Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

F57r76a13n68t37i32š93e37k 37V34e54s18e67l88s84k75ý 7111797101142

Já miluju letní čas. Není nad to, sedět v létě skoro do 10 do večera na zahradě a kochat se zapadajícím sluncem.

Na tu změnu si člověk zvykne za pár dní, a našemu kocourovi je to třeba úplně šumák.

Jsem hrozný sobec, já vím.

+15/−2
doporučit
27.3.2017 0:05

M45a28r19t92i74n 91K84o50p91e28c10k76ý 3208107539264

Jen žasnu, kolik lidí má s takovou prkotinou problém. A argumentovat USA je hodně úsměvné. Víte - tam mají šest časových pásem. Když letíte navštívit kamarády z Bostonu do LA, posune se vám čas ne o hodinu, ale o tři. A když pak za týden či dva, nikoliv za půl roku (jako u letního/zimního času), letíte zpátky, opět o tři. Pak si zajedete třeba na dovolenou na Havaj nebo do Evropy, a je to hned šest nebo osm hodin rozdíl, za pár týdnů opět o osm zpátky. Kam se proti těmto "drastickým" změnám pro lidský organismus hrabe ubohá hodina dvakrát do roka. A když pomyslím například na chudáka Federera a všechny vrcholné tenisty a jiné sportovce, kteří takové brutální posuny pásem prožívají za rok snad dvacetkrát, tak se divím, že se vůbec trefí do míčku a ještě nezkolabovali. :-)

+15/−3
doporučit
26.3.2017 20:25

J73a53n33a 63S30t27e86h77l59í46k56o12v25á 2439240610246

Naprosto zbytečná věc, která působí spoustě lidem problémy..

+12/−2
doporučit
26.3.2017 9:38

M77i17l82a84n 27R28a45d14e92k 3597276341111

lide na to VSUDE nadavaji, politici to VSUDE ignoruji a jedeme dal

+11/−3
doporučit
26.3.2017 17:03

J90i93r45i 60B21e79c62v22a36r 7852819626

Já bych neposouval - ale nechal napořád ten "letní" !! ;-)

+12/−4
doporučit
26.3.2017 14:31

P89e58t58r 69N88o76v49á92k 1935351819348

Se změnou času jsem nikdy neměl problém... Ale kdyby se to mělo ustálit, tak bych preferoval čas -"letní". Více světla odpoledne a večer v zimě i v létě je fajn. Ráno ho málokdy potřebuji :)

+9/−2
doporučit
26.3.2017 21:17

J80i68ř60í 73J46i95r26o94u83d24e85k 8446319624304

Existuje biorytmus, daný přírodou. A ten posuny ručiček na hodinkách nezná. Jen ,,sluneční hodiny", které nejdou ,,posunout";-) On se totiž nemění jen co se týká spánku, ale chodu celého organizmu, vč. např. i příjmu potravy a jejího trávení! A to se netýká jen člověka. Zkuste to vysvětlit třeba hospodářským zvířatům;-D

+8/−3
doporučit
26.3.2017 11:22
Foto

A87l74e42š 24M26e33r35t56a 4392678638107

Z diskuse je vidět, že autoři příspěvků nechodí na šestou do práce a nevstávají často kolem půl páté, tedy od zítřka o půl čtvrté. Nutit lidi vstávat do noci je zločin a demagogické kecy, že se káždý může rozhodnout kdy bude vstávat jsou úplně mimo realitu.

+10/−5
doporučit
26.3.2017 13:26

I65v90a51n 76V20e34s84e86l73ý 4836458274517

Můžete mi vysvětlit vaše tvrzení, že lidem chybí hodina spánku. Dnes je neděle takže většina lidí má volno a proč tedy nevstali o tu hodinu později?

Napíšu jak to dělám já. Včera večer jsem šel spát jako běžně o půlnoci "starého času" a dnes vstal, po svých osmi hodinách spánku, opět jako vždy v osm hodin "starého". Až potom jsem vzal na vědomí, že je vlastně devět. No a dnes půjdu spát opět o půlnoci, ale letního času a zítra vstanu v osm. Takže pokud mi něco chybí je to hodina bdělosti a ne spánku.

Já byl z těch, kteří museli do práce i v den změny (pokud na mě vyšla směna) a ani tehdy jsem žádnou ospalost nepociťoval.

+13/−9
doporučit
26.3.2017 11:44

L71u95k28á67š 94K37m81e23n44t 5349757694980

Ano, taky by se mi líbilo, kdyby se čas během roku neměnil. Bohužel ale žijeme na poměrně vysoké rovnoběžce a tak jsou rozdíly mezi délkou dne a noci v létě a v zimě poměrně výrazné a ponechat pouze jeden čas by přinášelo potíže.

Pokud ponecháte přirozený čas, bude v létě světlo doslova od tří od rána zhruba do devíti do večera. V zimě to zůstane stejné, jak jsme zvyklí.

Pokud bychom trvale přešli na letní čas, pak to bude v létě stejné jako doposud, tedy světlo od čtyř od deseti (záměrně uvádím hodnoty ze dne kolem 20.6.). V zimě by ale byla ráno tma v podstatě až do devíti dopoledne a světlo přibližně do páte hodiny odpolední.

Tedy asi je jasné, proč by se pražákům pracujícím od devíti líbilo ponechat pouze letní čas. Tu protaženou tmu ráno by prakticky nepoznali, ale měli by více světla odpoledne. I když k čemu jim to bude dobré, v pět skončí, hodinu stráví v autě cestou domů, takže k čemu jim to světlo bude?

+5/−1
doporučit
26.3.2017 21:51

M34i93l23e14n59a 17N54o53v49a84n58s39k97a 4692477269139

Odsudozování změn času je oblíbené populistické téma politiků napříč spektrem. A tak nezbývá než se zeptat "Co Vám brání ho změnit? Proč jen roky prázdných slov? Co se stalo s peticí europoslance Svobody v Bruselu, když pod petici prosazující posouvání času získal v evrospkých státech snad milion podpisů?"

No tak hlavně před volbami o tom hodně mluvte a po volbách zase nic. Známe politiky. Rv

+4/0
doporučit
26.3.2017 21:44

J45i13r45k95a 58B38r96u74n26n32e39r 4348952919267

Mně se prodloužený večer líbí.

+8/−6
doporučit
26.3.2017 9:22

M81i95r30o34s78l29a39v 95S41l92á42m96a 1571303775345

Jasně, ponechejte středoevropský čas celoročně. S radostí se budu projíždět červnovou nocí s puštěnými blikačkami na kole blahořeče uspěvším bojovníkům za středoevropský čas :-/ ...

+5/−2
doporučit
26.3.2017 14:33
Foto

K46a19r98e38l 26B40o11h59á77č90e74k 1341217626364

Zrušit :)R^

+3/0
doporučit
30.3.2017 10:55

P66e87t38r 14P28o50l17á30k 1707525706478

Vzdycky jsem si rikal, kdo si muze prat, aby v lete byla o hodinu driv tma. Lupici, znasilnovaci, drogovi dealeri a... europoslanci.

+3/0
doporučit
26.3.2017 21:16
Foto

P48e38t59r 72Č38u17n33d10e17r64l89í66k 5145151548981

Na jarní změnu času se vždycky těším proto, že je příjemné mít večer světlo a podzimní jsou zase fajn kvůli možnosti si přispat... Pokud by měl být jeden čas, bral bych ten letní

+5/−5
doporučit
26.3.2017 10:56

R67u66d12o39l53f 64S37t78a17r22y 6578627928

I Rusove prisli na to, ze stridani casu je blbost. V EU mame na vic usporne zarovky, Diskutovalo se pilne o vlivu na lidi. A jak je to v zemedlstvi napriklad u krav? Uz si zvykly? Je videt, jak EU je tezkopadna spolecnost.

+6/−7
doporučit
26.3.2017 13:28

F48r60a89n87t80i38š31e69k 67S73t27r56n71a69d 4614815829146

Přechod ze SEČ na VEČ už dávno nemá ekonomický přínos. Tudíž nemá žádné opodstatnění, žádný význam. Kdy konečně česká vláda zruší tenhle absurdní nesmysl ? Politická strana, která bude mít ve volebním programu zrušení VEČ -

tak tu v říjnu volím.

+6/−8
doporučit
26.3.2017 17:38

I60v83a15n 89V27e86s42e68l40ý 4266128194447

Před dvěmi lety jsem napsal toto a nikde nezveřejnil, tak tedy teď a tdy na pokračování:

Je odporproti střídání středoevropského a středoevropského letního času následkemzvyklostí z dob Rakouska –Uherska či má jiné příčiny?

Je pravdou, že u nás se téměř všude začínápracovat časně ráno a podobně je to na území bývalého R-U všude. Je to dědictvícísaře pána Františka Josefa, který vstával velmi brzy a zda nařídil pracovatuž časně on, či to byla jen jistá forma podlézání poddaných panovníkovi nevím.Jedno je pravda – dodnes se u nás začíná pracovat brzy ráno a dnešní změna časumůže labilním jedincům způsobit nějaké krátkodobé potíže. Ty mohou plynout snadjen z toho, že se brzy ráno vstávajícím na čas vrátí probouzení do tmy,ale to může člověka snad jen štvát – ne mu přivodit obtíže.

Po celou dobu střídání časůposloucháme jeho odpůrce, ale nevidíme tu druhou skupinu – lidi kteří jsou sestřídáním spokojeni. A teď se ještě objevují politici co chtějí také jen jedenčas, ale je jim jedno zda letní či zimní. Já jsem spokojený se současným stavema své argumenty se pokusím říci.

Letní čas mi přináší více světla doživota (fakticky – ne v přeneseném slova smyslu) a to mi dělá dobře. Pokudby nebyl budu vstávat 3 až 4 hodiny po rozednění a to mi ubere onu hodinu světladenně. Jestliže by byl určen za celoroční tak budu vstávat skoro celou zimu dotmy, která bude kolem Vánoc téměř do devíti ráno. Čas denního světla mi to sicenezmění, ale budu na tom stejně jako ranní ptáčata (ať už povahou čiz donucení) po změně v létě. Z toho je zřejmé, že letní čas je pro měpřínosný. V zimě si musím aplikovat laickou světelnou terapii abych secítil lépe.

Pokračování jako reagovat

+2/0
doporučit
26.3.2017 14:07
Foto

V68á72c20l28a82v 60C45h43u47c80h81m21a 6935421768706

Je to zbytečnost, ale přijde mi že příliš přeceňovaná. Statistika je jedna věc, ale samotné přesunutí času v tom nemá až takový význam. Jistě, můžeme změnit vnější podmínky, ale pořád tou hlavní příčinou je naše chování. Stanete -li se vy závislý na čase, pak tou hlavní příčinou problému není posunutí času, ale vaše závislost. Chápu, že lidé závislí na chodu společnosti a jejich rituálech, mívají problémy se změnou rituálu, ale o to víc by měli dbát na to aby se buď bránili těm rituálům, nebo aby si budovali svou nezávislost. Vemte na vědomí, že rituál změny času zhruba polovině lidstva vyhovuje ... které polovině tedy dáme přednost a proč? Kdo jste abyste určoval, co je por koho vhodné a prospěšné?

+3/−3
doporučit
26.3.2017 11:03

P81e32t27r 33S16k66á45c16e15l 6904589719

Všemlidem dobré vůle a se zdravým rozumem, včetně dětí a mládežez vašeho okolí, dejte na vědomí tento text:

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/331959-po-zavedeni-letniho-casu-pribyva-o-ctvrtinu-vic-infarktu-zjistila-studie.html

Našelékařka MUDr. Šimůnková se jasně vyjádřila k známémupřísloví, které podle nejnovějších zjištění lékařůneplatí: Ranní ptáče dál a výš nedoskáče, protože sipřivodí tromboembolické nemoci a mozkové příhody.

+1/0
doporučit
30.3.2017 0:17

P78e29t86r 11S93k62á97c72e21l 6344289449

Zjištění kdekoliv na zemi jsou bezesporu přenositelná, každý člověk má totiž v sobě biologické hodiny. A ty dostanou dvakrát ročně změnou času zabrat, u někoho více, u někoho méně. Ale projeví se to stejně negativně, u někoho dříve, u někoho později na poškození zdraví. Jedním z prvních důkazů o škodlivosti pootáčení hodinami byl výsledek výzkumu university v Britské Kolumbii v Kanadě. Prokazatelně zjistili, že v prvním týdnu po přešupačení času vzrostl počet dopravních nehod o 14 %! Když jsme spolu s panem Peckou, pekařem z Chrudimi, o tomto informovali pana ombudsmana JUDr. Motejla, zlehčil tento fakt. "Vzpomínám si, jak se před rokem vyhlašoval Duben měsíc bezpečnosti. Na jaře je každý organismus unavený a tudíž dělá chyby", tak nějak se vyjádřil zastánce práv občanů. A potom nám písemně sdělil, že ani v Ústavě nenalezl nic pro to, aby nastartoval řízení vedoucí ke zrušení tzv. "letního času". Takže k čemu je naše Ústava, koho a před kým chrání?

A nemusíme být odkázáni na výzkumy ze zámoří, dost již bylo hesla "USA, náš vzor". Stačí si poslechnout naše moudré lékaře, viz odkaz. Nebo přinutit naše pracovníky AV ČR, aby více tlačili na odpovědné lidi ve vedení státu, případně na politiky zastupující zájmy našich občanů v Bruselu.

http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2294233&drm=

(doc.MUDr.SmolíkPetr, CSc. - odborník na slovo vzatý).

Důsledky bývají mnohem dalekosáhlejší. Zjištění z amerického prostředí můžou být navíc velmi dobře přenositelná i na starý kontinent.

Zdroj:http://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=595198

+1/0
doporučit
29.3.2017 22:14

P11e32t49r 88L72a23n56g15e20r 6505175190442

osobně mi to je jedno, i když by mi o něco lépe sedlo trvalé nastavení času ze "zimy"

+1/−1
doporučit
26.3.2017 15:28

M72a37r62e80k 61K55u14m41p57r41e52c27h82t 6479827178572

Včera večer jsem se vrátil z Kostariky. Rozdíl 7 hodin. K tomu ta hodina letního času. Vůbec mě nenapadlo, že bych si kvůli tomu měl přispat a jít později do práce. Jsem tročku unavený, nevstávalo se mi nejlíp, ale za 3 dny se to srovná. Co mají dělat sportovci, hokejisti, fotbalisti, basketbalisti, kteří v Rusku a v Americe každý týden mění pásma o 3 a někdy i 6 hodin? Přestaňte se zabývat blbostma. Já mám tu změnu času rád a chci aby zůstala zachovaná.

+1/−2
doporučit
27.3.2017 9:53



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.