Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a52r47o89s22l72a64v93a 75K14a49n25i20o97k72o86v88á 7472189952627

Tohle je dost "nepříjemné" téma, protože naše názory jsou dost poznamenané vlastními zkušenostmi. Ti, kteří poznali většinou jen ty cikány, kteří žijí v ghetech, kašlou na hygienu, kolem baráků mají šílený binec, ti mají jen negativní zkušenosti.

A není se co divit, pár chvilek s těmito jsem zažila i já, a klidně přiznám, že jsem zuřila.

Ale většinu mých zkušeností mám s těmi solidnějšími, ba i skvělými. Nechce se mi o tom znovu psát, ale okopčím tu své komentáře, které jsem nedávno k tomuto tématu napsala dříve.

Pracovala jsem hodně let v podniku, kde byla snad víc než polovina zaměstnanců cikáni. A klidně mě někdo okřikněte, že romů. Pro mě je to slovo směšnější než cikán, jak jsem je zvyklá celý život nazývat. A věřte, že naprostá většina z nich byli docela solidní lidi. Dokonce jsem s nimi měla tak solidní vztahy, že za mnou posílali svá dítka kvůli úkolům, která se za nimi třeba stavila po cestě ze školy. Pomáhala jsem jim s těmi sešity. Dodnes, když se potkáme, "pokecáme". Všichni z nich NEbydleli v ghetech, bydleli v běžných bytech v činžácích, "roztroušeně". Jediné, co mi u nich "vadilo", co jsem nedokázala pochopit, byl jejich vztah ke "kariéře". Oni to v sobě, tak jak jsem je poznala, vůbec neměli. Neměli nejmenší snahu získat lepší pracovní pozici, žádnou snahu, když bylo třeba nějaké školení, aby se ho chtěli účastnit a tím si zvýšit kvalifikaci. Věřte, že mezi nimi byly i absolutně vynikající osobnosti. Například starší paní, matka osmi synů, která svými schopnostmi, bohužel, jen chodila po městě a sbírala papírky odpadky po chodnících. Byla neskutečně poctivá, nepřehlídla ani ň. Chodila, jak se při takové práci dá, špinavá, zachumlaná, prostě nic moc, spíš strašidlo. ALE z práce šla dáma !!! Perfektní ženská, perfektně oblečená, oblečení fajn sladěné. Žádná květovaná halenka a pruhovaná sukně. Byla jsem i u ní doma, skvostné bydlení. Tak čisto jsem snad neměla doma ani já. Obdivuhodná ženská.. mrňavá, ale těch svých 9 chlapů doma zvládala bravůrně.

+2/0
26.4.2017 15:48

J95a14r15o90s57l61a62v69a 47K56a42n60i86o16k61o35v27á 7102319612467

Jenže to je minulost. Tehdy byla pracovní povinnost, náš podnik musel povinně brát cikány i propuštěné lidi z vězení. A ředitel byl ranař, nebral si servítky, a když se někdo flákal či cosi ničil, hned dostal padáka. Takže ti, co zůstali, si nevyskakovali, nedovolili si něco odfláknout, natož cosi zcizit.

Dnes pracovní povinnost není, a to je konec.. Brzy po Sametu začala privatizace, mnohde se začalo šetřit, snižovat stavy zaměstnanců, takže začali hledat práci i naši lidi. A když někdo začal podnikat, tak prostě bral raději naše lidi, protože byl předpoklad, že budou použitelní v různých situacích, že si sami poradí, že je nemusí tolik zaučovat, hlídat, aby cosi nepokazili. Bohužel, ale je to logické..

Tudíž nedostatek vůle po vlastním sebevědomí, po lepší budoucnosti u některých cikánů způsobil, že si lehce zvykli na život z podpor, smířili se s takovým způsobem života. A začala růst gheta, atd. atd.

Je mi to docela líto, protože vím, že i mezi nimi bylo dost dobrých i docela inteligentních lidí.

Zrovna tak mám smutnou zkušenost z učňovských let, kdy jsme měly spolužačku cikánku, která se moc snažila, ale vinou naší puberťácké blbosti skončila špatně. Vyhodili ji, protože začala "bulat"... necítila se mezi námi dobře. To my jsme se jí ve své pitomé puberťácké blbosti vysmívaly, když něco vyslovila blbě, protože doma nejspíš mluvili "po jejich". A bylo toho víc... takové různé naschvály, pitominky, ale ... Mám z toho dodnes špatné svědomí, protože ona se opravdu snažila. A určitě by se v tom oboru uživila dobře.. šlo jí to solidně. A její rodiče se maximálně snažili. A byli zoufalí, když Elenu z učiliště vyhodili. Mistrová nám pak vyprávěla, jak to probíhalo, když jim byla oznámit, že Elena končí. Otec prý brečel. Mistrová nám řekla - "víte, hoky, měla jsem z něj pocit, že mít dceru vyučenou v solidním oboru bylo pro něj cosi, jako pro vaše rodiče, kdybyste vystudovaly vysokou.." Taky ji to mrzelo..

+1/0
26.4.2017 16:04

J39a15r32o49s75l93a54v55a 17K89a93n95i54o66k47o42v98á 7632219122347

A problém s jejich vzděláním - cikáňata o školuNIKDY zájem nejeví. To je dávná zkušenost. Roky jsem se angažovala ve zvláštní škole, kam chodilo mé dítě. Většinou tam byla cikáňata, a jejich vztah k učení, chuť mít lepší vědomosti, i respekt k učitelům, to byla velká bída.

I proto je to s cikánskou zaměstnaností hodně špatné. Kvalifikace takřka mini, hodně jich si dost lehce zvykli na všelijaké finanční dávky od státu, ovšem rodit nepřestali. No a jejich děti, které nikdy neviděly své rodiče chodit do práce, tak ty se už tuplem žádným velkým zájmem o práci nenakazily.. neodkoukaly.

A tohle změnit... to by se muselo změnit a financovat dost podstatná část zákonů. Hlavně vykašlat se na "lidská práva", a děti jim jaksi "nuceně" brát třeba na internát - v prac. dny, aby se naučily normálnímu dennímu režimu - vstávat, hygiena, školní vyučování, atd. atd. Jednak by to stálo šílené prachy, druhak by "lidskoprávníci" řvali jak najatí..

Ovšem jinak žádná změna nikdy nebude..

Kdyby měli lepší vzdělání, kvalifikaci, mohla by se zlepšit jejich zaměstnanost. A taky by se snížila potenciální chuť ke kriminálním činům..

O TOM to je především..

+1/0
26.4.2017 16:42

J37o56s17e64f 33S90u20k 4605710470864

Souhlasím s tím, že se jistě najdou i pozitivní příklady v Romské komunitě a že není důvod o nich nepsat..Ale to je otázka pro media, a ty vždy radši popisují skandály a negativní záležitosti. Otázka pro politika podle mne spočívá v tom, zda je zastánce

"volnosti, ROVNOSTI a bratrství" a nebo zastánce pozitivní diskriminace určitých skupin.

+1/0
25.4.2017 10:30

J43a26r66o98s81l50a81v 67N17á23p40r66s47t63e42k 6495236

A taky už jste se setkal se situací, kdy vzdělaný pracovitý člověk, kterého byste rád použil jako ukázku integrovaného Roma, vás sice zdvořile, ale důrazně požádá, abyste mu jeho původ nepřipomínal a raději se staral o sebe?

+1/0
25.4.2017 9:48
Foto

Z92d27e45n20ě59k 21M11a58t25u84š52k12a 7438946455526

pane Zdechovský,

předložil jste zde problém a jako správný politik jste reagoval na několik naprosto podružných příspěvků a potom utekl.

Takhle romský problém nevyřešíte, ale ostatně soudím, že ani vyřešit nechcete.

To byste totiž přišel o práci.

+4/−1
25.4.2017 8:13

J17a61r38o98m48í59r 57K81r52á94l 4210969894689

Myslím, že by s Vámi kolega nesouhlasil. On je cikán s dvěma VŠ a Romy nesnáší.

+2/0
25.4.2017 7:29

P10e90t51r 96A67g53u11l75á83r 4147648490654

Kritériem číslo jedna je "Musí se veřejně prohlašovat za Roma/Romku". A pak následuje technické prověření - tedy koordinátor zhodnotí barvu pleti? To mi připomíná technické hodnocení,před osmdesáti lety v Německu, jestli je někdo Jude.

0/0
25.4.2017 7:28

J65o39s64e72f 27Č94i23h39á12k 7131499730426

Jak nemohou mít lidé předsudky k národnosti, která se po stovky let snaží jen minimálně tyto předsudky bourat? S bořením předsudků musí začít cikáni ne většinová společnost. Znám cikány, kteří se setkali s rasizmem při hledání práce, ale oni to nevzdali a prácují. Ti bourají předsudky. Ne ta většina co sedí doma a nadává na rasistické čechy.

+7/0
25.4.2017 5:39

I69v63a66n 63M10i14n67á55ř 7832614607461

Proč bychom měli Romům stále vyšlapávat nějaké cestičky a mít pocit, že je naší povinností jim neustále usnadňovat život ? Ve skutečnosti jsou jich statisíce a jejich gheta stále rostou. Naprostá většina žije ze sociálních dávek, bez jakékoli snahy pracovat, nebo se vzdělávat. Není divu, že oproti jiným etnickým menšinám, žádné sympatie .. u majoritní společnosti nezdílejí.

+13/0
24.4.2017 22:22

M36i90l51a41n 76V34a43l97á93š91e52k 5873312921120

Romové jsou v ČR podporováni různými neziskovkam a spolky (je jich 139) a jsou jen dobrým byznysem o pomáhání Romům pro darmožrouty kteří se v tech neziskovkách drží dobrého koryta;-€

+6/0
24.4.2017 22:19

J75o39s97e86f 11K32l35a83t 3469187303131

Při posledním sčítání lidu se k romskému etniku přihlásilo pár lidí ,takže prakticky všichni jsou vysokoškoláci

+2/−1
24.4.2017 22:04
Foto

K60a81r19e80l 76S14ý35k90o13r70a 6973359782160

já mám také dobré zkušenosti, chodím občas do romské církve a už jsem jim to i říkal --- já jediný gadžo jsem tam byl a řekl jsem jim, že tak, jak to mají v církvi zařízené, tak bychom se my gadžové od nich mohli učit....

+2/−2
24.4.2017 21:41

T74o47m77á21š 78T41a16t12í91č26e85k 5730582230118

V němčině se to jmenuje Schönrederei. Překlad 1:1 tohoto slova neexistuje v žádném jazyce, takže se význam musí opsat jako třeba v angličtině, do níž lze "schönreden" přeložit třeba jako "to put a lipstick on the pig". Anebo lze podle souvislosti použít slovo s podobným významem, které danou myšlenku vystihne.

V tomto případě bych použil něco jako "vynášení do nebes" nebo "pění ód", o naznačení ironického významu nemluvě.

+2/−2
24.4.2017 21:24

M17a14r32t56i30n 82B26u83s20i74d82e95a 4123970

Jasně, že nadávání na Romy žádný problém nevyřeší.. Ale nadávání je nadávání..ani se to jako řešení netváří..

Prostě to, jak lidé budou vnímat Romy záleží jen na Romech samotných.. To přece nejde nikomu nakázat nebo vysvětlit, co si má myslet. To se vytváří na základě reality a osobní zkušenosti.

Máte pravdu, že je důležité, aby byly víc vidět příklady úspěšných Romů...to ovlivní jak vnímání většinové společnosti, tak především Romy samotné (že uvidí, "že je možné vymanit se z neutěšených poměrů").

Já bych řekl, že pomoc medializovat a propagovat úspěšné Romy je tou nejsmysluplnější pomocí.

Stát na Romy nekašle. Vynakládá na to dost úsilí a prostředků. Jen jde o to, aby to mělo nějaký smysl a bylo to efektivní. Paradoxně totiž příliš štědrá sociální pomoc Romům a různé zvýhodňování je může spíše ničit, tím, že je zbaví vlastní iniciativy ...a vychová z nich čekatele na dávky. Takhle dopadli kdysi tak hrdí severoameričtí Indiáni v rezervacích..

Takže já bych se přimlouval především za tu osvětu a propagaci pozitivních příkladů...a to především mezi Romy samotnými..a mediálně vytvořit obraz nové romské elity (která by již nebyla založena na zlatých řetězech...ale na diplomech a jiných úspěších)

+5/0
24.4.2017 20:45

V14á41c71l17a94v 56C86i15b34u39l87k95a 9585882921945

Vítězství zdar !

+1/0
24.4.2017 20:43

R13u54d21o88l94f 65S74t77a58r32y 6578637678

Bylo by dobre, kdyby autor rozebral zkusenosti s Romy v Norsku. Zejmena proc tam chteji zakazat zebrani.

+4/0
24.4.2017 19:57
Foto

Z46d94e45n14ě13k 86R84y23š66a62v66ý 6244127799922

http://www.romea.cz/cz/zpravodajstvi/paralelni-svety-o-zivote-romu-v-norsku

+1/0
24.4.2017 21:25

M68a33r33i36e 90C24h70m37e83l23a12ř47o65v93á 8575716977339

A čím dříve s tím začneme........ Vy jste fakt třída, ale první A.;-D

+2/0
24.4.2017 19:25

D47a87n43i51e91l 54K12r17o80n45e90r 7544734926857

"Když to ale zvládli i jiní Romové v Británii, proč to nejde v Česku?" - tak na to jsem zase "expert" ja, tak vam to klidne vysvetlim, jelikoz jsem v Britanii zil a poznal jsem tam Romu minimalne desitky (navic mam informace od britskych pedagogu napriklad). Proc to jde v Britanii a v CR ne? K tomu bych rekl zejmena 3 veci. Prvni - Romove, kteri odjeli do Britanie nejsou typickym reprezentacnim vzorkem Romu. To jsou ti, kteri chteji a snazi se neco zmenit. Jedna se tedy o progresivnejsi cast Romu. Dalsim velmi vyznamnym duvodem je prosta financni motivace. Proste obycejny delnik v Britanii si vydela tolik, co kvalifikovany pracovnik v CR. Nemyslete si, ze Romove v Britanii tvori jakousi elitu ci stredni tridu. V drtive vetsine pracuji na nejpodradnejsich pozicich. Cili tam provadeji praci, ktera je k dispozici i v CR, ale jim proste nestoji za to, aby do prace za ty penize sli...To proste radsi zustanou na davkach a sem tam udelaji nejaky kseftik. No ale jak to chcete resit? Zvysit minimalni mzdu na 20 000 kc? No a treti vec je pak fakt, ze zadny "britsky zazrak" ve skutecnosti neexistuje. Casto se o nem mluvi, ale realita je uplne nekde jinde. Vetsina Romu zije v Britanii dale uplne stejny zivot jako zila v CR nebo SK. Osobne jsme znal spousty tech, kteri nahlasovali falesne deti, na ktere brali davky, pripadne brali davky jak v Britanii, tak na Slovensku. Zazrak se nekona ani v pripade uspesnosti romskych deti na skolach...ve srovnavacich testech skoncili posledni a jejich vysledek byl naprosto tragicky - 8.2% uspesnosti, prumer byl 56.6, nejlepsiho vysledku dosahli Cinane - 74.4%. Take jsem sledoval kriminalitu ceskych obcanu v UK. Nemam k dispozici statistiku trestnych cinu, ale od roku 2008 kdykoliv se jednalo o organizovany zlocin a pachatelem byli Cesi, byli to Romove. Pokud najdete jediny pripad, kdy tomu tak nebylo, budu velice rad, pridam ho do sve sbirky a priste sva tvrzeni poopravim :)

+16/0
24.4.2017 18:03

J80a19n 34D98r31t71i52n74a 4662616903107

Určitě jsou I dobří romové, ale jak je poznat. To máte jako s muslimskou minoritou. Urcitě je mez nimi spousta dobrých lidí. Ale kdyby v takové Francii nebyli muslimové, nečetli bychom o Charlie Hebdo, Bataclanu, Nice ... - a to jsou jen ty nejstrašnější příklady. Šel sjem se projít do Tel Avivu (to je paneláková čtvrt ve Francouzském Toulouse) a bezdůvodně mě napadli muslimští výrostci. Proč nepotřebují pozitivní vzory o nichž mluvíte ostatní minority (Ukrajinci, Poláci, Vietnamci, Číňané ..). Mám se cítit jako rasista když mám strach v letadle ve kterém sedí (zřejmě dobrý) muslim, když si v kapse chytnu peněženku kdykoliv se přiblíží nějaký (a třebas i dobrý) Rom ?

+10/0
24.4.2017 17:19

D48a29n29i18e90l 67K90o63r91o58u26s 9411784349830

"troufám říci, že jsem měl možnost seznámit se se situací mezi nimi (pozn. - cikány) jako málokdo z většinové společnosti."

Já také. A to mi stačilo na celý život. Po takových zkušenostech byste, autore, rozhodně netoužil.

+9/−1
24.4.2017 17:09

L43a34d45i38s48l18a61v 83J83í32l72e76k 9602949222751

Nic si nenamlouvejme. Většina Cikánů je spokojena s tím, že žijí ze sociálních dávek a nesnaží se na tom nic změnit. Jejich děti ve škole projevují minimální zájem o učení, po škole se ničemu nevěnují, poněvadž mají představu, že budou žít podle jejich tradice. Již nějakých 25 let se snažíme pomocí různých programů je přinutit změnit tuto představu - marně. Za těch dvacet pět let je tady jiná generace, která pokračuje v tradici. Těch, kteří vyvíjejí nějakou snahu o to, aby oni nebo jejich děti získali nějakou kvalifikaci, je skutečně velmi malé procento. Žiji v Ostravě, kde podíl Cikánů je nejvyšší ze všech našich měst.

+16/0
24.4.2017 16:44

M88a11r53t63i87n 60K37l10í86m82e39k 1939327921922

Jen si ale říkám, proč se více neukazují příklady Romů, kteří dokázali úspěšně dostudovat, normálně pracují a jsou společnosti prospěšní?

Zdroj: http://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600409

No protože jeden pracoval v TV,pak se zjistilo,že nezákonně pobíral dávky a od té doby druhého nenašli :-) .....jeden Banga brečí v TV o rasizmu Ortelu,přitom ani neví,o čem mluví a druhý tady maže...to je spolek :-)

Příspěvek není mimo téma,právě se tě to dotklo,co cenzore...

+9/0
24.4.2017 16:36

M29i95r87o18s49l30a33v 51V91e86r44n45a84r 9270898396683

Potřebujete si tímto blogem před ostatními poslanci vylepšit svůj kádrový profil? Hlavně že o sobě samolibě tvrdíte, že jste v europarlamentu takový rebel. A nakonec se z vás vyklube takový eurohujer.

No jo, prostě jste typický lidovec.Rv

+15/0
24.4.2017 16:30
Foto

M78i82c36h40a34l 70W95e81r96d45a50n 1657784668619

Proč se vždy romistů zastávají lidé vyrustající někde v závětří v lepších čtvrtích bez reálného kontaktu? Běžte si to vyprávět do Janova, Brna aj.

+10/0
24.4.2017 16:13

M89i39r52o80s72l85a71v 54B65u58č61e75k 6523253521824

To rádo by začleňování je asi nej-rekordněší projekt ! Od záznamů Rožmberků - popravčí knihy - Loupili a rušili okolí - po dnešek. Kolega je za prací v Norsku. Naučil se řeč, nasadil jejich čapku, svetr se vzorem, praží ryby a leze do sauny. Říká, musím nenápadně splynout ... Romové neexistují - jde o samovolný název jejich sjezdu, převzali jsme, proč nevím ... Cíkán není nic hanlivého - je to člověk. My je systemově vedeme k tomu, aby se nezměnili - nemají k tomu důvod. Oni vlastně zaslouží medaili - Dokázali nemožné - my pouze to, že jde o výhodný byznys - Od neziskovek - přes asistenty - a pochopitelně prasečák v Letech zrušit ! Asi jediné, co ve sledované oblasti ještě funguje ... :-)

+3/0
24.4.2017 16:03

F96r52a69n24t48i65š62e94k 35V90o35p52r84š81á85l22e29k 3819546540734

Zajímavé je, že vietnamci žádné programy pro začleňování nepotřebují. Přitom jejich "startovní" pozice byla daleko horší než u cikánů (naprosto odlišný jazyk, zvyky, kultura)... A za nějakých 30 let to dokázali.

+29/0
24.4.2017 15:02

F19r66a82n17t37i70š80e71k 93V52o66p54r61š53á23l18e51k 3229346750574

My nemusíme nic, musí v prvé řadě sami cikáni. (slovo "romové" nehodlám používat, Němcům také říkáme česky němci a ne "dojčlandi"). A je docela "paradoxní", že "romové", kteří něco dokázali, o sobě říkají, že jsou cikáni a ne romové.

Mne osobně je naprosto jedno, kdo má jakou "barvu" či jakou má či nemá víru. to je jeho soukromá záležitost. Mne zajímá, jak se chová, jestli respektuje místní zvyky, dodržuje zákony, jestli jeho děti chodí do škol a jestli se snaží živit se svou prací či umem.

+8/0
24.4.2017 14:54

V54o80k59o28u68n 83V72l49a55d69i69m96i18r 8872848869178

Romove jsou zlodeji asi stejne tak jako Cesi. Jen jsem jeste nezahledl napisy Romove nekradte nam tady.

0/−9
24.4.2017 13:59

J21a93n 80R32á40ž 1489683974330

Řešit Rómskou otázku po tom, co se generace našich předků v celé Evropě, snažili o jejich integraci už cca 750let. Neni to podivné? To co teď s Romy dělají neziskovky a nevládní organizace, není nic jiného než cesta k definitivnímu úpadku tohoto etnika

Kolik kočovníků prošlo z východu Evropu a jedině s Romy je permanentní problém. I Čingischánovi nájezdníci se postupně integrovali nebo si založili svůj stát, který už staletí prosperuje. Čím jsou Romové jiní, že se o ne musíme pořád starat? Jsou snad mentálně retardovaní bez schopnosti se o sebe odpovědně postarat sami? Věřím, že nejsou a tak jim pozitivní diskriminace jen ubližuje, neb v nich ty retardy pěstuje.

+3/−1
24.4.2017 13:11

J37i71ř13í 77K69i29n78d26l 2638847323877

Celá naše rodina chodí k holiči a je to cikán a mistr Evropy ve stříhání. Sám říká, že není Romák, ale Cikán. Chodí oblékaný podle poslední módy a je strašně vtipný. Přes jeho osobu znám jeho sestru, tetu. Rovněž jsou příjemní. Znám i cíkána co si založil firmu kopáčů, účetnictví mu dělali na Městkém úřadu a on se po té co několikrát sám uklidnil prostranství kolem domu, kdy bydleli samí Romé se odstěhoval, do domu, kde nebydlí Romové. Když mě potkal, musel jsem jít do domu, kde teď bydlí a tam se mně chlubil, jak mají čistou chodbu, kterou s manželkou myje tak jako všichni, musel jsem jít do bytu, kde mně ukazoval jak tu mají čisto a manželka mně udělala kávu. U nás má hospodu cikán a pro příjemnou atmosféru si vezme kytaru a zpívá hostům Myšíka, Kabáty, Olympic a podobně. Dělal jsem s Romama a nikdy jsem s nimi neměl problém.

+5/0
24.4.2017 13:10

J67a86n 17R32á48ž 1819963564530

Zde platí přísloví, že výjimky potvrzují pravidlo. Moje zkušenost je taková, že když jsem s nimi před padesáti lety žil, byly zločinci a násilníci mezi nimi výjimkou, se kterými si to většinou sami vyřídili, aby celé rodiny neměIy problém s úřady a VB, dnes je naopak výjimkou pracovitý Cikán, odpovědně se starající o rodinu.

A o tom to celé je!

+4/0
24.4.2017 13:16

F65r37a31n44t11i39š93e34k 24V41o90p30r45š55á10l45e77k 3109496280914

jj, při mých cyklotoulkách jsem kdesi v u Dolního Dvořiště narazil na hospůdku, kterou vedl cikán. Fantastická atmosféra, maník úsměv od ucha k uchu, skvělý zážitek! Dostal jsem pivo dvě tři, klobásek, dokonce mi donesl ručník, abych se mohl opláchnout... R^

+4/0
24.4.2017 14:57

J33a10r63o28s52l17a72v 10N91á66p71r50s78t71e44k 6815426

nerad tlumím vaše nadšení, ale ve všech ostatních hospodách vám ručník nemusí nosit.

0/0
25.4.2017 9:12

T68e89r83e90z48a 52H41a67j31k40o17v85a 5697802564380

?

0/0
5.5.2017 13:09

M60i41l37a66n 25S57t32e30h34l31í74k 7280789653831

Jak dlouho se budou Romové ještě integrovat ? Mohu vám dát příklad s řeckými imigranty, které v padesátých letech přijal náš stát v počtu několika tisíc. Přišli k nám, neuměli náš jazyk, byli kulturně dost odlišní, ale dokázali se velmi rychle adaptovat. Všichni se zapojili do pracovního procesu a své děti poslali do českých škol. Dostali byty (vesměs II. kategorie), které si sami zvelebili. O nějakém "vybydlení" nemohla být řeč. Už první generace jejich dětí, která se narodila v Československu, se úplně asimilovala, mluvila perfektně česky a ve škole prospívala stejně, jako jejich čeští vrstevníci. A i když si řecké rodiny doma udržovaly své zvyky a tradice, neměly vůbec žádný problém s integrací. Romové už se "integrují" možná stovky let a výsledek je žalostný. Absolutní většina z nich dodnes neumí pořádně česky a ani se "česky" nechovají. Česká majorita jsou pro ně pořád ti "gadžové". Že by měli dohlížet na výuku svých dětí, většinu z nich ani nenapadne, takže jsme pořád jen svědky dorůstání nových generací pobíračů dávek. Že se sem tam vyskytne nějaká výjimka je pravda, ale jak se říká - jedna vlaštovka jaro nedělá.

+11/0
24.4.2017 13:09

M65i63l45e41n59a 44K10l84o56u32č60k31o76v65á 1234323841240

R^

+1/0
24.4.2017 13:58
Foto

K22a28r39e17l 24W26á20g67n62e66r 4267765229877

Ten "příklad s řeckými imigranty" je o asimilaci. V případě romského etnika je to jen o jakési integraci, neboť romská elita nechce o asimilaci ani slyšet.

+3/0
24.4.2017 17:43

M65i56l50e31n34a 48K96l93o60u56č79k44o64v36á 1544643201980

Položil jste otázku - když to zvládli jiní Romové, proč to nejde v Česku. Ale odpověď jste si nechal pro sebe nebo neznáte odpověď? Btw. kde jsou ti vystudovani Romové, kde pracují a jako co? V neziskovach? Aha, tak to jo. Radí svým soukmenovcum, jak co nejlépe a nejvíc odrbat stát na dávkách.

+6/0
24.4.2017 12:42

J89a14r66o47s53l57a49v 28A30n91d81r42ý67s78e19k 6725644309259

Dobrý den pane Zdechovský, i když máte v mnohém pravdu a podáváte to nekonfrontačně a jako výzvu k diskusi, stejně ve mě po dočtení vašeho článku něco zakřičelo: ale to je zase špatně!! Právě ta podpora jenom Romským studentům, podpora na základě příslušnosti k nějakému etniku, to je to co lidi štve, že zase dostanou něco, aniž by se museli snažit. Navíc si nemyslím, že vytáhnout pár desítek z nich nahoru pomocí dotace něco řeší. Maximálně bude o pár vysokoškoláků víc, Romskému etniku to vůbec nepomůže, protože tito zvýhodněni už jsou jinde, nezůstanou se svými, včlení se do většinové společnosti. Mnohem více by romským iniciativám a neziskovým organizacím slušelo, kdyby působily na romskou menšinu jako na celek, motivovali je k větší otevřenosti a promísení se s majoritní společností. Vždyť Romové se ani neučí česky. Když je vidíte někde autobuse, drmolí si svojí řeči, nikdo jiný jim nerozumí, jak se pak chtějí začlenit?

+9/0
24.4.2017 12:35

D90a97n45u27š27e 66K82r36a79m61o83l22i96š56o27v86á 3182307278129

Bože...to je zase článek o ničem a pro EU. To jsou výsledky za 30 let práce si ntegrací..Jděte do háje poslanče..

+6/−1
24.4.2017 11:59
Foto

T91o81m15á27š 14Z22d27e88c11h34o90v70s34k49ý 9288111531865

Dobrý den a všem je pro EU?8-o8-o8-o

+1/0
24.4.2017 12:16

T79o70m31á68š 66T46a78t83í85č49e90k 5110512470278

Vysvětlím rád: Z Brusele duje mohutný pasát multikulturalismu, integrace menšin a pozitivní diskriminace neúspěšných.

+1/0
24.4.2017 22:06
Foto

Z32d19e91n27ě22k 15M49a93t35u54š69k23a 7868576385256

stipendia ANO, ale podle sociální situace, NE podle příslušnosti k jisté etnické skupině

+25/0
24.4.2017 10:10

O43n30d80ř46e40j 70F23i48l80i35p38c41z48y19k 8324493328161

Vám bych stipendium nedal, Romům ano.

0/−6
24.4.2017 10:23

D26u19š18a35n 73N44i40k76o94d23e95m 9325919354563

A myslíte, že ho potřebuje? ;-D

0/0
24.4.2017 10:25

O34n57d79ř70e10j 85F60i94l53i45p86c75z18y55k 8264313308891

Už ne. Starého psa novým kouskům nenaučíš.:-P

0/−4
24.4.2017 10:27

D80u41š29a16n 17N55i46k16o63d74e98m 9515579434123

Je dobře, že jste se poučil z vlastního vývoje. ;-)

+4/0
24.4.2017 10:28

O83n23d60ř52e77j 31F29i65l23i64p89c86z67y31k 8304783908751

Chtěl bych se ještě naučit maďarsky a vidět Neapol....

... Valaki fingot :-P

0/0
24.4.2017 11:14



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.