Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J96a69n 62Ř47e91h12á22č35e16k 7590436481125

Trochu obecněji: pokud je skutečně nutno v Evropě kompenzovat úbytek obyvatel, tak bych doporučil implementovat nějaký kontrolovaný imigrační program (třeba po vzoru americké Green Card Lottery), kterým by se otevřely dveře i třeba lidem z východní Asie či Jižní Ameriky. Tím by došlo k určité diverzifikaci, takže by nehrozilo vytváření monokulturních ghet.

0/0
12.9.2017 3:33

J33u26l33i39u80s 14C64h55a97l56o52u50p80k64a 4842799950721

A neměli by Lékaři bez hranic nastoupit do našich příhraničních ordinací, kde je lékařů nedostatek?

0/0
11.9.2017 18:40

J57i75ř11í 10V39a17c27a 7532463437771

Pozavírat jako členy organizovaného zločinu s bílým masem. Schválit lustrační zákon - tj. s takovýmto trestním rejstříkem neumožnit dostávat dotace ... a je vymalováno.

+2/0
10.9.2017 8:28

B70o76h63u97s21l47a68v 13H13u90d40z38i89e51c71z16e93k 2519308569495

Češi a neziskovky kradou.

0/0
8.9.2017 20:29

Z36d63e70n90e35k 32H25o93r31n62e60r 4284211302853

Měli byste se v KDU přestat přetvařovat a škrtnout urychleně to počáteční K. S křesťanstvím jste sekli. Snažíte se zalíbit nejnižší voličské základně, lidem na pokraji fanatické nenávisti vůči všemu, co není jejich zaprděné bydlo. Vedle toho si libujete v pojmech nacistického vidění světa. Podle Čunka jsou pochody homosexuálů pochody smrti naší civilizace. Posílíte, jistě posílíte v neonacistických vodách. V křesťanských a občanských však spláčete nad podbízením, za pár týdnů uvidíte.

+2/−6
5.9.2017 22:21

J75a85r82o53m47í20r 91F68a65j45k72u20s 4860455211598

Ještě uvidíme, kdo uvidí!

0/0
5.9.2017 22:37

Z94d22e30n30ě49k 10B36á29r21t46a 6869192687760

Přesně tak,žvásty Čunka připravily KDU o jednoho voliče,konkrétně o mě...minule jsem je volil,ale letos už muj hlas nedostanou,začínají moc "čunkovačet"...

0/0
5.9.2017 23:13
Foto

T70o39m51á30š 27Z64d47e13c12h26o70v12s34k89ý 9598151161855

Tak to také ne. Čunek prohrál na sjezdu. Strana jeho směrem rozhodně nejde.

0/0
6.9.2017 7:38

D51a11n32i97e98l 64K36r85o55n33e35r 7734154596967

Vy vubec neresite, jestli ma pan Zdechovsky pravdu nebo lze...Vam je to totiz uplne jedno. Proste to, co rika, je pro vas neprijatelne a tak je ten spatnej zatimco prolhane neziskovky jsou ti dobri...Jestli je tady nekdo nemoralni muz, pak to neni pan Zdechovsky ale vy...

+6/0
6.9.2017 0:57
Foto

T67o94m48á56š 92Z90d41e39c74h26o27v33s39k34ý 9948311861815

Děkuji, ten příspěvek pana Hornera spíše beru jako snahu si na někoho zanadávat.

+1/0
6.9.2017 7:40

Z12d81e35n75e47k 41H51o64r90n78e91r 4794761512643

Ach vy nejchytřejší na světě V

0/−1
8.9.2017 20:22
Foto

T51o37m32á63š 65Z58d92e59c68h92o33v81s46k12ý 9558311381145

Dobrý den, pane Hornere, omlouvám se, ale chcete říct, že díky tomu, že říkám pravdu a argumentuji, máme nacistické vidění světla a nejsme křesťanská strana? Tak to fakt ne!8-o8-o8-o

+3/0
6.9.2017 7:37

Z86d33e56n25e41k 29H10o25r51n36e50r 4604821462503

Argumentace je v pořádku. To z vás jistě křesťanství nesmaže. Ale nepochopení pro citelné omezení úmrtnosti migrantů ve Středozemním moři z vás dělá nelidské osoby bez křesťanského pochopení. Navíc vaše "fakta" si může vyrobit každý. Zde bych byl velmi opatrný. Dokud nebude nějaká skutečnost skutečným vyšetřováním ověřena, tak bych se do kritiky s pouhým přesvědčením nepouštěl. Doufám, že případně vydáte dementi, až se třeba ukáže, že to bylo jinak. Já zase cítím předběžnou povinnost se vám přijít omluvit, pokud se ukáže, že jste měl pravdu. Prozatím to nelze ověřit.

0/0
8.9.2017 20:02

P81e73t81e67r 97N32e25š53v88a75r16a 8548176682277

Počítám, že po volbách v Německu se proud běženců obnoví a asi i zesílí. Teď bylo nutno situaci uklidnit protože jinak by zde bylo riziko, že Merkelová nevyhraje. A druhého Trumpa v Německu nechtějí.

0/0
5.9.2017 14:36
Foto

T87o32m70á50š 71Z64d41e94c22h89o43v64s42k51ý 9338271411505

Nemyslím si. Německo má ještě z roku 2015 obrovské bezpečnostní problémy. Je obrovský tlak i CSU i samotné CDU na uklidnění situace a posílení bezpečnosti.

+1/0
5.9.2017 21:55

Z45d94e30n81ě48k 70S16t63r17n12a35d 1655220556189

Tak CDU je v otázce přijímání uprchlíků z německých politických stran nejzdrženlivější. Socialisté ať už z SPD, Die Linke nebo Zelených jsou vůči nim ještě daleko vstřícnější. AfD nepočítám, ta pro změnu krom uprchlíků jiné téma nemá, a po počáteční euforii se z důvodu názorové nejednotnosti pozvolna rozpadá.

0/0
10.9.2017 16:51

D81a18n61i38e22l 94K78r26o42n86e55r 7174884596207

Ja bych se vas chtel zeptat na jednu vec, mozna budete mit nejake informace. Nekdy v kvetnu jsem narazil na clanek o poctech imigrantu, kteri pres more pripluli do Italie. Tehdy celkovy pocet od zacatku roku cinil cca 54 000. Ihned jsem si vybavil jiny clanek, kde bylo psano neco o 9000 "zachranenych" migrantech za posledni 4 dny. To je obrovske cislo, tak mi to nedalo a zacal jsem patrat po clancich, ve kterych se pise o zachranenych migrantech na ceste do Italie z tohoto roku (od zacatku az po stavacici den, coz byla tehdy asi polovina kvetna). Dopatral jsem se cisla cca 30 000. Predpokladam, ze ne ke kazde takove akci vysel clanek, takze pocet migrantu dovezenych do Italie byl vyssi, nehlede na to, ze jsem urcite ani vsechny clanky nenasel. A ted ta otazka na vas. Mate nejaky zdroj informaci, ktery rika, kolik migrantu se letos do Italie dostalo vlastnimi silami tj. bez ucasti neziskovek? Jak na to tak koukam, tak to totiz vypada, ze prakticky vsechny migranty privezly neziskovky a i kdyby ne, tak ta zdokumentovana nadpolovicni vetsina je jista. To, at mi pak nikdo nerika, ze "migracni vlnu nelze zastavit". Na tuhle vetu zacinam byt silne alergicky. Samozrejme zabyval jsem se pouze zjistovanim, kolik migrantu priplulo po mori a pouze do Italie. Dalsi cesty a zpusoby jsem neresil.

+1/0
5.9.2017 13:21
Foto

T47o52m87á23š 65Z33d31e67c50h31o79v65s11k33ý 9918851341305

Dobrý den, pane Kronere,

záleží, odkud ty zdroje čerpáte. Něco jiného říkají Italové, něco jiného neziskovky a já nejraději používám tento UNHCR a eurostat. Těm se dá jako jediným věřit

http://data2.unhcr.org/en/situations/mediterranean/location/5205

Jinak kolik bylo přivezeno migrantů loděmi neziskovek je opravdu nezjistitelné. Řada z nich si totiž v údajích uváděných na svým webech protiřečí.

0/0
5.9.2017 22:03

J19a33n 68R24á64ž 1129383494260

K tématu vzdorování lodí "zachraňující" migranty na moři nechat si provézt kontrolu:

Dle článku 31 Úmluvy o mořském právu Uprchlický charakter osob na palubě sám o sobě neopravňuje ke vstupu do žádného přístavu. Podle výše uvedeného tedy mezinárodní právo opravňuje státy přijmout všechna přiměřená opatření, aby zabránily vstupu lodi, která veze nelegální imigranty do přístavu a požadovat po takové lodi, aby opustila pobřežní vody.

Obecné mezinárodní právo poskytuje možnost pobřežnímu státu zkontrolovat cizí loď, která se chystá vstoupit do jeho pobřežních vod, tj. ještě před vstupem na jeho území. Pobřežní stát zde může provádět kontrolu potřebnou k tomu, aby bylo zabráněno porušování celních, finančních, přistěhovaleckých nebo zdravotnických předpisů platných na jeho území nebo v pobřežním moři . Pokud má tedy přímořský stát dostatečný a rozumný důvod si myslet, že loď zamýšlí vstoupit do jeho pobřežních vod a tím porušit jeho přistěhovalecké předpisy, má právo loď zastavit a vstoupit na palubu.

K tématu vnucování migrantů, kteří nedostali asyl v jiné členské zemi EU:

Nařízením Rady (ES) č. 343/2003, kterým se stanoví kritéria a postupy pro určení členského státu příslušného k posuzování žádosti o azyl podané státním příslušníkem třetí země platí, že „pokud je na základě přímých nebo nepřímých důkazů zjištěno, že žadatel o azyl překročil nedovoleným způsobem pozemní, námořní nebo vzdušnou cestou hranice některého členského státu ze třetí země, je k posouzení žádosti o azyl příslušný výhradně tento členský stát.“

+4/0
5.9.2017 12:28
Foto

T13o48m60á25š 97Z73d57e91c87h23o33v41s51k57ý 9858931871895

Tady chyběla vůle.

+1/0
5.9.2017 22:15
Foto

J25i22ř25í 19H93e68r81m68á50n86e77k 4376332202370

Karma. Svým způsobem je ten dnešní svět daleko nepřehlednější a nebezpečnější, než třeba v době tzv. Kubánské raketové krize (okolo r. 1962, takže asi před 55 lety).

A to jsme tehdy jako děti měly obrovský strach, zatímco teď zdánlivě žádné akutní nebezpečí nehrozí, zato se však k nám blíží nebezpečí nenápadné a plíživé. A mnozí z nás mu ještě pomáhají.

+11/0
5.9.2017 11:58
Foto

T83o15m63á11š 69Z64d67e36c74h10o97v21s95k76ý 9818211371705

Ano, to máte pravdu. Jinak díky za karmu.

+1/0
5.9.2017 22:04

J24a48n 34S13o87u39č65e55k 2251156178149

Pane Zdechovský, tytéž informace, jaké jsou známy Vám, jsou jistě známy i ostatním europoslancům. Tak proč se nic neděje? Proč Evropský parlament mlčí k tomuto porušování zákona? Proč evropské bezpečnostní orgány již dávno nekonají a ani se nepokoušejí rozbít tuto pašeráckou síť?

+8/0
5.9.2017 11:56

Z19d84e10n31ě24k 73B80á39r85t29a 6599542877430

To bude asi tím,že evropské bezpečnostní orgány nemají v Lybii žádné pravomoce,ani možnost tam pusobit...vyjednat něco v tak problematické zemi není nic jednoduché,Evropa muže v té části Lybie,kterou ovládá vláda jenom pomoci v boji proti pašerákum....

+1/0
5.9.2017 12:03
Foto

J93i70ř70í 71K72r14á66k98o61r94a 9889593

Jako by nedostatečné pravomoce v africké zemi byly kdy v historii pro evropské země nějakou brzdou. LOL

+1/−1
5.9.2017 12:25

Z11d75e71n13ě19k 51B31á67r94t87a 6359942557660

A jak si to představujete...?Má tam vlítnout armáda a Lybie,která se dává pomalu do hromady znovu destabilizovat...?

0/0
5.9.2017 12:35
Foto

J46i55ř40í 37K28r73á57k98o94r71a 9849533

Jako by je to nějak trápilo. Buď se dohodnou nebo tam budou operovat válečné lodě jako v somálských vodách.

+2/0
5.9.2017 13:09

J42a43n 98S51o85u48č35e35k 2231796638249

Ono by stačilo jedno, pane Bárto, prostě pašerácké lodě důsledně otáčet a vracet. Pak, kdyby zákazníci pašeráků zjistili, že se do Evropy nedostanou, by se tahle síť rozpadla sama.

0/0
5.9.2017 12:38

J25a49n 13R66á74ž 1989813444760

Vracet pasažéry lodí , které tím, že plují v mezinárodních vodách v rozporu s pravidly námořní plavby se dostali do ohrožení života na území státu, který jim umožnil opustit své pobřežní vody, má oporu v mezinárodním právu, na rozdíl od způsobu, kterým byl odstraněn Kaddáfi.

Výmluvy na mezinárodní právo, jsou v tomto případě irelevantní.

0/0
5.9.2017 12:38
Foto

T27o47m29á52š 30Z66d69e84c52h75o75v41s33k96ý 9878331941455

Málokdo se chce do těchto konfrontací pouště, pane Součku. Proto často argumentuji sám proti dalším desítkám kolegů.

+4/0
5.9.2017 22:16

J49o56s29e41f 33R75z76y23m12a33n 1542424295720

Nechápu, proč se pořád mluví a zdůrazňuje, že to jsou "neziskovky", které brání přítomnosti policistů na palubě. Copak je to důležité ?

Vždyť to je jen právní forma zřízení některých organizací. Neziskovek jsou tisícovky s různým zaměřením činnosti.

Je to stejné, jako bychom mluvili, že "akciovky" brání přítomnosti policistů na palubě. Někoho by mohlo napadnout, že třeba i OKD :-).

Anebo bychom mluvili, že "eseróčka" brání přítomnosti policistů na palubě.

A veřejnost by si jo začala dávat bacha na všechna eseróčka :-). Nenávist naštvaných lidí by je postupně znemožnila a odepsala.

+3/−17
5.9.2017 11:44
Foto

J12i19ř65í 26K61r32á42k27o67r64a 9389363

Neziskovky (NGO) jsou specifické organizace. V podstatě jsou zpravidla závislé na státních dotacích, takže jsou zákonitě pod drobnohledem. Stejně jako státní a státní příspěvkové organizace.

+3/0
5.9.2017 11:48
Foto

J87i47ř83í 26K15r78á51k13o45r94a 9299973

Srovnání to snese spíš s takovými organizacemi jako jsou odborové organizace. Je naprosto běžné, že se používá paušální slovo "odboráři", když se mluví o nějaké záležitosti, která se jich týká.

+1/0
5.9.2017 11:49

J16o95s76e53f 53R67z60y97m43a55n 1672304875310

S tím nesouhlasím.

Srovníní neziskovek s odborovými organizacemi je stejné jako srovnání akciovek s odborovými organizacemi.

+1/−3
5.9.2017 11:53
Foto

J17i43ř23í 17K39r60á75k93o48r88a 9759283

Nemáte pravdu.

Akciovky = soukromý sektor.

Neziskovky = víceméně státní sektor. Podstata je stejná jako u odborářů. Jsou to nátlakové organizace, které čerpají státní peníze.

Pokud byste to chtěl srovnat se soukromým sektorem, tak byste nebral akciovky nebo eseróčka, ale spíš různé asociace.

+5/−1
5.9.2017 12:03

J17o49s62e77f 68R66z23y46m28a55n 1352654725240

Ale kdepak.

Kde jste na to přišel, že neziskovky = víceméně státní sektor ?

Víte co znamená NGO ? - nevládní, nestátní organizace.....

0/0
5.9.2017 12:08
Foto

J96i76ř38í 53K91r25á94k26o57r43a 9699323

Vím, že se to tak jmenuje, ale struktura financování naznačuje, že ty organizace jsou na státních penězích v podstatě plně závislé. Takže sorryjako, ale nevládní a nestátní my ass...

+7/−1
5.9.2017 12:14

J87o89s46e39f 12R37z64y77m48a52n 1572794765980

Tak konkrétně u těch organizací, které působí ve Středozemním moři, silně pochybují, že jsou závislé na státních dotacích.

Nebylo by nic jednoduššího, jak jim dotace neposkytnout a jejich nežádoucí činnst ukončit.

0/−1
5.9.2017 12:19
Foto

J63i73ř83í 88K86r86á50k65o45r78a 9269193

Jak které. Jsou takové, které vznikly jen pro tenhle jediný účel, a to formou sponzorských darů hádejte od koho? Samozřejmě od jiných neziskových organizací. Podle všeho pak některé vznikly i jako docela dobrý byznys, živený regulérním pašováním lidí.

Pokud se však bavíme o takových MSF, tak ti mají komplexnější strukturu financování a ten poměr financování státní x soukromý sektor je jiný. Jenže takových je málo. Jsou to dost úzce specifické případy. Většina však funguje tak, jak jsem popsal.

0/0
5.9.2017 12:23

J13o22s32e15f 44R98z44y35m55a80n 1252334375170

Od jiných neziskových organizací asi těžko.Ty nemohou přeposílat peníze z veřejných zdrojů třetím osobám. Pokud veřejné zdroje mají, tak na svůj vlastní provoz. Maximálně tak z nadací.

A o byznysu v případě neziskovek nemůže být řeč. Ty nejsou založeny za účelem zisku.

0/−1
5.9.2017 12:36
Foto

J93i45ř39í 35K74r42á98k29o47r38a 9189713

To je samozřejmě nesmysl. Mohou peníze darovat a také to hojně dělají. Viz můj post o něco níže.

LOL, příjmy od pašeráků určitě nevykazují do daní.

+1/0
5.9.2017 13:10
Foto

H23a58n98a 30V91l38k70o68v85á 9815794412894

Inu, pane Rzymane, takto (jak vím od vás od včerejška) jste údajně jedním z šéfů Klokánků...A tyto blahé paměti dokonce poskytovaly (nesplácené) úvěry....

Tak kde je ten zakopaný pes?

+1/0
5.9.2017 16:49

J10o88s32e79f 63R48z19y86m52a22n 1932544965800

A co z toho plyne ?

Akciovky jsou také specifické. Eseróčka jsou také specifické.

A NGO vůbec nemusí být závislé na státních dotacích, mohou mít financování z různých nadací apod.

0/0
5.9.2017 11:51
Foto

J21i14ř44í 45K19r80á32k74o11r39a 9919883

Drtivá většina příjmů těch desítek tisíc NGO, které existují jen v EU, čerpá peníze ze státního. Ať už formou přímých místních grantů, nebo formou vzdálenějších dotací EU, nebo formou přeposílání jiných dotací z jiných neziskovek. Zkusil jsem před pár lety takto rozklíčovat financování několika neziskovek tady v ČR. Složení bylo vždy podobné - nějaké dvě třetiny přímé granty z místních státních organzací a EU, třetina pak nepřímé granty ze zahraničních organizací. Když jdete po nich, tak zjistíte, že poměr mají podobný. Takhle projdete řetězem neziskovek až k tomu poznání, že 99 % příjmů mají z rozpočtů národních států nebo EU, příp. od podobných amerických neziskovek či státních organizací USA.

+3/0
5.9.2017 12:13

M58i34l58a57d55a 43Š52n82a29j58d15r37o17v24á 3137704554

Pane Krákoro, každá ta česká organizace musí mít ve sbírce listin účetní závěrku, ze které financování vyplývá poměrně jasně. Většina právních forem, kromě spolků a pobočných spolků, musí vypracovávat výroční zprávu a zveřejnit tamtéž.

A navíc Rada vlády nechává každým rokem zpracovat Rozbor financování NNO.

A vychází z toho trochu jiná čísla. Tedy v ČR

+1/0
5.9.2017 13:05
Foto

J18i96ř83í 72K86r69á69k75o96r53a 9169283

Každá organizace má samozřejmě povinně zveřejněnou výroční zprávu, zpravidla na webu. Z těch jsem při svém pátrání vycházel.

0/0
5.9.2017 13:11

D66a57n78i33e55l 30K37r28o62n45e97r 7634384436917

Vsak prave to pan Krakora popisuje. On prece nikde netvrdi nic o tom, ze by investigativne zjistoval z nejakych neverejnych zdroju neoverene informace. Naopak...ono to financovani je verejne dopatratelne a je tam vsechno krasne videt. Neziskovky to netaji a ani nemuzou...Cili nic z toho, co jste napsala, nevyvraci slova pana Krakory...

0/−1
5.9.2017 13:28

P55e38t18r 12T65o28m13e54k 1316932140841

Netvrdím, že všechny neziskovky ale rozhodně to platí pro mnoho z nich, že to jsou odporní vysavači. A rozhodně to platí pro bandy převaděčů.

+16/0
5.9.2017 10:45
Foto

T46o88m86á79š 46Z97d75e10c91h57o57v82s68k82ý 9428371551615

Ano, také bych neházel všechny do jednoho pytle. Některé ale opravdu jsou pro mě obrovským zklamáním.

0/0
5.9.2017 22:17
Foto

J84i19ř58í 36K77r30á67k44o14r62a 9479533

Měsíčně posílám Lékařům tisícovku. Po diskusi s jejich zástupcem na Twitteru, kdy nebyl schopen jednoznačně vysvětlit, proč nepřistoupili na kodex, jsem se rozhodl, že si vyberu jiný subjekt. MSF jsou teď z mého pohledu nedůvěryhodní.

+14/0
5.9.2017 10:31



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.