 2679166185

Šílený etatismus, který se před ničím nezastaví a pošlape jakékoliv morální principy při sledování svých cílů. Tento jev se bude neustále stupňovat.

+7/0
22.11.2017 15:14

J55a34k89u52b 13Š84o94l35c 8691658614895

Studie o tom, kolik dětí skončí v dospělosti s psychickými problémy, asi v Norsku zpracovávána nebude.

+5/0
22.11.2017 13:59
Foto

T46o23m46á72š 75Z82d87e65c59h70o50v56s86k26ý 9398781441745

Určitě ne.

+3/0
22.11.2017 14:10
Foto

P84e38t34r 55J31a32r17o84š 6773652351

Studie nejsou treba. Nam staci nazorne priklady - Brejvik.

0/0
22.11.2017 22:09

L94e21o69n48a 51B60l63a69h58o23v78á 5180459669973

A v Československu Olga Hepnarová, šílená střelec z Uherského Brodu nebo žhář z Frenštátu, orličtí vrazi... mám pokračovat?

0/0
22.11.2017 23:53
Foto

P47e73t23r 33J49a30r50o40š 6403152671

Vsechni majio spolecne to, ze se jedna o jedince, kteri byli opovrhovani spolecnosti, kde nenasli zastani, a proto se ji pomstili.

U Hepnerove bez debat. U UB a Frenstatu asi tezko muzeme mluvit o spatnem detstvi, ale budiz.

S orlickymi vrahy jste mimo. To je ciste zalezitost mafie a penez.

Ale ani jeden se v jedne veci nepodoba Brejvikovi. Brejvik utocil na system. Tedy na lidi, kteri ho reprezentuji - vladni instituce a mladeznicka organizace politicke strany. Zatimco u nasich sociopatu slo ciste o zabiti co nejvetsiho poctu lidi ve svem okoli, on cilil na hlavu hydry.

0/0
23.11.2017 8:07

K23a15r60l94a 19N57o92v53á88k31o98v94á 4324552795657

No, přesně. Všichni tito byli vychováváni a prožili podstatnou část života v totalitní společnosti. Takže jste se trefila.

+2/0
23.11.2017 8:17
Foto

P65e65t48r 71J36a18r57o19š 6823442561

Jenze to nesedi na strelce v Nemecku, nebo USA. USA ac tedy povazuji za silne policejni stat, urcitych aspektech zivota, a zejmena vychovy jsou hodne tolerantni.

0/0
23.11.2017 9:31

I24r93e63n15a 11K35r45o10u68p59o10v30á 4350283247672

To je cena za klidný, pohodlný a bezpečný život. Norský občan se nemusí starat, stará se stát. Norský občan se (zatím, ale to je jiná pohádka) nemusí bát - jenom státu.

A většina nechce ten zatuchlý, ale teplý pelíšek větrat. A když se o to někdo potrefený pokusí, zjistí, že ostatní tu propocenou duchnu ještě přilehnou. Ono podívat se pravdě do očí je často strašlivý pohled, tak je lepší uhnout očima a věřit, že to byla jen fata morgana.

Jen je mi líto cizinců, kteří přilákáni tím, co se jevilo jako naděje na příjemný, pohodlný a bezpečný nový domov, trpce doplatili na neznalost skutečnosti a místních nepsaných a nevyřčených pravidel. Neměli jak se o nich a o následcích jejich porušování dozvědět, když ani Norové obludnost situace nepřiznávají.

+7/0
22.11.2017 13:11
Foto

T12o24m27á43š 67Z83d63e11c68h14o96v20s14k32ý 9258471941625

Mnoho lidí se o nich už dozvědělo díky medializaci případu Evy Michalákové a dalších.

+3/0
22.11.2017 13:55

P38e47t87r 95D62r94a63p95a78l 3455398473345

pan Ruščák zde na blogu uveřejňoval seriál o životě v Norsku (Skandinávii), bylo to velmi poučné...tam bych opravdu žít nechtěl, de fakto dirigistická, protekcionistická, až totalitní společnost která si poslušné občany uplácí vysokou životní úrovní

+10/0
22.11.2017 12:57
Foto

T13o33m93á39š 75Z25d59e92c23h35o59v18s89k31ý 9238831301645

Je to jak ze špatného filmu...bohužel.

+2/0
22.11.2017 13:54
Foto

P46e90t86r 40J28a14r17o59š 6313632321

Ona jim dojde ropa a norum snad pak dojde trpelivost.

0/0
22.11.2017 22:11



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.