Diskuse

Jak dlouho budou soudní znalci šikanovat svými posudky nevinné lidi?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám stejnou zkušenost s jinou "znalkyní". Soudili mě za týrání dcery - 14 let. Dle posudku znalkyně našla znaky týrání. Ty se projevily tím, že i když nosila čtyřky, jako otec jsem to nijak neřešil, resp. jsem ji jen nutil se stále učit. Pak byla dle posudku dcera hospitalizována s psychickými potížemi a nakonec, i přes špatný prospěch jsem ji stresoval tím, že musela skládat přijímačky na víceleté gymnázium. Soudu pak paní znalkyně sdělila, že všechny tyto informace má od dcery a hlavně její babičky - je pravdou, že s tchyní jsme se těžce nesnášeli. Ověřit si na příslušném gymplu, že tam dítě nemělo nikdy podanou přihlášku, považovala znalkyně za nadbytečné. Ověřit si v nemocnici informaci o hospitalizaci - dítě bylo cca 5 dní na infekčním oddělení s podezřením na salmonelu - bylo také nadbytečné. Prý by to vyjádřilo nedůvěru dítěti, což podle znalkyně je nepřípustné. Informace o tom, že s dítětem jezdíme pravidelně několikrát do roka do pedagogicko-psychologické poradny, pak zaskočila znalkyni, státní zástupkyni i soudkyni. Následující výslech ředitele poradny, který dceru vyšetřoval, byl následně bagatelizován a od znalkyně se mně dostalo doporučení, že když jsem viděl, že návštěvy poradny prospěch nijak nezlepšují, měl jsem si koupit odbornou literaturu, které je na trhu dostatek, problém nastudovat, vyhodnotit, že poradna nemá pravdu a sehnat dítěti jiného odborníka. Na základě posudku jsem dostal podmínku. Odvolací soud jen přezkoumal, zda soud prvoinstanční soud postupoval správně (byl tu přece posudek znalce) a podmínku potvrdil a ze stolu to smetl v dovolání až vrchní soud, který i bez znaleckého posudku usoudil, že chtít po dítěti, aby se učilo a mělo alespoň průměrný prospěch - navíc v intencích doporučených poradnou - není týrání, ale správný přístup rodiče. A znalkyně je znalkyní dál - je v podstatě nedotknutelná. Už dávno u nás nesoudí soudy a zdravý rozum, soudci se bojí rozhodnout, rozsudky vytvářejí dle zadání soudní znalci na všechno. Beztrestní.

0 0
možnosti

Tahle "dáma" mi dělala posudek když jsem chtěl dítě do střídavé péče. Stálo mě to 27 000,-Kč, byl jsem tam asi hodinu, kdy polovinu času mi dávala kázání, jak děti patří k matce, střídavá péče je proti dětem, chlap se neumí postarat a má raději pořádně vydělávat a zabezpečit dítě i matku finančně. Z jejího posudku se mi dělá špatně ještě teď, ale v odvolacím řízení jsem nakonec i přes její vylhaný posudek střídavou péči získal. Každopádně ta paní je zapšklá stará kreatura a její nenávist k mužům z ní doslova tryská.

0 0
možnosti
Foto

V53í90t 15H85a45s32s88a14n

29. 6. 2017 17:05

Pane Zdechovský,

soudní znalci se dělí na ty, kteří nedostávají zakázky na vytvoření znaleckých posudků a na ty, kteří často dostávají zakázky na vytvoření znaleckých posudků. Od těch, kteří často dostávají zakázky na vytvoření znaleckých posudků se na oplátku očekává, že se zachovají jako jakési (censored) a posudek vytvoří podle představ zadavatele.

Dobře napsaný článek o palčivém tématu. Sdílím.

S pozdravem VH

3 2
možnosti

Copak? Nejaky o vas napsal, ze jste agresivni nasilnik?

1 1
možnosti
Foto

a co pro to vy, jako politik uděláte???

1 0
možnosti
Foto

kolem září/ října plánujeme udělat konferenci k tématu Křivé obvinění v porozvodové praxi, kam chceme pozvat různé soudce a znalce ... a také psychoterapeuty, vyšetřovatele, aby si to vyříkali a viděli lépe důsledky některých svých zbrklých rozhodnutí.

1 0
možnosti
Foto

Pakliže se prokáže, že paní znalkyně pochybila, měla by být citelně potrestána.

Nicméně - problematika soudně znaleckých posudků je poměrně složitá, jak se ukázalo v případě tragického činu schizofreničky a studenta ze Žďáru nad Sázavou. Posuzovat některé případy je prostě složitější, než se laikům zdá. Každý znalec v oboru se samozřejmě řídí poznatky, nicméně i moderní metodika může selhávat a pak nastupuje erudice znalce, ohled na jiné podobné případy apod. Kupříkladu u zmíněné ženy nebyl nejspíše důvod ji stále držet pod zámkem, protože nepochybně splňovala všechny předpoklady další úspěšné léčby na svobodě ambulantním způsobem. Že to poté selhalo, nebylo dáno tím, že jí znalec umožnil ambulantní léčbu.

Článek pana Zdechovského je mírně zavádějící. Jsem pro, aby při zjištěném pochybení znalce /a to vůbec nehovořím o účelově zmanipulovaném posudku -tam by automaticky měly nastupovat tvrdé tresty nepodmíněně/, byl tento citelně potrestán po důkazu,že postupoval při své činnosti nedbale. Zatím víme jen novinové zprávy, je třeba vyčkat na závěrečné posouzení a poté vyslovit odsudek.

4 0
možnosti

P86a60v76e43l 46V65é28b25r

29. 6. 2017 16:25

Možná by stačilo, aby v případě prokázání chybného posudku znalec dostal automaticky část, třeba polovinu, trestu, kterou svým posudkem způsobil. To ale nikdo neschválí.

0 0
možnosti
Foto

pan Zdechovský se snaží prosazovat tzv. cochemskou praxi, kdy jde o dohodu rodičů (a součinost všech opatrovnických profesí). V Německu už to funguje přes 10 let a znalce z toho procesu už v podstatě zcela eliminovali.

2 0
možnosti

pane, kdyby jste věděl jak s vámi ze zkušeností souhlasím, měli by platit, jako vyšetřovatelé, SZ a soudci prohrané soudní náklady

0 0
možnosti

někteří snad i více, tedy újmu jak materiální tak i nemateriální....ale ne za jedno jediné pochybení...ale jedná-li se o řadu pochybení, pak ovšem jak náhrada škod tak i potrestání musí být skutečně citelné....a nejen u znalců ale především u soudců, kteří nejsou schopni ani jednoduchých početních úkonů....to jsem zase viděl já a nejen jednou......kdy soudce v rozsudku káže matematické, pardon početní nesmysly........ale určitě má dost velkou výplatu na to, aby si koupil nějakou jednoduchou kalkulačku....ale to asi bude spíše leností a nechutí dělat pořádnou práci..........nebo ještě něčím jiným...

0 0
možnosti