Hlavní pozornost totiž věnovala delegace vedená Grässleovou kontrolním mechanismům, které mají dohlížet na čerpání z evropských fondů. Babiš zůstal na okraji pozornosti a v tiskové zprávě věnované návštěvě evropské delegace nebylo jeho jméno výslovně zmíněno ani jednou!
Metro dvakrát dražší než v Hamburku
Jednalo se o dalších ne zcela překvapivých věcech, které si ale zaslouží pozornost. Asi každému je jasné, že Česko nedopadlo příliš dobře, protože s čerpáním evropských dotací jsme byli na štíru už dlouho a nejasně nastavená pravidla umožňovala podvody. Některé projekty buďto naprosto nedávaly smysl jako např. zvedací most v Kolíně, pod kterým nikdy neprojela jediná loď, a další byly zase podezřele předražené. Zde nám může jako příklad posloužit rozšíření trasy A pražského metra, kde stavba jednoho kilometru byla dvakrát dražší než v Hamburku.
„Měli jsme dojem, že kontrolní a dohlížecí systém byl úmyslně nastavený tak, aby umožňoval neregulérnosti či dokonce podvody,“ uvádí německá europoslankyně ve svém tiskovém prohlášení. Při kontrole čerpání z evropských fondů byla zjištěna až 11% chybovost, a v roce 2011 přišlo Česko kvůli tomu o 14 miliard korun. Pověstná česká vychytralost a snaha obcházet pravidla tvrdě narazila. Až si zase budeme stěžovat na EU, hledejme problémy nejdříve u sebe.
Přeji hezký den a veselou mysl!